Здравейте, приятели!
Преди 1седмица, докато колата работи на празен ход, чух шум подобен на стържене, който не е постоянен, а все едно се повтаря на периоди. На другия ден започнах инспекция. При свален пистов ремък, шума изчезва. При завъртане на шайбата на ръка се чува много леко стържене. Не прилича на лагер, нито вие, нито бучи, а и изчезва с подаването на газ(явно двигателя го заглушава). По осезаем е на подгрят двигател и не се влияе от ел.консуматори. Знам какво е да вие лагер, но това е нещо друго.
Преди 20хил. горе долу аз сменях лагерите на същия алтернатор. Задният виеше като турбина. Смених и двата. Допуснах малка грешка(може и да си чукам главата впоследствие), че сложих такива лагери каквито имах. Старите бяха с гумена капсуловка, аз сложих с метална(ZZ). На всичкото отгоре и някакви KYK. Единият контактен пръстен беше леко вдлъбнат, но прецених, не е фрапиращо. Четките имаха много живот. След затварянето алтернатора имаше малък шум, но го отдавах на неулегналите четки. И така 20хил бях забравил за него.
Моля за съвет откъде идва този тих шум.
Силно се съмнявам да са лагери. Шумът не е такъв. Може ли още да “улягат” четките(баси 20хил)? Четките нормално ли е да издават подобен звук?
Какво вътре може да издава такъв шум?
Перката е вътре, но ако стърже, нямаше как да не чуя.
Иначе зарежда перфектно, но това ме дразни. Разбира се, не се чува вътре, аз не се и заслушвам като съм извън колата, но все пак ме човърка факта, че го има.
П.С Забравих да добавя, че ролката на генератора е най-обикновено желязо, няма нищо демферно или там както се казва.
Преди 1седмица, докато колата работи на празен ход, чух шум подобен на стържене, който не е постоянен, а все едно се повтаря на периоди. На другия ден започнах инспекция. При свален пистов ремък, шума изчезва. При завъртане на шайбата на ръка се чува много леко стържене. Не прилича на лагер, нито вие, нито бучи, а и изчезва с подаването на газ(явно двигателя го заглушава). По осезаем е на подгрят двигател и не се влияе от ел.консуматори. Знам какво е да вие лагер, но това е нещо друго.
Преди 20хил. горе долу аз сменях лагерите на същия алтернатор. Задният виеше като турбина. Смених и двата. Допуснах малка грешка(може и да си чукам главата впоследствие), че сложих такива лагери каквито имах. Старите бяха с гумена капсуловка, аз сложих с метална(ZZ). На всичкото отгоре и някакви KYK. Единият контактен пръстен беше леко вдлъбнат, но прецених, не е фрапиращо. Четките имаха много живот. След затварянето алтернатора имаше малък шум, но го отдавах на неулегналите четки. И така 20хил бях забравил за него.
Моля за съвет откъде идва този тих шум.
Силно се съмнявам да са лагери. Шумът не е такъв. Може ли още да “улягат” четките(баси 20хил)? Четките нормално ли е да издават подобен звук?
Какво вътре може да издава такъв шум?
Перката е вътре, но ако стърже, нямаше как да не чуя.
Иначе зарежда перфектно, но това ме дразни. Разбира се, не се чува вътре, аз не се и заслушвам като съм извън колата, но все пак ме човърка факта, че го има.
П.С Забравих да добавя, че ролката на генератора е най-обикновено желязо, няма нищо демферно или там както се казва.
Коментар