Значи, попадна ми един стар амперметър руски и се чудя как да го свържа към инсталацията на колата, за да виждам всеки момент какъв ток дава генератора. Тоест искам даго свържа на кабела между генератора и акумулатора. Знам че амперметрите по принцип за по-малък ток се свързват последователно на веригата, също така и със шунтово съпротивление, обаче се чудя неможе ли да се използва някаква намотка около кабела, който измерваме, и по промяна на магнитното поле уреда да отчита преминаващия ток?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Свързване на амперметър
Свий
X
-
От: Свързване на амперметър
Не е ясно ампер или милиампер, защото говори за малки токове и шунтове.
Ако е автомобилен амперметър не ти трябва беля на главата. Ако е по-чувствителен може да се пробва направо върху жицата от акумулатора до генератора.Lancia Delta HF Integrale Evolucione
Коментар
-
От: Свързване на амперметър
Постоянен ток да се трансформира?????????? Ако искаш да си монтираш амперметър си купи от газ 53 има скала +/-30А и осветление.Свързва се така, че през него да минават всички токове освен този за стартера.Така показва заряд/разряд.Кажи каква е колата ще ти помогнем.
Коментар
-
От: Свързване на амперметър
Трансформира се. Ама кой да учи физика за осми клас.
Има понятие плътност на тока. Целия постоянен ток през един проводник, тече през цялото му сечение. Вземи многожилен проводник, по всяка нишка тече част от целия ток. Отдели няколко нишки, само през тях ще мериш пропорционално по-слаб ток, с по-маломощен уред.
А освен това има разни измерителни бримки.
Бре, отде го намери това чудо? Рядка работа. Но не ти върши работа. Едно че трябва да му търсиш шунт, а те всъщност не се правят вкъщи. Друго - че е еднопосочен. Правилно са ти казали по-горе - вземи нормален автомобилен. Те са нулеви, и показват тока в двете посоки. Значи ще знаеш и дали някой дърпа от акумулатора, или генератора успява да компенсира консумацията, и даже да зарежда акумулатора. Или го е заредил, и не го презарежда, което е по-опасно и от недозаряда.
Струват десетина лева. Уазовите са 30 амперови, газовите - 50, и също са с диаметър 60 мм. Има и 100 амперови, ама те вече са 100 мм.
Коментар
-
От: Свързване на амперметър
Пък и чак амперметър.... Вземи си един Ладов волтметър и си свиркай. И са стандартен размер даже за тия секви "тунингарски" конзоли. Осветени са си. Пък и се набарват без пари понякога. А свързването и дете ще го направи. Успех.
висете отпуснато
Коментар
-
От: Свързване на амперметър
Първоначално публикуван от drrag_citroen Преглед на мнениеМоже и този. Аз искам да меря тока от генератора към акумулатора. По кабела трябва да тече ток само в едната посока или греша?
Коментар
-
От: Свързване на амперметър
В последните дни наблюдавам възраждане на тенденцията "война със Стефан", и ще помоля модератора да вземе резки мерки срещу войнстващата неграмотност. Защо някой не различава напрежителните от токовите трансформатори, няма да обсъждам в режим "аз съм по-велик от тебе!".
Не, нулевия е много - много по-полезен в колата. Аз им слагам и волтметър, и амперметър, и имам цялата диагностика, без да си вдигам задника от седалката.
Коментар
-
От: Свързване на амперметър
Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнениеИма понятие плътност на тока. Целия постоянен ток през един проводник, тече през цялото му сечение. Вземи многожилен проводник, по всяка нишка тече част от целия ток. Отдели няколко нишки, само през тях ще мериш пропорционално по-слаб ток, с по-маломощен уред.
.
троните не тичат от единия до другия край на проводника, има "дупчеста проводимост" , но да не влизаме в дебати.
За останалото си прав, бих допълнил да си провери максималния ампераж на генератора и да търси подходящо "оразмерен".сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш
Коментар
-
От: Свързване на амперметър
Първоначално публикуван от sponch bob Преглед на мнениеПо този кабел тока е в една посока
Предложих нещо в предишния си пост и сега виждам, че може и да стане. Връзваш плюса на уредчето към плюс на акумулатора, а минуса към плюс клемата на генератора. По груба сметка съпротивлението на този кабел излиза около 2 милиома, което прави 150 mv (при 30А) и ще трябва шунт. Но няма да може да се сметне, така че трябва проба на място. Идеята ми е, че уредчето може да се ползва. Видях, че на нулата има ограничител и няма да виждаш обратното показание, но то не ти трябва. И сигурно знаеш, че най-често стрелката ще седи на нулата.
И да махнеш всички настоящи шунтове от системата. Понякога ги слагат и вътре.
Ейии не бях писал отдавна толкова!
Забравих да кажа да слушате Стефан, че ще ви връщаме в отделенията.Lancia Delta HF Integrale Evolucione
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар