Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за управление на трифазен ел.двигател с честотен инвертор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за управление на трифазен ел.двигател с честотен инвертор

    Здравейте , колеги!

    Интересува ме възможно ли е да повиша оборотите на Трифазен ел.двигател 0,55 киловата с обороти 1400 до около 6000 оборота в минута.

    Режима на работа ще е около 1 час непрекъсната работа на ден.При достигане на 6000 оборота ще се върти на празен ход реално,към вала му няма да има захванато нищо.
    Механично лагерите и ротора нямат проблем да издържат такова натоварване, но не съм запознат дали има проблем от това че,е проектиран за 1400 оборота при 50 херца и реално за да достигне 6000 об/мин ще трябва да работи на честота около 200 херца.Дали няма се получат някакви странични проблеми от високата честота.

    Понеже ако е двигател фабрично проектиран за 3000 об/мин при 50 херца ще му трябват по малко от 100 херца за да достигне 6000 об/мин.

    Ето табелката на двигателя:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:130605563_2_585x461_flantsov-elektrodvigatel-elektromotor-el-dvigatel-el-motor-snimki.jpg
Прегледи:1
Размер:28.0 КБ
ID:6142144
    Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
    Място и хора към които да принадлежи ...

  • #2
    От: Въпрос за управление на трифазен ел.двигател с честотен инвертор

    Накратко НЕ.
    Ако кажеш за какво са ти 6000 оборота да мислиме заедно.
    Може би най лесно е с редуктор.
    Land Rover Discovery II, V8 4.0
    VW Golf VI variant
    Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос за управление на трифазен ел.двигател с честотен инвертор

      Първоначално публикуван от rosen_offroad Преглед на мнение
      Накратко НЕ.
      Ако кажеш за какво са ти 6000 оборота да мислиме заедно.
      Може би най лесно е с редуктор.
      За центрофуга.
      Редуктор или ремък нещо не ми се ще.

      Защо Не? Ще прегрява ли, какво ли ?
      Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
      Място и хора към които да принадлежи ...

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос за управление на трифазен ел.двигател с честотен инвертор

        Нищо му няма на матора от 200 херца. Спокойно можеш да разчиташ на около 1/4 от оригиналния въртящ момент - ако не повишаваш напрежението.

        Само виж с вибрациите как ще седят нещата че ротор който изглежда балансиран на 1500 об/мин може да не изглежда точно така на 6000 об/мин

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос за управление на трифазен ел.двигател с честотен инвертор

          Как ще е на празен ход и към вала му няма да има захванато нищо и същевременно ще върти центрофуга 1 час?

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос за управление на трифазен ел.двигател с честотен инвертор

            Първоначално публикуван от Ro-di Преглед на мнение
            Как ще е на празен ход и към вала му няма да има захванато нищо и същевременно ще върти центрофуга 1 час?
            Ее...почти нищо няма на вала https://www.youtube.com/watch?v=FNC-PVOj-fY
            Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
            Място и хора към които да принадлежи ...

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос за управление на трифазен ел.двигател с честотен инвертор

              Първоначално публикуван от Николай Колев Преглед на мнение
              Ее...почти нищо няма на вала https://www.youtube.com/watch?v=FNC-PVOj-fY
              Не е празен ход, дори не е почти никакво натоварване, колко тежи барабана и какъв му е диаметъра ...
              Без да задълбаваме в електротехническата страна, гледайки от чисто механична страна изглежда безнадеждно.
              Сега ги заглеждам в ebay тези сепараторчета всичките са с някаква предавка (тези които видях бяха с ремъчна), само една видях с VFD (честотно регулиране, такова: https://cdn.automationdirect.com/sta.../gs1drives.pdf ), не се знае с какви лагери е мотора, но няма никаква гаранция, тези с ремъците имат.

              Тези машини се оразмеряват - електротехнически и механично да работят при определени параметри, като при някои от тях се допуска работа при несъответствие на параметрите в някакви граници и при определени условия, при твоя случай превишението е 4 ПЪТИ, всеки ден по 1 час, просто не е устойчиво решение.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:!B1n6PRQB2k_$(KGrHqMOKnIE)6NisKRCBMfQW7QlG!___12 (1).jpg
Прегледи:1
Размер:18.7 КБ
ID:5780089

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос за управление на трифазен ел.двигател с честотен инвертор

                Първоначално публикуван от Ro-di Преглед на мнение
                колко тежи барабана и какъв му е диаметъра ...
                Теглото е 4 кг. диаметъра е 270 мм.
                Натоварването нали е на макс докато развърти и после само поддържа оборотите или греша ?

                ,Не съм много запознат с тези неща затова и питам.
                Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
                Място и хора към които да принадлежи ...

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос за управление на трифазен ел.двигател с честотен инвертор

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

                  Само виж с вибрациите как ще седят нещата че ротор който изглежда балансиран на 1500 об/мин може да не изглежда точно така на 6000 об/мин

                  Ок .
                  Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
                  Място и хора към които да принадлежи ...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос за управление на трифазен ел.двигател с честотен инвертор

                    Не е празен ход, но и да беше, 6000 оборота са много, по-прагматичното решение е двигателят да върти с номиналните си обороти и желаното повишение за центрофугата да се осъществи с някакъв предавателен механизъм.

                    ПС: Между другото, олиото трябва и да се подгрява.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос за управление на трифазен ел.двигател с честотен инвертор

                      Първоначално публикуван от Ro-di Преглед на мнение
                      [ATTACH=CONFIG]946386[/ATTACH]
                      Въпреки че , никак не ми се щеше да ползвам предавка май ше се наложи да премина на този вариант.
                      Или да намеря двигател на 3000 оборота и поне 1,5 KW за да се получат нещата както трябва.
                      Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
                      Място и хора към които да принадлежи ...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос за управление на трифазен ел.двигател с честотен инвертор

                        https://www.youtube.com/watch?v=Jbnh3l7N8OE
                        небезизвестният Игор Негода

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос за управление на трифазен ел.двигател с честотен инвертор

                          Първоначално публикуван от Николай Колев Преглед на мнение
                          ...Натоварването нали е на макс докато развърти и после само поддържа оборотите...
                          В инвертора може да се програмира време за достигане на желаната скорост, та може и ускорението да е по-щадящо за двигателя.
                          Не чета коментари и не отговарям на такива.

                          И коментаторите...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос за управление на трифазен ел.двигател с честотен инвертор

                            Аз бих тръгнал от другаде-да съпоставя цената на инвертора с цената на редуктора. Струва ми се, че инверторът ще изгуби такова съревнование с безнадеждно голяма разлика. Отделна тема е ако имаш други трифазни машини, за които да ползваш инвертора. Но само за един сепаратор такова изваждане...като че няма да е оправдано.
                            Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос за управление на трифазен ел.двигател с честотен инвертор

                              Честотни инвертори за управление точно на двигатели произвеждат фирма Електроинвент.
                              В Радомир в Тежко машиностроене бяха направили с техни преобразуватели машина която работеше стабилно от 60 до 10000 оборота. Проблема с ниските обороти и охлаждането при тях беше решено с допълнителен вентилатор на мотора. При тебе няма да го има.
                              АИГ-Заваряване ООД
                              Производител на заваръчни апарати "DEL"
                              http://www.aigwelding.com
                              0889 522 036

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X