Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Връщаме се към двутактовите двигатели

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Връщаме се към двутактовите двигатели

    Лотус представи на женевското изложение двутактов двигател. Агрегатът е едноцилиндров, с променлива компресия и си служи с двутактов операционен цикъл с директно впръскване, моноблокова конструкция, обединяваща цилиндровата глава и блока, без гарнитура.
    А най-интересното е, че горивото може да варира от стандартното бензиново до такова с 100% алкохол.
    Представено е чрез интересна анимация
    ЛИНК

  • #2
    До: Връщаме се към двутактовите двигатели

    Мога да кажа само че са открили топлата вода - нищо ново. Малко по усъвършенстван и повече електроника ,но едва ли ще се върне двутактовия двигател някога в автомобилите.

    Коментар


    • #3
      До: Връщаме се към двутактовите двигатели

      Първоначално публикуван от nasko12234 Преглед на мнение
      Мога да кажа само че са открили топлата вода - нищо ново. Малко по усъвършенстван и повече електроника ,но едва ли ще се върне двутактовия двигател някога в автомобилите.
      Не се знае.
      Много предимства имат двутактовите,а вече могат да се елиминират недостатъците.
      Ако успеят да се справят с екологичните изисквания и с подходящите материали за изработка,не са безперспективни.Дори и в момента,двутактовите двигатели имат специфични области на приложение,както в малки така и в много големи двигатели.
      Проблема е,че разработването им, е позабравено и изоставено...
      "Всичко ново,е добре забравено старо.."
      Така е с доста неща-технологията Common rail,помпа дюза,разни системи за управление на газоразпределението,и още какво ли не.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #4
        До: Връщаме се към двутактовите двигатели

        Двутактовите двигатели и в момента се използват, но не в леките автомобили. Подразделението на МАН което се занимава с промишлени дизелови двигатели в магаватовия диапазон произвеждат и дву и четиритактови. Едва ли са едниствените.
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • #5
          До: Връщаме се към двутактовите двигатели

          Двутактовият дизел е точно толкова смислен, колкото и четиритактовият. Ако не и повече.

          Но произведението на Лотус е инженерен кошмар. Как се маже това? Много подвижни части - оригиналният двутактов има всичко три и това му е основното предимство. Тия се отказах да ги броя, повечето искат и умно управление.

          Коментар


          • #6
            До: Връщаме се към двутактовите двигатели

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Но произведението на Лотус е инженерен кошмар. Как се маже това? Много подвижни части - оригиналният двутактов има всичко три и това му е основното предимство. Тия се отказах да ги броя, повечето искат и умно управление.
            И с еднакъв брой части,като четиритактовия,пак си му остават предимстваИ то големи...(само ако се преодолеят на 100% недостатъците му).
            А за много големите двигатели-освен двутактови има и с двойно действие
            Учудвам се и на споменаването,на умното управление,като минус.
            Бъдещето е в двигатели с умно управление...Не вярвам да се намери механично и/или термодинамично чудо,което да реши енергийните въпроси на човечеството...
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #7
              До: Връщаме се към двутактовите двигатели

              Аз съм самоук инженер, мисля просташки. Простите неща работят, сложните - не твърде. Инжекционният компютър, четящ времена и аванси от таблица е прост и работи. Компютър, който интегрира кинематични системи е сложен.

              Като е бъдещето на умното управление, защо толкова години никой производител не вкара електромагнитни осцилиращи клапани вместо глупавия разпределителен вал? От тях определено има малко повече полза, отколкото от променливата степен на сгъстяване, но засега - прототипи.

              Коментар


              • #8
                До: Връщаме се към двутактовите двигатели

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                ...Защо толкова години никой производител не вкара електромагнитни осцилиращи клапани вместо глупавия разпределителен вал? От тях определено има малко повече полза, отколкото от променливата степен на сгъстяване, но засега - прототипи.
                Цена ?
                Издъних се на Тюринг теста

                Коментар


                • #9
                  До: Връщаме се към двутактовите двигатели

                  Аз не съм инженер,но пак съм самоук.
                  Проблема на двутактовия не е в определена,евентуална усложненост.
                  Ако успеят да изкарат сравним КПД,с четиритактовия,при спазени екологични изисквания и съпоставим експлоатационен ресурс,то двигателя ще е в производство.
                  Основното предимство при този двигател е по-високата литрова мощност.Това се обосновава от факта,че работния процес се извършва за един оборот на вала му,докато при четиритактовия са необходими два оборота.В крайна сметка и разликата в КПД,не е фрапираща,и може да се компенсира,в определени случаи,от високата литрова мощност,респективно-намалено специфично тегло на ДВГ(особено,когато се използва в леки,сухопътни транспортни машини).
                  По-ниския му КПД,е обоснован от разни фактори-влошено газоразпределение,повишено термично натоварване на частите...
                  Тези негови недостатъци се проявяват,най-вече в бързооборотните ДВГ,при корабните и стационарни дизели(с огромни размери и бавнооборотни),недостатъците са преодолени.

                  Клапани с променливи ходове има серийно,от няколко години-действито им,позволява да се елиминира дроселовата клапа,при бензиновия двигател.
                  Ползите от тях,наистина не са много големи,и това е причината,да се смятат,до скоро,за неоправдано скъпо решение.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #10
                    До: Връщаме се към двутактовите двигатели

                    Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                    Цена ?
                    Трябва да е по-евтино от разпределителния вал и агренажа.

