Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Питане за Мултицет.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Питане за Мултицет.

    Тъй като съм бос с Мултицетът, имам питане, към по знещите от мен..Видях ония ден в Кафуфланд, като си взимах динамометричния ключ, мултицет за 7-8 лева, та ми хвана окото и сега ще ходя да си взимам.
    Според мойте умствени залежи, на сивото вещество, определих функциите на мултицетът от 1-10, та питането ми е, дали са верни, посъбрах малко информация от нета, относно ползването, та дали и то е вярно..
    Голямото кръгче в средата се върти за да се избере какво ще се мери. Да започнем наред, по часовниковата стрелка. Ето и снимка кое на какво отговаря.


    1. Латинска буква главно V, последвана от вълнообразна черта тип "тилда" - Волтаж, променлив ток. В този обхват можем да измерваме напрежение м/у 2 точки. Можем да избираме му 2 обхвата - До 200, и до 750 волта. Измерването се прави като се допрат сондите стабилно в/у двете точки, и не се мърда. На Екрана ( 6 ) ще се появи показанието на напрежението м/у 2-те точки.

    2. Буква "А" последвана от тире, под което има 3 точки - Ампераж, големина на тока, прав ток. ВНИМАНИЕ - При такова измерване уредът трябва да се свърже последователно на веригата по която тече ток. При по голям ток от този който сме избрали да мерим, ще изгори бушонът на уреда (200 милиампера в този случай), а при много по-голям ток, може да гръмне целия уред в ръцете ви и да причини наранявания! Затова бъдете особено внимателни с тези измервания, ако не сте професионалист! Никой не е застрахован

    Особено внимание обръщам на обхвата "10 A" - при него червената сонда трябва да се свърже на извод 10. При това измерване токът тече през незащитена верига!

    3. В този обхват можем да измерим диод, или дали м/у 2 точки може да премине ток, или дали даден кабел е здрав. Измерването се извършва когато се допрат сондите стабилно до 2 точки, ако има условия за протичане на ток, уредът "пищи". Ако мерим диод - когато уредът пищи - червената сонда показва положителния край на диода, а черната - отрицателния.

    4. Гръцка буква "ОМЕГА" - В този обхват можем да мерим съпротивление м/у 2 точки, и по разни формули да си пресмятаме разни неща (учебник по физика). Измерването се прави като се допрат стабилно сондите до 2 точки.

    5. Обхват за напрежение на прав ток - Мери се по същия начин като напрежение на променлив ток, с тази разлика че ако допрете червената сонда до отрицателния полюс, а черната до положителния, показанието на дисплея ще бъде изписано със знак МИНУС отпред.

    6. Това е екранчето на което се изписват показанията.

    7. Място за измерване на транзистори, в зависимост от това дали ПНП или НПН и така нататъка, в колите не се нуждаем от такива измервания.

    8. Традиционното място на което е включена червената сонда. Тук се правят всички измервания освен за големина на тока до 10 Ампера.

    9. Място на което е включена черната сонда. Тя винаги е включена там, независимо от измерванията

    10. Място на което е включена червената сонда в изключителен случай - измерване на голям ток - от 200 милиампера до 10 ампера - прав ток. Веригата е незащитена от бушон!

    11. Можем да измерваме и други неща, но точно с този уред... едва ли ... За темпаратурата - на мястото на сондите се включва термодвойка и така се мери температура. Другото даже не знам за какво беше, май е за кондензатори.

    Информация от нета...Относно особенностите..
    Особености: При измерване на напрежение и съпротивление, е възможно измерваното да е повече от зададения обхват на уреда, в този случай в лявата част на екрана се изписва 1 , което се чете като "извън обхвата". Да се премине към по-голям обхват, ако е възможно.

    При измерване на съпротивление, задължително преди това да се измери за напрежение м/у двете точки в които ще мерим съпротивление. Напрежение не трябва да има!!!

    При измерване със зумерчето (3.), задължително сондите да се "пипнат" една с друга, за да сме сигурни че зумерчето не е дало фира, и ако писне, можем да преминем към измерване.

    Винаги поглеждайте на каква позиция е копчето за избор на обхват. Понякога стават грешки, които в моя случай бяха фатални за стария уред. Изпуши много привлекателно, а сондата се стопи... друга тема...

