Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Соларен парк ,решения за пълна автономност

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Соларен парк ,решения за пълна автономност

    Както е видно от заглавието.Стопанисвам вече няколко соларни малки паркове,за сега малки.Захранването е изцяло за собствени нужди.Ток от ЕВН И ПОДОБНИ няма на обектите.Всеки парк във имота е оборудван със собствен генератор и AVR табло.Идеята е спре ли солара,AVR -а да запали генератора и той да поеме товара.

    Сега в момента всичко е чисто ново...но нито AVR работи както трябва,нито генератора пали ....всяко от двете има собствено мнение как трябва да работи.Нещата се доставят от други фирми и не са наш проблем,но пък ние ги ползваме и отговаряме от доставката нататък.

    Има обаче една глупост с която немога да се съглася.

    Спира солара поради липса на ток в батериите,било заради голяма консумация или липса на слънце...без значение.AVR таблото стартира генератора,той подава 4 киловата ,но от тези 4 киловата ,се захранват две лампи,виденаблюдение и сот ....по показания на контролера ,около 130 вата.....тоест вечерта солара спира към 20 часа примерно.... генератора пали и до 9 сутринта работи за 130 вата товар,без да зарежда акумулаторите ....Та има ли вариант това да се поправи....
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

  • #2
    Контролера е този
    https://evtinmagazin.com/invertori-k...1%81-wifi.html
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

    Коментар


    • #3
      Подава колкото мощност е необходима и съответно гори по-малко гориво .Поне големите генератори така работят .Защо да зареждаш акумулаторите със скъп ток ?

      Коментар


      • Roninn
        Roninn коментира
        Редактиране на коментар
        Димо, генератора си бачка цяла нощ до изгрев.В случая цената не е важна,важно е тока да не спира.Консуматорите по някаква причина идват в повече и нощно време към 01 часа батериите са празни и генератора работи до сутринта,сутринта при изгрев ,солара вдига 27-30 Ампера и за 5-10 минути съживява батериите и подава и към консуматорите.Като цял ден зарежда батериите от слънцето.Идеята е генератора,така и така работи,той да ги зарежда през ноща и да спира.Тоя цикъл може да се повтаря колкото е нужно през ноща.

      • gy6ter
        gy6ter коментира
        Редактиране на коментар
        Сега те разбрах ,важно е тока да не спира .CarTest го е написал добре ,че е въпрос на алгоритъм .Не знам какъв е АВР ,но за не пръкъсване на захранването генератора според мен трябва да работи през инвертора ,все едно е външна мрежа ,само трябва нещо да му казва кога да работи.

    • #4
      Има!
      Що да няма ...
      Замисли се за условията.
      Генератор ...??? Работи ..ОК
      Напрежение на батериите ..??? Досатъчно или не ?
      Напрежение от соларите??? Достатъчно или не?

      Тогава зареждай батериите.
      END!

      Как да се реализира ... решения всякакви ...
      Не мисля че не можеш да се справиш.
      Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

      Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

      Коментар


      • #5
        Точно ти да задаваш подобни въпроси...
        Както ти казаха по-горе - тока от генератора е скъп. При празен ход или много ниска консумация е ясно, че имаш големи загуби. При 4кв генератор аз бих иползвал за заряд на акумулаторите не повече от 300-500W.
        На първо четене имаш 2 варианта:
        - Ако използваш АС входа на контролера за заряд от генератора(не съм разглеждал в детайли спецификацията на инвертора) е добре да ограничиш нещата до въпросните под 500W, ще измислиш как.
        - Другия ти вариант е изключване на контролера и отделно зарядно директно към акумулаторите. Ако не е проблем за контролера и акумулаторите естествено. Лесно ще реализираш нещата през АВР-а.
        Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
        Телефон - в профила!

