Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпроси за 2Т двигатели, проблеми, симптоми и диагностика

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпроси за 2Т двигатели, проблеми, симптоми и диагностика

    Здравейте,

    Въпросите ми са много но за сметка на това обхващат много модели и видове 2Т двигатели с въздушно охлаждане.

    До скоро имах двуцифрен брой машини с двутактови двигатели, дърворезачки, тримери, извънбордови двигатели, духалки, копачки и т.н. обаче ми писна да не мога да ги запаля или да не мога да ги накарам да работят както трябва и всичко подарих на циганите събирачи на скрап.

    Обаче, имам няколко АТВ'та за децата и миналата седмица ги организирах да покарат, деца и племенници и всички много им хареса, машинките палят лесно студени, после работят да кажем по 5-6 минутки и след като загреят нямат палене.

    Почвам с въпросите без някакъв особен ред и хронология:

    1. Въздушно охлаждане без вентилатор, въжен стартер като на дърворезачка, карб без пъпка за принудително пълнене с гориво, 2Т на АТВ, пали без проблеми студено и върви добре, загрее и гасне изведнъж и после не пали. Гориво има в резервоара, искра има, не пали и с ацетон във въздушния филтър, свеща не е омаслена - слагам суха друга и с нея не пали, компресия има. Какво може да е проблема, просто АТВ без акумулатор и динамо, 50см2? 1-2 пъти вадя карба, отварям, почиствам, слагам и пак пали и върви малко и после пак същото.

    2. АТВ да кажем 150 или 200см2, Възд. Охлаждане, 2Т, карб без пъпка за принудително пълнене с гориво, със 12В ел стартер, 12В батерия и динамо(ток има, паля с кабели и допълнителен акум). Пали понякога с помощ на ацетон, или само студено, работи добре, върви на ракета, загрее и гасне и няма палене. Изчезва искрата, пробвам с други свещи искра няма. Не съм проверявал бубината, подозирам нея, че е полуумряла, какво друго да проверя и къде да се насоча? Мога ли да сложа други бубини с подобни характеристики или бубините са специфични за всеки различен 2Т двг?

    3. Дърворезачки, тримери, духалки за листа и т.н. има ли начин да съхраня мембраните в карбураторите им или има ли начин да си ги ремонтирам, проблема е, че имах над 10-20 машини от знайни и незнайни марки и модели и намиране на части за тях първо е трудно и второ цените са колкото или повече от цената на машината втора ръка, а и частите и ремонтните комплекти не караха повече от година две? Как да съживя и подкарам 2Т машина, която има проблем с карбуратора и по-точно не металните елементи вътре, скъсани или втвърдени мембран и т.н.?

    4. Четох за загряване на 2Т и в следствие на което, карбуратора не работи защото изпарява горивото веднага и от там и проблеми с палене и работа загрял, лапетата не карат на дълъг път, а само локално, с ниска скорост и много газ и реално според мен охлаждането е меко казано под оптималното но дори и след час изтиване пак не палят след като загреят машинките. Има ли начин да се подобри охлаждането примерно да насадя 120х120мм ел перка с 4-5Ач батерия колкото да ползволи да карат 30-40 мин без грижи?

    5. С какви инструменти и методи мога да настроя горивната смес, чета, че ако е бедна гори на висока на по-висока температура, от там в комбинация с лошото охлаждане и следва прегряване и т.н. Има ли някакъв газ анализатор за хобисти или някакви инструменти или методи с които да вкарам настройките на карбураторите в горе долу нормални граници?

    6. Компресия на 2Т, има ли вариант компресия в цилиндъра да е добре, но след загряване компресията в блока да се влошава и от там да имам проблеми, на усещане компресията си е същата и при студен и горещ двигател ама как да измеря компресия в блока на двг?

    7. Имам всякакви неща за почистване на жигльори, отвори, ултразвукова ваничка, химии, ацетони и т.н. + ръчни инструменти, какво друго ми трябва за да ги подчиня на волята си тия 2Т двигатели? Свалих си и няколко книги за 2Т двигатели, но надали ще успея да ги изуча няколко стотин страници щото вканцията свърши. Трябва ми решение за хоби механик.

