Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ел. мотор от електрокар

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Ел. мотор от електрокар

    Я пак, я пак ?
    Не може да се ползва за друго освен за електрокар ли ?!?
    И защо да не може? Някаква причина да споделите?

    Имам познат, който го ползва монтиран абрихт. Виждал съм го същият тип и на банциг.
    Машината е змей. Този тип електродвигатели имат огромен въртящ момент.
    Човека, който върти този мотор на банцига ми е казвал, че няма спиране това животно...
    С подходяща електроника и обратни връзки го прави незаменим за подобни машини и не само дърводелски...
    Просто е доста обемен. Аз имам един такъв в гаража. Мисля, че беше 4kW / 48V DC.
    Не ми харесва много факта, че е с постоянно възбуждане или поне така мисля, че беше.
    За момента не го ползвам но това да му вадя медта или да го сдам за скраб е в зоната на безумието, поне в моите разбирания.
    Ако имаш за какво да ползваш такъв тип двигател, както и подходящо управление парите, които му искат изобщо не са много.
    Друг е въпросът, че не е ясно в какво състояние е този и дали изобщо ти трябва
    Враг усраине

    Коментар


    • #17
      От: Ел. мотор от електрокар

      Принципно с подхоряща доработка може да се ползва за всичко. Недостатъците са че е постоянно токов. Управлеието му става посредством включване и изклюрване на реостати. Е в някаква стационарна машина може и без тях. В началото на темата се коментираше да се монтира на автомобил и да се преобразува на електро. За това не е рентабилно, понеже не може да регенерира, а ниските обороти на ротора (съответно ниска скорост на движение), са за сметка на отделена топлина от реостата.

      Коментар


      • #18
        От: Ел. мотор от електрокар

        Идеята да се ползва за кола съм я пропуснал или направо не я виждам.
        Както и да е - това е смехория...

        Аз говоря за стационарно ползване посредством постояннотоков инвертор от монофазно или трифазно променливо напрежение в 48V DC.
        Със съответните обратни връзки по ток и напрежение с които да осигуряват режима му на работа!
        Изобщо не коментирам регулация с реостати... 21 век сме все пак!

        Управлението на постояннотоков електродвигател е сложно но както казах по-горе е незаменим в определени ситуации.
        Този двигател специално има огромен резерв от мощност и може да се ползва под натоварване с номиналните си данни при непрекъснато натоварване.
        Само за сравнение - мощността му е колкото на автомобилен стартер а обемът му е сигурно х20.
        Затова старера може да разгърне номиналната си мощност само за минути докато този - дни...
        Пак казвам, че не съм сигурен колко точно киловата беше но мога да погледна на табелката на моя по-късно.
        Враг усраине

        Коментар


        • #19
          От: Ел. мотор от електрокар

          Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
          Принципно с подхоряща доработка може да се ползва за всичко. Недостатъците са че е постоянно токов. Управлеието му става посредством включване и изклюрване на реостати. Е в някаква стационарна машина може и без тях. В началото на темата се коментираше да се монтира на автомобил и да се преобразува на електро. За това не е рентабилно, понеже не може да регенерира, а ниските обороти на ротора (съответно ниска скорост на движение), са за сметка на отделена топлина от реостата.
          Това че върху електрокара се управлява с реостати не означава че към днешна дата не може да се управлява с друго.

          Това също е правотоков мотор с четки(жълтата линия е скоростта му), ама не се управлява с реостати - нищо не пече и нищо не грее. Подава му се напрежение с различен волтаж за да върви различно бързо. И спирачка си има (като се даде на късо, а може и в генераторен режим да се пусне със същия ефект, ако е с постоянни магнити).
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #20
            От: Ел. мотор от електрокар

            Аз бих го купил.
            Цялото джелезо. Но след около месец, ако оцелее.
            Сега все още нямам къде да го прибера.
            Имам идея, смятам че Таргов ще може да я оформи в конкретика.
            Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

            Коментар


            • #21
              От: Ел. мотор от електрокар

              Аз си признавам, че постояннотоковите машини са ми слабост от едно време...
              По това време поддържахме управления на такива машини с размерите на гарсониера.
              Та в общи линии зная какво говоря
              Този двигател е ценен... Стига да има за какво да се ползва.
              И стига да има кой да му направи управлението.
              И кой да го плати
              Враг усраине

              Коментар


              • #22
                От: Ел. мотор от електрокар

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Това че върху електрокара се управлява с реостати не означава че към днешна дата не може да се управлява с друго.