    Изключвайте уреда си след работа с него, батерията не държи кой знае колко, ако е оригиналната. А тя е китайска също!

    Винаги когато се очаква уредът да отчете нещо, например 12.30 волта, и покаже нула, задължително да се повтори, и дори потрети измерването за да сме сигурни че показанието е 0. Това е така защото понякога сондата "стъпва" на мръсно място, и все едно не е допряна. Ако търсим напрежение, и го отчетем още от първия път, значи го има, но ако не го отчетем отведнъж, не значи че го няма ! Същото е и с измерване със зумер (позиция 3.) - ако писне отведнъж - има верига, ако не писне - повтаряме, ако трябва и потретваме.

    Примерни измервания които можем да правим в автомобила си:

    - Измерване на напрежение - завъртаме копчето на "напрежение на прав ток", обхват - 20, и допираме червената сонда до мястото на което смятаме че трябва да има ток, например + на акумулатора, или захранваща жица на фара, или някоя друга жица. Черната сонда допираме на място на което сме сигурни че е МИНУС, например купето , или минуса на акумулатора. На екрана трябва да се изпише някакво напрежение, например 13.85.

    - Измерване дали нещо не тегли ток при загасена кола - сваляме отрицателния полюс на акумулатора, допираме една от двете сонди на извода на акумулатора, а другата - на свалената клема. Преди това трябва да се уверим че токът не е твърде голям , за да изгори уреда ни, като измерим през незащитената верига - червената сонда на позиция 10! След като уредът отчете по-малко от 200 мА, можем да намалим обхвата и да направим ново, по-точно измерване. Пак напомням - точността точно при този уред клони към 0

    - Измерване дали по дадена жица идва ток - Червената сонда се допира до жицата по която смятаме че трябва да дойде тока, а черната - на който и да е черен кабел в колата, или на купето някъде.

    - Измерване за загуби на напрежение - обхват 20 волта прав ток, Черната сонда се допира до жицата по която би трябвало да има ток, и принципно я пипаме с червената сонда, но в този случай - с черната. В това време червената сонда се допира до + на акумулатора. Показанието на дисплея показва загубите м/у тези 2 точки. Това измерване е полезно когато мерим за загуби по фаровете. По същия начин се мери и на минусовата верига - едната сонда се допира до кабела който трябва да дава маса (да отвежда тока), а другата - до минус на акумулатора. Показанието на дисплея ще отчете загубата по минусовата верига. Този параграф едва ли го обясних добре, но толкова са ми възможностите.

    - Измерване дали някой кабел не е прекъснат - избираме обхват (3.) , пипваме сондите 1 в друга, за да се уверим че уредът ще писне, и след това допираме до две точки от кабела, м/у които мислим че е възможно да има прекъсване. Ако уредът писне - значи м/у тези 2 точки всичко е наред, има верига. ВНИМАНИЕ: При това измерване кабелът и изобщо точките които мерим не трябва да са под напрежение. Затова преди да го правим, мерим за напрежение по този кабел!

    - Измерване на консуматор (лампичка, крушка) - Избираме обхват "съпротивление, 200 ома", и допираме сондите в 2-та края на консуматора. Ако уредът отчете "1" (извън обхват), вероятно става въпрос за изгорял консуматор. Някои консуматори променят съпротивлението си когато се нагреят.

    Не съм казал но ще повторя - измерванията с такъв китайски уред като на снимката са крайно неточни! Не бива да се разчита на това какво поише на дисплея. Може да се разчита само на това дали пише 0, или е различно от нула, един вди има или няма ток, но не и точно колко.

    Не се сещам друго интересно за момента. Някой ако се сети - да добавя.
    Прикачени файлове
    За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
    Honda Dominator 650
    088ЧЧ93979-->Борис
    0878956Ч38-->Борис

  • #2
    От: Питане за Мултицет.

