Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Решение на сложен за мен въпрос

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Решение на сложен за мен въпрос

    Имам идеята да си организирам соларно мобилно зареждане на акумулаторите за ръчните инструменти . От четенето до момента разбрах елементарната схема и необходимите компоненти . Соларен панел , контролер , акумулатор ( предпочитам да бъде с възможно повече цикли ) и преобразувател от 12 в на 220 в за захранване на стандартното зарядно Макита . Зарядното ми е двойно https://instrumentite.bg/rezervni-ch...rd-makita.html . Част от съхранената енергия ще бъде използвана и за осветление . Цялата система трябва да бъде и достатъчно мобилна за да може да бъде монтира на покрива на бус или ремарке . Основната част от проблема е че не мога , правилно да се орентирам какви са параметрите на панела и акумулатора . Ако има някакво значение и колко пъти на ден трябва да се зареждат акумулаторите , може да се заложи два или три заряда на две 5 ам ч батерии . Благодаря предварително на отзовалите се .
    По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

  • #2
    С приближения - моля поправяйте - 3 заряда на две батерии 20 волта по 5 Ач е 6 х 5 = 30 Ач. При тези 20 волта това са 600 втч (ватчас, 0,6 кВтч).
    Вероятно ще използваш оловен 12 В акумулатор. За тези 20 волта батерии на инструментите от акумулатора ще се ползват към 60 Ач за ден.

    Един панел 200 вата мощност дава около 10 А ток към акумулатора, с хубав МППТ контролер (Виктрон, примерно) за 5-6 ч на ден Това са точно сметнатите 60 Ач, но без да се отчете (не)ефективността на зареждане и разреждане на оловни акумулатори, а тя беше 70-80%. Може би един панел от 250 вата ще успее да произведе достатъчно ток. В лошо време ще трябват повече панели, а в хубаво по-малко - приближенията дотук бяха усреднени. Или трябва да следиш колко е зареден основния акумулатор и да го пазиш и да не зареждаш инструменти когато се разреди.

    Трябват ти 200 - 300 Вата панели
    Контролер Виктрон МППТ 10/75
    Акумулатор 120 до 200 Ач
    Система за контрол на степента на зареждане
    А, и инвертор.
    Осветлението трябва да е скромно, ако трябва повече, иска още сметки и ресурси.

    Коментар


    • alexalex69
      alexalex69 коментира
      Редактиране на коментар
      С още малко четене намерих че има и такова животно https://www.makita.de/product/194621-9.html . Това води директно до отпадането на преобразуването от 12 в на 220 в за използването на стандартно зарядно . Попаднах на подобна тема в немски форум и от там рабрах че има доста зарядни на 12 в за 18 в акумулатори . Аз лично работя върху идеята , цялата изградена система да не бъде по абсолютно никакъв начин свързана с автомобила . Склонен съм да използвам допълнител акумулатор , подходящ повече за употреба със соларна инсталация .

  • #3
    Иии сега някой да не даде великата идея да се изпющи стартова акумулаторна батерия щот е по евтина, и виждаш ли то няма нинкакво значение..

    Има си специални акумулатори, тягов акумулатор с дълбок цикъл на разреждане се водят, знам че определено цената няма да ти хареса спрямо оловнокиселиният акумулатор, но си има причина да се слагат такива..

    Другото което е, тези панели определено са крехки и са за стационарно монтиране, ако ги монтираш на автомобил, не знам колко ще изкарат
    панелите са две стъкла слепени, все едно да се разхождаш със стаклария наоколо..