                    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                    КПД...
                    КПД на двутактовите дизели е еднакво с 4-тактовите, този въпрос не стои.

                    А аз имах предвид не клапаните с променливи фази като VVT, а просто да се разкара гърбичния разпределителен вал и да се движат клапаните с електромагнити.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Връщаме се към двутактовите двигатели

                      Преди няколко години и БМВ пуснаха нещо такова, че даже го бяха внедрили в автомобил... и повече нищо не се чу... Далече е двутактовия... все още
                      Каквато и машина да използвам за движение сред природата, най-приятно си остава ходенето пеш...

                      Коментар


                      • #12
                        До: Връщаме се към двутактовите двигатели

                        КПД на двутактовия никога не може да достигне КПД на четиритактовия /тук говорим за бензиновите двигатели защото при дизелите нещата са малко по различни/. Като мощност от една и съща кубатура 2 тактовия е по мощен от 4 тактовия но и разхода му е доста по завишен. Другия въпрос надежноста - 2такт. никога не може да достигне пробега на 4такт. всички знаем какво му е мазането. Предимствата му са че е по лек и по компактен затова го слагаха на мотоциклети и наи вече в малките кубатури /може би някои си спомня БМВ и Урал от 1940г приблизително -750куб. четиритактов бяха по икономични от ИЖ 350/ но с напредването на технологиите дори и мотоциклетите са 4 тактови едва ли някои ще иска автомобил на които всяка година да сваля двигателя за ремонт

                        Коментар


                        • #13
                          До: Връщаме се към двутактовите двигатели

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Трябва да е по-евтино от разпределителния вал и агренажа.



                          КПД на двутактовите дизели е еднакво с 4-тактовите, този въпрос не стои.

                          А аз имах предвид не клапаните с променливи фази като VVT, а просто да се разкара гърбичния разпределителен вал и да се движат клапаните с електромагнити.
                          По-евтино,за какво-за производство,за проектиране,за използване,като суровини...?
                          Или по-ефективно и надеждно-колко,защо,как?
                          Точно схемите за задвижване на газоразпределителния механизъм,имат голямо разнообразие.В масовото производство се използват,най-подходящите компромисни решения,между цена,надеждност и качества.

                          VVT,да,но по-конкретно имах предвид Valvetronic.
                          Системи-много.Толкова различни има,и опитите с тях са от много време...Има задвижвани,по пневматичен и хидравличен път,както и с електричество.Има стари системи,с принудително,механично затваряне и отваряне на клапаните,както и системи с различни видове клапани.
                          Всичко опира до съотношението на вложените ресурси към получените ползи-ако,имаше голяма полза,от изпълнението,което визираш,то щеше да се прави.

                          КПД на двутактовите дизели е еднакъв,с този на четиритактовите дизели,но до определени обороти.
                          Това и определя сферите на приложение на тези двигатели.
                          Над определени обороти,върху КПД,започва да влияе,намаленото време за газоразпределение,повишава се коефициента на остатъчни газове,горенето се влошава,заедно със смесообразуването,повишава се термичното натоварване на целия двигател,намалява се коефициента на пълнене.Проблемите са същите,като при четиритактовия,с тази разлика,че при двутактовия е двойно по-малко,времето за извършване на работния процес и поради това се проявяват при по-ниски обороти.(проблемите си оказват влияние един на друг,а не са самостоятелни)
                          Иначе на теория,двутактовия двигател,трябва да е два пъти по-мощен от четиритактовия,при еднакъв ходов обем и обороти,а на практика,това не е чак така.(има го,но само при определени двигатели,с определени условия)
                          Ако имаха еднакъв КПД,при двойно по-честите работни ходове на двутактовия.....мисля,че е ясно-защо мощността,трябва да е двойна.(има си и разни формули за доказване и изчисление).

                          Никъде не съм казал,че двутактовия двигател ще измести четиритактовия в широкото производство,за транспортни цели.
                          Казвам само,че със съвременните технологий,може да се разширят сферите на приложение,на тези двигатели,като се използват техните специфични предимства.Тази перспектива е твърде неясна,на фона на постоянно повишаващите се екологични изисквания към двигателите.
                          Затова навсякъде съм поставял условно предимствата на този тип двигатели.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • #14
                            До: Връщаме се към двутактовите двигатели

                            Преди всичко, пазарът на транспортни средства е силно традиционен. Това определя и чудеса като внедряването на VVT преди чисто електромагнитните клапани. Които щяха да са по-евтини всякак и много по-ефективни.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Връщаме се към двутактовите двигатели

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Преди всичко, пазарът на транспортни средства е силно традиционен. Това определя и чудеса като внедряването на VVT преди чисто електромагнитните клапани. Които щяха да са по-евтини всякак и много по-ефективни.
                              Колко по-ефективни?
                              Задачата на клапаните е да осигурят оптимално газоразпределение.С това се справят в задоволителна степен и системите с разпределителен вал.
                              Може би мощността,черпена от двигателя,за работата на газоразпределителния механизъм,може да се намали,но зависи и каква ще е цената на това решение.Все пак консерватизма,в това отношение се основава и на дългогодишното усъвършенстване на механизма,с механично задвижване,което предполага и високата му надеждност.
                              Нормално е да има предубеждение,към новите решения.А още повече,когато са с очевидни слаби места.
                              Само за сведение-Електрическо задействане на спирачните механизми така и не се използва,като самостоятелно решение.(Има такива системи,комбинирани с пневматичното,спирачно задвижване,но дори и те се дублират,с класическата система).
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X