    Не си вадя хляба като механик, наблизо в балкана до мен нямам избор от механици и сервизи, а и имам желание и нужда да си оправям сам 2Т проблемите + уча децата на полезни неща и за момента им е интересно и всяка минутка извън креслото с телефоните им е реално изживяно детство (според мен).

    У мен почна да се прокрадва мисълта, че с пръдня боя няма да стане лесно и май ще трябва да се насоча към 4Т машинки или просто ще се дават едни повече пари и да се насадят двигатели от някакви японци или нещо такова, НО пък тогава веднага си спомням, че имах десетки японци на 2Т и всичко раздадох на циганите, точно защото пак имах безброй ядове с 2Т двигателите им, или не палят, или не работят добре, или загряват на средата на работата и после няма палене и т.н. Има и друго важно нещо - 2Т машинките сам мога да ги вдигна и натоваря дори в комби или джипка, хлапетата сами могат да ги бутат 20-30 метра дори, 4Т машините ще изискват двама възрастни да ги товарят на ремаркето, а умрели АТВтата, няма шанс децата да могат дори да ги изместят от пътя на 2-3 метра.

    Ако имах едни 20-30 бона да ги дам за 3-4 нови 4Т АТВта нямаше да я има тази тема, в бюджета няма дори и 2-3 бона за АТВта, за това моля съветите да са в посока конкретната ситуация

    Благодаря много!
    Последно редактирано от BatGeorgeone; 23-08-24, 10:39.
    Бъдете живи и здрави!

  • #2
    По някое време ще сложа линк с всички книги, които свалих за мотоциклети и 2Т и 4Т двигатели, че сигурно има и други клетници като мен, които се опитват да се подобрят уменията и знанията в тази област.

    ТУК ЩЕ СЛОЖА ЛИНК С ФАЙЛОВЕТЕ ЗА СВАЛЯНЕ...

    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • KingofROAD
      KingofROAD коментира
      Редактиране на коментар
      Проверявай им семерингите на коляновия вал. Ако са по на 2-3 години, направо ги сменяй, Китайското качество работи сносно, само когато е ново.

  • #3
    Ауспуха /резонатора/ играе ключова роля относно , компресия , горивна смес , температура , обороти , мощност,
    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

    Коментар


    • #4
      Благодаря много за подкрепата!
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • #5
        Навремето имах рускки мотокултиватор с двутактово моторче. Палеше лесно работеше добре докато загрее, след което гаснеше и няма палене. След като изстине запалваше лесно. Имаше искра на свеща. Проблеме се реши след подмяна на електронното запалване. Също бих проверил дали достига гориво до цилиндъра. Понякога гасненето може да се дължи на запушен отдушник на капачката на резервоара.

        Коментар


        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Благодаря!

        • KingofROAD
          KingofROAD коментира
          Редактиране на коментар
          Също и запушен отдушник и на карбуратора....

      • #6
        Почваш го като всеки двигател по домова книга.
        Първо и най-важно, аджеба компресия има ли, ако там всичко ок караш нататък, ако не е просто го изхвърли да не се ядосваш, защото на съвременните машини оригиналните части лесно подминават половината цена на цялото нещо.
        После според карбуратора (вакуумен, то поплавкови май не останаха вече май...) отворчето за вакуума проходно ли е, гарнитурата между цилиндър е много важна не само като оплътнител, но да не предава топлина към карбуратора. Почистени жигльори, важно е да реагира на настройка от реглажните винтове и винта на дроселовата клапа, на повечето резачки на капака пише приблизително колко оборота да развиеш винтове след като са били до упор. Важно е също, че реглажа на празният ход обикновено става с обогатяване инак е труден прехода към високи обороти.
        Семерингите на коляновият вал и самият картер трябва да се херметични, ако не са всякакви реглажи на смесите отиват на кино.

        Коментар


        • vas_68
          vas_68 коментира
          Редактиране на коментар
          Да допълня мнението на колегата Никола.
          Ако карбуратора е с камера с поплавък, следва да се провери и евентуално регулира нивото на горивото в поплавковата камера.

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X