Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Клапан преди турбото проблем

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Клапан преди турбото проблем

    Здравейте, от известно време колата не върви(alfa romeo 147 1.9jtd 2001г), т.е. турбото не надува. До сега свяляха деботимера и общо взето беше чист, но все пак го смених с нов. Да но това не оправи проблемът. Та вчера се установи, че една мембрана дето отваря и затваря турбото на принципа на вакум, не работи.
    Разкачиха маркучето дето ходи от мембраната към един клапан (уестгейт ли е не съм сигурен, че не разбирам) а пък от този клапан пак с маркуче е вързан към общия вакум на двигателя (нещо такова ми обясниха) т.е. с едно по-дълъго маркуче прескочихме въпросния уестгейт клапан и турбото тръгна и засвири. Изкара разни чернилки (не пушеше попринцип) и майстора каза, че вероятно са се понаслоили разни чернилки докато не е работело турбото и сега ги изхвърля.
    Та казах да ми поръчат едно такова клапанче, но пък с един приятел дето имаше ядове с турбото на един пасат, като му обясних какво не е работело, той ми спомена, че тоя клапан ако се барало нещо по него трябвало на стенд или нещо такова, понеже той определя кога да отваря за да работи турбото и естесвено кога да затваря за да предпази турбото от високи обороти (претоварване).

    Стана дългичко, но дано сте ме разбрали. Та тоя клапан трябва ли ако го вземат (по данни на турбото и колата разбира се) трябва ли да се настройва на стенд или фабрично би трябвало да си е настроен.
    Оставил съм я в ръцете на едни нашенски майстори, но те нямат апаратура и компютри за диагностика. А ме е шубе да карам до някъде другаде така, че вече имам навъртяни 200 и няколко километра (така се наложи да се прибера от път) и незнам какво може да се прецака.

    п.п. Звънях до "Турбомеханика ЕООД" и от там ми казаха, че това клапанче е електрическо и си идва фабрично настроено, нищо не му се пипа.
    А имали голяма вероятност турбото да съм го прецакал, понеже както споменах, като прескочихме въпросния клапан трубото взе да свири/работи, но колата никога не е пушила такава чернилка. По принцип мисля като тръгнат да разглабят това онова за да могат да сменят въпросното клапънче, да махнат маркуча пред турбината и да погледнем за луфтове или нещо нередно (на око и ръка до колкото е възможно)
    Последно редактирано от mohera; 14-06-10, 08:58.
    Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
    И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
    вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

  • #2
    От: Клапан преди турбото проблем

    Оправихме проблема, беше се прецакал тоя електромагнитен клапан/соленоид и турбото си работи на 6, няма никакви забележки по него.
    Ако сметнете за необходимо, може да затъркате темата, няма кой знае какво полезно
    Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
    И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
    вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

    Коментар

    Активност за темата

    Свий

    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

    Зареждам...
    X