    Иначе ако идеята ти е да захраниш на полето инструменти, в повечето случай се реализирва с генератор, не знам защо не ми се е налагало, ама така съм виждал от обекти разни, дето карах дъртият по обектите..
    Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

    Коментар


    • alexalex69
      alexalex69 коментира
      Редактиране на коментар
      Работата ми е такава , че с генератора както с атомна бомба да моря п.чи въШки . Сряз с ъглошлайфа , след малко дупка с боркороната и след още малко завиване на винтове . Отделно че с генератора е скъпо и шумно за употреба и съоветно по-еФтинко за придобиване . Иначе има доста разнообразни решения за панели за кемпери и каравани и нямам страх от това колко са чупливи . Моят проблем е че не съм на ти със сметките . Колко голям акумулатор ще ми върши работа ? Иначе от там нататък лесно ще напасна детайлите .

  • #4
    Колко голям акумулатор ще ми върши работа ?
    колко голям ти е консуматора и колко часа трябва да работи..
    Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

    Коментар


    • alexalex69
      alexalex69 коментира
      Редактиране на коментар
      Членове на фОр Умът са различни хора и съответно с различни професии , жизнен опит , хобита и образувание . Разчитам и очаквам да прочета сериозни мнения . Или може би бъркам ?

    • Traqn Savov
      Traqn Savov коментира
      Редактиране на коментар
      В макита по тоя въпрос нищо не могат да ти кажат, най много да те пренасочат към тези който се занимават със соларни системи.. Иначе да се смятат така нещата е груба и не много точна работа и всичко е според-зависи батерията ти на макитата има около 100 ватчаса тотален капацитет, един акумулатор 12В 100Ач има 1200 ватчаса тотален капацитет... би трябвало да можеш да я "напълниш" поне 10тина пъти...

      А вече колко панела ти трябват за да заредиш батерията, тук цари правилото на мечо пух колкото повече толкова повече..
      Ако един панел ти свърши работа прекрасно, ако ли не ще инвестираш в повече...

      И моето мнение е вземи си преобразувател от 12 на 220 волта, поне 3кв с истинска синусоида!!!
      Понеже щом си техничар човек, поне един път ще ти се наложи да си пуснеш някакъв уред,
      там на обекта който ще е на 220В гаранция..

    • alexalex69
      alexalex69 коментира
      Редактиране на коментар
      Зарядно на макита на 12 / 24в зарежда акумулаторни батерии 14,4 -18в за времето :

      Ladezeit 1,3 Ah 30 min
      Ladezeit 2,0 Ah 45 min
      Ladezeit 2,5 Ah 45 min
      Ladezeit 3,0 Ah 60 min
      Ladezeit 4,0 Ah 90 min
      Ladezeit 5,0 Ah 110 min
      Ladezeit 6,0 Ah 130 min

      Ако бях внимавал малко повече в час , може би нямаше да ви задавам тези въпроси .

  • #5
    Ака са ти 18 волта 5 амперчаса, на теория с един 12 волтов 100 амперчаса соларен акумулатор, би трябвало да можеш да заредиш около 12 пъти батерията, това е в идеалният случай, имаш малко загуби при преобразуването от 12 на 18 така че около 10 пъти би трябвало да можеш да заредиш..
    Последно редактирано от Traqn Savov; 15-11-20, 18:44.
    Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

    Коментар


    • alexalex69
      alexalex69 коментира
      Редактиране на коментар
      Абе Траяне , ти можеш ли да четеш ? И ако можеш , разбираш ли прочетеното ? В началото на темата и следващото мое мнение е написано всичко ....

    • Traqn Savov
      Traqn Savov коментира
      Редактиране на коментар
      Не мога да разбера какво толкова сложно има, вземаш един стандартен соларен 12В 100ач акумулатор, един соларен панел и един инвертор преобразувател от 12 на 220, който трябва и да има вграден контролер за заряда
      на акумулатора вграден в него, иначе трябва отделно да закачаш контролер заряден..
      Започваш да го ползваш, и след няколко дни ще се разбере дали трябва да добавиш още един или няколко панела..
      хубавото на тея тъпотии е че са модулни, и можеш да ги надграждаш, колкото ти душа иска, и колкото ти джоба позволява..
      от много мислене файда няма, трябва действие..

