Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Експлоатация на бензинов двигател на голяма надморска височина

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Експлоатация на бензинов двигател на голяма надморска височина

    Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнение
    Може да видите в СПОТ профила на последните 270 км, че Димо се е движил около места с 4000 метра височина около Айни, а сега е на около 800 метра.
    Един въпрос малко встрани от темата.
    Как се отразява карането на мотор при толкова висока надморска височина ?
    Димо, ако прочетеш това, моля кажи има ли на практика промяна в поведението на мотоцикелта и двигателя ?
    .

  • #2
    От: Пътят до коприната. С мотор по Pamir highway – М41 или Motosynthesis.

    Първоначално публикуван от darkrose Преглед на мнение
    Един въпрос малко встрани от темата.
    Как се отразява карането на мотор при толкова висока надморска височина ?
    Димо, ако прочетеш това, моля кажи има ли на практика промяна в поведението на мотоцикелта и двигателя ?
    Като цяло не би трябвало да има разлика при инжекциона....там има няколко датчика на вход и изход, както и температура на входящият въвдух. Би трябвало да се компенсира перфектно горивната смес и да няма усезаема разлика. Най вероятно има предел това нешо. Сещам се на новият Транс Алп 700 чак написали на спойлера 2802 м. надморска височина....много ме изненадаха, тази височина дори за карбураторен мотоциклет няма да е голям проблем.
    Тука друг въпрос също е интересен....: Как е качеството на горивото по маршрута ?
    Като се знае, че БМВ то е капризно към качеството на горивото и като гледам на снимките на Димо, как наливат бензин от някакви съмнителни туби веднага ми изплува този въпрос.
    Последно редактирано от DESOM; 15-07-10, 13:03. Причина: павописна грашка

    Коментар


    • #3
      От: Пътят до коприната. С мотор по Pamir highway – М41 или Motosynthesis.

      Първоначално публикуван от DESOM Преглед на мнение
      ... е капризно към качеството на горивото и като гледам на снимките на Димо, как наливат бензин от някакви съмнителни туби веднага ми изплува този въпрос.
      Той Димо е подготвен за това. БМВ имат едни ел. мостове които продават изглеждат като релета и се слагат на предвидено за това място на ел. таблото. С тях се променя (re-mapping) режима на работа на двигателя. Позволява работа до доста ниски октани.

      Ето:
      линк
      You'll never find out - I got no key hole....

      Коментар


      • #4
        От: Пътят до коприната. С мотор по Pamir highway – М41 или Motosynthesis.

        На високо, колкото и да е хубава сместа, мощността намалява. Просто в цилиндрите влизат по-малко грамове въздух и гориво на всеки оборот. Усеща се и на колите.

        Коментар


        • #5
          От: Пътят до коприната. С мотор по Pamir highway – М41 или Motosynthesis.

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          На високо, колкото и да е хубава сместа, мощността намалява. Просто в цилиндрите влизат по-малко грамове въздух и гориво на всеки оборот. Усеща се и на колите.
          Отговора ми беше относно "капризността". За мощността сигурно си прав - атмосферното налягане е по-ниско.

          Димо, проблеми с бензина дотук?
          You'll never find out - I got no key hole....

          Коментар


          • #6
            От: Пътят до коприната. С мотор по Pamir highway – М41 или Motosynthesis.

            Като добавим към разредения въздух и качеството на бензина (Димо се оплакваше още в Иран), вероятно мощността (най-вече въртящия момент) на двигателя, ще падне чувствително.
            Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
            Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

            Коментар


            • #7
              От: Пътят до коприната. С мотор по Pamir highway – М41 или Motosynthesis.

              @ili4 полезно...слагам в кошницата със знания. До какви интересни промени води едно "мостче"....ако генерал Ромел ги е знаел тези работи преди време

              Коментар


              • #8
                От: Пътят до коприната. С мотор по Pamir highway – М41 или Motosynthesis.

                Първоначално публикуван от ili4 Преглед на мнение
                Той Димо е подготвен за това. БМВ имат едни ел. мостове които продават изглеждат като релета и се слагат на предвидено за това място на ел. таблото. С тях се променя (re-mapping) режима на работа на двигателя. Позволява работа до доста ниски октани.

