Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Автомобилен електрожен

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Автомобилен електрожен

    Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
    Айде пак ... Отбой. Не правете нищо и не го четете.
    ...
    Модератор, изтрийте темата.
    Чакай де, имам още малко интерес:

    1. тъй както изглежда, тиристори 100-200-тина амперови за по 10-ина лева няма. Това не намалява ценността на идеята, де.

    2. десния тиристор (по-мощния), ако залепне електрода (това никога не се случва, де, ама чисто теоретично) няма ли да отнесе 1 брой ток на късо съединение на батерията? Не ми се вижда ЧАК толкова мощен.

    Коментар


    • #17
      До: Автомобилен електрожен

      Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
      Айде пак ... Отбой. Не правете нищо и не го четете.
      ПОЛЮЦИЯТА се продава за 800 долара, колега. В оная схема има части за десет лева и три дена работа с бирите и почесването. И няма никакъв вариант да изгориш квото и да е. Ако поне веднъж в живота си си заварявал нещо. С хронометраж. С кръв от гъзъ не можеш да пуснеш и 30% време без автомат. А това не е песен за многомашиннички-тъкачки-депутатки.

      Модератор, изтрийте темата.
      Стефане гледай сега, нека бъдем практични. Такова нещо ми трябва, освен на мен и на Събин и още един човек. Та имаш нашата дума че ги взимаме от теб. Само те моля да ги направиш в корпус като хората, тестваш, пробваш за да сме сигурни. И кажи една цена ако обичаш... Не е нужно да е десет лева, но ако ще се доближава до цената на горното, няма смисъл защото това е устройството което отдавна се е доказало на много състезания и много монтьори са заварявали с него. Та ето ти сега вместо да обясняваш да направиш нещо... И да стане все пак в обозримо бъдеще че за лятото вече трябва да е монтирано и пробвано...

      Та както се казва с теорията дотук, давай на практика... Схеми не ми трябват, аз си имам достатъчно работа и нямам време да се правя на конструктор. Искам да купя готов и изпробван модул... А времето което бих изразходвал за конструирането на такова устройство ще оползотворя като свърша нещо и с изкараните пари си го купя от теб!

      Хайде сега да видим...
      VPetrov.photography

      Коментар


      • #18
        До: Автомобилен електрожен

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

        1. тъй както изглежда, тиристори 100-200-тина амперови за по 10-ина лева няма. Това не намалява ценността на идеята, де.
        Идеята е ценна, както и тиристорите. Освен ако не се намерят от "онова" време затрупани в някой склад, тогава са стотинки

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        2. десния тиристор (по-мощния), ако залепне електрода (това никога не се случва, де, ама чисто теоретично) няма ли да отнесе 1 брой ток на късо съединение на батерията? Не ми се вижда ЧАК толкова мощен.
        Ще го отнесе като бръмбар сламка. Доколкото той се отпушва чак след като се запали дъгата от напрежението на празен ход на алтернатора и тръгне заваръчен ток. Колко ток - зависи от навивките на бобината горе и от рид-контакта. А се запушва след като напрежението върху него падне до нула, значи - точно когато електродът е залепнал ИЛИ се прекъсне дъгата - тогава пък напрежението на другия му електрод нараства и се изравняват.
        Електродът ще лепне често - гаранция. При 38-40V напрежение трябва да си голям майстор, за да го палиш без залепване. На конвенционалните електрожени напрежението е ~50V и нагоре, а на инверторите стига до 90V. Лично съм го мерил, защото се учудих кое ТБ ще пусне някой да работи с такъв във влажна среда да речем.

        Коментар


        • #19
          До: Автомобилен електрожен

          Ми ще правя ... Просто се надявах някой да помогне, че кое по-напред.
          А кутията не е работа само на красота, ми на по-неприятния въпрос прахо-влаго-вибро-дрън-дрън. Което в нашия окаян живот не е никва екстра ми жива нужда. Че трябва да му остане и охлаждане Ама то сега се продават всякакви кутии. И алуминиеви с ребра също.

          Коментар


          • #20
            До: Автомобилен електрожен

            Е това е приказка, давай Стефане че чакаме... и те моля по-сериозно че его къде е лятото...
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #21
              До: Автомобилен електрожен

              Венци, Пламен и Събин не са клиенти, а остро нуждаещи се. И още някои изроди като мене - също. Въпрос на работа или оцеляване. Ма ако ще има и клиенти ...
              Разбрах ...

