Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

    Да след като видях схемата е ясно.
    Плюсовете на всички акумулатори не са свързани заедно.
    Това, което се нарича ИЗОЛАТОР е устройство с два изхода и един вход.
    Оставяш го като си е, просто свързваш на входа му - това е кабела на схемата, които влиза от долу в устройството надписано като "ISOLATOR" плюсовите изходи и на двата алтернатора.
    А от точка 2 на "ISOLATOR" си включваш - Positive voltage sense wire - от чертежа на PDF. Точка 2 е точката, в която са включени 14 броя плюсови клеми.
    Точка 1 е точката, в която е включена 1 брой плюсова клема, на стартовия.
    Шотки диода работи само при зареждане на стартовия акумулатор, така че за него промяна в режима на работа няма да има.
    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

    Коментар


    • #17
      От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

      Е там е заровено кучето!

      Изолатора не може да поеме и двата алтернатора едновременно 310 ампера. Максималното което може да поеме е 160А. Има един изолатор през които мога да прекарам 320 ампера- не е "морски" /ако утре се запалим застрахователите няма да платят защото имаме неодобрени детайли по електриката/ и цената my е $1400.00.
      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

      Коментар


      • #18
        От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

        Аз да ви кажа, за да се вкиснете - новините са лоши. След малко ще ви напиша защо така.

        Коментар


        • #19
          От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

          Сега сме написали точно обратните неща. Зависи как е програмиран едночиповият компютър на регулатора.
          При всички случаи, не се променя нищо в схемата. Просто включваш двата плюса на алтернаторите към входа на ISOLATOR.
          Сигурно е, че токът през Шотки диода, касае само стартовия акумулатор. В схемата от PDF няма посочен Шотки диод, така че той със сигурност не служи за контолни измервания на регулатора/ например, чрез пад на напрежението върху него/.
          Освен това акумулаторите се зареждат с ток. Не можеш да надвишиш максималния заряден ток, акумулаторите ще кипнат.
          Тоест времето за зареждане на разреден примерно 60% акумулатор 100 Ah е в зависимост от възможния заряден ток , който може да понесе. Колкото и повече генератори да слагаш регулаторът няма да ти позволи по-бързо зареждане.
          Ако не ти достига мощност на генератора, каъвто е твоят случай, времето за заряд ще се съкрати, но не повече от оптималната крива за акумулатора, след добавяне на втори генератор.
          Така че не очаквай много, регулаторът няма да го позволи.
          Последно редактирано от Nik Nikolov; 15-04-11, 01:17.
          Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

          Коментар


          • #20
            От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

            Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
            Сега сме написали точно обратните неща. Зависи как е програмиран едночиповият компютър на регулатора.
            При всички случаи, не се променя нищо в схемата. Просто включваш двата плюса на алтернаторите към входа на ISOLATOR.
            Сигурно е, че токът през Шотки диода, касае само стартовия акумулатор.
            CAUTION: Isolator ratings must be equal or greater than alternator amperage rating.

            C-CHARGER ISOLATORS are designed to handle the total power rating
            through either battery leg.

            Няма значение за кой от изходите става дума. Не можеш да пракараш повече от даденото за изолатора. Алтернатора ти не трябва да е повече от зададеното за изолатора. Аз искам двойно. Не става...
            https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

            Коментар


            • #21
              От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

              Абе, като мине човек през кенефа измисля и по-умни неща. Ей ви схема, която ви дава 97% от теоретично възможните маймуни с наличните трици. Пиша.

              Коментар


              • #22
                От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                Ами виж допустимия заряден ток на отделния акумулатор и умножи по 15.
                Според мен тотала ще ти е 150А , заряден ток - с което си под 160 и си чист пред застрахователите.

