Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помощ за зарядно и разяснение за Li-ion батерии

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Помощ за зарядно и разяснение за Li-ion батерии

    Здравейте,

    скоро си поръчах тази 4х4 играчка и имам нужда от малко помощ с електротехниката:

    https://www.youtube.com/watch?v=9xBIPVB2PvY#t=528

    Вече четох и писах поне 40 часа по Лего форумите за нея и сега имам последен проблем, който не мога да реша на 100% понеже не съм експерт по електротехника. Различните хора използват различни решения.. но никъде не е обяснено напълно предполагам защото се подразбира от хора запознати повече с електротехниката.

    Накратко - камиончето върви с 6 х АА батерии, а моторите са за 9 волта, но работят с пълния си капацитет на 10 волта (това е много важно, понеже камиончето трябва да катери). Между батериите и мотора има модул с инфра-червен приемник и контролер (по едно моторче за всяка ос и още едно за завиване)

    Значи, трябват ми 10 волта на входа на контролера и хората са решили проблема с подобен на този ДЦ/ДЦ регулатор:

    http://www.hit-electronics.com/za-va...sch-xl6009.htm

    Най-доброто решение за мен е да се използват 18650 батерия като тази:

    http://www.hit-electronics.com/search/product-12516.htm

    понеже вече имам такива и зарядно за тях.

    1. Някой знае ли от къде може да се купят такива в София?

    Аз притежавам батерия като тази (един човек от Лего форума ползва същата, но за друго моделче със същите мотори) и също имам зарядно за нея:

    http://www.ebay.co.uk/itm/Led-Lamp-6...item3a70dcad5c

    2. Батерията се състои от 4 х 18650 батерии, но не мога да разбера как така е 8,4, а не 14,4 волта. Вероятно в нея има някаква схема за регулиране на волтажа както и за защита против прекомерно зареждане и разреждане.. Ако е така, може ли да се направи лесно или да се закупи евтино? Това е въпросът над който си блъскам главата и не мога да си отговоря.

    3. Ако има такава схема, може ли тя да се приложи на 3 или 4 такива батерии, после да се пуснат + и - към една такава женска букса и да се зарежда с моето зарядно?

    4. Не разбирам нищо от регулатори - но ми се струва, че са два вида - понижаващи и повишаващи. Какво се случва ако използвам повишаващ, настроен на 10 волта на изхода, а на входа имам 11 волта? Няма да работи, ще изгори/вкл. защита?

    Иначе повечето хора ползват 3 х 18650, слагат ги в тези кутийки:

    http://www.ebay.co.uk/itm/5-x-3S1P-1...item233a6f9289

    (тази е само за пример - има ги за под 10 долара) и вероятно ползват понижаващ регулатор.

    5. Има ли регулатор с такива малки размери, който да е понижаващ и повишаващ едновременно?

    Питам толкова много, защото повечето от форумите където съм чел не разбират и връзват повече от 10 волта на входа на контролера, което не трябва да се прави. Написано е от експерти, които за жалост комуникират на собствен език и не обясняват с подробности. Писах и в тези форуми, но още няма отговор.

    Мисля, че който разбира от електротехника вече е схванал какъв ми е проблема

    Идеята е да ползвам моето зарядно и моята 8,4 волта батерия, която е същата като в първия линк - това е и абсолютно най-евтиното и бързо изпълнимо решение за мен. Искам да си направя още една и не знам как да стане на 8,4 волта със защита

    Както гледам, ще ми трябват 3 или 4 батерии, женска букса (DC 5.5 x 2.5) и един от двата вида регулатори (в зависимост от това, колко волта ще дават моите батерии) и тази схема за защита. Прав ли съм?

    Страшно благодаря предварително - нямам търпение да пристигне камиончето и искам да съм готов с батерията като дойде - но до тогава има още поне 2 седмици Ако някой друг има подобно камионче и живее в София, ще се радвам да ги покараме - в южния парк има страхотни терени. Аз съм на 35 и мога да пия вече и бира

    Поздрави!!

  • #2
    От: Помощ за зарядно и разяснение за Li-ion батерии

    Ако вьржеш плюс с плюс 2 батерии по 4.2 волта то колко се получава?А ако вьржеш тия двете с други 2 вьрзани по сьщия начин,но минус с плюс всяка една двойка то колко волта ти дават четирите общо?

