Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Акумулаторни неволи

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Акумулаторни неволи

    Проблемът е натрупване на синкав окис по + клемата в огромно количество. А ето как се стигна до там -
    Случка от преди 2-3 месеца - както си карам и колата леко прекъсва за по секунда-две. Помислих да погледна, после прецених, че така и така не разбирам и с гледане няма да я оправя. Три-четири дни по-късно внезапно отказва да запали. По закона на Мърфи това се случва на един платен подземен паркинг в петък вечер. Бесен на себе си отварям капака и що да видя - скъсала се планката, която придържа акумулутора, застанала напречно и направила късо съединение между +клемата и тръбичката по която идва газта до изпарителя. Клемата се разтопила напълно и се превърнала в оловна локвичка. Акумулатора на половин година, гаранционен, полуумрял. Някакси направих контакт с подръчни средства, запалих и се прибрах криво-ляво. Не си и помислих да се разправям с гаранцията. На следващия ден изчистих идеално остатъка от клемата и отлях отгоре нова от олово. И о, чудо, всичко заработи ОК. Да, обаче започна за се образува постоянно окис върху клемата. Чистих го преди месец, днес поглеждам - натрупала се синкава топка с размер на малка ябълка. Какво да правя? Да остъргвам периодично с ножа или има по-добро решение? Защо въобще се образува? Стегнал съм здраво.

  • #2
    От: Акумулаторни неволи

    Като чистиш най добре с чиста вода,потапяш клемата и става идеално.
    0897девет7996две

    Коментар


    • #3
      От: Акумулаторни неволи

      http://images.oreillyauto.com/parts/...ptx/22058c.jpg

      Ела да видиш при нас по лодките какво става от солта...
      Има си грес за електрически контакти. Има и спрейчета. Мажеш клемата и кабелната обувка /така ли му викат?/ и забравяш. Къде има в България, някой друг да каже.
      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

      Коментар


      • #4
        От: Акумулаторни неволи

        Уф, това младите са лошо нещо, едно време старшината в казармата като разправяше как трябва да се грижим за акумулатора ние гледахме на другата страна.
        Та по спомени, развива се всичко, с шкурка се претърква до метален блясък, сглобява се, стяга се и накрая обилно се маже с грес. Последната гони водата и не дава възможност да се образуват соли на киселините от батерията.
        ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА!

        Коментар


        • #5
          От: Акумулаторни неволи

          Първоначално публикуван от ceco6 Преглед на мнение
          Като чистиш най добре с чиста вода,потапяш клемата и става идеално.
          Точно така ме учиха в казармата,после ,като исъхне мажеш с грес стягаш.
          Mitsubishi Delica 4x4 / Renault Clio III

          Коментар


          • #6
            От: Акумулаторни неволи

            Ех
            Първоначално публикуван от Фани Преглед на мнение
            Уф, това младите са лошо нещо, едно време старшината в казармата като разправяше как трябва да се грижим за акумулатора ние гледахме на другата страна.
            Та по спомени, развива се всичко, с шкурка се претърква до метален блясък, сглобява се, стяга се и накрая обилно се маже с грес. Последната гони водата и не дава възможност да се образуват соли на киселините от батерията.
            Ех, тая пуста казарма, тоя старшина брееее...

            Хайде, УВО!!!

            И да се лекуваш бърже Новобранец такъв

            Коментар


            • #7
              От: Акумулаторни неволи

              Наскооо, влез си в своя профил, и пиши от него, че не мога да си представя Фани да разказва спомени от казармата...

              По въпроса със синия окис-това си е чист син камък(меден сулфат), разтваря се идеално във вода-така се и почиства най-лесно. Но натрупването му в такова количество означава, че има пропуск в кутията на акумулатора и част от електролита се озовава навън. Там реагира с бронзовите кабелни обувки, и се получава медния сулфат. А щом си топил веднъж клемата-значи си пробил и кутията, няма как да я залепиш, ще търпиш.

              А бронзовите(или от каквато друга сплав са обувките) обувки може да замениш с оловни-това според мен е най-правилното. Но не съм виждал по магазините такива. Иди в някоя автоморга, и поискай оригинални кабели с отлети върху тях оловни обувки.
              И пак може да се образува синият камък-ако киселината достигне до медния кабел...
              Затова мажи по-обилно с електротехническа грес...

