Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Издържливост на автомобилната електроника

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Издържливост на автомобилната електроника

    Съгласен съм с D.Dimitrov.
    Да, тук доста народ бърка умишлено заложени функции с проблем на електрониката... Ефекта с дефекта...
    Ама спирало му мощността и щял да се пребие - възможно е някой да се е пребил защото не е отрязана мощността, та затова да е въведена умишлено тази функция...
    Бях писал и в другата тема - допреди няколко месеца можех да сляза от автомобила си ако съм го оставил на неутрална предавка...
    След 'авариен' ъпдейт, силно настоятелен от гледна точка на безопасност (вследствие загинал известен американец от руско потекло ) вече не мога дори да отворя вратата в такъв режим...
    Веднага из форумите настъпи рев 'как компютъра ще взема решение вместо мен - ами ако затъна сред природата и искам да погледна къде стъпва гумата'?!!
    Ами прочиташ инструкцията, и АКО имаш поне малко мозък - ще разбереш как може да стане това... В конкретния случай условията да превключи автоматично на Р са няколко... Започвайки от : Да не е сложен колана на водача (т.е. ако си с колан - можеш да отваряш вратата и компютърът няма да се намеси).
    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

    Коментар


    • #92
      От: Издържливост на автомобилната електроника

      ЪЪЪ, за какво ми е да отварям вратата докато съм с колан, че нещо не се сещам???
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #93
        От: Издържливост на автомобилната електроника

        В моя случай всичко си е ОК,защото само ме информира.Тъп е тоя дето взема решения и действа без и против волята на водача без да има поглед към цялостната обстановка,а само информацията преоставена му от няколко датчика.Най-фрапиращи са примерите дадени от морските.Та вземайки така базирани решения,компютъра може да убие екипажа и да потопи лодката.В определени случаи това важи и на пътя.
        Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

        Коментар


        • #94
          От: Издържливост на автомобилната електроника

          Първоначално публикуван от D.Dimitrov Преглед на мнение
          Не споря. Ама ми е трудно да определя компютъра като "тъп". В продължение на хиляди часове и хиляди километри взима решения относно работата на двигателя които ние колкото и да сме умни бихме могли да изпитаме някакъв дискомфорт поне ако трябваше да ги взимаме...
          Компютърът е безкрайно тъп.
          Компа прави единствено и само това което му е зададено от програмиста, ако ще и да цикли, или дели на 0.
          Проблемът се усложнява, когато и програмиста е тъп и/или без връзка с реалността(а такива бог дал богато).

          Мисля си, че някои датчици трябва да ги задължат, да не минават през комп до таблото, особено по лодките.
          Последно редактирано от DBRS; 20-09-17, 10:28.
          байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
          Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
          Суперспам - спама на суперите

          Коментар


          • #95
            От: Издържливост на автомобилната електроника

            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
            ... Да, тук доста народ бърка умишлено заложени функции с проблем на електрониката... Ефекта с дефекта... .
            Ами проблемът си е баш на електрониката, защото тя дава възможност на някой програмист да залага функции, които може да са силно недомислени и да доведат до поразии.
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • #96
              От: Издържливост на автомобилната електроника

              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
              Ами проблемът си е баш на електрониката, защото тя дава възможност на някой програмист да залага функции, които може да са силно недомислени и да доведат до поразии.
              Недомислени, излишни или откровено глупави функции могат да се докарат и чисто механично.
              Конструкторите измислят кое как, в зависимост от разни неща, а реализацията се прави според заданието.
              "Глупаво написан софтуер" - звучи все едно са дали на някой да им го напише, и са почнали да го слагат сериино без дори да проверят дали отговаря на заданието. А без сериозни тестове нищо ново не излиза от заводите(дори не стига до тях).
              Т.е. функции се реализират от програмистите и/или мислещите механиката, но се измислят и задават от конструкторите отговарящи за целия продукт и неговите качества. В тази връзка всеки продукт е насочен към определени клиенти, което пък предполага определени функции.
              Затова в някаква спортна бегачка може да си настройваш разпределението на момента в централния диф, да си регулиращ окачването и пр. А в кола за блондинки, ако може биха я направили да се шофира сама и да отговаря за всичко.

              Два пъти ме е оставяла кола въобще...проблеми с двигателя...с електронно управление, но проблемите механични.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #97
                От: Издържливост на автомобилната електроника

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                ЪЪЪ, за какво ми е да отварям вратата докато съм с колан, че нещо не се сещам???
                А за какво ти е да отваряш вратата без поставен колан, освен да слезеш ? То не се сещам защо да отварям вратата когато не искам да излизам, ама на - хората явно го правят
                Да, тук екстремалите ще подскажат, че това е изключително опасна функция, защото компютърът решава вместо теб, и не можеш да оставиш автомобила на предавка, за да слезеш да го бутнеш сам, и така да се спасиш от наближаващите върколаци
                Или пък да ти откаже бутона на вратата, и съответно компютърът да си помисли, че е отворена и да не ти позволи да тръгнеш
                Ами знаейки обявеният алгоритъм, не би останал в зъбите на върколаците или в гори Тилилейски заради бутончето..
                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                Коментар


                • #98
                  От: Издържливост на автомобилната електроника

                  Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                  ...Два пъти ме е оставяла кола въобще...проблеми с двигателя...с електронно управление, но проблемите механични.
                  И моят брояч е на 2:
                  1. умряла бензинова помпа (механична)
                  2. не затегната пробка на картера на двигателя, за което само и единствено компа има вина
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • #99
                    От: Издържливост на автомобилната електроника

                    Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                    ..
                    Или пък да ти откаже бутона на вратата, и съответно компютърът да си помисли, че е отворена и да не ти позволи да тръгнеш
                    .
                    Инцидент, колата си мисли че не може да върви, обхват нямаш. Потрошен си достатъчно да нямаш сили да излезеш, но можеш да шофираш, честито - просто ще пукнеш от студ заради бутончето на вратата(и умната програма), въпреки че на собствен ход си можел да идеш в болница (или до място с GSM)
                    байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                    Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                    Суперспам - спама на суперите

                    Коментар


                    • От: Издържливост на автомобилната електроника

                      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                      И моят брояч е на 2:
                      1. умряла бензинова помпа (механична)
                      2. не затегната пробка на картера на двигателя, за което само и единствено компа има вина
                      1.Счупено бутало - беше разцепено на две. Почна да тресе и да прекъсва, и накрая се изфорсира до края на оборотомера, без възможност за гасене от ключа, та го гасих на скорост.
                      2.Счупени ДВЕТЕ пружини на ГНП. До последно без признаци - изгасих я от ключа, и след пет минути просто не запали.
                      Това на една и съща кола, като и мотора и помпата са известни като много здрави и практически "вечни".
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • От: Издържливост на автомобилната електроника

                        Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                        Съгласен съм с D.Dimitrov.
                        Ама спирало му мощността и щял да се пребие - възможно е някой да се е пребил защото не е отрязана мощността, та затова да е въведена умишлено тази функция...
                        На магистрала Тракия петък вечер по тъмно 2 тира се изпреварват, аз съм първа кола след изпреварващия. Докато да приключат след мене стана колона от фарове. Прибра се по бързия и аз натискам здраво. "Модерният" комънрейл автоматик се изстрелва и след секунди забива муцуната. Едно голямо стоп на таблото и мощност 0. Отдясно 2 тира, след мен напират и всичко на светлини. Как спрях без инцидент още не знам. Хавтомобилът беше изгаснал още в движение. Връщам лоста на П, рестартирам и, баси, пали и нищо не свети. Продължавам на тръни, проблеми никакви. След няколко дена диагностика - грешки педал за газ и дебитомер. Зачистване, и карах после години без такива изпълнения..
                        Последно редактирано от mikivt; 20-09-17, 12:37.

                        Коментар


                        • От: Издържливост на автомобилната електроника

                          Ауди? Поне с мен беше така, гаранционно.
                          А тези простотии се правят от името на всички ни.
                          Даника
                          Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                          Коментар


                          • От: Издържливост на автомобилната електроника

                            Ренде..И те го могат, макар и да са по евтини

                            Коментар


                            • От: Издържливост на автомобилната електроника

                              Първоначално публикуван от mikivt Преглед на мнение
                              На магистрала Тракия петък вечер по тъмно 2 тира се изпреварват, аз съм първа кола след изпреварващия. Докато да приключат след мене стана колона от фарове. Прибра се по бързия и аз натискам здраво. "Модерният" комънрейл автоматик се изстрелва и след секунди забива муцуната. Едно голямо стоп на таблото и мощност 0. Отдясно 2 тира, след мен напират и всичко на светлини. Как спрях без инцидент още не знам. Хавтомобилът беше изгаснал още в движение. Връщам лоста на Д, рестартирам и, баси, пали и нищо не свети. Продължавам на тръни, проблеми никакви. След няколко дена диагностика - грешки педал за газ и дебитомер. Зачистване, и карах после години без такива изпълнения..
                              Типична повреда... В случаят 'несъвместима' с продължаване работата на двигателя - той не знае колко газ си дал или колко въздух е минал за да подготви сместа... Все едно си скъсал жило... Само дето след рестарта е направил нова проверка, и си успял да продължиш пътя, докато с механично жило би си останал на място... Безспорно и при електронни и при механични системи има повреди, при които няма как да продължиш пътя си...
                              И аз съм оставал на пътя заради механичен проблем... За късмет - на 'удобно' място, но можеше да стане и при изпреварване... Внезапна 'смърт' - разпределителен вал...
                              Да, на магистрала е по-гадно... На колега автомобилът все още е в бокса - при изпреварване на магистралата с висока скорост изведнъж светнали всички лампи и загубила мощност... Механичен проблем, довел и до разлив на масло по магистралата...
                              Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                              Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                              Коментар


                              • От: Издържливост на автомобилната електроника

                                За съжаление колкото повече електроника има в един автомобил, толкова повече проблеми. Често се случва заради някой датчик, колата да изпадне в авариен режим на движение и в зависимост от програмата на компютъра, да изгасне напълно и да не може да бъде пуснат мотора. Един дачтик/ за колянов вал, дебитомер, и какво ли още не/ струва от няколко десетки до стотици левове. Като погледнеш от каква пластмаса е изработен, както и други детайли, се стига до неприятния извод, че производствената му стойност е не повече от няколко евро/долара, паунда/.
                                В днешно време не само автомобилите, но и цялата техника се прави с цел печалба. Щом изтече гаранцията за есплоатация - край! В частност автомобилът не се прави ,за да е дълготраен, а да се трупат повече пари за производителя.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X