Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ремонт на двг мерцедес ОМ615

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ремонт на двг мерцедес ОМ615

    колеги събирам един дизел от мерцедес,двигателят е ОМ615 .
    моля някой ако има схемата с белезите на ангренажа да я пусне,аз още не съм стигнал до там ,но се надявам да ми остане времеда стигна до зацепване на ангренажа.По скоро проблема ще е в зацепването на ГНП-то,най вече за там ми трябва схемата .

  • #2
    До: ремонт на двг мерцедес ОМ615

    Белегът ОТ на гасителя на трептенията да е срещу показателя на блока,а резката на шайбата на разпределителния вал да е срещу маркировката на първото лагерно тяло-както на тази снимка:



    Това значи,че буталото на 1-ви цилиндър е в ГМТ на края на такт сгъстяване(то и по гърбиците на разпределителния вал си личи)-ама това сигурно е ясно…занитване…обтегач,водач-монтиране и т.н. Желателно е(ако помня правилно,не съм съвсем сигурен) при монтиране на веригата междинният вал да е в такова положение,щото шпонките да се падат нейде горе при такта сгъстяване(че имаше препоръка авансаторът да се сваля при 45гр.преди ГМТ,защото шпонките се падали тогаз отгоре и нямало да падат в картера при издърпването-ама сигурно сте маркирали предварително…).
    …….
    Тук обаче не сте писал кубатурата на 615-ката(или означението на мотора-ом615.ХХХ),че при 2000cc монтажът/центровката се прави при 26 градуса преди ГМТ,а при 2200cc-при 24градуса преди ГМТ(поне при леките автомобили).
    Белегът на шлицовото задвижващо колело на вала на ГНП(белегът е всъщност липсващ шлиц) трябва да застане с/у отметката на капака на ГНП,както е на картинката (завъртате 19мм. гайка)-т.е.елементът за 1-ви цилиндър е готов за нагнетяване на гориво.




    Завъртате коляновия вал на предписаните градуси преди ГМТ в такт сгъстяване….уверете се,че променителят на впръскването не е на „аванс”-приложете леко усилие върху гайката или болта(зависи от годината и модела) на междинния вал обратно на часовниковата стрелка-без да измествате положението на коляновия вал,разбира се… монтирайте помпата(тук е желателно да сте си направили предварително отметка в/у блока и тялото на помпата,да не се налага да кривите тръбичките или помпата да пречи при развиване на свещ). После центровка по преливния метод(със срязана излишна тръбичка).
    ………
    ………..
    Понеже при настройката на белезите на ГНП ролковият тласкач на първи елемент е под напрежение от съответната гърбица,е възможно да се „изгуби”маркировката при монтажа на помпата-вариант е да върнете вала на ГНП малко назад,така че срещу отметката на помпата да се пада вторият зъб преди маркировката на шлицовото колело-съответно и коляновият вал няма да стои при монтажа на 26 или 24 градуса преди ГМТ в такт сгъстяване,ами 21 градуса „по-рано”-на 47 или 45 гр.преди ГМТ(в зависимост от модела).Но това е „за всеки случай”.
    .................................
    Тук документи:
    http://search.data.bg/ready/00ba766a...879/05-215.pdf
    http://search.data.bg/ready/18b0f415...87d/07-200.pdf
    http://search.data.bg/ready/c299ccd4...bb7/07-110.pdf
    http://search.data.bg/ready/ce316d01...551/05-210.pdf

    Коментар


    • #3
      До: ремонт на двг мерцедес ОМ615

      Колегата правилно ти е казал и показал/снимките/ - доста дълго и малко объркващо но се надявам че си разбрал. За да не вкарваш и вадиш помпата сто пъти за спорт - в задния краи има тапа /17 или 19 беше /, отвиваш я резбата е 12по1.5 . Взимаш един болт от гума на кола слагаш помпата на белези /както е показано/ и я законтряш с болта. След като я вкараш /зацепиш/ завърташ горния краи към двигателя леко да обере и стягаш. Това е всичко за да го направиш от първия път . УСПЕХ.

      Коментар


      • #4
        До: ремонт на двг мерцедес ОМ615

        утре ще проверя номера да двигателя.
        А колеги мажете ли да ми кажете с колко килограма се стягат биелните ,основните лагери,главата и разпределителния вал,или като цяло за двигателя.
        По принцип този двигател беше удавен ,и е разглобен за почистване и сега го събирам.беше монтиран на уаз джип.

