Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фиат дукато не разпознава ключа.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Фиат дукато не разпознава ключа.

    Здравейте уважаеми колеги. С две думи дукатото не разпознава и двата ключа. Стартера върти, лампата "код" не угасва и не пали. Проблема се появи изведнъж. Извиках електричар да го погледне, човека каза, че е стоял дълго време без акумулатор /така си е/ и кондензатора който бил в кутийката на имобилайзера се е изтощил и е загубил кодовете. Давайте акъл, че ако трябва да викам някой ключар с компютър от Варна или Добрич отидоха парите за подаръци.

  • #2
    От: Фиат дукато не разпознава ключа.

    И друг път се е случвало. За съжаление незнам друго решение освен много кадърен ключар. Разрови се по Фиатските форуми, може някой да е открил как да вкарва централката в режим на писане на нови ключове. На повечето Фиати централата е една и съща.
    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

    Коментар


    • #3
      От: Фиат дукато не разпознава ключа.

      Обикновено на тия коли се ебава връзката между антената и имо-модула.
      Антената е един пръстен на ключа - по него по него и ще намериш и имо модула.
      Оправя се и със здраво блъскане по таблото

      Писането на нови ключове не е никак лесно, особено ако колата е след 2002-а.
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #4
        От: Фиат дукато не разпознава ключа.

        Благодаря за отговорите. Забравих да кажа, че дукатото е 98 година и ключа е с постоянен код. Ще проверя връзките, ще ги почистя даже. Това със блъскането сериозно ли? Дано да е решение, няколко стотака не са ми излишни.Оф, един малко тъп въпрос. Ако изкарам кутийката на модула и патронника с антената и ги занеса на ключар ще може ли да ги оправи? Или си трябва всичко да си е заедно с компа?

        Коментар


        • #5
          От: Фиат дукато не разпознава ключа.

          Сериозно е с блъскането.
          Ама свали и зачисти контактите - не е атомна физика.

          След като зачистиш махни минуса на акумулатора за ~10 мин (от време на време компа забива)

          На ключар трябва и имо-то и компа да занесеш. Щом е 98 е лесно (съответно не е скъпо)
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #6
            От: Фиат дукато не разпознава ключа.

            Подобен проблем имат и разни рена. Поне при тях се слага чип в самия ключ и проблема е решен. Ако те интересува мога да кажа на лични човек да ти го направи.

            Коментар


            • #7
              От: Фиат дукато не разпознава ключа.

              И аз веджнъж го ядох тоя за един фиат. Понеже карам доста идалиански коли ще ти дам малко по подробно инфо.

              Имобилайзера има серийна връзка с екуто на мотора. И при всяко палене ако екуто не получи по тази линия код позволяващ паленето е блокирано.

              Ключовете ако действително само ги е забравил ( в което силно се съмнявам) може да се препрограмират отново, без да е нужен ключар. Обаче ти трябва червения ключ. Предполагам тези с които не става са обикновените сини ключове. Или поне да имаш код- картата.


              Fiat CODE системата е съставена от:

              - едно контролно устройство Fiat CODE (FC ECU);
              - специална антена в контактния модул;
              - една линия между ECU на автомобила и FC ECU;
              - три броя (2 сини и един кафяв/червен) контактни ключа;
              - карта със секретен код за непредвидени ситуации.

              Функциите на FC ECU са:

              - да разпознае вкарания и завъртян контактен ключ;
              - да излъчва магнитно поле чрез специалната антена в контактния модул за задействане на транспондера, намиращ се в контактния ключ;
              - да приеме секретния код от транспондера в контактния ключ;
              - да програмира не повече от 8 ключа със същия секретен код;
              - да прави проверки/промени на секретния код;
              - да контролира едножичната двупосочна линия до ECU;
              - да управлява контролната (тестова) лампа на таблото.

              Контактен ключ (КК).

              В кухата ръкохватка на КК се намира Транспондера. Това е електронно устройство, което не се захранва с батерия и съдържа секретен кон, който се предава по радиовълни. Когато КК се вкара в контактния модул, Транспондера се захранва от облъчващото го магнитното поле, създадено от специалната антена в контактния модул. След като се захрани, Транспондера излъчва секретния код и чрез специалната антена се приема от FC ECU.
              В комплекта на автомобила има 3 ключа:
              - един MASTER (най-главен, еталонен) ключ в червенокафяв цвят ;
              - два MAIN (основни, работни) ключа в син цвят.
              Всеки от тях съдържа Транспондер със секретен код, като в червенокафявия ключ се съдържа главния секретен код. MASTER ключа трябва се използва само и единствено за програмиране на работни (сини) ключове.
              Главния секретен код (MASTER code) е запаметен както в ECU на автомобила, така и във FC ECU.

              Съвети към собствениците на автомобили:

              1. MASTER ключа и картата със секретните кодове не трябва се съхранява в колата, а на друго скрито място.
              2. MASTER ключа да се използва само и единствено за програмиране на нови работни ключове.
              3. MASTER ключа е доказателство за собственост над един автомобил. Ако колата се продава, MASTER ключа трябва да се предаде на новия собственик.