                Ето:
                линк
                Малко да те поправя и опровергая целия линк който си постнал.
                Точно за този мост/реле си говорихме с Димо и той е правил запитване по въпроса директно в БМВ. Отговора е че това не помага на мотора ако бензина е с по-ниско октаново число а променя така смесообразуването че да покрива евро нормите за изгорели газове. Това от линка е леко като БМВ фолклор ама толкова силен че някой хора наистина вярвали в това което е написано .

                Коментар


                • #9
                  От: Пътят до коприната. С мотор по Pamir highway – М41 или Motosynthesis.

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  На високо, колкото и да е хубава сместа, мощността намалява. Просто в цилиндрите влизат по-малко грамове въздух и гориво на всеки оборот. Усеща се и на колите.
                  Това за въздуха иди-дойди, обаче каква е връзката на н.в с по малкото гориво?
                  Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                  Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                  В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                  Коментар


                  • #10
                    От: Пътят до коприната. С мотор по Pamir highway – М41 или Motosynthesis.

                    Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнение
                    Това за въздуха иди-дойди, обаче каква е връзката на н.в с по малкото гориво?
                    Ако съотношението въздух-гориво остава същото (а инжекциона се грижи да остане същото) - поемайки по-разреден въздух двигателят поема и по-малко количество бензин. Работата на двигателя остава равномерна, но се губи мощност.
                    Издъних се на Тюринг теста

                    Коментар


                    • #11
                      От: Пътят до коприната. С мотор по Pamir highway – М41 или Motosynthesis.

                      Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                      Ако съотношението въздух-гориво остава същото (а инжекциона се грижи да остане същото) - поемайки по-разреден въздух двигателят поема и по-малко количество бензин. Работата на двигателя остава равномерна, но се губи мощност.
                      Дебита на преминалият въздух е един и същ. Кой го мери колко е разреден? Абе това си е за друга тема.
                      Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                      Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                      В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                      Коментар


                      • #12
                        От: Пътят до коприната. С мотор по Pamir highway – М41 или Motosynthesis.

                        Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнение
                        Дебита на преминалият въздух е един и същ. Кой го мери колко е разреден? Абе това си е за друга тема.
                        На хондата ми от 1990та година имаше отделен датчик за атмосферното налягане. Дали все още се ползват отделни датчици или ги комбинират с дебиметъра не съм запознат. Мисля че в новите повечето са вътре в ECU-то, при мен беше вътре в купето под жабката.
                        Но наистина е друга тема. Атмосферното налягане е параметър който се взима под внимание от всеки бензинов инжекцион.
                        Издъних се на Тюринг теста

                        Коментар


                        • #13
                          От: Пътят до коприната. С мотор по Pamir highway – М41 или Motosynthesis.

                          Първоначално публикуван от ili4 Преглед на мнение
                          Той Димо е подготвен за това. БМВ имат едни ел. мостове които продават изглеждат като релета и се слагат на предвидено за това място на ел. таблото. С тях се променя (re-mapping) режима на работа на двигателя. Позволява работа до доста ниски октани.
                          Даже още по-подготвен. Още миналата есен го бях питал дали разреденият въздух не носи проблеми - всичко беше обмислил и измислил.
                          Искам България чиста!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Пътят до коприната. С мотор по Pamir highway – М41 или Motosynthesis.

                            Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнение
                            Дебита на преминалият въздух е един и същ. Кой го мери колко е разреден? Абе това си е за друга тема.
                            И карбураторът, и ECU всъщност мерят налягане и/или масов разход на въздуха, като формират горивната смес. Нужда от настройка за височина имат само някои видове (по-стари конструкции) карбуратори.
                            Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнение
                            Това за въздуха иди-дойди, обаче каква е връзката на н.в с по малкото гориво?
                            Следва от горното. Но ако щеш, половината цилиндър напълни с бензин, ограничаващ фактор за мощността е въздухът.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Пътят до коприната. С мотор по Pamir highway – М41 или Motosynthesis.

                              Да допълня,че корекция на състава на сместа се прави и въз основа на данните за състава на газовете.(демек от ламбда-сонда или в по-новите им викат О2–датчици,че мерят състава в по-широк диапазон)
                              Отделно,от години нискооктановият бензин не е голям проблем за някои двигатели с датчици за детонационно горене.Все пак и при тях си има някакви допустими граници на октановото число,но пък някои от тях са толкова "умни",че не биха позволили работата на двигателя с прекалено неподходящо гориво.
                              Последно редактирано от cecoa1; 15-07-10, 21:56.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X