Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въздушен филтър в купето?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въздушен филтър в купето?

    Здравейте! Карам Исузу Миди (бус) 2.0 бензин/газ , карбураторен.

    Текущата конфигурация на въздуховода за карбуратора на Изузуто е с тръба от карбуратора, която излиза под буса, влиза във филтърна кутия, в която има хартиен филтърен елемент, излиза отново тръба и се качва отстрани до предна врата, от където взима въздух. Така системата е доста дълга, слиза до ниска точка - филтърната кутия, която изцяло се потапя когато газя 60-80см. вода, и засега не е протекла, но ако я ударя има реална опасност от засмукване на вода в двигателя. Филтъра е с особена форма, доста рядък, доста голям, и трудно намираем.

    Всичко това ме кара да мисля за промяна във тази верига. Варианти много, но аз се спирам на най-лесния за изпълнение Мисля въздуховода от карбуратора да излезе от кутията на двигателя между двете предни седалки, пред обдухвателя на краката и да завърши със "спортен" филтър, без кутия. Така двигателя ще засмуква въздух от купето, от висока точка, без опасност от намокряне. Въздухът ще е свеж, но топъл през зимата, което ще има положително влияние върху горенето.

    Дали сте пробвали? Какво да очаквам от двигателя? Очаквам съвети и критика

  • #2
    От: Въздушен филтър в купето?

    Ще бъде много шумно. Подобно изпълнение, но да си взема въздух от двигателното отделение е по-добро решение.

    Коментар


    • #3
      От: Въздушен филтър в купето?

      Пробвал съм естествено Шум и миризма на бензин в купето - не си заслужава!
      А на двигателя ще му е добре, безспорно.

      Коментар


      • #4
        От: Въздушен филтър в купето?

        Имам нужда от помощ

        Плочката на газта е с два входящи щуцера и е монтирана над карбуратора, преди филтъра. Оригиналният филтър и кутия са далеч от плочката. Сега ще скъся разстоянието от филтъра до карбуратора, като поставя новия перящ се филтър, но се чудя дали да не опитам да преместя плочката под карбуратора ( директно над дросела) или да вкарам газта без плочка директно в дифузьора на карбуратора било то със щуцер или директно като подам маркуча с газта вътре в карбуратора (така карах навремето опел кадетче) ? Как ще се промени работата на двигателя на газ? Газта е приоритетно гориво, бензина е само за палене или при свършила газ. Дали новият "спортен" филтър (евтино менте) ще съсипе смесването на газта и въздух? Ако да, как да коригирам нежелателния ефект? Филтърна кутия?


        Благодаря предвартително на отзовалите се!

        Може би темата е за раздел "газови уредби" , ако е нужно, моля, модератор да я премести!

        Поздрави, Камен.
        Последно редактирано от Камен Ангелов; 29-06-10, 13:01.

        Коментар


        • #5
          От: Въздушен филтър в купето?

          В колкото по-тясна точка по пътя на въздуха и по близо до дросела успееш да разположиш смесителя, било то и щуцер, по чувствителен и бързореагиращ ще е изпарителя. Не случайно дифузьорите на карбураторите са най-тесните места с най висока скорост на потока. Ако се ползва плочка, диаметъра и трябва да е съобразен с нуждите на съотвения двигател.
          А колкото до засмукване на въздух от купето, има и още нещо. Количеството въздух което засмуква мотора съвсем не е малко, и зимно време това ще вкарва допълнитени количества студен въздух в купето, освен ако парното е на ниво и това не нарушава комфорта.

          Коментар


          • #6
            От: Въздушен филтър в купето?

            Филтъра не трябва да е евтино менте.Много бързо се разпада и ефекта от него става нула, всичкия прахоляк влиза в двигателя.А относно въпроса със смесообразуването-ако газовата уредба е наред, не трябва да има проблем с горната плочка.

            Коментар


            • #7
              От: Въздушен филтър в купето?

              Идеята, че парното е способно да стопли въздух в количества, достатъчни за двигателя, е фундаментално погрешна. Отделно, че двигателят на газ няма никаква полза от топъл въздух - това са проблеми на най-калпавото гориво (бензина).

              Коментар


              • #8
                От: Въздушен филтър в купето?

                Идеята филтърът да се намира в купето отпада.

                Ще го закрепя в двигателния отсег, без филтърна кутия, на място, където да засмуква студен въздух, и където не би трябвало да се плиска с вода и кал. Но мисля да разкарам плочката - мисля че не е подходяща за този двигател - почти не стеснява отвора за въздух, откъдето идва и трудното палене на газ предполагам. Предполагам че такава са имали при монтажа на АГУ, която да пасне на карбуратора, който е рядък - двигателят е бензин 2000к. исузу около 90г. Ще пробвам да си подам газта директно в дифузцора с 10-12мм маркуч. Ако не ми хареса резултата, ще търся подходящо място за дупчене в карбуратора. което хич не ми се иска, с оглед на липсата на подходящи инструменти за качествено "завиване" на щуцер.

                Правилно ли се ориентирам?

                Коментар


                • #9
                  От: Въздушен филтър в купето?

                  На Nisan Vanet съм го правил с човка 10мм, която се завира в едно от гърлата на карбуратора(защото беше много миниатюрен) и буса кара години така с турски изпарител, с добра динамика и нормален разход. Обаче там беше удобно защото карбуратора се захлупва от ламаринен въздуховод който пробих и му заварих тръбичката. Не знам тук какви са даденостите?

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въздушен филтър в купето?

                    Не съм в час с газовите проблеми, но от прочетеното в различни автомобилни форуми оставам с впечатлението, че така наречените спортни филтри /и ти сам го наричаш ефтино менте/ създават повече проблеми отколокото положителен ефект.
                    Влизаш в едно приключение с пране, омасляване и пр....По-добър вариант, според мен, е да търсиш комплект кутия на въздушен филтър от сходен по мощност двигател от някоя масова марка и да мислиш вариант да я поставиш в двигателният отсек на исузото

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въздушен филтър в купето?

                      Първоначално публикуван от ctef Преглед на мнение
                      На Nisan Vanet съм го правил с човка 10мм, която се завира в едно от гърлата на карбуратора(защото беше много миниатюрен) и буса кара години така с турски изпарител, с добра динамика и нормален разход. Обаче там беше удобно защото карбуратора се захлупва от ламаринен въздуховод който пробих и му заварих тръбичката. Не знам тук какви са даденостите?
                      Точно по този начин е захлупен и този карбуратор Ламаринен въздуховод, който има подходящ вход - където е закачен отдушника на двигателя, който пуснах отделно да си виси. Смятам през този вход да мушна маркуча и да го наместя на подходящо място. По спомен, отгоре на карбуратора (наистина много тесен) имаше малка клапа, която мисля че мога просто да застопоря, мушкайки газовия маркуч покрай нея.

                      Ще пробвам варианта с филтър-менте, и ако не успея да докарам сместа в карбуратора ще търся вариант с друга кутия и филтър - за съжаление мястото в двигателния отсег е твърде притеснено, както е и затруднен достъпа за работа. Японска му работа!

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X