                Това също е правотоков мотор с четки(жълтата линия е скоростта му), ама не се управлява с реостати - нищо не пече и нищо не грее. Подава му се напрежение с различен волтаж за да върви различно бързо. И спирачка си има (като се даде на късо, а може и в генераторен режим да се пусне със същия ефект, ако е с постоянни магнити).
                Спарки, не съм казал че не може да се управлява сдруго освен с реостати, но всичко струва пари. В режим на спирачка, мисля че не може да се пусне, понеже е със статорна намотка. Поне аз които съм ги виждал. Да не кажеш че напълно отричам пускането му в генераторен режим. Просто трябва голяма преработка, за да се спира и пуска тока към статорната намотка.
                За мощността му спор няма, но не е толкова високо оборотен. За да се ползва в стационарна машина трябват доста преработки и повишаваща предавка. Всеизместно е че с увеличаване на оборотите, се намалява въртящия момет.
                Тези мотори са в две изпълнения. Единия вариант са за работа на 80V, а другия е на 40V и 80V. Аз имах такъв електрокар платформа. Вземах само шаси без батерия. Имах идея да го правя с ДВГ и бях свалил целия заден мост с електромотора. Един слънчев ден 3-ма мъргавелковци доидоха да ме питат дали се продава и аз на шега им викам че няма нещо което не се продава. Питаха колко пари, казах им 1000лв. Заминаха и след около час идват и ми носят 1000лв с едно бусче. Дадоха парите и го вземаха така както беше. Имам някакви контактори останали и части от инсталацията.

                Коментар


                • #23
                  От: Ел. мотор от електрокар

                  Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
                  В режим на спирачка, мисля че не може да се пусне, понеже е със статорна намотка.
                  Всичко може в днешно време. И алтернатора е с намотки и в статора, и в ротора, пък си генерира. Брой го алтернатор наопаки - ще пускаш възбуждане на статора, а ще дърпаш тока от ротора. Това ако не съм пропуснал нещо съществено в конструкцията на тия двигатели де...

                  ...друг е въпроса до колко си струват напъните чак до там. Така или иначе генераторния режим при спиране няма да ти реши значимо проблема с акумулаторите.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Ел. мотор от електрокар

                    В какво ме забърка пак?
                    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Ел. мотор от електрокар

                      Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                      В какво ме забърка пак?
                      Абе искам лебедка за алпийско въже, да може да има ход за навиване около 200 метра.
                      Това за евакуация на пострадали хора, когато са в по-голяма бройка.
                      Ама да работи на акумулатори. Макар и на 48 волта-става пак.
                      Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                      Коментар


                      • #26
                        От: Ел. мотор от електрокар

                        Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                        Ама да работи на акумулатори. Макар и на 48 волта-става пак.
                        Той двигателя си работи с акумулатори, само че са тягови. Това не е толкова от значение и със стартерни може да го подкараш, но ще си отиват доста бързичко.
                        За напрежението предимно са на 80V, в по-новите изпълнения има такива, които могат да работят нормално и на 40V. То по принцип на 80 волтовия, няма да му стане нещо при работа с по-ниско напрежение, само може да няма достатъчна мощност.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Ел. мотор от електрокар

                          Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                          ,Макар и на 48 волта-става пак.
                          Може да разчиташ, че никой няма да го вземе. Лошото е, че не е ясно състоянието му - кой знае от колко години кисне под слънце, дъжд и сняг. Ако минеш през Бистрица, ще те водя да го видиш.
                          Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                          Коментар


                          • #28
                            От: Ел. мотор от електрокар

                            Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                            Абе искам лебедка за алпийско въже, да може да има ход за навиване около 200 метра.
                            Това за евакуация на пострадали хора, когато са в по-голяма бройка.
                            Ама да работи на акумулатори. Макар и на 48 волта-става пак.
                            А джип ще има ли до нея?
                            За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                            Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Ел. мотор от електрокар

                              Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                              А джип ще има ли до нея?
                              Трябва да може да се пренася с джип.
                              Може и някакво друго решение да измислиш, ама от това може ли да се сътвори нещо - до около 200 кг собствено тегло ?
                              Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                              Коментар


                              • #30
                                От: Ел. мотор от електрокар

                                Не ти трябва. Може да се направи 100 кила барабар с въжето и 1 акумилатор. Пък най лесно е да се вземе една стандартна лебедка 6500 и да не се занимаваш с глупости. Тя като няма голям товар не гълта много ток. Един носи лебедката, другия акумулатора. За въжето се разберете допълнително.
                                За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                                Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X