Здравейте , скоро намерих на вторични дизелова печка марка "ебер шпрехер" от бус VW T3, някой може ли да даде схема на връзване без електроника ,ще я монтирам на T2
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Дизелова печка как да я вържа?
Свий
X
-
От: Дизелова печка как да я вържа?
Май само на сайта на тоя Ебер Шпехер, или при руснаците.
Що не намериш и други на вторичните суровини? Това е много скъпа играчка, даже нещо да и е повредено.
Но задължително първо я пробвай далече от колата.
-
От: Дизелова печка как да я вържа?
Имаш ли и горивната помпичка на тази печка? Тя е отделен елемент и има форма на бензиново филтърче но е метална и и излизат 2 мъжки кабелни обувки. Това е единственото нещо което наистина си иска електроника, но цялата работа е нещо да му дава импулси. На слух (и по спомен) бяха 2 честоти - около 1hz и 1/2 hz. Другото в печката е 1 вентилаторче, също на 2 степени - бързи и бавни. Има и темо-датчик които казва дали печока гори или е угаснал - разбира се тогава спират импулсите към помпичката. Накалната свещ работи само при палене. Електрониката изпълнява ритуал по паленето: 1- продухва с вентилатора на високата степен, примерно 30 секунди. 2- намаля вентилатора на ниска степен и пуска накал и помпа на 2ра степен - да речем 1hz и чака да "чуе" датчика че се е запалила. 3- Когато разбере че печока гори, спира накала и минава на ниска степен на помпата.
Съвсем възможно е да се уволни електрониката и всичко това да се направи с прости и надеждни средства (релета и ключета), но паленето ще си е играчка всеки път. Имаи предвид че в добре изолирано купе, това кюмбе си прави горещо така че ще искаш да я гасиш и палиш лесно.
Аз имах "вебасто" на VW T3 (страхотна машина между другото) и естествено имах проблем с електрониката на печока. Първо смятах да си правя ръчно палене (с простите средства до където ми стигат ел-познанията) но после ми се видя непрактично и започнах да мисля как да автоматизирам пуска, и така нещата станаха толкова сложни че нищо не направих докато продадох доброто старо Буси.
Коментар
-
От: Дизелова печка как да я вържа?
Печката е суха и я палих вече, но паленето отнема 15 минути . Ще ми се да я подкарам с ключа на зазкова печка като ще преправя инсталацията за свеща. Помпа имам /на тази печка са две инпулсни/ прекарват се през реле мигачи и едната защита. За сега всичко ми стана ясно но загубих схемата на зазковата печка която ползвам за донор на "електроника".
Коментар
-
От: Дизелова печка как да я вържа?
Да питам тука,печките на ифите на гравитичен принцип ли са,или имат нафтова помпа.Имам една почти перфектна,за 5минути стопляше кабината на ифата и вътре ставаше баня ,при -20 навън.перфектна печка и изключително елементарна.Палеше се с едно многопозиционно копче до конзолата за бушоните.На старите сетри е подобна,но някак по слаба.Ифовата е сложена в метален сандък,стоеше зад кабината и с едни алуминиеви въздуховоди вкарваше топъл въздух вътре.Резерварчето и беше над нея,та си мисля ,че няма помпи и други щуротии.
Коментар
-
От: Дизелова печка как да я вържа?
За много години на всички, след празниците реших да се върна към разгадаването на печката. Хитрите немци са направили всичко толкова просто че чак се изкефих, при този модел част от електрониката е заменена от проста механика, командването на помпата става от микро контакт /с голям кондензатор/ който е закачен на електромотора и се командва от червячен редуктор с гърбица /като старо делко с чукче/ така че с намаляването на оборотите на мотора се намалява и честотата на импулсите на помпата.
Коментар
-
От: Дизелова печка как да я вържа?
Сега въпрос ,какъв потенциометър или реостат да използвам за да намаля оборотите, който да е достатъчно здрав да върти два винтилатора/понеже обдухването на печката е с отделен винтилатор и не съм в час с електрониката/
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар