Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Коефициент на триене в ДВГ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Коефициент на триене в ДВГ

    Здравейте колеги!

    Чудех се как да формулирам заглавието! Ето какво ме вълнува!
    До колко вътрешното триене в ДВГ влияе върху работната му температура? Имам в предвид триене от лагери, буталото в цилиндъра и т.н. Ясно, е че има някакво триене но какъв процент е то от общото загряване?

    Ако мотора е на празен ход например би влияло повече според мен. Но ако двг е натоварен загряването от изгарянето на горивото ще е толкова, че всякакво друго загряване ще е с минимално значение. Разбира се става въпрос за изправен ДВГ!

    Благодаря. Лек ден на всички!
    Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

  • #2
    До: Коефициент на триене в ДВГ

    Основните загуби от триене при ДВГ са между буталото и цилиндъра, там имаме директно триене на метал в метал. В лагерите да коляновия вал, буталния болт и др възли се поддържа постоянен маслен клин. Поради това пусковите режими на ДВГ са най-неблагоприятни понеже в тези възли имаме сухо и полусухо триене свързано с големи износвания.
    Танки грязи не боятся!

    Коментар


    • #3
      До: Коефициент на триене в ДВГ

      До колкото ми е известно, по цилиндрите също се разпръсква масло. Как не знам, но не би трябвало да работи на сухо.
      Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

      Коментар


      • #4
        До: Коефициент на триене в ДВГ

        Да разпръсква се, от движението на коляновият вал..., но както по-горе е уточнил колегата, това става известно време след заработването на двигателя...
        VPetrov.photography

        Коментар


        • #5
          До: Коефициент на триене в ДВГ

          При нормална работа на двигателя-в нормална кондиция,разработен двигател,ако приемем количеството изработена топлина за 100 % ,топлината от чистото триене във тези 100% е около 5-6-8 %.В топлинните разчети се пренебрегва защото тя не води до допълнително увеличаване на топлинното натоварване.

          Коментар


          • #6
            До: Коефициент на триене в ДВГ

            Голямо триене се получава когато стартираме ДВГ. Заштото помпата ожте не е качила масло. Но при някои ДВГ този момент е избегнът чрез ел. помпа. Итака този сух старт е избегнат.

            Коментар


            • #7
              До: Коефициент на триене в ДВГ

              Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
              До колкото ми е известно, по цилиндрите също се разпръсква масло. Как не знам, но не би трябвало да работи на сухо.
              При някои по-форсирани двигатели има "пръскалки" разпръскващи масло под буталото, за по-добро охлаждане.
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • #8
                До: Коефициент на триене в ДВГ

                Ще ви разочаровам много от чудото, наречено ДВГ:

                Топлинната ефективност на един голям дизел е нещо от рода на 0.8. Т.е. от произведената от горенето топлина 80% е извършена работа върху буталата и 20% е топлина, отишла за подгряване на изгорелите газове. После, имаме механична ефективност, която се движи между 0.6 и 0.4 - което пък значи, че между 40 и 60% от тази извършена работа върху буталата не стига до маховика, а представлява загуби точно в маслените филмове. Тази комбинация води до ефективност около 0.5 за големите дизели и примерно 0.25 за малките бензинови двигатели (на тях и топлинната ефективност е по-ниска).

                Така че буталният двигател с вътрешно горене е една много лоша машина - повечето му загуби са от конструктивни недостатъци и по-малко - от принципа на работа.

                В нормален режим, всички триещи се части на двигателя работят с маслен филм - включително бутално-цилиндровата група. Загубите са най-много в тази група, не защото няма масло между тях, а защото обективно там е най-голямата площ с най-голяма взаимна скорост между детайлите. Не-мазаните детайли в един ДВГ умират изключително бързо и съвсем ясно си личат при ремонта.

                Под буталата има в различните двигатели два вида струйници за масло - такива, които са на коляновия вал и имат задачата да мажат цилиндъра и други, които са в блока и пръскат в една област от буталото. Те пък го охлаждат и не са свързани с мазането. Не всички двигатели имат струйници от който и да е вид.

                За основният въпрос в темата - колко от топлината, която е останала в изгорелите газове, ще се прехвърли към охладителната уредба, зависи от конструкцията на конкретния двигател. Тя, заедно с всичката топлина от триене, се изнася от охладителната уредба. Каква е точно температурата на изправен двигател, обикнвено зависи САМО от термостата му. Разлики в температурата могат да се наблюдават само в граничните (не достига радиатор) и преходните (не достига време за загряване) режими.
                Последно редактирано от Ясен; 15-04-10, 10:03.

                Коментар


                • #9
                  До: Коефициент на триене в ДВГ

                  През 9-те месеца откак чета форума не попаднах на тема за добавките за двигателни масла, които претендират именно, че намаляват този кофициент на триене - "Универсален модификатор", или "Dura Lube" да речем - какво мислите за тях?
                  Аз, лично мисля, че и половината от рекламираното да е вярно пак би било прекрасно!
                  Life is too short to drive dull cars!

                  Fight global warming !
                  ... turn on your A/С !