  • #6
    Не съм спец - просто съм ремонтирал достатъчно зарядни за винтоверти и затова си мисля че Траян е прав!

    Става дума за следното:
    Повечето зарядни (за съжаление) са импулсни а не с траф - съответно когато са импулсни получават тази екстра да работят не само от 220Волта но и от 12 волта! Като съответно електрониката вътре от 12 волта си прави колкото и е необходимо.
    Тази схема е далеч по надеждна и икономична - защото просто нямаш излишни загуби да минаваш през 220 волта - които са сериозни.
    Затова ако се използва такова зарядно е необходим просто някакъв акумулатор (според параметрите и парите) и това е!
    Затова и Траян казва набързо че един акумулатор трябва да ти стигне да презаредиш десетина пъти на обекта - няма ли да ти стигне?!
    Схемата от слънчеви панели инвертори и акумулатори е много сложна тягостна проблемна - и най вече скъпа...Едва ли ще се навиеш.
    То по добре два акумулатора да мъкнеш по обекти (20 зареждания) отколкото да се гъбаркаш с слънчева енергия.
    П.П
    Занимавал съм с това и си знам.Всички майстори гонят икономия и сигурност.А с тия панели нито икономия ще имаш нито сигурност.Не е за теб- защото не си депутат нито ще ти дадат субсидии.Утре ще отидеш на важен обект и слънце няма да имаш и ще те набият - затова мисли си за акумулатори. Това е

    Коментар


    • mishomishev
      mishomishev коментира
      Редактиране на коментар
      Разбрах - ама със слънчева енергия също не става бе.Не става.В смисъл то става ама скъпо скъпо и иска поддръжка..и акумулатора пак трябва да го има.Помисли сам.Акумулатора е неотменима част от слънчевата система.Самия слънчев панел - няма мощност.И като няма мощност той реално му трябва време(часове) да трупа тая енергия в акумулатора.И после ти си го теглиш от акумулатора нали? В крайна сметка.Е не е ли по добре да си го пълниш у вас по стандартния начин и на обекта да го празниш? Това със слънчевата енергия е ала-бала портокала. Представи си че направиш супер дупер велика слънчева система (а на бас че ще минеш 1000 лв за нея) и отиваш на обекта и точно този момент вали дъжд и слънце курец.
      Според мен определено не си толкоз късметлия (съдя по ред други причини) и от 3 дни на обекта поне един няма да има слънце.А парите си ги изръсил.Че и за хоби?! Сега друг е въпроса ако е за губене на време или опити или монтираш или ремонтираш с тия инструменти изключително скъпа апаратура и пращат кат попове ама се съмнявам.
      П.П
      Няма как да намериш лесно и евтино решение на този въпрос.Защото ако имаш - Елон Мъск има предложение за теб! Съвсем сериозно.

    • alexalex69
      alexalex69 коментира
      Редактиране на коментар
      Ама Траяне , пише го горе , че ще бъде монтирано на тавана на буса или ремаркето . И аз съм мислел да си купя още акумулатори и като гледам май това ще се окаже по-лесния вариянт . Колко е рентабилен ще мисля още ....

    • Traqn Savov
      Traqn Savov коментира
      Редактиране на коментар
      ъъъъ поправи ме ако греша!! не искаш да мъкнеш акумулатор за заряд, но желаеш да мъкнеш цяла соларна система, която вътре има и акумулатор в нея, и още куп работи и панели по метър и половина 2 големина....