        Коментар


        • #6
          Не си казал колко ватови са соларните панели?
          Не каза колко амп/часа събират батериите и дали са литиеви например?
          Има решения да събират ток от много източници едновременно и да зареждат батериите, Виктрон на първо четене.
          Ако през 4квт генератор се върже едно мощно зарядно за батерии, то тогава батериите би трябвало да се пълнят с десетки ампери на час, тоест няколко часа генератор да напълнят до горе батерията ако е примерно 100-200 а/ч.

          Тежи 12 килограма 12 VOLT 50 AMP PETROL BATTERY CHARGER => 500ml/hour, с нещо такова за час два си осигуряваш цялата вечер, може да го гасиш с някаква логика с условия и т.н.
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • #7
            Много объркано си писал. Аудиовидео таблото за какво е?

            "Солара" защо спира поради липса на ток в батериите? Ако има слънце, ще работи. Ако въпреки това напрежението/зареждането им спада, значи трябва повече ток от слънцето.

            Когато генераторът работи, какво произвежда - променлив ток ли? В такъв случай трябва зарядно, което да зарежда. Ако не зарежда проблемът е него.


            Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
            Както е видно от заглавието.Стопанисвам вече няколко соларни малки паркове,за сега малки.Захранването е изцяло за собствени нужди.Ток от ЕВН И ПОДОБНИ няма на обектите.Всеки парк във имота е оборудван със собствен генератор и AVR табло.Идеята е спре ли солара,AVR -а да запали генератора и той да поеме товара.

            Сега в момента всичко е чисто ново...но нито AVR работи както трябва,нито генератора пали ....всяко от двете има собствено мнение как трябва да работи.Нещата се доставят от други фирми и не са наш проблем,но пък ние ги ползваме и отговаряме от доставката нататък.

            Има обаче една глупост с която немога да се съглася.

            Спира солара поради липса на ток в батериите,било заради голяма консумация или липса на слънце...без значение.AVR таблото стартира генератора,той подава 4 киловата ,но от тези 4 киловата ,се захранват две лампи,виденаблюдение и сот ....по показания на контролера ,около 130 вата.....тоест вечерта солара спира към 20 часа примерно.... генератора пали и до 9 сутринта работи за 130 вата товар,без да зарежда акумулаторите ....Та има ли вариант това да се поправи....

            Коментар


            • #8
              Ще пиша подробно къде какво по късно
              Проблема е че не аз отговарям за доставката,проектирането и т.н
              Тоест аз само го ползвам.
              Ако нещата са изцяло в моите ръце,е друго.

              Трябва да се съобразявам и работя със колегите които изпълняват проекта.На пролет ще има още три парка по 30 киловата на тези парцели.

              На практика какво се случва в момента.Парцела е ограден ,има две соларни групи ,едната е 6 киловата другата е на 200 метра отдалечена и е 4 киловата ,тази 4 киловатовата още не е пусната ,наредили сме само панелите,в неделя ще заработи и тази мощност.Двата контролера ще бъдат синхронизирани в обща мощност ,те го позволяват.За целта сме пуснали 4 х16 квадрата кабел между тях 200 метра.

              Та този 6 киловата солар е нов и работи отлично,но два дни като е мрачно,батериите свършват и контролера изключва напрежението към AVR-A

              Това изключване става обикновено около 0 часа през ноща,авр пали генератора и той работи цяла нощ до сутринта.
              Сутринта към 8 часа,слънцето се е показало и солара подава към инвертора напрежение като тока го меря в пиковете до 30 Ампера на 25 -26 волта.Тогава генератора се гаси от авр и захранването идва от солара.

              Захранване от ЕВН нямаме...чакаме партида ,но както знаем,тея неща идват бавно.

              Тока на обекта не трябва да прекъсва.

              Има сървъри,които събират и обработват данни от цялата страна нон стоп.Всяко прекъсване е необратима загуба на данни и неточни изводи накрая.

              В задачата искаме,от 0 часа когато тръгват генераторите ,те(генераторите )да зареждат и батериите на соларите.