              Или нов акумулатор, ама ако сегашния е добър-не си заслужава...
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • #8
                От: Акумулаторни неволи

                Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                Наскооо, влез си в своя профил, и пиши от него, че не мога да си представя Фани да разказва спомени от казармата...

                .........
                И аз много се учудих от знанията на тази Фани.
                Значи остъргвам, измивам, стягам, гресирам отгоре всичко и готово.
                След 3-4 дни като остава по-свободен ще се захвана.
                Благодаря.

                Коментар


                • #9
                  От: Акумулаторни неволи

                  Първоначално публикуван от Savov Преглед на мнение
                  И аз много се учудих от знанията на тази Фани.
                  Значи остъргвам, измивам, стягам, гресирам отгоре всичко и готово.
                  След 3-4 дни като остава по-свободен ще се захвана.
                  Благодаря.
                  Няма нужда от остъргване,само вода и след това грес/става и изгоряло масло но цапа повече/. Може и без да сваляш клемите само поливай.
                  0897девет7996две

                  Коментар


                  • #10
                    От: Акумулаторни неволи

                    Първоначално публикуван от Savov Преглед на мнение
                    И аз много се учудих от знанията на тази Фани.
                    Значи остъргвам, измивам, стягам, гресирам отгоре всичко и готово.
                    След 3-4 дни като остава по-свободен ще се захвана.
                    Благодаря.
                    Остъргването ще премахне голяма част от синия камък, затова си има смисъл от него. А и става въпрос не само за кабела с обувката, а и за самата клема на акумулатора. Там с топене не става-трябва да си се остърже, и да се завие с обилно напоен с вода парцал. И после пак малко търкане-докато се очисти синьото. След това обилно намазване с грес(има и специална-електротехническа, но не знам откъде се намира), и стягане на обувката. Слагал съм едно дунапренче(плоско) с изрязана дупка в средата. Нанизва се върху клемата на акумулатора, напоява се с масло, и след това се слага обувката. Ма цапа, и колко работа вършеше-не си спомням, беще преди повече от 10 години.

                    Но щом имаш пробив на кутията-все ще излиза по малко киселина, и ще намери къде да яде...
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Акумулаторни неволи

                      Ако се е разхерметизирал акумулаторът около полюса - тъжно, но ще купиш нов. Можеш да пробваш да намериш дупчицата и да работиш с нагряти инструменти, но лично аз не давам добра прогноза. Има един физикохимически фокус, заради който алкален електролит винаги пълзи по отрицателния електрод, а кисел електролит - по положителния. Заради този фокус, електролитът ще си тече бавно навън и през най-невидимата пукнатина. Ръждата около акумулатора ще те направи луд, а това синьото е една специална гадост - попаднало на желязо, то осигурява непрекъсната и надеждна корозия, даже и да го измиеш после напълно.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Акумулаторни неволи

                        п.п. Първо измери с какво напрежение зареждаш тоя акумулатор. Ако се окаже, че е повишено - първо оправи това. Кипенето също е повод за такива топки по клемата.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Акумулаторни неволи

                          Докторе, освен проверка за зареждането има и една дреболия, която почти никой не проверява.
                          Тя е дали имаш добра маса. Имам предвид мястото, където кабелът на отрицателния полюс е закрепен за купето(обикновено с болт 8 мм, понякога с 10 мм.). Развий тая бурма и първо с пиличка за нокти, после с водна шкурка лъсни до блясък кабелната обувка и мястото, където е хваната за купето. После стегни здраво. Ако искаш, след това наклепай отгоре с грес или вазелин.
                          Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
                          имат право да гласуват на избори.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Акумулаторни неволи

                            Първоначално публикуван от Hala Преглед на мнение
                            Докторе, освен проверка за зареждането има и една дреболия, която почти никой не проверява.
                            Тя е дали имаш добра маса. Имам предвид мястото, където кабелът на отрицателния полюс е закрепен за купето(обикновено с болт 8 мм, понякога с 10 мм.). Развий тая бурма и първо с пиличка за нокти, после с водна шкурка лъсни до блясък кабелната обувка и мястото, където е хваната за купето. После стегни здраво. Ако искаш, след това наклепай отгоре с грес или вазелин.
                            Това също е вярно, но симптомите не са тези.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X