  • #7
    +1

    ..."Или за тези пари които ще ги даде за соларни батерии и разни куп простотии, с въпросителна дали ще станат или няма да станат, може да си купи от бай-ти китаец поне 30 макита батерии и още толкова зарядни.."
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #8
      Нищо кой знае какво сложно няма. Вече си видял , че макита предлагат зарядни на 12в, за мобилно ползване. Разбирам напълно какво ти трябва , защото ползвам същата система като теб. Имам оборудано като работилница ремарке , което ми е работния кон . Моето е малко по голямо - куфар 3 метра на 1,8 високо, 1,5 широко. На шкафовете съм прекарал лед осветление , което се захранва от габаритите на колата. Мислех да го правя електро независимо , но изчаквам да го сменя за чисто ново с малко по голям размер - около 4 на 2 . Тогава ще го пипна както го виждам. Системата за захранване ще е като в караваната ми , никога не съм имал недостиг на ток . Два солара по 100 вата , контролер , инвертор 2 кв. и добра батерия . Цените за качесво са високи . Солари китайци ще вършат работа , и май само това е което можеш да спестиш . Контролера , и батерията не са за компромиси , инвертора пълна синосуида.Това е минимума , ако искаш да е ефикасно . Според мен ако е само за заряд на батерии , си инвестирай парите в допълнителни такива . Ползват се , спестяваш си инвестицията и направата на системата. Сега има добри цени , поръчах си преди два дни пакет - макпак , 4 бр. 5 амперови 18в. и двойно зарядно за 315 евра. Само батерия - 5 амперова 46 до 50 евра .
      Цените са за оригинални батерии на макита , не си давай парите за фалшиви .

      Коментар


      • Пламен Атанасов
        Пламен Атанасов коментира
        Редактиране на коментар
        Да последната поръчка е от този . Ако си поръчваш си регистрирай е мейла на сайта им за получаване на новини и промоции . Веднага получаваш ваучер за 15 евра при покупка над 200 .

      • alexalex69
        alexalex69 коментира
        Редактиране на коментар
        Нямам си дори и идея от кога съм им пациент и колко пари съм им платил . Уважавам ги достатъчно и всяка седмица им получавам емейлите .

      • Roninn
        Roninn коментира
        Редактиране на коментар
        Не виждам от къде пазарувате.

    • #9
      Алекс,карам подобен фургон товарен фургон

      Днес взех мярка на нишата където по принцип на пътническия стоят прозорците.

      Оказа се че осб-то което имам е прекалено дебело и излишно ,та не рязах днес.Но идеята ми е,на тея страни да си сложа държачи за батерии ,има ги оригинални за девалт,за макита не съм гледал.


      Та там на едната стена ще има накичени десетина батерии в редичка ,отдолу зарядно за тях.И най отдолу инвертор 2 киловата за всеки случай.

      Зарядните ще са директно на 12 волта,само обмислям как да ги разделя от акумулатора на буса.Не искам да сложа нещо на зарядното и да стои дни ....Мисля да сложа таймер за обратно броене на зарядните.Слагаш батерия,цъкаш на таймера и зарядното е под напрежение 1 час примерно.Аз от години си зареждам батериите в фургона през инвертор.Само че всеки път разпъвам инвертора и зарядните ,и като бръникам по куфарите ,ме дразнят.

      Само лека корекция в сметките,3 Амперчаса макита със бързото зарядно с червения R ,се зарежда за 18 минути.5 амперчаса за около 30-35 минути


      Всичко храня от инвертора,зарядни,лаптопи ,суичове,досега не съм оставал без ток,снимка от петък,пикапа не се вижда,но е леко в дясно ,с отворени задни и странични врати като на димитровградския пазар.

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20201113_125207.jpg Прегледи:0 Размер:1.06 МБ ID:6671023
      Последно редактирано от Roninn; 15-11-20, 20:47.
      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • Traqn Savov
        Traqn Savov коментира
        Редактиране на коментар
        Имай предвид че някой зарядни и електроники и простотии, се нуждаят от чиста синусоида на захранващото напрежение, за да работят правилно, за трансформатори въобще няма да говоря.. За това когато се купува инвертор-конвертор на напрежение трябва да е със истински синусоидален сигнал..