              Картата със секретните кодове съдържа:

              - електронен код – 5-цифрен код за извънредно стартиране на двигателя чрез Фиат-Ланча тестер или чрез педала за ускоряване (или както му казваме – педала на газта);

              От другата страна на код картата има места за записване на кодове за алармата на колата.

              Контролна лампа Fiat CODE на таблото.

              Тази лампа е разположена на таблото пред шофьора и се управлява от FC ECU. При включване на контакт на КК, лампата може да даде следната информация:
              - светва за кратко (по книга за 0.7 сек, но понякога за 1-2 сек) и угасва – ключът е разпознат, системата работи коректно;
              - мига – означава, че или в ECU или в FC ECU кодът липсва;
              - свети постоянно – възможни причини: секретния код не е разпознат от FC ECU; връзката между ECU и FC ECU е разпадната; процедурата за програмиране не е изпълнена коректно.


              Процедура за програмиране на „празен” ключ.

              1. Вкарайте MASTER ключа в контактния модул. Завъртете в положение „контакт”. След като лампата Fiat CODE угасне, завъртете MASTER ключа в положение „изключено”.

              2. В рамките на 10 секунди: извадете MASTER ключа от контактния модул и вкарайте работния (син) ключ за програмиране, завъртете на „контакт”, след като угасне лампата Fiat CODE, завъртете на „изключено” и извадете ключа.

              3. В рамките на 10 секунди извадете работния ключ и вкарайте втория работен (син) ключ, завъртете на „контакт”, след като угасне лампата Fiat CODE, завъртете в положение „изключено” и извадете ключа.

              4. Операция 3 се повтаря за всеки допълнителен работен (син) ключ, но не повече от общо 8 ключа.

              5. В рамките на 10 секунди извадете работния ключ и вкарайте MASTER ключа, завъртете на „контакт”, веднага след като угасне лампата Fiat CODE, завъртете в положение „изключено” и извадете MASTER ключа.

              ВНИМАНИЕ: СЕКРЕТНИТЕ КОДОВЕ ВСЕ ОЩЕ НЕ СА ЗАПАМЕТЕНИ ВЪВ FC ECU.

              6. Вкарайте един от програмираните работни (син) ключа и завъртете на „контакт”. Лампата Fiat CODE трябва да угасне след 0,7 секунди. Изчакайте 2 секунди.
              - ако лампата Fiat CODE не светва, процесът на програмиране е изпълнен коректно и MASTER code е запомнен в ECU на автомобила.
              - ако лампата Fiat CODE започне на мига с честота 1,6 Hz, процедурата не е изпълнена коректно.

              АКО ПРОЦЕДУРАТА Е НЕУСПЕШНО ИЗПЪЛНЕНА ПО НЯКАКВА ПРИЧИНА, ЗАВЪРТЕТЕ КЛЮЧА (БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ КОЙ) В ПОЛОЖЕНИЕ „КОНТАКТ” ЗА ПОВЕЧЕ ОТ 2 СЕКУНДИ, СЛЕД ТОВА ЗАВЪРТЕТЕ КЛЮЧА НА ПОЛОЖЕНИЕ „ИЗКЛЮЧЕНО” ЗА ПОВЕЧЕ ОТ 10 СЕКУНДИ. ПОВТОРЕТЕ ПРОЦЕДУРАТА ОТ НАЧАЛО.

              Ако искате да изтриете секретния код от транспондера на работен (син) ключ, се извършват операции от 1 до 5. Операция 6 НЕ се извършва.
              Ники

              Коментар


              • #8
                От: Фиат дукато не разпознава ключа.

                А сетих се и друго... Щом буса е 98-ма следователно той не е комънрейл и е с механична помпа и най лесния начин май ще е да му изкъртиш бронирания клапан за гасене на помпата, и да го направиш да пали само като му подаваш + и да разкараш имобилайзера.

                Поне на ТД100 мотора дето се слага на фиат браво и мареа става така, предполагам че и на буса са го направили по същия начин.
                Ники

                Коментар


                • #9
                  От: Фиат дукато не разпознава ключа.

                  Подобен проблем при Мицубиши. Беше стояла седмица без акумулатор.
                  Решението беше 25 минути на контакт. (според мануала)
                  "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                  Коментар


                  • #10
                    От: Фиат дукато не разпознава ключа.

                    Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
                    А сетих се и друго... Щом буса е 98-ма следователно той не е комънрейл и е с механична помпа и най лесния начин май ще е да му изкъртиш бронирания клапан за гасене на помпата, и да го направиш да пали само като му подаваш + и да разкараш имобилайзера.

                    Поне на ТД100 мотора дето се слага на фиат браво и мареа става така, предполагам че и на буса са го направили по същия начин.
                    Най- добрия вариант и най-евтин

                    Коментар


                    • #11
                      От: Фиат дукато не разпознава ключа.

                      Темата е малко старичка , но бих искал да попитам. Имам Дукати 2.8 дизел 2001 година . Не иска да разпознае ключа.
                      свети лампата за кода верти... Няма палене. Ходих във Фиат да ми издадат нова карта с кода , но ударих на камък . Има ли как да го излъжа този имобилайзер . Някъде по нагоре пише , че може да се подаде директен плюс на помпата така че да пуска гориво. Ако някой може да помогне ще съм благодарен . Забравих да кажа , Буса е в Германия . :-(

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X