Здравейте!
Имам проблем с контактния ключ вероятно, който проблем принципно се проявява понякога, но започва да зачестява в последно време.
Първо да започна, колата е бензиново Renault Clio III 1.2 16V - 75 hp, 2007 година, 115000 км пробег.
Проблема, общо взето е, че понякога въртейки ключа от контакт към позиция старт, не иска да запали. При такива неуспешни опити не се чува никакъв звук откъм стартера, все едно колата е със свален стартер. Това се случва от време на време, когато не очаквам, но никога досега на студен старт. Обикновено, ми прави тези номера когато спра за малко някъде (примерно да заредя) и тръгна да паля. Давам първо контакт, въртя на стартер и... няма никой
. Връщам ключа обратно в изходна позиция, пробвам отново и колата пали без проблем. Ако ми направи тази мизерия, от втория опит винаги става без проблем.
Има някои неща, на които искам да обърна внимание, преди да почнем да гадаем, какво може да е:
- има случай, когато самия ключ се върти малко тегаво и трудно, все едно да въртиш ключ в ръждясала (несмазана) ключалка. Това ми го прави, ако щете ми вярвайте само когато колата е била стояла на слънце
Принципно и да се върти трудно пак си пали, но сметнах, че е важно да отбележа и това. Също така, в повечето случаи когато не иска да запали, ключа си се върти без усилие... Незнам този проблем с трудното въртене на ключа дали има отношение към главния проблем с паленето, но сметнах за важно да го отбележа!
- проблема с непаленето поне досега не ми го е правило на студен старт (първия старт за деня, когато колата е нощувала в гаража). Обикновено на топъл двигател се проявява, както написах горе, когато примерно спра за малко някъде.
- имам два оригинални ключа. И с двата ми се е случвало да не иска да запали.
- индикаторите по таблото не дават отклонение в случаите, когато не е искала да запали. Тоест, ако подам първо на контакт, съответно светват индикатори за налягане на масло, зареждане на акумулатора, ABS, airbag, service, stop, check engine и същите (без check engine) изгасват един по един за няколко секунди. Като завъртя ключа на позиция "старт", ако успея да запаля двигателя, съответно и check engine изгасва.
- стартера ми беше на ремонт, бяха сменени четки и втулки, понеже имах друг проблем, свързан мисля, че с бендикса. Гореописаният проблем си го имаше и преди ремонта на стартера и след това, което ме кара да мисля, че може би проблема не е в стартера
Къде може според вас да е проблема?
Имам проблем с контактния ключ вероятно, който проблем принципно се проявява понякога, но започва да зачестява в последно време.
Първо да започна, колата е бензиново Renault Clio III 1.2 16V - 75 hp, 2007 година, 115000 км пробег.
Проблема, общо взето е, че понякога въртейки ключа от контакт към позиция старт, не иска да запали. При такива неуспешни опити не се чува никакъв звук откъм стартера, все едно колата е със свален стартер. Това се случва от време на време, когато не очаквам, но никога досега на студен старт. Обикновено, ми прави тези номера когато спра за малко някъде (примерно да заредя) и тръгна да паля. Давам първо контакт, въртя на стартер и... няма никой

Има някои неща, на които искам да обърна внимание, преди да почнем да гадаем, какво може да е:
- има случай, когато самия ключ се върти малко тегаво и трудно, все едно да въртиш ключ в ръждясала (несмазана) ключалка. Това ми го прави, ако щете ми вярвайте само когато колата е била стояла на слънце

- проблема с непаленето поне досега не ми го е правило на студен старт (първия старт за деня, когато колата е нощувала в гаража). Обикновено на топъл двигател се проявява, както написах горе, когато примерно спра за малко някъде.
- имам два оригинални ключа. И с двата ми се е случвало да не иска да запали.
- индикаторите по таблото не дават отклонение в случаите, когато не е искала да запали. Тоест, ако подам първо на контакт, съответно светват индикатори за налягане на масло, зареждане на акумулатора, ABS, airbag, service, stop, check engine и същите (без check engine) изгасват един по един за няколко секунди. Като завъртя ключа на позиция "старт", ако успея да запаля двигателя, съответно и check engine изгасва.
- стартера ми беше на ремонт, бяха сменени четки и втулки, понеже имах друг проблем, свързан мисля, че с бендикса. Гореописаният проблем си го имаше и преди ремонта на стартера и след това, което ме кара да мисля, че може би проблема не е в стартера

Къде може според вас да е проблема?
Коментар