Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ръчен (Кинетичен) стартер за дизелови двигатели.От къде в България?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Според мен този стартер не бива да се използва като основен.
    На клиповете се вижда, че всичката енергия се предава на маховика за доста къс период. А такова взривно развъртане не може да не се отази на здравината на железата по двигателя. За аварийно запалване от време на време става, но за ежедневно ползване не е добре.
    Според мен.

    Когато съм си мислил за такъв стартер-с ръчно навиване на пружина и отдаване на събраната енергия за запалване си го представях като навиване на спирална пружина за часовник. Само с доста по-яки параметри. И развъртането става плавно, все едно си се върти с обикновен стартер.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • #17
      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
      Според мен този стартер не бива да се използва като основен.
      На клиповете се вижда, че всичката енергия се предава на маховика за доста къс период. А такова взривно развъртане не може да не се отази на здравината на железата по двигателя. За аварийно запалване от време на време става, но за ежедневно ползване не е добре.
      Според мен.

      Когато съм си мислил за такъв стартер-с ръчно навиване на пружина и отдаване на събраната енергия за запалване си го представях като навиване на спирална пружина за часовник. Само с доста по-яки параметри. И развъртането става плавно, все едно си се върти с обикновен стартер.
      Приципно си прав, но двигателите, на които обикновено се монтира такъв стартер, са без нито една жица и многократно преоразмерени по здравина. Вече не ги правят така...
      При АН 2, също се развърта взривно, независимо дали маховикът е развъртян на ръка или на ток. Двигателят превърта с удар винаги.
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • novatech
        novatech коментира
        Редактиране на коментар
        То на Антоновката двигателя винаги се превърта първо на ръка , за да не направи маслен удар в дорните цилиндри...

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Гледах преди малко филмче за кукурузника, и няколко пъти го палиха. Ами отначало си се развърта плавно...

    • #18
      Викат му ручка дружбъй
      https://youtu.be/ob83mWFH7SY
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Еми не е с удар, баш плавно си тръгва.

    • #19
      П;авно тръгва, защото двигателят е голям а маховикът относително малък и енергията пада бързо. Затова така изглежда, но от 9 цилиндъра един да тръгне и пали.
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        То по същата причина пали и малкия дизел с пружинния стартер.
        Обаче аз говоря за много разкото развъртане от нула до сравнително високи обороти, нещо което при кукурузника го няма.
        Гърма от първия запалил цилиндър е по-слаб сравненс развъртането от пружинния стартер.

    • #20
      Ами такъв му е начина на стартиране. Просто двигателят бързо гаси енергията на маховика.
      "Запуск двигателя производится от инерционного стартера, маховик которого раскручивается от электромотора или вручную."
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Абе ясно е бе.
        Искам да кажа, че при баба Ана го няма това взривно развъртане каквото се получава при пружинния стартер и малък двигател.
        При 1200 коня двигател железата са големшки, и доста по-бавно става развъртването им, няма я тази скорост на покачване на оборотите от нула до колкото там, може би над 300-400.

    • #21
      Ам не че нещо , ама и Фордзон, и Майбах, че и Анката са бензин/керосинови двигатели - това има ли значение? И не са по темата значи. Малкият дизел, колкото и да е як, няма да му хареса такова отношение. Така подиграваният тук у Форума пусков двигател при "тракторните" дизели всъщност е една щадяща уредба. ПД дали ще тръгне с елстартер, манивела или въже все тая, ама първо маалко ще позатопля ГД с триене, поразбива малко масълцето и даже може да не подкара всичко наведнъж ами първо два цилиндъра. В някои случаи може и малко негова топлинка да вкара на големия, па при минусови температури всеки градус отвън е от значение, казват. Да не говорим, че при С-100/Т-100 и варианти, ПД е предвиден да заработи и като ГД - в аварийна ситуация или за супер бавна скорост.
      Ама на нещо дето е смятано как да тръгва тепърва да му присаждаш варианти някакви освен оня с колелото у въздуха... не знам...
      Последно редактирано от jordanov sv; 13-03-21, 07:08.

      Коментар


      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        "Така подиграваният тук у Форума пусков двигател при "тракторните" дизели всъщност е една щадяща уредба."
        Подиграваният пусков двигател у форума е подиграван понеже 98% от участниците не са се сблъсквали с него.Чували са от някъде нещо, гледали са клипче, прочели са в нета и т.н.

      • santaclash
        santaclash коментира
        Редактиране на коментар
        Едно е стартира с бутон, друго с пусков.
        То преди 30 години и климатик в трактор беше ерес.