      • Roninn
        Roninn коментира
        Редактиране на коментар
        Няма импулсни зарядни ,които да се нуждаят от пълна синусуида,на импулсните не им пука
        в 99% от случаите ,попадал съм на едни които продавам от 20 г.които работят на модифицирана синусуида но през цялото време дават индикация за липса на 220 В.Процесора им брои 25 херца от мрежата на единия мост.

        Произвеждам и ремонтирам захранвания,поне които мога да оправя,щото някои не мога ,да оправя.

      • Traqn Savov
        Traqn Savov коментира
        Редактиране на коментар
        Аз знам поне няколко импулсни зарядни за лаптоп които не тръгват на къдрев бързо изменящ се ток, побъркват се!!!
        Тези който имат токов траф във входната верига за измерване на входящият ток, се нуждаят от синусоида, за да могат да работят, дросели където има също
        а импулсните схеми за диодните лампи, някой който са с мултивибратор "най тъпите" се разклащат първоначално от синусоидата, иначе да! в повечето случай се изправя тока от грец схема и се подава към импулсният трансформатор, и от там се разклаща с транзистори..
        Аз съм конструирал захранвания за музики у колите, и долу горе ги разбирам нещата..

        За това че не можеш да си сложиш мрежов трансформатор,
        няма да споменавам, още има акумулаторни зарядни читави който са със такъв траф..

        Да кажем така, устройствата са направени за променлив ток 50херца с чиста синусоида..
        другото всичко са експерименти..

    • #10
      Сегашното не е кой знае какво . Направил съм си шкаф на едната стена , който се сваля лесно при необходимост . Поставил съм и шини за закрепване на товари . По шкафа са нахвърляни по евтини инструменти , винтове , дюбели , нивели , мастари и т.н. По скъпия инструмент се товари и сваля според обекта. Утре вечер мога да кача някоя снимка . За мен също е второ ремарке за тази дейност. Следващото ще е с падаща платформа отзад , и странична врата. Него ще го обзаведа подобаващо , ток , шкаф за работните дрехи , течаща вода ,компресор и т.н .
      Караваната съм я оборудвал 2018 , към момента надали ще са актуални цените. Избор имаш , качество според кесията - само закумулатор може да е от 300 -до към 2000 . Аз лично не гоня оптимални параметри производителност , килограми . Залагам по скоро на средно качество с необходимите параметри , и там цените са по умерени .

      Ако не е много належащо ползването на ток постоянно , предложението на Траян Савов е по добро и икономически изгодно.
      Последно редактирано от Пламен Атанасов; 15-11-20, 21:15.

      Коментар


      • alexalex69
        alexalex69 коментира
        Редактиране на коментар
        Аз ползвам две стандартни от Хорнбах и една ОСБ плоскост . Иначе ремарке с рампа не е подходящо за мен и моята работа ,защото няма възможност да се товари с мотокар . Допълнително в дъждовно време ще бъде постоянно мокро вътре . Страничната врата за мен е излишна . Днес се обаждах по телефона да проверя дали имат в наличност това ремарке което искам . Попариха ме с два месеца за доставка . Обаче до края на седмицата няма да мога да направя поръчката и да платя вноската . Избрах си това https://shop.wmmeyer.de/az-2035-151-s35.html .

      • Пламен Атанасов
        Пламен Атанасов коментира
        Редактиране на коментар
        Страничната врата дава по лесен достъп като е натоварено . Отделно не се налага излишно отваряне на големите врати , по малка верятност за любопитни погледи . На мен са ми крали 2 бр. ремаркета тук в немско . Вода не влиза , вратите са нормално уплътнени . Товаренето не е проблем за мотокар , на ръка с палетна количка също става като е с платформа . Виж това което съм харесал , не е задължително на тази фирма да е . Просто такъв вариант .
        https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...m&id=309199134

        Това е причината поради която ще монтирам автономно захранване . Така ще може да се монтира аларма и гпс .
        Последно редактирано от Пламен Атанасов; 17-11-20, 21:39. Причина: допълнение

      • alexalex69
        alexalex69 коментира
        Редактиране на коментар
        Много добре изглежда и за първи път виждам такъв вариянт на задната врата . Не знаех и за този производител . Ще разгледам гамата му .

