Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Шкода Октавия 2023 TPMS (система за следене на налягането в гумите) - въпрос

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Шкода Октавия 2023 TPMS (система за следене на налягането в гумите) - въпрос

    Във връзка с предстоящия зимен сезон, започвам да си задавам въпроса, как се справя човек със смяната на гумите? Не мога да намеря дали следенето е индиректно или има датчик във всяка джанта. И основния въпрос, ако е второто, как става смяната, ако човек има втори комплект джанти за зимните гуми? Гледам, че монтират и обучават универсални датчици, но ми е интересно, дали при смяна колата ги открива автоматично или всеки път трябва пре-обучение?
    Queen o’ the Hebrides’ golden tears, Distillation o’ two hundred years
    Skal, Prost, Salud, Kampei, Cheers, Slainte-mhath! Laphroaig!

  • #2
    На АБС датчика са, който е на главината. Не ти трябват специални винтили, ако това е въпроса. Слагаш новите гуми с джанти, и това е.

    Коментар


    • mdim
      mdim коментира
      Редактиране на коментар
      Предположих, след като видях, че никъде не показва налягането в гумите а е само индикация при разлика, но не бях сигурен. Мерси!

    • FiveFinger
      FiveFinger коментира
      Редактиране на коментар
      Евентуално може да светне, или запаметяваш новото налягане, или на някоя бензиностанция вкарваш съвесем малко въздух във всяка.
      На мен ми се е случвало, в България студ, няма и 20 градуса, минавам границата с Гърция, и преди солун 30+ градуса, се разпищя Октавията че гумите ми изпускат въздух повече от предвидененто. Първоначално реших, че в движение някоя е спукана. Огледах ги, всичо наред. Подритнах ги, пак няма мека или изпускаща.
      Запаметих новото налягане през менюто, и това и беше.
      Последно редактирано от FiveFinger; 15-09-23, 07:28.

  • #3
    Теоретично имаш 2 типа следене:
    - през оборотите на всяко колело, т. е. смачкването на гумата между джанта и пътя променя оборотите на колелото. АБС - го хваща и докладва;
    - вентил с предавател и батерия. В купето имаш приемник. Вентила докладва, че е жив през големи интервали 20-40 мин. Ако има промяна в налягането извън разрешеното - докладва веднага. Има сервизен режим чрез TPMS активатор. Всеки вентил има ID, което е записано в TPMS контролера. Според-зависи може да се програмират 2 к-та от 4 гуми летни и зимни. Почти винаги при този вариант всяка джанта/вентил си има място ПЛ, ПД ... и тн. колело.

    Коментар


    • #4
      Първоначално публикуван от stefsab Преглед на мнение
      Теоретично имаш 2 типа следене:
      - през оборотите на всяко колело, т. е. смачкването на гумата между джанта и пътя променя оборотите на колелото. АБС - го хваща и докладва;
      - вентил с предавател и батерия. В купето имаш приемник. Вентила докладва, че е жив през големи интервали 20-40 мин. Ако има промяна в налягането извън разрешеното - докладва веднага. Има сервизен режим чрез TPMS активатор. Всеки вентил има ID, което е записано в TPMS контролера. Според-зависи може да се програмират 2 к-та от 4 гуми летни и зимни. Почти винаги при този вариант всяка джанта/вентил си има място ПЛ, ПД ... и тн. колело.
      Първия вариант е по-добър май, а ако въобще няма датчици е още по-добре.

      Коментар


      • #5
        Има ли изобщо някоя марка, която да ползва вариант с дачици през последните няколко години?
        Може да бъркам но мисля, че тенденцията е следене само за разлика в оборотите.
        Враг усраине

        Коментар


        • Asen Kushlev
          Asen Kushlev коментира
          Редактиране на коментар
          Форд, Опел

        • Esper
          Esper коментира
          Редактиране на коментар
          Ясно, мерси.
          Мислех, че това с датчиците е история но явно не е.

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Това с датчиците следи реално налягане, другото със смачкването само аномалия на някоя гума спрямо останалите - така можеш да си караш с 4 гуми на мекица или пренапомпани.

          Мислех го за ненужна глупост, ама е удобно. Веднъж ме и спаси да не си направя гумата на баница и евентуално да не се пребия - изхвръкна изгнил вентил и това се разпищя мноооого преди да стане опасно та намалих без никакви драми от над 120 до нула. Удобно е да и му хвърлиш един поглед ако имаш съмнения.

          Башка дето бях скептичен и чисто технологично, обаче 14 годишния ми автомобил си е с оригиналните датчици и работят абсолютно безгрижно. Само един е сменен, и то предполагам инцидентно. Някога се бях настроил че като тръгнат да сдават ще изключа системата, обаче май по-скоро ще ги сменя.

          Отделно, мога да си въртя гумите както си искам, а системата си се ориентира кой датчик къде е. С 3 приемника е. Включително и кой е датчика на резервната (ако има такъв) се ориентира.