    • #22
      Не съм видял някой да се подиграва на пусковия двигател. Качеството на ПД10 е наистина спорно, но е факт че десетилетия работи. На булдозер Т100 пусковият двигател е половин М20 (газ 69) и ауспухът му минава през всмукателния колектор на дизела, което си всъщност много добър подгрев. Водата също е обща с дизела. Освен това има и скоростна кутия с две скорости и фрикционен съединител за зацепване, което елиминира ударното развъртане. Пали с ел стартер или манивела, която е склонна да връща и за неопитен е леко опасна. Запалването е с двуканално магнето.
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • jordanov sv
        jordanov sv коментира
        Редактиране на коментар
        Скрапи, не си видял щото явно не си чел някои теми. Други теми.
        Икос - първото ти и последното ти изречение са глупости, разбира се. За кви лиготии се цепиш не мога те разбера... Или искаш да кажеш че някой някъде на минус 30 или 40 сутрин ще топи сняг и лед и да я качва горе?? На война като отидат сигурно пак топят сняг, хаха. Би трябвало да ги разбираш тия работи...

      • icos
        icos коментира
        Редактиране на коментар
        Искам да кажа че антифризът беше трудно достъпен лукс по времето, по което съм карал Т-100. В казармата. Колкото го имаше заминаваше по направление, тоест по частните коли. И горе-долу откакто е умрял другарят Сталин положението си е било все такова. Някои предприятия си имаха специални табелки "Водата е източена", а 17 литровата тенекия за сирене, трансформирана в кофа си беше задължителен атрибут към всяка машина.
        Последно редактирано от icos; 13-03-21, 18:10.

      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Абе, има право Ицо... Антифриз държат трудно тия машини...
        А на минус 30-40 градуса, или не го гасиш, или има големи самовари за пълнене на машините с топла вода.
        И да, ако паленето е под въпрос, даже и топла вода не наливаш при минус 40... Има и момент, че ако е зор да го запалиш на всяка цена на толкова студено, и за целта сипваш вряла вода, кранчетата отдолу се оставят леко отворени по време на пълненето.

    • #23
      Като деца от цилиндри на ПД10 си правехме ИЖ Планета с водно охлаждане. А Икос е прав до голяма степен за антифриза - поне това, което аз съм наблюдавал - дали антифризът е отишъл за Жигулата или поради това, че съветската техника тече, особено с поддръжка от ТКЗС, се наливаше яко вода. Не вярвам в Сибир да са работили с вода, но у Шопско си беше норма.
      А Кольо е прав за удара при Антоновката - освен палец има и фрикционен съединител за предпазване от удара.
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • #24
        При минус 30 и надолу хой ще запалиш. Буталата затягат в ризите.Тогава бай тракторист чисто и просто пали огън под двигателя(щото по инструкция трябва да имаш едни автомобили- цистерни с вряла вода и вряло масло, дето може и наистина да ги има...някъде... в Заполярието примерно)
        And if all others accepted the lie, then the lie passed into history and became truth.

        Коментар


        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          "При минус 30 и надолу хой ще запалиш. Буталата затягат в ризите."

          При минус 40 ризите охлабват в блока.

        • santaclash
          santaclash коментира
          Редактиране на коментар
          Какви -30...Още на -10 им ръгаха отдолу бензиновата горелка. Това поне съм го виждал. Даже си имаха усилено място на картера, точно за подгряването.

        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Аз само да попитам на каква температура охлабват буталата?

      • #25
          • При минус 40 ризите охлабват в блока


        Посочете ми основателна причина коляновият вал да не превърта даже при теглене с друга машина и веднага се съгласявам, че буталата не затягат в ризите
        П.П. Относно скепти/ка/ците по темата с капиталистическата лиготия, наречена антифриз:

        Уход за системой охлаждения двигателя Д-108

        1. Заливать в систему нужно только чистую пресную, мягкую воду (дождевую, речную, снеговую) через воронку с мелкой сеткой. После заливки воды в радиатор горловина его должна быть плотно закрыта крышкой.

        10. При минусовой температуре по окончании работы следует сливать воду из системы охлаждения, иначе трубки радиатора, рубашки цилиндров или водяной насос будут повреждены.


        And if all others accepted the lie, then the lie passed into history and became truth.

        Коментар


        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Посочете ми основателна причина коляновият вал да не превърта даже при теглене с друга машина и веднага се съгласявам, че буталата не затягат в ризите

          Бъзикаш се, нали?