              Коментар


              • #22
                До: Автомобилен електрожен

                Мен също ме интересува,въпроса е обаче колко ще излезе като стойност.Аз и досега си практикувам заварки в полеви условия но взимам ток директно от акомулаторите и с кабелите за подаване на ток.Ако има друг по-човешки вариант съм за.
                Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                Дий Снайдер

                Коментар


                • #23
                  До: Автомобилен електрожен

                  Отдавна не съм купувал никаква силова електроника и не знам. Но сигурно най-скъпият чарк ще е кутията. За 800 долара не си и мисля, тука е България.
                  Щом пък толкова има интерес, ще видя какво може да стане бързо. Макар че сигурно чак след Нова година ще може да се обиколят магазините. За ценообразуване. Пък многото ток за управление на лебедката ще го оставя за после.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Автомобилен електрожен

                    Оказва се, че цените на тиристорите не са стряскащи. Например ТУК. До 20 лв. за мощни (над 100А) тиристори. Остава данни за двете бобини и какво има под тях Според мен са рид-контакти...

                    Коментар


                    • #25
                      До: Автомобилен електрожен

                      Аз също имам интерес към такъв електрожен.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Автомобилен електрожен

                        Ето още малко...
                        http://www.electrik.org/forum/index.php?showtopic=1643
                        http://nexor.electrik.org/svarka/svar12v/

                        Коментар


                        • #27
                          До: Автомобилен електрожен

                          Момци,
                          Хайде и аз да помисля по въпроса. Добра е идеята, ама дори да се изпълни схемата, какво ще се заварява с този така наречен "електрожен"?Ръчни или стенни часовници?Хайде, дъгата ще се запали, ама кой да я поддържа.Колко време ще издържи един обикновен 12 волтов акумулатор ?Вярно,че киселинните акумулатори стават донякъде...Ако е нов,може да направи една заварка в полеви условия,да кажем много наложаща.Условно наложаща.
                          Една проста аритметика:200 ампера Х 12,5волта /без спад,ако е нов ,ама..../е равно на 2,5 киловата, приблизително.Пита се в задачата:за колко време ще поддържа тази мощност акумулатора и каква работа може да се извърши за това време ???
                          Много скептично съм настроен за таз идея...
                          Виж,за лебедката...може и да свърши работа.
                          Ама то мали знаете как стават откритията,всички казват,че това не може да стане, обаче някой не е чул и разбрал и взел та го направил....
                          Действайте...
                          Аз ще наблюдавам само...
                          Който може,го може. Който не може,не може....

                          Коментар


                          • #28
                            До: Автомобилен електрожен

                            Като се замислиш - един стартер дърпа към 100-150 ампера, при дизеловите стига до 200 в студено време. Възможно е да въртиш на стартер в продължение на 20-30-40 секунди преди да умалее, а ако не е стоял преди това цяла нощ, стига и до минута и нещо. Значи все пак за някаква аварийна заварка на нещо критично става. Обаче после забрави да запалиш! Пък не знам дали ще е полезно двигателят да работи през това време, заради компютрите ... бе нито така, нито иначе ... Май е най-добре да си имаш отделен акумулатор за това нещо, че поне да можеш да се прибереш след заварянето ...
                            Няма да стане да си направиш нов ролбар на джипа, докато си в гората. Ако ще е така, по-добре е да се носи заваръчен генератор - поне е предназначен за това ... Ще издържи достатъчно и няма да се притесняваме от претоварване или ограничената енергия - всичко е докато свърши бензинът.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Автомобилен електрожен

                              Чисто теоретично , ако акумулатора е 80 А/ч и предположим , че поддържа напрежение 12 В , то излиза ,че съдържа около 1КВ/ч електроенергия (80 х 12.5=1000 В/ч).Ако елжена е 4КВ , то излиза, че би могъл да работи цели 15 мин.(Време на горене на дъгата) А, ако се спира заваряването за зареждане на акумулатора , би могло доста работа да се свърши в полеви условия.Ако , разбира се ,работи двигателя!

                              Коментар


                              • #30
                                До: Автомобилен електрожен

                                Първоначално публикуван от nisanterano Преглед на мнение
                                Ако елжена е 4КВ , то излиза, че би могъл да работи цели 15 мин.(Време на горене на дъгата) А, ако се спира заваряването за зареждане на акумулатора , би могло доста работа да се свърши в полеви условия.
                                Всъщност при читав алтернатор може и повече. И ръчна газ, додето го правиш. Абе хитра машинка си е. Че даже и правотокова. В техникума с правотоков електрожен заварките ставаха като изляти. С променливотоков така и не се научих.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X