Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Инсталация-стопени кабели

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Инсталация-стопени кабели

    Преди няколко дни камиончето ми Фиат Дукато на пътя София-Варна (по точно в най тясната и най тъмна част на село Шереметя) изгасна в движение и под арматурното табло започна да дими. След известни интервенции по таблото и кабелите под него намерих стопения кабел(на едната снимка), който се беше слепил с още два, разделих ги изолирах ги докъдето имаше стопено, пробвах го запали и така се прибрах на ход. В къщи продължих да търся проблемния кабел в общия сноп докъдето стигах. Целият си беше сменил цвета и имаше стопени участъци по 2см през 10-15см, но не се беше слепил към другите. В средната час на таблото нямах вече достъп, че чак до най дясната духалка. Там намерих другия край на кабела пак стопен почти до голямата букса(на другата снимка). Мислех да го отрежа и да пусна нов, но ме притесняваше дали ще има поражения по съседни кабели, за това взех решение: ще се сваля таблото. Днес го свалих и .......на снимките се вижда какво е отдолу. Сега имам достъп и видимост до всичко. Токовете не са ми силна страна и имам едно питане към разбиращите. Защо инсталацията е нахвърляна така, на 5 меса е хваната с изолирбанд и толкова ( установих при разглобяването е, че от 25г. насам аз съм първият който разглобява таблото). Нито е бандажирана нито е подредена. След като сменя кабелите дали да бандажирам всичко и с какво?
    Прикачени файлове
    "Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев

  • #2
    Търси причината за стопяването, преди да го смениш. Иначе рискуваш повторение на случката.

    За другото - ако те влече, бандажирай. Плътно няма смисъл, примерно на 50% би било добре. В смисъл, лежду витките да има толкова разстояние, колкото е широк изолирбанда.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      Много фасове където не трябва!
      Киа Соренто, MB A140 (Поне не съм пеша)

      Коментар


      • #4
        Прав си. Утре ще ги вадя с прахосмукачката, че не са само тези. Да отбележа, че не са от мен (камиончето го имам от септември). Пушач съм, но в автомобил не пуша без значение дали е мой или чужд. По скоро ще спра ще си изпуша цигарата за 5 мин. навън и пак газ.
        "Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев

        Коментар


        • #5
          Преди да сглобиш хубаво провери защо се стопява. И защо не е сработил предпазителя. Има едни хубави предпазители, дето вместо да прекъснат, почват да пушат повече от кабелите. Веднъж от такива боклуци щях да се запаля, ама добре, че изгърмя един главен 30A. Преди това гореше бушон веднъж на 2месеца, слагах друг и продължавах,ама не стана...
          Най-вероятно като се мандахерцат кабелите и от дългите години, някой се е заврял в нещо метално и е почнало търкане, до метал. Освен бандажирането виж откъде най-умно да ги прекараш, за да намалиш вероятността от протриване. И погледни бушоните, защото сигурно са от тези за 1лв 10броя.

          Коментар


          • #6
            Възможно е и предния собственик да си е решил "кардинално" проблема, като е сложил бушон 30А на мястото на някой 5 или 10 примерно.Един съвет от мен, напазарувай си предпазители от моргата, почти винаги са истински, лесно се познават по цвета на пластмасата и изработката и ако не са оксилени с нищо не отстъпват на новите истински.А всичко, което съм срещал по бензиностанции, разни автобакалии и железарии е менте от най-долните, независимо дали са от старите предпазители с шапчици или от новите ножови, както те е посъветвал колегата преди мен всеки един такъв предпазител е евентуален ремонт на инсталация или пожар.

            Коментар


            • #7
              Имам точно такива от предишното ми рено, което замина на части. Утре съм на работа така, че в други ден ще разплета целия сноп, за да видя щетите и до къде води стопения кабел. Идва от една букса която влиза в блока с ръчките за управление на светлините, мигачите, чистачките. Намерих му другия край който стига до бялата букса от снимката. Като го откача от блока с ръчките двигателя изгасва. С така откачен кабел, въртя ключа да подгрея и релето за подгрева не изщраква след 10сек. както обикновено и при въртене не пали. В други ден всичко ще стане ясно.
              "Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев

              Коментар


              • #8
                Бушони Bosch се намират достатъчно лесно, та смисъла от обикаляне на морги е безпредметен. Купувал съм - разлика спрямо оригиналните на Fabia-та ми няма.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #9
                  Е зависи какви са ви моргите, аз понеже редовно ходя имам нещо като ВИП статут, пускат ме вътре където е забранено за простосмъртни да си наскубя кабели и букси, които иначе масово ги изхвърлят, предпазители взимам по едно кило, разни шукаритетни болтове и гайки, понеже почти всички по автомобилите са якостни и поцинковани или оксидирани, а в моргите ги хвърлят ей така за скрап и ги дават или като подарък, или за някакви смешни пари.Иначе за едно,две,пет бушончета смисъла да се ходи специално е никакъв,но мен това количество не ме устройва, а и съотношението цена качество на тези от моргата е ненадминато
                  В случай като на колегата отивам направо и взимам цялото бушонно табло, понеже и те не са много търсена стока(смяната в повечето случаи е трудоемка), после си наскубвам целия сноп ако е с удобни букси или кабел с подходяща разцветка и сечение, понеже изчанчените автомобилни цветове по-трудно се намират по магазините, а и изолациите са различни.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X