                Отнов повтарям регулатора, няма да позволи зареждане със повече от 150А.
                Просто до сега ти не си могъл да ги осигуриш тези 150А, сега вече ще можеш. Но времето за заряд, ще се съкрати с малко.
                Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                Коментар


                • #23
                  От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                  Като включа зареждачките на 110 AC през генератор /или като опънем кабел в марината/ даже и на не много разредени акумулатори пак вкарваме 180+ампера. Толкова могат двете зарядни устройства на AC. И фучат на 100%, вентилатори, зор... Става толкова горещо там където са зарядните, че имаме вентилатор да охлажда шкафа където сме ги заврели.
                  На тия акумулатори като им източиш 700 ампера, после и 300 да имаш, 300 ще поемат. Няма начин да закача 320 ампера акумулатори към изолатор с по-малко от 320ампера по документи.
                  https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                  Коментар


                  • #24
                    От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                    Имаме:
                    2 банки батерии, голяма и малка, 100Ач и 1400Ач.
                    2 алтернатора - голям и малък, 100А и 250А

                    Трябват:
                    2 регулатора за напрежение - сори, ама с един няма да мине.
                    1 изолатор с шотки-диоди за 100А или повече (добре е да са Шотки, с по-малък пад, че има и обикновени диоди с които ползата ще е по-малка от 97%).

                    Схема:
                    1. Изходът на големият алтернатор (+) се свързва към голямата банка батерии, field - към неговия си регулатор, а входът Voltage Sense - пак към банката. Абе, все едно няма нищо друго.
                    2. Изходът (+) на малкия алтернатор се свързва през изолатора към двете банки батерии. Към field на малкия алтернатор се свързва регулатор, а неговия Voltage Sense се свързва към малката банка батерии.
                    3. И двата регулатора се програмират като за модела батерии, без да се смятат падове на напрежение през изолатора.
                    4. Термодатчикът за батерия на всеки от регулаторите се поставя на тази банка, където е и Voltage Sense на същия регулатор.
                    5. Термодатчикът за алтернатор на всеки от регулаторите се поставя на този алтернатор, на който отива Field.

                    Как ще работи:
                    Големият алтернатор ще хвърля всичко на голямата банка. Когато тя се зареди, той ще спре.
                    Малкият алтернатор ще хвърля всичко на тази банка, която е по-малко заредена, това в общия случай ще е пак голямата. Когато по-малко заредената банка настигне по-заредената, ще им дава по равно или по братски - според каквото може изолаторът. Когато се зареди малката банка, малкият също ще спре.
                    Ако регулаторът на малкия алтернатор има някакъв индикатор, той ще показва състоянието на малката банка. Също и за големия алтернатор и голямата банка.

                    Абе, много грубо казано, двата алтернатора ще зареждат голямата банка, докато я напълнят, а някъде към края малкият ще допълни и малката банка.

                    Компромиси:
                    1. Малката банка няма да се зарежда, докато голямата е много по-изтощена. Тя много няма и да се изтощава, но е важно да се знае, че за да се зареди докрай, трябва да се зареди до голяма степен и голямата.
                    2. При някои температурни условия (в частност, малката банка да е много по-студена от голямата) голямата има условия за лек презаряд, но само от малкия алтернатор (той се регулира по температурата на малката банка, а заради изолатора - не следва съвсем точно напрежението на голямата). Както си представям, малката банка е до мотора (на топло), а голямата - по-далече, така че този сценарий е малко вероятен.
                    Последно редактирано от Ясен; 15-04-11, 01:55.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                      И един въпрос: абе, във Флота не се ли използват генератори с водно охлаждане? Някак логично ми звучи, щом ги има и по новите коли.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                        Такааа, ясна е работата. Сегашната система само дето сменям сензора на акумулатора -махам го от голямата и го слагам на малката. После си връзвам големия нов алтернатор без да се съобразявам с малкия.
                        Казаха обаче, че като ползвам два регулатора те щели да работят на непълен капацитет защото щяло да се получи преголямо регулиране. Единия регулатор щял да "чете" другия и щял да мисли, че акумулаторите са заредени.
                        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                        Коментар


                        • #27
                          От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                          Те ще четат различни акумулатори, не забравяй. Нямаш този проблем.

                          Тези регулатори, освен Voltage Sense и термодатчици, имат ли и Current Sense?