                  Коментар


                  • #10
                    До: Коефициент на триене в ДВГ

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Ще ви разочаровам много от чудото, наречено ДВГ:

                    Топлинната ефективност на един голям дизел е нещо от рода на 0.8. Т.е. от произведената от горенето топлина 80% е извършена работа върху буталата и 20% е топлина, отишла за подгряване на изгорелите газове. После, имаме механична ефективност, която се движи между 0.6 и 0.4 - което пък значи, че между 40 и 60% от тази извършена работа върху буталата не стига до маховика, а представлява загуби точно в маслените филмове. Тази комбинация води до ефективност около 0.5 за големите дизели и примерно 0.25 за малките бензинови двигатели (на тях и топлинната ефективност е по-ниска).
                    Това означава, че загубите от триене са си значителни! От където следва, че едно хубаво масло би повлияло в някаква степен. Може ли да се каже, колко(горе долу разбира се)?
                    Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                    Коментар


                    • #11
                      До: Коефициент на триене в ДВГ

                      Първоначално публикуван от mitkochanev Преглед на мнение
                      През 9-те месеца откак чета форума не попаднах на тема за добавките за двигателни масла, които претендират именно, че намаляват този кофициент на триене - "Универсален модификатор", или "Dura Lube" да речем - какво мислите за тях?
                      Аз, лично мисля, че и половината от рекламираното да е вярно пак би било прекрасно!
                      Коментирано е. Много пъти и преди много време. Не си търсил достатъчно.

                      Лично според мен, по хубаво масло, сменяно по-често, е по-добрия и по-сигурния вариант, ако искаш двигателя ти да е във форма.

                      Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
                      Това означава, че загубите от триене са си значителни! От където следва, че едно хубаво масло би повлияло в някаква степен. Може ли да се каже, колко(горе долу разбира се)?
                      Малко. Толкова, че не е сигурно дали ще го усетиш. Качеството на маслото влиае повече на това колко бързо ще се износи двигателя, и не толкова на това как върви и колко загрява.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Коефициент на триене в ДВГ

                        Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
                        Здравейте колеги!

                        Чудех се как да формулирам заглавието! Ето какво ме вълнува!
                        До колко вътрешното триене в ДВГ влияе върху работната му температура? Имам в предвид триене от лагери, буталото в цилиндъра и т.н. Ясно, е че има някакво триене но какъв процент е то от общото загряване?.....
                        Можеш да го установиш експериментално :

                        1. Откачваш съединителя от двигателя ( за да не качваш последния на специален стенд ) , вадиш всички свещи ( респективно дюзи ) , монтираш един елмотор с ремъчна шайба и ремък , зацепен към коляновия вал на ДВГ-то , както и една циркулационна водна помпа към охлаждащата система . При това трябва да си махнал и термостата , за да има циркулация по големия кръг.
                        2. Отчиташ температурата на двигателя в покой.
                        3. Включваш захранването на елмотора , той задвижва ДВГ-то , а от теб остава да чакаш ( като ракия на казан ) известно време , за да видиш с колко ще се повиши температурата .
                        4. По желание сменяш ремъчните шайби , за да повториш упражнението при други режими на въртене . Избора от диапазони е голям .
                        В целия горен процес си елимирал топлината от работния режим на ДВГ-то и получената топлина е почти изцяло ( задоволително за практиката) от тези елементи , за които говориш .

                        .... а ако не ти се занимава , просто послушай Спарки и си слагай качествено масло .
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Коефициент на триене в ДВГ

                          Благодаря на всички за отговорите!
                          Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                          Коментар


                          • #14
                            До: Коефициент на триене в ДВГ

                            Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                            Можеш да го установиш експериментално :

                            1. Откачваш съединителя от двигателя ( за да не качваш последния на специален стенд ) , вадиш всички свещи ( респективно дюзи ) , монтираш един елмотор с ремъчна шайба и ремък , зацепен към коляновия вал на ДВГ-то , както и една циркулационна водна помпа към охлаждащата система . При това трябва да си махнал и термостата , за да има циркулация по големия кръг.
                            2. Отчиташ температурата на двигателя в покой.
                            3. Включваш захранването на елмотора , той задвижва ДВГ-то , а от теб остава да чакаш ( като ракия на казан ) известно време , за да видиш с колко ще се повиши температурата .
                            4. По желание сменяш ремъчните шайби , за да повториш упражнението при други режими на въртене . Избора от диапазони е голям .
                            В целия горен процес си елимирал топлината от работния режим на ДВГ-то и получената топлина е почти изцяло ( задоволително за практиката) от тези елементи , за които говориш .

                            .... а ако не ти се занимава , просто послушай Спарки и си слагай качествено масло .
                            Експеримента няма да е точен,щото частите няма да се натоварват по същия начин,както при нормалната работа на мотора.Няма да има газови сили,а те не са малки и без значение....
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #15
                              До: Коефициент на триене в ДВГ

                              Liqui Moly Oil Products

                              Добавките за масла, съдържащи моливденов сулфид, дават ефект, подходящи за всяка възраст на ДВГ. Използувам ги отдавна, преалагат се от ОMV, Lukoil и дрл

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X