    • #11
      Май нещо се затри едно мое мнение или само аз не го виждам ...
      По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

      Коментар


      • Traqn Savov
        Traqn Savov коментира
        Редактиране на коментар
        Ако мнението е било свързано с някакъв вид реклама, може и да се е позатрило случайно

    • #12
      Малко вариянти от америка https://www.youtube.com/results?sear...obile+Workshop
      По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

      Коментар


      • #13
        Двигателят на тази цялата независимост ще е акумулаторът. Намери отнякъде тягови акумулатори с капацитет 100 - 200 Ач. Не е нужно да са най-скъпите, предимствата им може и да не са ти нужни. Втора употреба от резервирано захранване на антени и други са идеални, също нови акумулатори с течен електролит са най-изгодното като за проекта. Има български.
        След като имаш бус или ремарке значи има място за панели. Тези твърдите, за които се изказаха опасения че се чупят, на практика нямат проблем върху бусове и други движимости. Потенциален проблем е окачването на конфекция ремаркетата с псевдо-торсиони от квадратен профил и гумен шнур и подобни, ако панелът влезе в резонанс при две-три поредни ръбчета по пътя. Това подлежи на проба или добре премислен монтаж. Панели се монтират на рамка върху някаква мембрана за да се отделят от вибрираща конструкция - върху платнище, например, или синтетични ленти (колан от кола).

        Зарядно от 12 волта може би е най-енергоефективното и премахва излишното усложняване с преобразувател 220.

        Коментар


        • Roninn
          Roninn коментира
          Редактиране на коментар
          И аз не ги виждам снимките

      • #14
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Inked20201116_172957_LI.jpg
Прегледи:586
Размер:94.5 КБ
ID:667681320201116_173040.jpg20201116_173350.jpg20201116_173439.jpg20201116_173545.jpg20201116_173223.jpg Пореден опит , не знам защо не се получава . Много пъти съм качвал снимки по същия начин .

        ​​
        Последно редактирано от Пламен Атанасов; 27-11-20, 22:48.

        Коментар


        • alexalex69
          alexalex69 коментира
          Редактиране на коментар
          Много жалко , обаче аз не ги виждам , Ще проверя утре пак .

        • Roninn
          Roninn коментира
          Редактиране на коментар
          Само една снимка виждам аз

        • COVID19VACIN
          COVID19VACIN коментира
          Редактиране на коментар
          Супер еееееее!

      • #15
        Аз бих ти препоръчал малък инверторен генератор и голямо зарядно устройство за акумулатор. Примерно нещо като 1 - 1.2 KW генераторче и зарядно 30-50 A 12 V е добра комбинация.
        Разбира се, сметката започва от това колко енергия харчиш на ден и какви цикли на работа / зареждане планираш за да върви работата. Най общо смятай общата си консувация във ват часа (Wh). T.e. напрежение по капацитет V.A.h - напроимер 18 V батерия 5 Ah е 90 Wh., 48 V x 4 Ah = 192 Wh, 12 V тягов акумулатор 100 Ah е 1200 Wh. Събираш всички консуматори (батерии на инструменти), умножаваш по броя зареждания, които искаш да направиш без да палиш генератора и виждаш колко голям "резервоар на енергия" ти трябва - т.е. колко да е голям акумулатора. Има още няколко хватки, които са разхвърляни в различни ефекти и КПД-та, наратко, ако ползваш тягов акумулатор - приеми, че капацитета му трябва да е 2 пъти по-голям от "резервоара на енергия" който си смятал, ако ползваш автомобилен - 3 пъти.
        Technical Rescue Direct - life lies in courage
        http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X