Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Бобина - изгоряла ли е? И как да проверя?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Бобина - изгоряла ли е? И как да проверя?

    Давам на търсачката и не вярвам на очите си ! Никъде във форума няма мнение по въпроса. Излизат много теми , щото на Гоблин думата "бОбина" му седи в подписа....

    Блъскам си главата трети ден с една загинала на майната си Хонда Сивик 96г. Не ще да запали , щото не ще да хвърли искра на свещите. Първоначално реших , че е от имобилайзера на алармата. Понеже не им вдявам много викнах човек от Тояга. "Изскуба" я. Твърди , че не е от нея. Смених дистрибуторната капачка , че беше ужасна. Почистих и препроверих всички контакти и кабелчета по делкото. Още три датчика има вътре и някаква джаджа с четри кабела по нея - проверих ги.

    Единственото което не мога да проверя надеждно с наличните инструменти и знания е въпросната бобина. С мултицета меря между + и - , дава верига. Изхода за палеца на дистрибуторната капачка дава верига с горепосочените + и - /съпротивление 500 и нещо си ома?/ но не и с маса.

    А пробвах и да и подам 12 волта на + и -. Нищо.

    Някой има ли представа как да изтествам тази пущина без да намирам /купувам/ идентична?

    Че ако пък не е бобината , нещата отиват към нов компютър май.....
    0888932647

    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

  • #2
    До: Бобина - изгоряла ли е? И как да проверя?

    Съвсем по принцип,като захраниш бобината с 12 в/DC,при прекъсване на захранването тя трябва да изработи искра на високоволтовия изход.Ако няма искра-сменяш бобината,ако има и не работи,или гасне при обороти вече е малко по-сложно,ама...пак я сменяш. Най-лесно е за проба друга бобина(от същия вид).

    Коментар


    • #3
      До: Бобина - изгоряла ли е? И как да проверя?

      Каква е бобината ? Като въртиш на стартер извади кабеля който излиза от нея и го доближи до двигатела но не го докосваи до него ако хвърля искра е здрава ако не , провери преди нея идва ли + и има ли - .
      [B]Mercedes Benz w123 [/B]
      [B]Ford Escort xr3 [/B]
      [B]Aro 10 [/B]
      Плачи! Там близо край град София
      стърчи, аз видях, черно бесило,
      и твой един син, Българийо,
      виси на него със страшна сила.
      0896042536

      Коментар


      • #4
        До: Бобина - изгоряла ли е? И как да проверя?

        Аз затова писах , че е Хонда Сивик - бобината е вътре в делкото и няма кабел , работи си там вътре под капачката , заедно с всички датчици и простотии. Подавах и 12 волта , ама извън цялата гюрултия и няма как да проследя дали ще хвърли искра , дори и да има желание.

        Благодаря ви за бързите отговори , но тези методи и аз ги знам. Трябва ми друг начин за тестване. Например , какви стойности на съпротивление да очаквам от кои изходи? Или някаква подобна магия.

        Ако някой е наясно дали трябва да дава верига между изхода за високо напрежение и входовете за + и - 12в.
        0888932647

        Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

        Коментар


        • #5
          До: Бобина - изгоряла ли е? И как да проверя?

          Би трябвало бобината да има три клеми (изхода) - високото, +12 и извода който се прекъсва от чукчето или от електронна схема. Вторият край на високото е вързан с плюса. Та на въпроса ти - да, има връзка. Високо и + трябва да покаже килооми. + и извод чукче ще ти покаже почти късо.
          Lancia Delta HF Integrale Evolucione

          Коментар


          • #6
            До: Бобина - изгоряла ли е? И как да проверя?

            Мерси. До тук е така. Дава ми обаче същите стойности между високо и минус. А между високо и маса няма верига . Така ли трябва да е? И достатъчно ли е това да приема , че бобината е здрава?
            Последно редактирано от Жоро Нешев; 05-12-09, 22:20.
            0888932647

            Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

            Коментар


            • #7
              До: Бобина - изгоряла ли е? И как да проверя?

              Бобина не можеш да премериш по добре премери идва ли сигнал до нея .
              [B]Mercedes Benz w123 [/B]
              [B]Ford Escort xr3 [/B]
              [B]Aro 10 [/B]
              Плачи! Там близо край град София
              стърчи, аз видях, черно бесило,
              и твой един син, Българийо,
              виси на него със страшна сила.
              0896042536

              Коментар


              • #8
                До: Бобина - изгоряла ли е? И как да проверя?

