Преди всичко предупреждавам, че системата е предвидена за къмпинг нужди - приложимо е както в офроудъри, така и във ванове / ремаркета, които целта им е да станат на кемпери.
Ако търсите нещо с което да надуете лебедката защото в калта си е брало лайката, то по-добре погледнете една системка на RedWinch, която превключва от 12V на 24V.
Та, за тези които са все още тук, ето каква ни беше идеята:
1. Да имаме относителна енергийна независимост като се бутаме по черните пътища по света и у нас.
2. Да може да зареждаме фризер / хладилник и водна помпа / водострука от тягов акумулатор
3. Да не заема целия леген - като един сладур беше направил с 6 акумулатора
В крайна сметка решихме, че ще го правим с една система, която в последствие и ни хареса като качество, та започнахме и вноса й - едно от зарядните на RedArc Electronics и по-специално модела BCDC1240D - 40 А изходен ток и възможност да добавим соларни панели към него.
С помощта на хора от София проектирахме и конструирахме панел, който да застане отзад в легена на пикапа ни. Прикачен към ваната, със стратегически направени дупки - отзад минаха кабелите, далеч от болтовете, подсигурени към външната стена на легена.
Планирахме така окабеляването, че да минава през заводски дупки и само трябваше да пробием някой и друг заводски заложено гумено уплътнение - предвидени точно за такива начинания, японска работа, мислено е!
В последствие ако сметнем, че ни трябва 220V от инвертор, то имаме и тази възможност да направим - разбира се обаче на отделна връзка с отделни бушони.
За разкош изведохме и опционалното LED-че в купето на колата, като го направихме да изглежда завдоско. Целта му е да показва фазата на зарядното.
Ето и цялостното видео:
https://www.youtube.com/watch?v=0QZYu925eUY
Ще се радвам на мнения.
Ако търсите нещо с което да надуете лебедката защото в калта си е брало лайката, то по-добре погледнете една системка на RedWinch, която превключва от 12V на 24V.
Та, за тези които са все още тук, ето каква ни беше идеята:
1. Да имаме относителна енергийна независимост като се бутаме по черните пътища по света и у нас.
2. Да може да зареждаме фризер / хладилник и водна помпа / водострука от тягов акумулатор
3. Да не заема целия леген - като един сладур беше направил с 6 акумулатора
В крайна сметка решихме, че ще го правим с една система, която в последствие и ни хареса като качество, та започнахме и вноса й - едно от зарядните на RedArc Electronics и по-специално модела BCDC1240D - 40 А изходен ток и възможност да добавим соларни панели към него.
С помощта на хора от София проектирахме и конструирахме панел, който да застане отзад в легена на пикапа ни. Прикачен към ваната, със стратегически направени дупки - отзад минаха кабелите, далеч от болтовете, подсигурени към външната стена на легена.
Планирахме така окабеляването, че да минава през заводски дупки и само трябваше да пробием някой и друг заводски заложено гумено уплътнение - предвидени точно за такива начинания, японска работа, мислено е!
В последствие ако сметнем, че ни трябва 220V от инвертор, то имаме и тази възможност да направим - разбира се обаче на отделна връзка с отделни бушони.
За разкош изведохме и опционалното LED-че в купето на колата, като го направихме да изглежда завдоско. Целта му е да показва фазата на зарядното.
Ето и цялостното видео:
https://www.youtube.com/watch?v=0QZYu925eUY
Ще се радвам на мнения.
Коментар