    Пак напомням - точността точно при този уред клони към 0
    измерванията с такъв китайски уред като на снимката са крайно неточни! Не бива да се разчита на това какво поише на дисплея. Може да се разчита само на това дали пише 0, или е различно от нула, един вди има или няма ток, но не и точно колко.
    Тези неща не са съвсем вярни. Мерят си уредчетата достатъчно точно за любителски цели и за цената си.
    Друго - изключвай сондите от обекта на измерване, когато въртиш "копчето"

    Коментар


    • Traqn Savov
      Traqn Savov коментира
      Редактиране на коментар
      Точността им е = - + 0,02 волта, при положение че батерията му е читава, и не си му таковал таковата при някой измерване. Малко в ниските омове не зануляват хубаво, за това съм съгласен. иначе познати радиотехници поправят техника и авиационни инженери мерят с тях по самолета, и не са притесняват за точността, така че не се притеснявай можеш да си измериш батерийката на дистанционното на телевизора, без да се притесняваш.

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Коментираш мнение на 11 години.

  • #3
    От: Питане за Мултицет.

    Мерят си екстра само с тях може да премеря Дйод като хората .
    [B]Mercedes Benz w123 [/B]
    [B]Ford Escort xr3 [/B]
    [B]Aro 10 [/B]
    Плачи! Там близо край град София
    стърчи, аз видях, черно бесило,
    и твой един син, Българийо,
    виси на него със страшна сила.
    0896042536

    Коментар


    • #4
      От: Питане за Мултицет.

      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
      Тези неща не са съвсем вярни. Мерят си уредчетата достатъчно точно за любителски цели и за цената си.
      Друго - изключвай сондите от обекта на измерване, когато въртиш "копчето"
      E за любителски са екстра, аз имам и от тези старите, дето са без копче, а се местят сондите, но при тях е по сложно
      Последно редактирано от Борис Хаджиценев (bob4oo); 12-11-10, 21:34.
      За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
      Honda Dominator 650
      088ЧЧ93979-->Борис
      0878956Ч38-->Борис

      Коментар


      • #5
        От: Питане за Мултицет.

        Ако ще го въргаляш в колата - за толкова пари има и с капак, който затваря предния панел. А жиците със сондите остават вътре.
        Макар че ... Нова батерия крона струва 6 лева, и в прибора от магазина я има.

        Коментар


        • #6
          От: Питане за Мултицет.

          Имах такъв, закупен в ранните години на демокрацията и ми служеше вярно до преди година-две, когато ме хвана "чистоманията" и взех, та го измих отвътре с един спрей за контакти. И дисплея си е.а мамата, та затова го хвърлих.
          "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
          Неизвестен мъдрец

          Коментар


          • #7
            От: Питане за Мултицет.

            Не се хвърлят такива работи. Турят се в сандъка с полумъртви устройства, а после се изсръскват от праха, и се вграждат в нещо ново. Например - при тунинга на зарядното за акумулатори. Или се заковават на прозореца в кухнята, да радват децата че знаят колко градуса е навънка. По-евтино е от спиртен термометър, и се монтира по-лесно.

            Коментар


            • #8
              От: Питане за Мултицет.

              Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
              Ако ще го въргаляш в колата - за толкова пари има и с капак, който затваря предния панел. А жиците със сондите остават вътре.
              Макар че ... Нова батерия крона струва 6 лева, и в прибора от магазина я има.
              Я дай някакво инфо за този мултицет??
              За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
              Honda Dominator 650
              088ЧЧ93979-->Борис
              0878956Ч38-->Борис

              Коментар


              • #9
                От: Питане за Мултицет.

                Боже, какво инфо бе, човек. Във всички тия неща има един и същи чип, от много години вече. Кутийките са различни. Седмица обикаляш магазините за електронни части, и сергиите по пазарите - и който ти хване окото.
                Някога уж високия клас бяха в черни корпуси, любителските - в жълти. Отдавна не важи за тия дрънкулки, а на тебе не ти трябват ни флукета, ни гьоцове. Те може да изглеждат и по същия начин, но ги дават не за 7 лева, а за 1 000 евро.
                На твоята картинка има един щепсел "PNP" (поз. 7), и положение "h FE" на ключа (горната част на поз. 11). Напълно излишна в автомобилния живот функция. Гледай да я няма, а вместо нея да има някаква друга.
                Освен това: Правилно си избрал да има обхват 10 ампера, повечето го нямат. Той ти трябва. Някъде може да намериш и с 20 А, но той ще по-скъп, и по-голям.