      • #6
        Има комплекти за смяна на вентили, без разглобяване на гумата от джантата. Имам го и го ползвам, и на път върши работа.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:dd8f88daa8cbe614550a0bc9fbae4ef3.jpg
Прегледи:139
Размер:51.7 КБ
ID:6938494
        -Чем занимаетесь по жизни?
        -Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.
        -Историята се пише с кръв, а се чете с пот!

        Коментар


        • #7
          Първоначално публикуван от KingofROAD Преглед на мнение
          Има комплекти за смяна на вентили, без разглобяване на гумата от джантата. Имам го и го ползвам, и на път върши работа.
          ...ако имаш компресор или помпа.

          Аз даже не бях забелязал. Сложих резервната и бегом по гумаджии. Те ми показаха. Стеблата гниели, а на стеблата отвътте се крепи датчика. Датчика си беше вътре, изправен. Още съм с него.

          За щастие попаднах на адекватен гумаджия, дето ги имаше налични, по никое време посред нощ, и ги сменихме всичките.

          Та по темата - дори с датчици гуми се сменят не по-различно от на всеки друг автомобил. Само им натъртвам казвам че има датчици, че да внимават. Дали теябва да се върнат на същоте места вече си е специфично за автомобила. На моя не трябва.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #8
            Аз пък не вЕрвам, че ще вкараш нов вентил без демонтаж на гумата от външната страна джанта с който и да е тул.
            Освен че пише да може ти пробвал ли си го на практика?
            Щото то и на вратата на гаража пиши едно а вътре - друго

            Спарки запознат съм с разликите.
            Просто не знаех новите консерви, които сега се продават в магазините доколко ползват датчици.
            Предвид факта, че с датчици е по-скъпо.

            А как ще се “оправи” с променени места ми е хептен непонятно.
            Да не кажа, че на системата и е през чепа коя къде е.
            Ако сигнализира за аномалия на конкретна гума информацията за позиция при завъртяни просто няма да бъде вярна.
            Друг проблем не виждам.
            Враг усраине

            Коментар


            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              С датчиците на ПСА проблемите са два . Вентила е алуминиев и рано или късно изгнива . Другия е като се скапе батерийката вътре .

          • #9
            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

            ...ако имаш компресор или помпа.
            Преди време си бях купил две кутиии за патрони от АЕ. На живо се оказаха по-малки, отколкото си мислех, въпреки че и размерите си бяха указани коректно. И докато се чудех какво да ги правя, успях да напъхам вътре в едната - компрессор двуцилиндров, с повишен дебит. В другата - фитили, шила, лепенки, лепила, въпросния комплект, и няколко вентила пак от АЕ. И стана идеалната бойна готовност за в колата. Стоят си под задната седалка. И когато се наложи се действа с тях. По-добре, отколкото без нищо.


            Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
            Аз пък не вЕрвам, че ще вкараш нов вентил без демонтаж на гумата от външната страна джанта с който и да е тул.
            Лично тествано и проверено от меня, на гума на ремаркето, натоварено с тон и половина пръст, насред улицата. Ще потърся клипче в ютубата. Инструмента си е съвсем ОК. Само пластмасовата фунийка буди някакви съмнения, но е качествена, и дебела пластмаса.
            Последно редактирано от KingofROAD; 27-09-23, 08:19.
            -Чем занимаетесь по жизни?
            -Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.
            -Историята се пише с кръв, а се чете с пот!

            Коментар


            • #10
              Става си ургиналдЪ даже и в полеви условия, без да сваляш гумата от колата. Та гумаджиите съм ги отсвирИл почти напълно. В къщи си имам стойка за монтаж-демонтаж, лепенки и вулканизираща преса, други съпътстващи джуджавки, и компресор тоже, и в колата, и стационарен. Последно добавих и тоя тул в бойната готовност в кораба-майка. И в къщи още един комплект. Спестява излишни движения в някои случаи. Само баланс машина нямам, но някой ще проимам и нея.

              https://youtu.be/uKLitJ6p35Q
               
              Последно редактирано от KingofROAD; 27-09-23, 08:36.
              -Чем занимаетесь по жизни?
              -Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.
              -Историята се пише с кръв, а се чете с пот!

              Коментар


              • Esper
                Esper коментира
                Редактиране на коментар
                Баси, не вярвах че основата може да се свие толкова!

              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                Отвора за вентила в джантата е около 11мм. ако не се лъжа. Гумата, от която е направен вентила е достатъчно еластична, за да стане номера, както виждаш, без особени проблеми, и при това и в полеви условия може да стане, и на място без сваляне на гумата от колата, ако е възможно. Вярно малко чекнене е де, ама пък спестява още по-неприятни телодвижения. Според мен комплекта си заслужава. В първия клип, от линка, съвсем подробно се показва как точно се намества вентила в отвора, и отвън и отвътре. И лично съм го пробвал. Нема проблема с лепа Брена.

            • #11
              Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
              А как ще се “оправи” с променени места ми е хептен непонятно.
              Да не кажа, че на системата и е през чепа коя къде е.
              Ако сигнализира за аномалия на конкретна гума информацията за позиция при завъртяни просто няма да бъде вярна.
              Друг проблем не виждам.
              При мен предните 2 колела и едно от задните имат приемници до себе си. Сигнала от 4-тото се хваща от същите приемници, но си имат начин или по ниво на сигнала или по нещо друго да различат 3-те от 4-тото. Системата, след 20 минути седене на място (след което приемниците заспиват), при тръгване и каране някакво време с над 20км/ч, се ориентира кой датчик на кое колело е. Няма програмиане. Програмиране има само на датчика на резервната гума, но масово такъв не се монтира.
              Последно редактирано от sparkybg; 27-09-23, 13:04.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #12
                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                При мен предните 2 колела и едно от задните имат приемници до себе си. Сигнала от 4-тото се хваща от същите приемници, но си имат начин или по ниво на сигнала или по нещо друго да различат 3-те от 4-тото. Системата, след 20 минути седене на място (след което приемниците заспиват), при тръгване и каране някакво време с над 20км/ч, се ориентира кой датчик на кое колело е. Няма програмиане. Програмиране има само на датчика на резервната гума, но масово такъв не се монтира.
                Ами помислих си го вчера но не допусках някой да изпада в такова разточителство.
                Много похвално.
                На каква консерва е това?

                Аз проявих интерес към темата понеже за последната ламаринозавър преди около 5 години купих афтърмаркет сензори за двата комплекта гуми.
                Цялата идея тръгна от рънфлат гумите, не че товлкова исках да имам тази информация.
                Скъп фирмен на единият и китайски, безименен за вторият.
                Скъпите маркови на зимният комплект взеха да хвърлят аларми за слаба батерия на 4-тата година.
                Тази сменях гумите и ги изхвърлих.

                Китайските ментета на летният комплект все още не дава грешки и работят.

                Факт, че аз кола лято почти не употребявам но да хвърлям сензори на 5-6 години някак ми идва супер разточително.
                Чувал съм, че оригиналните работят повече, ама пак.
                Затова ми се струва, че системата за индиректно следене през ABS без сензори с батерии в гъз@ в повечето случаи е за предпочитане.
                По-евтино, няма никакви експлоатанционни разходи, няма особености при въртене на гуми и в повечето случаи функционално напълно достатъчно.
                Много по-критично е да хване рязко спадане отколкото колко точно е налягането и/или температурата.

                Естествено никой не си избира кошник по точно този критерии и тая насока е леко излишна ма нали съм си хатер - къ да си затрая
                Враг усраине

                Коментар


                • #13
                  Jeep Grand Cherokee 2009-та.

                  Чак пък разточителство.... те приемниците като електроника и прилежащата и цена са смешни. Датчиците са скъпото нещо - трябва хем да устискват на претоварвания, хем да харчат малко, хем да мерят точно, хем да излъчват безжично. Аз дори подозирам че някои може да имат някаква форма на "еnergy harvesting" в тях, за времето, в което се движиш.

                  Датчика представа това:


                  Някои китайски са например в капачките на вентилите, други са значително по-малки. Съмнявам се да изкарват твърде дълго.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #14
                    Моята каляска е 2015 и сега сдадоха оригиналните, смених два преди 3-4 месеца, сега ми се появява аларма сутрин като е по-хладно, пак някой е умрял. Ще сменям и двата, но вечер няма грешка, топло е, та да ида да го засечем кой е.
                    Ford Maverick II 2.3 XLT
                    Ford Mondeo MK5

                    Коментар


                    • #15
                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Jeep Grand Cherokee 2009-та.

                      Чак пък разточителство.... те приемниците като електроника и прилежащата и цена са смешни. Датчиците са скъпото нещо - трябва хем да устискват на претоварвания, хем да харчат малко, хем да мерят точно, хем да излъчват безжично. Аз дори подозирам че някои може да имат някаква форма на "еnergy harvesting" в тях, за времето, в което се движиш.

                      Датчика представа това:
                      ...

                      Някои китайски са например в капачките на вентилите, други са значително по-малки. Съмнявам се да изкарват твърде дълго.

                      Покрай тая тема проверих с каква система е консервата, която си чакам.
                      За мое съжаление се оказа с датчици от типа, който си показал.
                      И като тези, на сегашната.
                      А бях убеден, че не е.

                      До тук с тезата, че без датчици е по-евтин вариант.
                      Явно са други факторите, които определят коя система да се ползва за марка/модел.

                      А пък тая със сензорните в капачките изобщо няма да я коментирам.
                      Не изкарват!

                      Това е добре понеже имах колебание между 2 комплект джанти със зимни гуми както до сега или да махна фабричните и да мина на всесезонни.
                      При нужда от допълнителни датчици вторият комплект зимни гуми категорично отпада.
                      Поне докато не свърши глобалното затопляне или аз не стана скиор.
                      Вероятността да настъпи дори едно от двете събития май клони към утопия
                      Враг усраине

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X