              Фирмата която изгражда нещата ,не дава фабрични решения на този въпрос.Аз мога да го направя,но както казах не съм главния изпълнител.

              Затова търся готово фабрично решение на задачата което фирмата изпълнител да приеме и реализира.Той изпълнителя носи и отговорност и гаранции също.


              Аз отговарям за цялата електроинсталация която е нова,за оптичната мрежа и сървърите,за охраната СОТ и видеонаблюдението,и всичко което иска захранване,районно осветление автоматични врати и т.н

              Тези неща без охраната и сървърите, се захранват от други солари които не са ни проблем в момента.




              Последно редактирано от Roninn; 26-11-21, 07:19.
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • gy6ter
                gy6ter коментира
                Редактиране на коментар
                Трябвало е временно захранване от ЕВН (ако има наблизо) .Така като чета решението е UPS-си които да поемат товара при превключване на солар-генератор и обратно ,което става в рамките на секунди обикновенно?
                За декември соларите на база минала година ,ще произведат енергия 30-40 часа работа на максимална мощност .

              • stefsab
                stefsab коментира
                Редактиране на коментар
                На първо четене - AVR-а, когато е вързан към мрежата се опитва да връща ток. Това връщане може ли да се изключи?
                - AVR-а да се конфигурира, така че генератора да е "мрежа" за него. Генератора дава ли достатъчно стабилно напрежене, такова че AVR-а да не го "заподозре" че е "измамна" мрежа?
                - Ако зареждаш директно акумулаторите от генератор, ще се объркат сметките на AVR-а колко ток има в акумулаторите и ефекта, най-вероятно е че AVR-а ще си кара по неговите сметки, нищо че пълниш батериите.
                Последно редактирано от stefsab; 26-11-21, 09:04.

            • #9
              Ще си спестя коментар върху проектантите на това нещо, което са ти натресли, но единственото разумно решение, което виждам е да преместиш сървърите на по-любезно към тях място или да наемеш сървъри, докато дойде ток от ЕВН.

              Но нещо не се връзва - говориш за общ нощен това от 130 вата, а работят сървъри, лампи, СОТ и видеонаблюдение. Какви са тия сървъри точно?

              Коментар


              • #10
                Икономични. Много икономични...
                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                И коментаторите...

                Коментар


                • #11
                  Баце, за диоди не си ли чувАл? Соларите и генератора зареждат батериите - кой колкото може да даде. После след батериите инвертор, който си бачка постоянно.

                  Вариант 2 - осветлението на отделни акумулатори, достатъчно големи да изкара една нощ (примерно 20 часа), което в случая е 130*20=2KWh, или 24V акумулатор с капацитет 100Аh, като сложиш и резерва - 150Ah. Ако осветлението е направено на 24 волта, за него и инвертор не ти трябва - директно вързано на акумулатора.

                  И, генератора НЕ подава 4 киловата мошност. Подава тия 130 вата + колкото му е необходимо механично да си поддържа оборотите - натовари го трайно с 4 киловата и премери и сравни разхода на час. Това ако не зарежда батериите де.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #12
                    Да се добавят по- големи акумулатори, така че и в зимно време без слънцегреене да се налага генератора да се включи само облак от изригнал вулкан попречи на слънчевите лъчи. Колекторите да се "изправят" на "зимен" ъгъл. Така ще се удължи живота на батериите. За различните типове батерии има алгоритми за изчисление на необходимия капацитет, така, че за дълъг многогодишен срок да излязат най-евтини като себестойност.

                    П.П. Днес отново сменям 9Ач 12 волта оловна батерия на ЮПС, сменяна е август 2019. Търся си ЮПС с литиева батерия да забравя следващите 10 години, че съществува.
                    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                    Коментар


                    • DBRS
                      DBRS коментира
                      Редактиране на коментар
                      може да ти е в помощ някоя от тия https://aliexpress.ru/item/100500332...99f74aa6Ar9sJu
                      дано скоро мога им пиша отзиви

                    • s_s1
                      s_s1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Тази от линка не може да замени директно оловна, защото макс. напрежение е 12,6 волта.

