От скоро съм собственик на Honda CR-V 2.0/2007г и наблюдавам едно много странно поведение на алтернаторът: нощно време както си карам на фарове и в някакъв момент се включи консуматор/вентилатор, климатроник.../ се получава едно краткотрайно премигване на фаровете-хората отсреща си мислеха че им присвяткам
. Естествено посетих електричар и се оказа че проблемът е в реле-регулатора, както и да е смених го с нов ... заместител на оригиналния-мобилтрон, но при него се получи следната аномалия, която според майсторчето е било нормално поведение за новите автомобили: при първоначално палене алтернаторът зарежда -14,25в, след като измина 5-6км напрежението започва да спада до 12,65в т.е. на практика продължавам да карам на акумулатор. Подавам газ до 2000-4000об няма промяна, като спаднат оборотите на около 650-700 .... изведнъж започва да зарежда т.е. напрежението се покачва до 14,1в. Напрежението е стабилно около 14,1-14,2в единствено при включени някакви консуматори фарове или климатроник. Изключа ли всичко .... имам някакви цикли 12,5-14,3в. Как съм установил всичко това .... карам постоянно включен мултимер в "джипката"
. Та ... това нормално поведение ли е или не .... според мен не е ... но все пак бих помолил някой колега със същия двигател да замери и сподели как се държи при него алтернаторът.


Коментар