                Коментар


                • #10
                  От: Питане за Мултицет.

                  Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                  Боже, какво инфо бе, човек. Във всички тия неща има един и същи чип, от много години вече. Кутийките са различни. Седмица обикаляш магазините за електронни части, и сергиите по пазарите - и който ти хване окото.
                  Някога уж високия клас бяха в черни корпуси, любителските - в жълти. Отдавна не важи за тия дрънкулки, а на тебе не ти трябват ни флукета, ни гьоцове. Те може да изглеждат и по същия начин, но ги дават не за 7 лева, а за 1 000 евро.
                  На твоята картинка има един щепсел "PNP" (поз. 7), и положение "h FE" на ключа (горната част на поз. 11). Напълно излишна в автомобилния живот функция. Гледай да я няма, а вместо нея да има някаква друга.
                  Освен това: Правилно си избрал да има обхват 10 ампера, повечето го нямат. Той ти трябва. Някъде може да намериш и с 20 А, но той ще по-скъп, и по-голям.
                  Хубу де, не ми се карай...
                  Днеска отивам, да си взема такъв и тва е
                  За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                  Honda Dominator 650
                  088ЧЧ93979-->Борис
                  0878956Ч38-->Борис

                  Коментар


                  • #11
                    От: Питане за Мултицет.

                    И така, сега си взех мултицета, но открих недостатък, не писка като се мерят диоди Та въпрос се появи в мен, може ли да се постави някакво устройство да писука ??И така ще карам, но .. Същия е като на картинката, но няма тази функция, за писукане :@
                    За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                    Honda Dominator 650
                    088ЧЧ93979-->Борис
                    0878956Ч38-->Борис

                    Коментар


                    • #12
                      От: Питане за Мултицет.

                      Точно този модел ДТ 830Ц няма пискун. ДТ 838 има, както има и термодвойка за мерене на температура.
                      Последно редактирано от Пенчо; 13-11-10, 14:16. Причина: допулване

                      Коментар


                      • #13
                        От: Питане за Мултицет.

                        Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                        Точно този модел ДТ 830Ц няма пискун. ДТ 838 има.
                        Моя е ДТ-380Б, значи пускун, нет Според упътването, пискуни имат моделите: Дт830Б- ИМА, а пък моя, няма ??
                        ДТ830Б-има, Дт831/Д- има, Дт832- има, ДТ833- има, Дт835-има, ДТ837- има, ДТ838- има, има и термодвойка, ДТ830Л-няма, май ще се ходи до сервиза в Пловдив
                        Гледам тази табличка..
                        Прикачени файлове
                        За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                        Honda Dominator 650
                        088ЧЧ93979-->Борис
                        0878956Ч38-->Борис

                        Коментар


                        • #14
                          От: Питане за Мултицет.

                          Смени го, по закон имаш право до седмица, или там две.
                          Пискуна е архиважен за тебе, термометъра - може по-малко, но също е важен. Без пискун не можеш да правиш повечето неща сам, а втори човек я има, я не.

                          Коментар


                          • #15
                            От: Питане за Мултицет.

                            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                            Смени го, по закон имаш право до седмица, или там две.
                            Пискуна е архиважен за тебе, термометъра - може по-малко, но също е важен. Без пискун не можеш да правиш повечето неща сам, а втори човек я има, я не.
                            Ем, то хубаво да го сменя, ама като го взех от Кауфланд, трябва с тях да се разпрявям, ще ида първо в сервиза да поразуча, ако тоя пискун е някви смешни пари, за да ми го сложат(което не вярвам)По добре да ми го сложат и пей сърце.Пък и може нещо да му е станало, знам ли ?
                            П.П Този Знак "u", на снимката 2 000u, какво значи?Другите 2 ги знам, 200 и 20 милиАмпера..
                            П.П2 Ето и снимки на Зверчето
                            Прикачени файлове
                            Последно редактирано от Борис Хаджиценев (bob4oo); 13-11-10, 17:27.
                            За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                            Honda Dominator 650
                            088ЧЧ93979-->Борис
                            0878956Ч38-->Борис

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X