Здравейте,
Преди Коледа пострадах и в резултат целия януари почти не можех да ходя, още по-малко пък да карам. Когато се добрах до колата, вече нямаше никакъв ток. В големия сняг и студ през януари беше стояла на открито. Свалих акумулатора, за да го зареждам. Отвън не личи да е замръзвал (не е спукан). Понеже досега не съм имал проблеми с него, не бях отварял капачките; сега го направих и видях, че горната част на плочите е на сухо. Долях дейонизирана вода и включих зарядното (това на снимката). При отворени капачки виждам, че има мехурчета в три от 4-те клетки. Зарядното няма регулация на тока, но има индикатор за 100% заряд. Ползвал съм го и за друг акумулатор и когато е зареден, лапмата за 100% си светва. Сега обаче, след сумарно две денонощия зареждане, така и не светва. Казвам сумарно, защото когато излизам, го изключвам. Опитах и да го разреждам с лампа и след това пак да го зареждам, като меря напрежението. Ето какво измервам: акумулаторът без зарядно и без лампа: 13,28V, с включено зарядно: 14,19V, само с лампата: 13,03V. Държа лампата включена, докато напрежението падне до около 10V, което става за 20-30 минути.
Как мислите, непоправимо ли е повреден акумулаторът?
Преди Коледа пострадах и в резултат целия януари почти не можех да ходя, още по-малко пък да карам. Когато се добрах до колата, вече нямаше никакъв ток. В големия сняг и студ през януари беше стояла на открито. Свалих акумулатора, за да го зареждам. Отвън не личи да е замръзвал (не е спукан). Понеже досега не съм имал проблеми с него, не бях отварял капачките; сега го направих и видях, че горната част на плочите е на сухо. Долях дейонизирана вода и включих зарядното (това на снимката). При отворени капачки виждам, че има мехурчета в три от 4-те клетки. Зарядното няма регулация на тока, но има индикатор за 100% заряд. Ползвал съм го и за друг акумулатор и когато е зареден, лапмата за 100% си светва. Сега обаче, след сумарно две денонощия зареждане, така и не светва. Казвам сумарно, защото когато излизам, го изключвам. Опитах и да го разреждам с лампа и след това пак да го зареждам, като меря напрежението. Ето какво измервам: акумулаторът без зарядно и без лампа: 13,28V, с включено зарядно: 14,19V, само с лампата: 13,03V. Държа лампата включена, докато напрежението падне до около 10V, което става за 20-30 минути.
Как мислите, непоправимо ли е повреден акумулаторът?

Коментар