    А защо 4.2 волта на заредена батерия то ето защо.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:BatteryChargePercent.png
Прегледи:1
Размер:9.0 КБ
ID:5588481

    Вземи си Панасоник 3400,разни такива огнени Фаиьр нам си кво може и да стават,но цифрите там са си просто цифри,нищо общо с реалността.
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #3
      От: Помощ за зарядно и разяснение за Li-ion батерии

      Батерии Li-ion 18650 има по много електронни магазини, има и на павилионите за електроника в Илиянци. Там поне може да се смени ако не е в ред.
      Пакетите за конкретно устройства имат регулатор на изхода, който понижава напрежението до необходимото.
      Батериите Li-ion трябва да се зареждат поотделно, има евтини зареждачки с гнезда за две батерии. Ако са пакет, там има процесор, който следи режима на зареждане на всяка поотделно.
      Регулаторите намаляват напрежението. За повишаване се използват DC конвертори, но това е за малки токове. За ел. двигатели трябва направо от батериите да се черпи.
      Ако ще се прави пакет от 4 батерии, значи средно по стандарт 14.8 волта трябва мощен регулатор с изход 10 волта. Ако се изполват само 3 батерии, след като се разредят малко, няма да върви камиончето.

      Регулатора от линка може и да свърши работа. Ако не може да дава ток за всички моторчета, се използват 2 регулатора и моторчетата се разделят на 2 групи. Сервото за завиване е към коя да е група.
      Show must go on!
      LZ1VES

      Коментар


      • #4
        От: Помощ за зарядно и разяснение за Li-ion батерии

        Според мен е по-добре да ползваш понижаващ инвертор от 4 броя 18650 щом е толкова важно на входа на контролера да ходят не повече от 10V. Ето този модел от сайта, който си посочил. Или този.
        Стига разбира се токът от 2-3 А да е достатъчен.
        Все пак ми се струва, че 11V няма да бъдат критични и така ще отпадне 1 брой батерия и още едно преобразуване със съответните загуби в него.
        Но щом казваш че не може - ОК.

        Батерийни пакети от този тип се зареждат както каза колегата по-горе или по отделно, или в палет с балансни чарджъри.
        iMax B6 или модификациите му са перфектни за целта. В същият сайт се продават и LiIon акумулатори от типа, който ти трябва.
        Има такива със и без защити.
        Според мен е по-добре да ползваш такива без защита.

        Зарядното, което имаш за пакета, който си показал по-горе най вероятно няма да стане за 18650 точно поради спецификата на пакета. iMax зарядното е перфектно за целта но имаш предвид, че ще ти трябва и едно допълнително кабелче от него за да ползваш фунията му за балансно зареждане на елементите в пакета - не се продава в к-кт с чарджъра.

        П.С: Друг вариант, който ми хрумва е да потъсиш LiFePO4 елементи за да избегнеш преобразуване.
        Тези елементи са с напрежение 3.2V и с 3 елемента ще имаш напрежение 9.6V което смятам, че ще ти свърши работа.
        Мисля, че съм ги виждал в корпус 18650 но предполагам има и пакети с няколко елемента - трябва да се провери.
        Като цяло обаче са по-редки като технология.
        Последно редактирано от Esper; 19-05-14, 10:20. Причина: Допълване.
        Враг усраине

        Коментар


        • #5
          От: Помощ за зарядно и разяснение за Li-ion батерии

          Много благодаря на всички!!! Двете моторчета за задвижване са свързани на един канал, а сервото за завиване на друг. Моторите са тези (Large motor):


          PF-large
          Torque Rotation
          speed
          Current Mechanical
          power
          Electrical
          power
          Efficiency
          4.5V 6.48 N.cm 67 rpm 0.46 A 0.46 W 2.07 W 22 %
          6 V 6.48 N.cm 138 rpm 0.47 A 0.94 W 2.82 W 33 %
          7.5 V 6.48 N.cm 203 rpm 0.48 A 1.38 W 3.60 W 38 %
          9 V 6.48 N.cm 272 rpm 0.49 A 1.85 W 4.41 W 42 %
          10.5V 6.48 N.cm 338 rpm 0.49 A 2.30 W 5.15 W 44 %
          12 V 6.48 N.cm 405 rpm 0.50 A 2.75 W 6.00 W 46 %
          Stalled current -1,3A
          No-load current - 120mA