        Коментар


        • #5
          До: ремонт на двг мерцедес ОМ615

          Ако е шлайфана главата(или блока),следва да се подменят подложните шайби на предкамерите с по-дебели(има още 3 ремонтни размера,освен номиналния).
          A 615 017 00 60 -2мм.
          A 615 017 01 60 -2,3мм.
          A 615 017 02 60 -2,6мм.
          A 615 017 03 60 -2,9мм.

          Резбованите пръстени на предкамерите- 150—180Нм.(Ключ направи ли си?)
          Гайки на мотовилковите лагери-ако са нови болтовете-50-60Нм,дозатягане 90-100градуса.
          …ако използваш същите болтове-40-50Нм,дозатягане 90-100градуса.
          Основни лагери -90Нм.

          Болтове на цилиндровата глава-виж схемите,моментите и последователност (в зависимост от модела и вида болтове)в линковете към документите,макар че и в опаковката на гарнитурата(не се скъпете) ще има и май тя е с предимство пред 30-годишната документация от завода.Инбусните шестостени искат дозатягане след 500-1000км.,при работна температура(но и това може да е вече променено). Малките болтове М8 се затягат последни с 25Нм.Повече-долу в линковете.

          Стойките на кобилиците на клапаните-38Нм(кобилиците да не са под напрежение от гърбиците на вала).Монтират се,както се и вадят- комплект за двойка цилиндри.Да махнете маслото от четирите отвора за болтовете им в главата.

          Зъбно колело на разпределителния вал-80Нм.

          Гайка на междинния вал(за авансатора)-70Нм.Ако е болт -40Нм.
          Дюзи-70—80Нм(сменете обезателно и термошайбите под тях- № А617 017 03 60,има ги и в Бош).Същият момент и за двете половини на дюзодържача.

          Гайки на горивните тръбопроводи-25Нм.

          Болтове на маховика-30-40Нм,дозатягане 90-100градуса.

          Болт на гасителя на трептенията на кол.вал-270-330Нм.

          Междинна плоча-50Нм.

          Документи,описващи операциите:
          http://search.data.bg/ready/b617450d...99c/05-117.pdf
          http://search.data.bg/ready/c0302e12...a57/05-100.pdf
          http://search.data.bg/ready/02165b1e...608/05-115.pdf
          http://search.data.bg/ready/61575156...1f8/05-105.pdf
          http://search.data.bg/ready/b12270ef...3d8/05-110.pdf
          http://search.data.bg/ready/9f5bb523...437/03-320.pdf
          http://search.data.bg/ready/efe8972b...493/03-310.pdf
          http://search.data.bg/ready/c0d1cbae...4b8/03-340.pdf
          http://search.data.bg/ready/355b2205...574/03-110.pdf
          http://search.data.bg/ready/76bdda8b...f8b/03-410.pdf

          Сервизно ръководство:
          http://search.data.bg/ready/e9868cea.../w114-w115.rar

          Коментар


          • #6
            До: ремонт на двг мерцедес ОМ615

            МЕРСИ много за инфото колеги.Още съм на препасване на клапани ,но се надявам да ми остане време да го събера скоро.

            Коментар


            • #7
              До: ремонт на двг мерцедес ОМ615

              колеги,ако може още малко инфо за регулирането на клапаните -с какъв луфт се регулират,че до колкото разбрах от ръководсството 0,10 и 0,30

              Коментар


              • #8
                До: ремонт на двг мерцедес ОМ615

                Да,тези са-за всмук. и изпуск. съответно.Мери се между кобилицата и вала.

                Така и не писа точното означение на ом615-ката,затова някои неща,на които невинаги се обръща внимание:
                -ако двигателят използва тази комбинация от филтри, пластмасовата цедка,за която се смята,че е някакъв не толкова важен филтър за грубо почистване,е всъщност пълнопоточният-без него цялата мизерия отива нефилтрирана към възлите.Почиства се и се ползва,докато издържи-ако е раздран/разлепен-ок 20лв.струва.Големият цилиндър е байпасният.
                ...............
                -ако си с този(той е комбиниран,с пълнопоточна-хартиена и байпасна-памуци-секция)...

                ...гледай да смениш двата о-пръстена на стеблото на капака ...168M ( МБ № 0159979448, 2бр.)

                ..................
                Ако ГНП е със самостоятелно мазане,смени й маслото(180-200мл. от празно).Моторно.Винтът,указващ правилното ниво,е 14мм,до подкачващата помпа.
                Успех!
                Последно редактирано от Torque; 08-03-10, 02:05.

                Коментар


                • #9
                  До: ремонт на двг мерцедес ОМ615

                  Извинявам се -забравих
                  двигателят е 615 913-10

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X