                          Коментар


                          • #28
                            От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                            Не, не се ползват алтернатори с водно охлаждане. Balmar е марката, която ползват повечето хора с парички. 210амперовия алтернатор дето ще го слагаме струва $1300.00, въздушно охлаждане, може да върти и в двете посоки, изолиран минус, готин бял цвят...
                            http://www.boundlessoutfitters.com/B...-210-12-ig.htm

                            И си е съвсем същия алтернатор като Delco 22SI който струва $180.00. Само дето Delcoto няма да издържи на напъна. Слагат ги на камиони, линейки, комбайни... И като решим да спестим пари и си купим алтернатор от комбайна и като го сръгам да зарежда 14 акумулатора и изкарва по 1 месец. Няма друга машина да си товари толкова алтернатора колкото една ветроходна лодка минаваща океана. Зареждаме когато вече са почти умрели мнoгoто акумулатори. Работи се на горещо, влага, сол. В момента в които замирише на бакелит или започне да хвърля парчета ремъци- значи си се престарал с броя на акумулаторите- търси си по мощен алтернатор. За това и регулатора е с датчици за температурата на алтернаторите. Сега ние сме в авариен режин точно след 4-5 минути работа на алтернатора. Добре, че регулатора го пази.

                            http://www.balmar.net/PDF/mc-612-dual-manual.pdf

                            Регулаторите дали мерят колко ток влиза...
                            Не, нямат, не мерят колко влиза. Мерят волтаж по време. Виж страница 7. Е за това ми беше въпроса. Като сложа волтаге sense и Пешо и Гошо /двата регулатора/ започнат да мерят, всеки гледа, че волтажа е висок, мисли си, че са свършили работа и свалят амперите на алтернаторите. Пешо спира да дава ток, мери на 6 та минута, гледа волтажа висок и спира. Гошо мери, гледа не е наред и продължава. Пешо седи и гледа сеир... Или не съм прав?

                            Ооопс, чакай че на 12исто прочитане го видях. Малкия алтернатор sense wire искаш да го сложим на стартовата. Слагаме sense вире на зареден акумулатор. Регулатора никога няма да срита алтернатора да бачка здраво. Ще я премери, че е заредена и ще пусне едни 10 ампера и ще се наложи да го сритам с големия чук.
                            Последно редактирано от NIKSD; 15-04-11, 02:33.
                            https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                            Коментар


                            • #29
                              От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                              Аз съм тъпо копеле и имам тъп въпрос. Що не си вземете едно допълнително агрегатче 1-2kW. Тежи 15 кила, има 14.4V изход и харчи 1кило на час. Няма ремъци.

                              Иначе аз бих вързал само единия диод на шоткито от + на малкоя алтернатор към + на големия.
                              +на малкия към стартовия, +на големия към голямата батерия
                              Така докато бръмчи мотора, първо ще се зареди малкия акумулатор защото пада върху диода ще помага. После тока отива към голямата група докато се зареди и тя.
                              Като загасите мотора, прекъсвате веригата на диода. Т.е. да не се харчи през него ток за лебедки и др. екстри.
                              Последно редактирано от drukman; 15-04-11, 02:57.
                              Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                              Вальо. О888 557Ч7Ч
                              Silverado 1.3 i

                              Коментар


                              • #30
                                От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:auxiliary-battery-charger.jpg
Прегледи:1
Размер:8.1 КБ
ID:5267813
                                http://www.xantrex.com/power-product...y-charger.aspx

                                Намерих нещо! Я си кажете мнението.
                                Това малкото стои между двете банки акумулатори. Под 13v стои затворено и не пропуска ток. Над 13v отваря веригата и пуска максимум 15А. Идеята- зае..вам Шотки, връзвам и двата алтернатора на голямата банка. Ползвам един регулатор. Това го връзвам между някои от 14 акумулатора и стартовата. Като са под 13v стартовата ми е изолирана. Като запаля мотора и вдигна волтажа над 13v това отваря и пропуска 15 ампера в стартовата. След всяко палене мотора работи поне час. Тия 15А достатъчни ли са.
                                Пише, че е ок... Да викам ли ЕВРИКАААА?
                                https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X