Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на електронно-управляем двигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ремонт на електронно-управляем двигател

    Случката е следната:

    Електромеханичен модул за управление на клапите за парното на Алфа Ромео. Изпуши. Движението на клапите се извършва от рамена, задвижвани от електро двигател. Към двугателя има електронен модул, който позволява да се обръща посоката на движение.

    Към модула има три проводника - черен, червен и син. Черният е общ. Има защитен диод против обръщане на захранването. Посоката на диода определя черният проводник като "-".

    Има два компонента в корпус MPT3. В началото доста ми приличаха на транзистори, но май не са. Двигателят върти с доста под максималните си обороти. При нам-малко натоварване спира. В момента нямам под ръка осцилоскоп, за да видя как се управлява (дали е линейно или ШИМ). Маркировката на двата компонента не можах да я разчета. Ето две снимки.

    Някакви идеи какво може да са и от къде мога да ги намеря?
    Прикачени файлове
    Аз не вярвам в чудеса!
    Разчитам на тях!

  • #2
    До: Ремонт на електронно-управляем двигател

    Не може ли да го реверсираш с релета?
    Калин Владов,09РСПБЗН

    Коментар


    • #3
      До: Ремонт на електронно-управляем двигател

      Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
      Не може ли да го реверсираш с релета?
      Мога, но ако сложа релета трябва да се мисли и схема, която да изключва двигателя при достигане на крайните положения на клапата. Не е това целта.
      Аз не вярвам в чудеса!
      Разчитам на тях!

      Коментар


      • #4
        До: Ремонт на електронно-управляем двигател

        Че не е ли стъпков?

        Коментар


        • #5
          До: Ремонт на електронно-управляем двигател

          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
          Че не е ли стъпков?
          Прилича на съвсем обикновен правотоков четков електродвигател.


          Това успях да сваля като схема на електрониката. Двата елемента с ? са неизвестните. Перфектно се връзва да са NPN или N-канални MOS транзистори. Класическа схема общ емитер.
          Прикачени файлове
          Последно редактирано от Иван Горчев; 10-05-09, 00:25.
          Аз не вярвам в чудеса!
          Разчитам на тях!

          Коментар


          • #6
            До: Ремонт на електронно-управляем двигател

            Ако е просто моторче, трябва да има или много сложна механика след него, или много сложно управление на входа. Диагностиката произтича от това.

            Коментар


            • #7
              До: Ремонт на електронно-управляем двигател

              Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
              Ако е просто моторче, трябва да има или много сложна механика след него, или много сложно управление на входа. Диагностиката произтича от това.
              Механиката след наго за няколко понижаващи предавки и едно рамо, което върти клапата. Незнам дали има междинни състояния или се движи от крайно в крайно положение.

              Управлението на входа ще се опитам да проуча днес.
              Аз не вярвам в чудеса!
              Разчитам на тях!

              Коментар


              • #8
                До: Ремонт на електронно-управляем двигател

                Имам идея Едно време имаше еднни касетофони. Там имаше една подбна система за регулиране на оборотите на въртене на двигателя зависимост от натоварването, но за съжаление съм забравил подробностите. Все пак може да взаимстваш нещо от там.
                Мислих,Мислих и на Края го измислих - Не Може така,Треа нещо да се Измисли

                Коментар


                • #9
                  До: Ремонт на електронно-управляем двигател

                  Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
                  Прилича на съвсем обикновен правотоков четков електродвигател.


                  Това успях да сваля като схема на електрониката. Двата елемента с ? са неизвестните. Перфектно се връзва да са NPN или N-канални MOS транзистори. Класическа схема общ емитер.
                  Това са си инпулсни транзистори . Виш явно имаш менаничен проблем,в тоя мини редуктор. На лостовата система на клапата трябва да има крайни исключватели и в две те положения.Премериги дали работят.Моторчето почти винаги изгнива вьтре от влагата.Успех с ремонта.Отпой единия транзистор и виш дали няма някакви номера отдолу по корпуса.Винаги има заместител...

                  Коментар


                  • #10
                    До: Ремонт на електронно-управляем двигател

                    Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
                    Случката е следната:

                    Електромеханичен модул за управление на клапите за парното на Алфа Ромео. Изпуши. Движението на клапите се извършва от рамена, задвижвани от електро двигател. Към двугателя има електронен модул, който позволява да се обръща посоката на движение.

                    Към модула има три проводника - черен, червен и син. Черният е общ. Има защитен диод против обръщане на захранването. Посоката на диода определя черният проводник като "-".

                    Има два компонента в корпус MPT3. В началото доста ми приличаха на транзистори, но май не са. Двигателят върти с доста под максималните си обороти. При нам-малко натоварване спира. В момента нямам под ръка осцилоскоп, за да видя как се управлява (дали е линейно или ШИМ). Маркировката на двата компонента не можах да я разчета. Ето две снимки.

                    Някакви идеи какво може да са и от къде мога да ги намеря?
                    В някои стар фиат регата и тем подобни италиянски др.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Ремонт на електронно-управляем двигател

                      В момента всички тестове ги правя с откачен редуктор и механика. Само двигателчето и електрониката.

                      Разглобих двигателчето, не е стъпково, правотоково четково е. Не работи стабилно. От време на време заклинва.
                      Аз не вярвам в чудеса!
                      Разчитам на тях!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Ремонт на електронно-управляем двигател

                        Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
                        В момента всички тестове ги правя с откачен редуктор и механика. Само двигателчето и електрониката.

                        Разглобих двигателчето, не е стъпково, правотоково четково е. Не работи стабилно. От време на време заклинва.
                        Виш от някоя непотребна машинка за централно саключване. Важен е габарита дали ще се сьбере на даденото място .Дори и да е по мощно...

                        Коментар


                        • #13
                          До: Ремонт на електронно-управляем двигател

                          Показаното на схемата е част от управлението.
                          Функционално изводите са: черен - (-) 12V, червен, син - захранване (+)12V в зависимост от желаната посока на въртене. Захранването не трябва да се подава едновремено на двата извода. Транзиксторите служат за комутация да вторият извод на двигателя към маса.
                          Не чета коментари и не отговарям на такива.

                          И коментаторите...

                          Коментар


                          • #14
                            До: Ремонт на електронно-управляем двигател

                            Това е частта, която се намира непосредствено до двигателчето. Какво и как я управлява ще гледам следобед евентуално. Двигателчето е повредено със сигурност, за електрониката незнам още. По-ското е здрава, а всички проблеми са идвали от двигателя.
                            Аз не вярвам в чудеса!
                            Разчитам на тях!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Ремонт на електронно-управляем двигател

                              Според мен двата елемента са NPN транзистори в корпус SOT-223. Възможно е да са двойка Дарлингтон във всеки корпус, дори с вътрешни диоди емитер-колектор. Разположението на изводите им е, отляво надясно(както са на двете снимки най-горе): база, колектор, емитер. Горната широка пластинка-колектор. Моторчето е в колекторната верига. При подаване на (+), противоположният транзистор се отпушва и подава (-) на другия полюс. Долните резистори(120к) са PULL-DOWN срещу самоотпушване. Но най-вероятно дефект има само моторчето.
                              Последно редактирано от Еmil; 10-05-09, 22:58. Причина: Допълване

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X