Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Датчик обороти

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Датчик обороти

    Здравейте колеги!

    Въпросът е принципен иначе конкретно говорим за пежо 306 дизел. Датчика за обороти е индукционен. Т.е. бобинка затворена в един цилиндричен корпус и се поставя да сочи към маховика, но не на зъбния венец а отстрани. Там обаче няма стърчащо забче, а издълбано. Сигнала от датчика отива в една платка, която от своя страна директно управлява прибора. Платката и самия прибор(оборотомера) със сигурност работят но сигнала от датчика нещо не е наред.
    Самият датчик е нов - 60лв. Сега въпроса. Как, да му се невиди работи този датчик, като никъде няма магнит? Кой ще индуцира напрежение. За мен трябва да има постоянен магнит, или в датчика или на маховика. В датчика не го улавям.
    Гледах го с осцилоскоп, кво прави този датчик. Дава някакви импулси от около 200mV, нещо като затихващи синусоиди. Не знам това нормално ли е? Подам ли този сигнал към електрониката, която има вход 10кома и изчезват. Затова си мисля, че по-скоро това са смущения.

    Моля помогнете! В пежо форума никой не се обажда!
    Поздрави!
    Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

  • #2
    До: Датчик обороти

    Здравей колега,
    преди време имах подобен проблем на 405 1,9d. Изправен датчик и видимо изправно табло (т.е. при подаване на контакт и закачане на датчика стрелката подскача), но не работещи. Оказаха се студени спойки на електрониката на оборотомера.

    Коментар


    • #3
      До: Датчик обороти

      Първоначално публикуван от divj Преглед на мнение
      Здравей колега,
      преди време имах подобен проблем на 405 1,9d. Изправен датчик и видимо изправно табло (т.е. при подаване на контакт и закачане на датчика стрелката подскача), но не работещи. Оказаха се студени спойки на електрониката на оборотомера.
      Да де, ама аз съм свалил таблото заедно с електрониката. Захранване 12V съм подал и от генератор импулси и всичко работи.
      Имаше ли някаква особенност по маховика това пежо 405?
      Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

      Коментар


      • #4
        До: Датчик обороти

        На маховика е със същият изрез. Няма нищо допълнително. На приложената схема под №11 е датчика.
        Прикачени файлове

        Коментар


        • #5
          До: Датчик обороти

          Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
          Въпросът е принципен иначе конкретно говорим за пежо 306 дизел. Датчика за обороти е индукционен. Т.е. бобинка затворена в един цилиндричен корпус и се поставя да сочи към маховика, но не на зъбния венец а отстрани. Там обаче няма стърчащо забче, а издълбано. Сигнала от датчика отива в една платка, която от своя страна директно управлява прибора. Платката и самия прибор(оборотомера) със сигурност работят но сигнала от датчика нещо не е наред.
          Самият датчик е нов - 60лв. Сега въпроса. Как, да му се невиди работи този датчик, като никъде няма магнит? Кой ще индуцира напрежение. За мен трябва да има постоянен магнит, или в датчика или на маховика. В датчика не го улавям.
          Гледах го с осцилоскоп, кво прави този датчик. Дава някакви импулси от около 200mV, нещо като затихващи синусоиди. Не знам това нормално ли е? Подам ли този сигнал към електрониката, която има вход 10кома и изчезват. Затова си мисля, че по-скоро това са смущения.
          Щом питаш по принцип да поразсъждавам, не съм пипал такъв. Да не би магнитът да е бил в каналчето и да е отлетял?
          Ако 10кома шунтират тези 0.2V, можеш да направиш едно формиращо и развързващо стъпалце с ОУ например и да забравиш.

          Коментар


          • #6
            До: Датчик обороти

            Постоянният магнит трябва да е в датчика. Друг вариант е на датчика да се подава постоянна съставка на тока, която да го играе вместо постоянния магнит. Най-накрая, може на датчика да се подава някакво ВЧ напрежение, ама това клони към схемотехниката на скъпите електронни китари, за оборотомер ще е извращение.

            Коментар


            • #7
              До: Датчик обороти

              И кажи колко подаваш от сигналгенератора.
              Lancia Delta HF Integrale Evolucione

              Коментар


              • #8
                До: Датчик обороти

                Колеги, всичко е ясно май!

                Постоянния магнит трябва да е в датчика. Изрових снощи стария, който е с изгоряла намотка и в него има магнит. Новия обаче, не показва никакви магнитни свойства, като го доближа към метал. Пробвах и с външен постоянен магнит - и в двете посоки се лепи, т.е. вътре в датчика няма нищо.
                Направих прост експеримент - С тиксо хванах магнита за патрона на една бормашина. Пуснах я да се върти и поднесох новия датчик и всичко заработи, което е напълно логично. Т.е. датчика работи, но или е неподходящ тип или е дефектен. Най-гадното, е че днес ще ходя евентуално да го сменя, но не му пазя кутийката а е 60лв пущината - за една намотка и магнит, безобразие.
                Другото което установих, че на маховика трябва да има два процепа, защото като подам от сигналгенератора 100Hz оборотомера показва 3000 об.

                Поздрави и благодаря на всички за помоща.
                Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                Коментар


                • #9
                  До: Датчик обороти

                  Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                  И кажи колко подаваш от сигналгенератора.
                  Предполагам става въпрос за амплитудата. Под 200mVр-р не работи!
                  Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                  Коментар


                  • #10
                    До: Датчик обороти

                    Я го снимай тоя датчик?

                    Имам подобни от Лада, ако пасват - хич не го мисли.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Датчик обороти

                      Ето го и него. Важно е ф-то 14мм.

                      Благодаря!
                      Прикачени файлове
                      Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                      Коментар


                      • #12
                        До: Датчик обороти

                        А защо има три извода? Сигурен ли си, че е индуктивен датчик?

                        Коментар


                        • #13
                          До: Датчик обороти

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          А защо има три извода? Сигурен ли си, че е индуктивен датчик?
                          Да, стария е вече разкопан и изследван

                          Та вътре има две жици - бобинката. Третия извод е ширмовка и поне на този модел пежа не се използва - проверено на 3 други. Даже инсталацията на колата е такава, че се ползват само два. 3-я е глух.
                          Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                          Коментар


                          • #14
                            До: Датчик обороти

                            Ясно. По-късно ще намина с шублера в мазето и ще ти кажа.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Датчик обороти

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Ясно. По-късно ще намина с шублера в мазето и ще ти кажа.
                              Благодаря!
                              Върнах този датчик в магазина, но понеже е без опаковка е още на кантар дали ще го сменят!
                              Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X