      • #26
        Само за какви минусови температури коментирате...................,. къде в "КМБ" (по Гагичово) през последните 40 г. сте виждали или чували за подобни изпълнения.
        Руснаците дали знаят какво се случва с :двигателя при -40 градуса и как се оправят ..............
        За конденза и замръзването,за "керамичните" гумени уплътнители,за вискозитета на всички течности ....................е "друга бира".
        Пс. При -15-20 градуса сме изкарвали и верижната и колесната техника на работа. Проблеми със запалването C-100ка имаше- по вина на тракториста ("материала е с такова качество"). А антифриз не се наливаше по няколко причини и едната е ,че количеството е сериозно(-по спомен около 70л. ,а резервоара за нафта над 200л) а основната натовареност е през топлите сезони..

        Коментар


        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Руснаците дали знаят какво се случва с :двигателя при -40 градуса и как се оправят .............. руснаците са малоумници и нищо не знаят - чети търтея

          Минусовите температури ги коментираме, защото явно някой е гледал клипче в нета, едно време се е въртял покрай трактористите, ама и в двата случая не му е станало ясно кое, как и защо

      • #27
        Икос, бъркаш нещо статиите и губерниите! Горе в коментара си извикал с големи букви - НАИСТИНА студено време. И аз за студено време говоря. Тука в България нямаме студ, зимата ходим по къс ръкав почти. Табелките с "водата източена" или "заредено с антифриз" си бяха стандарт, особено у ДАП-а. Ама там имаше водогреен котел и тия дето бяха източени палеха много лесно понеделник сутрин като му се налее горещата вода. Имаше си автобуси пък дето имаше за тях дежурни пенсионери да ги припалват и т.н. и т.н. спомени, въпрос на организация. Може и за икономия някой някъде да го е правил и кво лошо има в края на краищата ама аре нема нужда и у тая тема да го играем фили и фоби моля.
        А дали гасят или не гасят - пак според зависи. Статии и цитати, не се съмнявай мога да изкарам десетки. Например има за БАМ - там първите дето правят просеката вечерта като стигнат правят площадка от трупи за машините, защото ако ги оставят на земята замръзват и няма отлепяне, иначе са гасили за нощта, щото лигльовци по твойте мерки. Едни други лигльовци, шест мъже с два С-100 и четири шейни петдесе и някоя година от станция Мирний стигат на 400 километра навътре в Антарктида правят си "Пионерска" и остават да зимуват. Да де, двама се връщат с Ан-2, хаха, и там е интересно да се чете как правят писта и как излитат... Това е първата съветска континентална арктическа експедиция, после тръгват с Харковчанки и АТТ-та, винаги са ги гасили през нощта и вода не са наливали, иначе факли, огньове и бенз лампи си е имало редовно, ама не е заради водата.

        Коментар


        • #28
          Kirilpm коментира
          Вчера, 06:47
          ... явно някой е гледал клипче в нета, едно време се е въртял покрай трактористите, ама и в двата случая не му е станало ясно кое, как и защо


          Виждам, че не ти е станало ясно. Продължавай с клипчетата, зер днес "трактористите" си имат по- други проблеми и колкото да се въртиш- все тая. Примерно "тракторът" не си е получил софтуерната актуализация от "Комацу"/ понеже ГПС се е бъгнал нещо/ и категорично отказва да шавне.Истински случай.

          П.П. В тази връзка кинетичният стартер, даже и да има чалъм да се монтира паралелно на електрическия е малко съмнително дали ще подкара малко по- съвременен двигател. Според зависи колко е умрял акумулаторът.
          And if all others accepted the lie, then the lie passed into history and became truth.

          Коментар


          • Kirilpm
            Kirilpm коментира
            Редактиране на коментар
            А как да ми стане ясно? Пренаписахте теорията на двигателите с вътрешно горене и металознанието.Алуминиевото бутало при ниска температура ще стегне в чугунената риза???

            Искам пояснение, ама бавно, щото бързо не мога да го схвана

        • #29
          https://www.youtube.com/watch?v=K0I-EHsmkME
          На нас клиренс ни трябва , не скорост

          Коментар


          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Е тоз колко е съвременен?
            Сегашните искат два-три оборота на КВ за да подгреят лампите на компютъра, за да може той да се ориентира кое бутало къде е, да измисли колко газ да даде, да реши дали няма да изпуши ако пусне повечко нафта, и ако сметне, че не екологично-да отвори кутийка от която да ти покаже среден пръст.

            А този на клипа пали от четвърт, не го гледай, че е боядисан.

        • #30
          Истината е, че това нещо е приложимо при честно направената техника. Където има черни кутии и пиезо дюзи, полезността му е силно под въпрос.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X