Обява

Свий
Няма добавени обяви.

търся помощ за едни чистачки

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • търся помощ за едни чистачки

    Здравейте,Надявам се хората които разбират от електроника да могата да ми помогнат.Имам проблем с чистачките на моя камион даф.Чистачките не работят на интервал и в комбинация с пръскалките които пък си работят.Другият проблем е че на нормалната и бързата скорост спират там където ги спра не се връщат в най долно положение.Моторчето го смених но проблема остана.С много мъки открих схемата и се оказа че този модел е с вградено реле в електронният блок за управлени на двигателя.Ако се сменя то се сменя целият блок който е доста скъп.Та мисълта ми е да изолирам този блок и да си сложа обикновено реле от друг камион и от какъв.Ако можете да ми дадете идея как да го направя най културно и технически грамотно ще съм ви благодарен.А заради това реле не мога да си регистрирам камиона и си губя времето вече 2 седмици да се опитвам да го оправя.Камиона не е в България за съжаление в Норвегия е и нещата са молко по сложни тука(финансово).Утре ще замеря сигнала от моторчето който отговаря за позиционирането на чистачките ,това е единственото за което се сещам.

  • #2
    От: търся помощ за едни чистачки

    Ще се опитам да кача схемата за управление на мотора,може би така ще е по лесно.Интрересно мие дали е толкова сложно да се преработи след като никой не е дал някаква идея.Аз лично съм на вие с електрониката.shema-Evgeni.pdf

    Коментар


    • #3
      От: търся помощ за едни чистачки

      В конкретната схема няма електроника.
      За паузата на чистачките - виж дали има контакт м/у извод 4 и 5 при положение 1 на ключа за чистачките. На извод 53А на В000 (моторчето на чистачките) има ли 12 волта. На 31В има ли импулси при работа на чистачките. Връзките 4506 и 4509 наред ли са. Реле G008 там ли е и работи ли. В режим пауза има ли някакъв сигнал на 4505. Предпазителите наред ли са. По-специално Е018.

      Ако ще присаждаш допълнително реле, трябва да прекъснеш 4504 и там да свържеш изхода на релето. Ако има вход за управление от пръскалките, той трябва да е свързан на 5161. Естествено, указаните проводници трябва да са откачени от ЕКУ-то. Не е ясно дали няма да се разсветят лампи за грешка.

      Относно от какъв камион да вземеш реле - нямам идея. С тая техника сме на Вие. Би трябвало да стане всякакво реле на съответното работно напрежение.
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • #4
        От: търся помощ за едни чистачки

        Както се вижда, релетата са извън блока. Защо да слага друго реле. Ако повредата е в блока няма да работи и новото реле. На схемата се виждат два бушона. Здрави ли са?
        Lancia Delta HF Integrale Evolucione

        Коментар


        • #5
          От: търся помощ за едни чистачки

          Релетата са извън блока. Те са от типа "има - нема". Паузата на чистачките се управлява от електронния блок. Та, в първия пост имаше въпрос за присаждане на външно реле за задаване на интервалите, в случай, че се окаже, че електронния блок не функционира. Съответно, този вариант съм коментирал.
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #6
            От: търся помощ за едни чистачки

            Благодаря за бързите отговори. та какво съм измерил:ключът го разглобих като нов е от вътре,проверих и измерих.на всеки изход при определеното положение има ток което значи че ключът работи.Два пъти го проверих.На изход 53А при включен контактен ключ има постоянно напрежение 24 в.На 31B има импулс от мотора към компа.На положение най ниско на чистачките веригата се прекъсва и спира подаването на плюс към 31B и се подава минус от 31.Реле G008 го няма оригинално а има мост но не помня кои точно кабели свързваше директно ще проверя утре със сигурност.Сложих реле там но пак нищо.Не виждам на схемата 4505.Двата предпазителя Е018 и Е025 са нови и с ошкурени крачета за по добър контакт а релето G354 измерих и отворих за всеки случай работи.Нещо много страно открих вчера с мотора на чистачките.При изключен контактен ключ и извадена букса 731 подавам плюс от акумолаторът към 4507 мотора започва да се движи бавно.Като демонтирам мотора това изчезва.Мотора е чисто нов и не схващам какво може да предизвиква това.А проблема с връщането на чистачките в първоначална позиция как да го реша.До колкото разбрах от консултациите които направих,компютъра при даф не е като на мерцедес да показва абсолютно всичко на дисплея.Определено отделът за чистачките в електронния блок е прцакан.Не знам коя гениална инженерна мисъл натика това управление за чистачките в ECU то.

            Коментар


            • #7
              От: търся помощ за едни чистачки

              4505 и аз не виждам. Объркал съм го с 4509. Там трябва да има импулси при работа на чистачките. Без реле G008 не виждам как би била реализирана функцията за пауза. Ако схемата отговаря де.

              Не каза има ли сигнал на 4504?
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • #8
                От: търся помощ за едни чистачки

                4504 беше прекъснат навътре под таблото.а и реле G008 го има аз съм гледал грешно и за това нещата не се връзваха, какво съм зяпал незнам.Благодаря за съветите накараха ме да се замисля отново къде е грешката и я открих.Темата може да бъде закрита.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X