Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос относно поляритета на шасито и изобщо

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос относно поляритета на шасито и изобщо

    Привет,

    Имам два въпроса към знаещите от този раздел на форума:

    1. Съществува ли серийно произведен автомобил, на чийто корпус (шаси) е закачен плюса на системата?
    2. Как би могло да се разпознаят плюса и минуса на клемите на акумулатора, ако акумулатора не е закачен, и се абстрахираме от факта, че можем да проследим коя от двете клеми отива на шасито на автомобила (т.е. предполагаемия минус).

    Благодаря предварително за вашите мнения! ;-)
    АИГ-Заваряване ООД
    Производител на заваръчни апарати "DEL"
    http://www.aigwelding.com
    0889 522 036

  • #2
    От: Въпрос относно поляритета на шасито и изобщо

    1. Е такова животно поне аз не съм виждал.
    2. Клемата на + винаги е по-дебела точно за да може да се познава коя, коя е.

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос относно поляритета на шасито и изобщо

      1 Има... Например VW Beetle
      2. Навярно ако завъртиш 'динамото' (защото най-вероятно ще попаднеш на такова) в посока на нормално въртене на двигателя (следващия въпрос - има ли автомобили с 'обратно' въртене на коляновия вал )
      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос относно поляритета на шасито и изобщо

        Доколкото знам почти всички производители са правили колите си с позитивна маса допреди втората световна война. После се преминава на отрицателна маса главно заради започването н монтаж на повече електроника отрицателната маса е била по-удобна...
        Land Rover Defender 110SW 300tdi

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос относно поляритета на шасито и изобщо

          Мисля, че Ясен обесняваше, че имали проблем с корозията. А аз се чудя друго. На автомобил с шаси +, нямали да стане беля ако някакси се направи връзка шаси-земя. За мен ще стане късо, ама....де да знам. нали земята има нулев потенциал.

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос относно поляритета на шасито и изобщо

            Първоначално публикуван от venkabg Преглед на мнение
            Мисля, че Ясен обесняваше, че имали проблем с кирозията. А аз се чудя друго. На автомобил с шаси +, нямали да стане беля ако някакси се направи връзка шаси-земя. За мен ще стане късо, ама....де да знам.
            Това с корозията е доста по-вероятната причина.
            Иначе късо няма да стане.
            Късото към земя може да стане там където земята се ползва за втори проводник - в ЕРПтата.

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос относно поляритета на шасито и изобщо

              Първоначално публикуван от aig Преглед на мнение
              Привет,

              Имам два въпроса към знаещите от този раздел на форума:

              1. Съществува ли серийно произведен автомобил, на чийто корпус (шаси) е закачен плюса на системата?
              2. Как би могло да се разпознаят плюса и минуса на клемите на акумулатора, ако акумулатора не е закачен, и се абстрахираме от факта, че можем да проследим коя от двете клеми отива на шасито на автомобила (т.е. предполагаемия минус).

              Благодаря предварително за вашите мнения! ;-)
              Ще добавя още два въпроса свързани с темата:

              3. Какво ще стане със системата на автомобила, ако закачим акумулатора на обратно (колкото и трудно и противоестествено да е това), и дори даже опитаме да завъртим стартера? ....
              4. Съществува ли стартерно за автомобил, което да разпознава "+" и "-", тоест при погрешно свързани кабели да не подава напрежение? Предполагам, че отговора на в.3 изглежда доста страшно ... ;-)
              АИГ-Заваряване ООД
              Производител на заваръчни апарати "DEL"
              http://www.aigwelding.com
              0889 522 036

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос относно поляритета на шасито и изобщо

                Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                Късото към земя може да стане там където земята се ползва за втори проводник - в ЕРПтата.
                Аз се чудя що са ми големи сметките за тока, а то щото земята мокра

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос относно поляритета на шасито и изобщо

                  За корозията лично аз съм скептик - потенциала е САМО спрямо захранващите проводници, т.е. електрокорозия би имало само в местата на пробив между тях...
                  По другите въпроси:
                  3. Ами пробвано е - знаем На Пежо. ЕКУ-то издържа, алтернатора - не... Екрана светвал, но не въртял стартера (то и да се е опитвало да го превърти, би го въртял наобратно)...
                  4. Съмнявам се, защото кабелите са доста яки, също както и максималните токове...
                  Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                  Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос относно поляритета на шасито и изобщо

                    Последните автомобили с положителна маса са произвеждани в Европа около средата на 70-те. Различните производители са преминавали към отрицателна маса в различни моменти, като промяната е започнала още около началото на 40-те. Основната причина за предпочитане на отрицателната маса е именно корозията. Въпросът е сложен и е свързан освен с директната електрическа корозия и с неща като електроосмоза и зависимост на омокряемостта от потенциала - все кахъри около акумулаторите.

                    На съвременните акумулатори положителният полюс е по-голям което пречи да се разменят клемите. Но има хора старателни. Не знам откога е това правило, но е отдавна, може и от началото на миналия век да е.

                    Размяна на полюсите - на съвременен автомобил - има описани нещата из Форума, общо взето страдат диодите на алтернатора и те или изгарят много големия бушон който спира всичко, или си изгарят те и тогава и всичко друго по-електронно.

                    На достатъчно стар автомобил (с постояннотоков генератор, със стартер със серийно възбуждане, с вибрационен регулатор, с механичен прекъсвач на запалването) измамата може и да не се забележи, освен по разрегулираното напрежение. Стартерът ще върти в една посока независимо от посоката на тока, генераторът ще работи накъдето е възбуден, лампите ще светят, чукчето с бобината ще хвърля искри.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос относно поляритета на шасито и изобщо

                      Зарядни които разпознават полярността и не се включват ако си сбъркал има, те обаче изискват в акумулатора да има поне малко ток за да разпознаят посоката. Същото се отнася и до стартерните устройства.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос относно поляритета на шасито и изобщо

                        Последният автомобил с + на маса серийно, който аз знам, е Жука (произвежда се до 1997г.). В СССР с + на маса са колите до 1960г. В Западна Европа и САЩ - горе-долу до тогава.
                        Полша - при леките автомобили - до края на Варшава (1973г.).
                        Аз и до ден днешен имам и карам Варшава в заводското изпълнение - с + на маса. От това нито е изгнила, нито й има нещо.

                        По втория въпрос - клемите се правят с леко различен размер и няма как да ги размениш. В общия случай, ако не караш Варшава, Победа, Волга преди 60-та година или 6-волтов западен или американски автомобил, няма разумна логика да мислиш, че е с + на маса.
                        По отношение на зарядните - акумулаторът е един и същ и за коли с +, и с - на маса. Аз сложих на Варшавата чисто нов 60Ah акумулатор Peugeot преди 2-3 седмици. Години наред съм карал кола с + и кола с - с един и същи акумулатор (ВАЗ 2101 и въпросната Варшава).
                        Зарядното си е едно. Връзваш му клемите, като е указано (+ и -), и не си правиш експерименти.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос относно поляритета на шасито и изобщо

                          По т3-на Голф 3-единствено фабричното радио пострада.Иначе после колата си работеше нормално.Схемата се получи след зареждане на паднал напълно акумулатор на обратно.Незнам доколко е срещано,но баща ми и кадърен и успя да го направи.
                          Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос относно поляритета на шасито и изобщо

                            Първоначално публикуван от taran Преглед на мнение
                            Схемата се получи след зареждане на паднал напълно акумулатор на обратно.Незнам доколко е срещано,но баща ми и кадърен и успя да го направи.
                            И аз съм си го спретвал тоя номер след 3 ракии!
                            Без монтажа в колата, де!

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X