Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ел. схема - въпрос?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ел. схема - въпрос?

    Първо да кажа, че с електрическите истории хич ме няма! После малко предистория преди да задам въпроса.
    Ще слагам допълнителни фарове на колата(реално вече са монтирани, остават кабелите). Ще ги вържа по познатата схема през реле, предпазител и както си трябва. ОБАЧЕ за управление на релето искам да използвам оригиналния бутон за задната светлина за мъгла. Е да, ама този бутон не е много прост или поне за мен не е. Цели 6 бр. кабели са свързани с него...
    Това е схемата на цялата верига за задна светлина за мъгла, извадена от ръководството:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:1
Размер:44.6 КБ
ID:6030590Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.jpg
Прегледи:1
Размер:48.6 КБ
ID:6030591

    Какъв е върпоса: Кой кабел да използвам за да управлявам релето на допълнителните фарове?? Реално ми е все тая дали задната светлина за мъгла ще свети заедно с допълнителните фарове или изобщо няма да свети, защото е от дясната страна.... Все пак мисля, че предпочитам да светят заедно.
    Моля обясненията да са като за първолак
    Все пак качвам и схемата по която ще вържа фаровете(т.е. от 85 надясно искам да използвам съществуващият бутон):
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:foglite[1].jpg
Прегледи:4
Размер:33.2 КБ
ID:6030592
    о 88 з 417 оо 4 - Стоян

  • #2
    От: Ел. схема - въпрос?

    Взимаш "сигнал" за твоето реле от зелено/черния кабел за задната светлина за мъгла и го връзваш към плюса на намотката на релето ти, остава ти един бушон от плюса на акумулатора, през контактите на релето, до фаровете за мъгла.

    Общо взето долната схема, като кабела от краче 85 на релето го връзваш към въпросната зелено/черна жица.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      От: Ел. схема - въпрос?

      Предполагам имаш предвид номер 3, която е зелено-синя(green-blue)?
      И аз така мислех, че трябва да е, но реших да питам, за да съм сигурен, а не после да си блъскам главата с проблеми, ако не се получи.
      о 88 з 417 оо 4 - Стоян

      Коментар


      • #4
        От: Ел. схема - въпрос?

        Уф, да. Извинявай.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #5
          От: Ел. схема - въпрос?

          Свързано, свети, всичко е 6!
          Пести се прекарването на много допълнителни жици. Няма как да ги забравиш, защото се изключват автоматично с изключването на основните фарове.
          о 88 з 417 оо 4 - Стоян

          Коментар


          • #6
            От: Ел. схема - въпрос?

            За да не отварям нова тема, ще ползвам на колегата.
            Имам трактор самоходно шаси. Инсталация нямаше до сега. Започнах да я възстановявам и съм сложил мигачи, фарове, стопове, уредите по таблото работят, алтернатора е свързан и е със самовъзбуждане. Няма чистачки, осветление по таблото и дълги светлини. Всичко си работи нормално и днеска си викам да замеря за отечка при изгасен двигател. Уреда показва само нули. Завъртам ключа на контакт и показва 0,11А. Помпата е механична и няма никакви електрически клапани по нея. На контакт са закачени уредите по таблото, стоповете, мигачите и алтернатора свързан в системата. Дали е нормална тази консумация или имам някой кабел с нарушена изолация и си опира на маса и от там да ми идват проблемите?
            Фаровете за момента съм ги свързал да работят без контакт, но обмислям да ги пусна и тях през контакт.

            Коментар


            • #7
              От: Ел. схема - въпрос?

              Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
              За да не отварям нова тема, ще ползвам на колегата.
              Имам трактор самоходно шаси. Инсталация нямаше до сега. Започнах да я възстановявам и съм сложил мигачи, фарове, стопове, уредите по таблото работят, алтернатора е свързан и е със самовъзбуждане. Няма чистачки, осветление по таблото и дълги светлини. Всичко си работи нормално и днеска си викам да замеря за отечка при изгасен двигател. Уреда показва само нули. Завъртам ключа на контакт и показва 0,11А. Помпата е механична и няма никакви електрически клапани по нея. На контакт са закачени уредите по таблото, стоповете, мигачите и алтернатора свързан в системата. Дали е нормална тази консумация или имам някой кабел с нарушена изолация и си опира на маса и от там да ми идват проблемите?
              Фаровете за момента съм ги свързал да работят без контакт, но обмислям да ги пусна и тях през контакт.
              Doбре де, как го гасиш, като няма клапан?

              Коментар


              • #8
                От: Ел. схема - въпрос?

                Навярно с намаляване на газта....
                Колко и какви уреди имаш на контролното табло?
                При контакт би трябвало да мърдат някои от тях..
                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                Коментар


                • #9
                  От: Ел. схема - въпрос?

                  Гасенето става с връщане на газта и спира подаването на гориво. Има вариант и с декомпресьора, но има опасност от прегаряне на клапани при високи обороти.
                  На таблото имам уред за температура на маслото (понеже е с въздушно охлаждане), налягане на маслото, амперметър. Другото са реле за мигачи (контактно транзисторно от волга-москвич) и алтернатора. Не мисля обаче че алтернатора е консуматор при положение че има диоди, които не позволяват обратен ток към намотките, а възбудителната намотка си има отделен изправителен блок от диоди.
                  Повечето свръзки са правени без кабелни обувки, но добре усукани са проводниците и стегнати с по-широки шайби.
                  За мене консуматорите са датчика за температура и налягане на маслото, но 0,11А ми се виждат множко и при положение че не е работил и е студен двигателя, би трябвало да не са свързани на маса от преобразователя.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ел. схема - въпрос?

                    Съвсем нормална консумация за тия два датчика.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ел. схема - въпрос?

                      Затова те питах колко уреда има... И за мен 100мА са нищожна консумация при работещ автомобил (а при теб няма да има разлика в консумацията работещ/неработещ)....
                      При мен на лекия автомобил тока на покой (като е паркиран автомобила е между 40-60мА), а подадещ ли контакт - скача на около 3-5А (да, вярно, че има повечко електроника, ама това е положението)
                      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ел. схема - въпрос?

                        Днеска направих някой опити и се оказа че датчика за налягане на маслото не консумира нищо ако няма налягане. Датчика за температура консумира 0,03А. Останаха 0,08А и започнах да се чудя къде отиват. Разкачих алтернатора и се оказа че точно там отиват. Явно диодите на изправителния блок все пак пропускат в обратна посока, макар и нищожен ток.
                        Днеска доработвах инсталацията и гледам че в Газковата има едно реле през, което е свързан алтернатора. Не открих обаче как се включва точно. Има един + от контактния ключ и маса на корпус. Два дебели от алтернатора и към амперметъра и още един кабел предполагам че е контролен дали зарежда.
                        Съмнявам се че връзката в амперметъра не ми е много добра, понеже там влиза кабела от алтернатора и се захранват мигачи, стопове и датчиците за маслото. Утре ще потърся някоя голяма изолационна шайба за подложка и елемениране на контакт с корпуса от там.
                        Ключа на фаровете нещо не работи и ще се сменя. Трябва да смъкна от другата газка ключа и да видим дали ще прави мизерии. Сега от време на време не светва габаритните светлини.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X