                  • #13
                    Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                    П.П. Днес отново сменям 9Ач 12 волта оловна батерия на ЮПС, сменяна е август 2019. Търся си ЮПС с литиева батерия да забравя следващите 10 години, че съществува.
                    Мисля че е добре!
                    Долу горе на година и половина смяна с нов... ама цената е около 35-40 лева на уасата около 70 кинта...
                    То като сложиш литиева пак няма да откара 10 години ами 5 примерно... ама цената ще десеторна...
                    Сякаш смяна на година и половина е по добре....и по евтино...

                    Коментар


                    • #14
                      За зареждането е достатъчно едно съвсем обикновено зарядно устройство, захранено от генератора. Има стотици модели фабрични такива.


                      Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение

                      В задачата искаме,от 0 часа когато тръгват генераторите ,те(генераторите )да зареждат и батериите на соларите.

                      Затова търся готово фабрично решение на задачата което фирмата изпълнител да приеме и реализира.Той изпълнителя носи и отговорност и гаранции също.

                      Коментар


                      • #15
                        Колеги, вероятно съм ви объркал по някакъв начин.Схемни решения имам до безкрай, глупости да правя ,много ме бива в електротехниката.

                        Трябва ми готово изделие ,фабрично произведено за такива цели....

                        Давам пример как си го представям аз....

                        БМС НЯКАКЪВ

                        Контролер ,в него влизат контролера от солара,на друг вход батериите,на трети вход генератора......

                        На тоя контролер юзерска конзола ,пс примерно и му задаваме какво искаме от него......

                        Всякакви решения от нас свързани с хардуерна промяна на съществуващите неща са неприемливи,както казах ,можем да донесем вода от 11 морета и да направим ток.Организацията която е възложител,не позволява такива неща ,диод на батериите пренавързване и промяна на фабричните изделия.

                        Ние сме изградили десетки заводи със генератори трифазни юпс и всякакви автоматики.Говоря за юпс по 20-30 киловата и генератори със по 150-300 киловата....

                        На тоя обект сме само потребители,и ще стопанисваме нещата в годините напред.Имаме дългогодишно сътрудничество със възложителя и партньорски отношения,въз основа на това ,ползваме почти цялата база .....

                        Търсим фабрично решение на задачата .


                        п.п Има много въпроси за решаване още ....фирмата доставчик не се справя със проблемите,генераторите палят избирателно,кога запалят,кога не,авр също се държат странно ,във 50% от случаите не подават команда към генераторите

                        Отделно в случаите в които сработят коректно,генераторите гаснат след 3-4 секунди....

                        Ние сме установили от къде идват проблемите,при ръчно изключване на авр в интервала на запалване на генератора ,автоматичния смукач се връща и генераторите си работят нормално.
                        Времезадържащата група е видна и можем да я корегираме....но възложителя казва,ние сме платили на тази фирма,и си искаме нещата работещи по заданието.
                        Не е наша работа да ремонтираме авр ,генератори и т.н при условие че са нови и доставени от други фирми,с които нито ние сме ги довели,нито сме участвали в преговорите.


                        Във пряк разговор със изпълнителите на соларите,и поставяне на тези въпроси за решаване,отговарят че немогат да дадат решение.На некоректно работещите авр и генератори,реагират със смяна със нови и така няколко пъти.Никой не си прави труда да помисли и разбере какъв е дерта,а и май и не ги интересува ,вадят сменят и гледат дали ще се получи нещо.






                        Последно редактирано от Roninn; 27-11-21, 08:00.
                        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                        Анатолий Пейчинов o8875о9815
                        https://dvrbg.com/

                        Коментар


                        • BatGeorgeone
                          BatGeorgeone коментира
                          Редактиране на коментар
                          За втори път споделям => Victron Energy MultiPlus

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X