                На какво казваш минус. Къде е минусът? Щом всичко е на едно място минусът е нужен за електронната схема, която замества чукче и наковалня. В колата минус е равностойно на маса. Та не е ясно какво казваш. Лошото е, че без осцилоскоп трудно се проверява електрониката. Може, но трябва опит, а както разбирам ти нямаш. Ако можеш да разделиш отделните елементи (датчик, електроника и бобина), пробвай да ги провериш поотделно. Май се нуждаеш от майстор.
                Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                Коментар


                • #9
                  До: Бобина - изгоряла ли е? И как да проверя?

                  Най-сигурният начин е и най-гадният. Намираш временно за проба една здрава и пробваш. Всички съпротивления може да са нормални и пак да пробива някъде вътре при високото напрежение.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Бобина - изгоряла ли е? И как да проверя?

                    Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
                    Мерси. До тук е така. Дава ми обаче същите стойности между високо и минус. А между високо и маса няма верига . Така ли трябва да е? И достатъчно ли е това да приема , че бобината е здрава?
                    Какъв модел е Хондата ?
                    Дай една снимка . Така като чета - май се оказва , че си с електронно запалване .
                    Има една плочка (комутаторна плочка ) . Тя ти е самото запалване . На хондата може да е в делкото - не знам . Тя ако е отишла - няма ток на бобината .
                    Вероятно е отишла .
                    Кажи модела и снимка на двигателя , моля !
                    А обикновено , ако бобината е избила ( изгоряла) има омасляване по корпуса или мирише на изгоряло .
                    Не вярвам да е бобината .
                    Последно редактирано от bgbul; 05-12-09, 22:41.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Бобина - изгоряла ли е? И как да проверя?

                      Ей го на гадното ...... Черното с + и - е въпросната бобина. Знам , че с друга идентична мога да проверя , но понеже не им разбирам много на токовете , реших , че някой от тук присъстващите е овладял "силата" и ще подскаже. Останалите електроники вътре вече съм ги изтествал на мойта кола щото са идентични. Ама гадната бобина е различна......

                      Мотора е D15Z1. Рамата ЕК3. Едновалов. Снимки на двигателя - друг път щото е на майната си.
                      Прикачени файлове
                      0888932647

                      Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                      Коментар


                      • #12
                        До: Бобина - изгоряла ли е? И как да проверя?

                        Премери напрежение между минус и маса. Като въртиш на стартер, трябва да покаже, да кажем, 5-6 волта. Ако е така, датчик и електроника са изправни и остава бобина.
                        Забравих да попитам, маркировката "минус", за бобината ли се отнася?
                        Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                        Коментар


                        • #13
                          До: Бобина - изгоряла ли е? И как да проверя?

                          Ей ги в червеното кръгче. + и - .... Ще пробвам в понеделник дали ще изкара 5-6 волта ..... Няма да мога. Бобината и електрониката са под капачката. А минуса идва от тази електронна джаджа с четрите кабела на нея. Изглежда това ще да е прекъсвача.....

                          Май накрая ще забода една жица на високото на бобината и ще я доближа до маса на 2-3 мм. и ще въртя стартер и ще си меря на воля без да слагам дистрибуторната капачка. Ама исках да е по-научно обосновано и елегантно.
                          Прикачени файлове
                          0888932647

                          Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                          Коментар


                          • #14
                            До: Бобина - изгоряла ли е? И как да проверя?

                            Не е нужно да слагаш капачката, а жица от високото можеш да сложиш. Не ти трябва разпределител.
                            Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                            Коментар


                            • #15
                              До: Бобина - изгоряла ли е? И как да проверя?

                              Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
                              Ей го на гадното ...... Черното с + и - е въпросната бобина. Знам , че с друга идентична мога да проверя , но понеже не им разбирам много на токовете , реших , че някой от тук присъстващите е овладял "силата" и ще подскаже. Останалите електроники вътре вече съм ги изтествал на мойта кола щото са идентични. Ама гадната бобина е различна......

                              Мотора е D15Z1. Рамата ЕК3. Едновалов. Снимки на двигателя - друг път щото е на майната си.
                              Не знам за измерването , но не виждам комутаторната плочка .
                              Някъде около въздушния филтър дали няма такава ?
                              За бобината - като гледам клемите - можеш с малко пинизи да изведеш двата кабела които я захранват извън делкото и да свържеш стандартна бобина . За проба . Нека електичари да кажат става ли ?
                              Ако е моя кола - ще го направя .
                              НО - първо виж имаш ли комутаторна плочка ( запалителен модул). От нея се командва паленето .
                              Тя е нещо такова :http://images.google.bg/imgres?imgur...J5LQmgPD3-TVAw
                              Потърси надолу - ще видиш комутатор за Хонда . Виж имаш ли такова нещо по двигателя ?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X