          Вечерта заредих моя пакет и сега го измерих - 8,14 волта. За съжаление не мога да си позволя Панасоник 3400. Просто искам да направя още един пакет като този, който вече имам, за да го зареждам със зарядното което имам. Като този тук:

          http://www.ebay.co.uk/itm/Led-Lamp-6400Mah-18650-8-4v-battery-Pack-for-xml-T6-P7-LED-lamp-/251001613660?pt=UK_SportsLeisure_Camping_LightsLanternsTorches&hash=item3a70dcad5c

          Зарядното ми е със изходен ток 8,4 волта / 1800мА

          Явно ще трябва да вържа батериите както е казал Бенцбос - две паралелно и двете групи последователно. След което ще ми трябва DC конвертор за да вдигна волтажа на 10 волта, но дали ампеража ще е достатъчен за двете моторчета. Тук точно знанията ми ме напускат и не мога да се справя

          Правилни ли са ми разсъжденията до сега?

          Контролера за зареждане в самото зарядно ли е или се връзва на пакета батерии. Защото моето зарядно светва от червено на зелено когато пакета е зареден и се надявам да спира да зарежда в този момент

          Спрял съм се на китайки-батерии. От таблицата на Бенцбос се вижда, че достигат 3,5/3,7 волта когато са почти разредени - DC конвертора ще успява ли все още да преобразува до 10 или поне до 9 волта? И какво ще се случи с ампеража тогава? До колкото разбирам литиевите и металните батерии са страхотни точно защото запазват ампеража по-дълго то алкалните.

          Значи обобщено:

          1. Ще може ли конвертора да преобразува до 9/10 волта дори като се поизтощат батериите? С този конвертор:

          http://www.hit-electronics.com/za-va...sch-xl6009.htm

          2. Самото зарядно ли контролира процеса на зареждане - за да мога да ползвам моето ако си направя пакета сам на 8,4 волта?

          Така ще имам и две батерии за лампата на колелото

          Много съм благодарен за всички отговори - полудях от четене и писане три дни докато започна да схващам за какво иде реч

          Коментар


          • #6
            От: Помощ за зарядно и разяснение за Li-ion батерии

            Май ще ти е по-лесно с един начален курс по електроника.

            Коментар


            • #7
              От: Помощ за зарядно и разяснение за Li-ion батерии

              Направо се омотах в изисквания и идеи... А нямам в момента време да се опитам да се разплета.
              Това с елементите в паралел... Хора, това не са съпротивления та да ги закачате както ви е изгодно!
              Не се прави така!
              Враг усраине

              Коментар


              • #8
                От: Помощ за зарядно и разяснение за Li-ion батерии

                С такива конвертори не може да се захранват силови системи, в случая двигатели!

                Трябва напрежението на пакета да е доста по-високо, за да може да се свали до необходимото с електронен регулатор.

                Съществуващото зарядно НЕ МОЖЕ да се използва с друг пакет - всеки елемент си сика собствено зарядно, което се намира в готовия пакет.
                Пакет сам е много трудно да си направиш като този фабричния, а и не е необходимо.

                Съвет:
                Подреждаш пакет от 4 батерии 18650,каквито намериш, с подходящо гнездо. Така напрежението ще е достатъчно високо независимо от производителя. И евтини ще работят -Ultra Fire и т.н.
                Слагаш един регулатор с регулируем изход за 10 волта, мин. 2А изходен ток. Например този.

                Зареждането на батериите става със зарядно като това, след като се извадят от гнездото.
                Show must go on!
                LZ1VES

                Коментар


                • #9
                  От: Помощ за зарядно и разяснение за Li-ion батерии

                  Мерси много, Веско!! Нещата започнаха да се изясняват. Купувам един пакет като този:

                  http://www.ebay.co.uk/itm/Led-Lamp-6...item3a70dcad5c

                  За него си имам зарядно, верояно е с вградена защита от разреждане и презареждане, връзвам го към регулатора с регулируем изход за 10 волта, мин. 2А изходен ток, регулатора към контролера и отивам да карам офроуд в южния парк Нали?

                  Коментар


                  • #10
                    От: Помощ за зарядно и разяснение за Li-ion батерии

                    Не може от 8 волта на 10 волта да работи DC конвертор с този ток. Няма да стане нищо с такъв готов пакет. Само ще хабиш пари!
                    Show must go on!
                    LZ1VES

                    Коментар


                    • #11
                      От: Помощ за зарядно и разяснение за Li-ion батерии

                      Тююю.. някой ми се е забил в колата на паркинга пред блока.. истинската
                      Веско, пиша ти лично да не отегчаваме повече хората и модераторите на форума ще ти покажа от къде идва объркването..

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X