Здравейте,
Въпросите ми са много но за сметка на това обхващат много модели и видове 2Т двигатели с въздушно охлаждане.
До скоро имах двуцифрен брой машини с двутактови двигатели, дърворезачки, тримери, извънбордови двигатели, духалки, копачки и т.н. обаче ми писна да не мога да ги запаля или да не мога да ги накарам да работят както трябва и всичко подарих на циганите събирачи на скрап.
Обаче, имам няколко АТВ'та за децата и миналата седмица ги организирах да покарат, деца и племенници и всички много им хареса, машинките палят лесно студени, после работят да кажем по 5-6 минутки и след като загреят нямат палене.
Почвам с въпросите без някакъв особен ред и хронология:
1. Въздушно охлаждане без вентилатор, въжен стартер като на дърворезачка, карб без пъпка за принудително пълнене с гориво, 2Т на АТВ, пали без проблеми студено и върви добре, загрее и гасне изведнъж и после не пали. Гориво има в резервоара, искра има, не пали и с ацетон във въздушния филтър, свеща не е омаслена - слагам суха друга и с нея не пали, компресия има. Какво може да е проблема, просто АТВ без акумулатор и динамо, 50см2? 1-2 пъти вадя карба, отварям, почиствам, слагам и пак пали и върви малко и после пак същото.
2. АТВ да кажем 150 или 200см2, Възд. Охлаждане, 2Т, карб без пъпка за принудително пълнене с гориво, със 12В ел стартер, 12В батерия и динамо(ток има, паля с кабели и допълнителен акум). Пали понякога с помощ на ацетон, или само студено, работи добре, върви на ракета, загрее и гасне и няма палене. Изчезва искрата, пробвам с други свещи искра няма. Не съм проверявал бубината, подозирам нея, че е полуумряла, какво друго да проверя и къде да се насоча? Мога ли да сложа други бубини с подобни характеристики или бубините са специфични за всеки различен 2Т двг?
3. Дърворезачки, тримери, духалки за листа и т.н. има ли начин да съхраня мембраните в карбураторите им или има ли начин да си ги ремонтирам, проблема е, че имах над 10-20 машини от знайни и незнайни марки и модели и намиране на части за тях първо е трудно и второ цените са колкото или повече от цената на машината втора ръка, а и частите и ремонтните комплекти не караха повече от година две? Как да съживя и подкарам 2Т машина, която има проблем с карбуратора и по-точно не металните елементи вътре, скъсани или втвърдени мембран и т.н.?
4. Четох за загряване на 2Т и в следствие на което, карбуратора не работи защото изпарява горивото веднага и от там и проблеми с палене и работа загрял, лапетата не карат на дълъг път, а само локално, с ниска скорост и много газ и реално според мен охлаждането е меко казано под оптималното но дори и след час изтиване пак не палят след като загреят машинките. Има ли начин да се подобри охлаждането примерно да насадя 120х120мм ел перка с 4-5Ач батерия колкото да ползволи да карат 30-40 мин без грижи?
5. С какви инструменти и методи мога да настроя горивната смес, чета, че ако е бедна гори на висока на по-висока температура, от там в комбинация с лошото охлаждане и следва прегряване и т.н. Има ли някакъв газ анализатор за хобисти или някакви инструменти или методи с които да вкарам настройките на карбураторите в горе долу нормални граници?
6. Компресия на 2Т, има ли вариант компресия в цилиндъра да е добре, но след загряване компресията в блока да се влошава и от там да имам проблеми, на усещане компресията си е същата и при студен и горещ двигател ама как да измеря компресия в блока на двг?
7. Имам всякакви неща за почистване на жигльори, отвори, ултразвукова ваничка, химии, ацетони и т.н. + ръчни инструменти, какво друго ми трябва за да ги подчиня на волята си тия 2Т двигатели? Свалих си и няколко книги за 2Т двигатели, но надали ще успея да ги изуча няколко стотин страници щото вканцията свърши. Трябва ми решение за хоби механик.
Не си вадя хляба като механик, наблизо в балкана до мен нямам избор от механици и сервизи, а и имам желание и нужда да си оправям сам 2Т проблемите + уча децата на полезни неща и за момента им е интересно и всяка минутка извън креслото с телефоните им е реално изживяно детство (според мен).
У мен почна да се прокрадва мисълта, че с пръдня боя няма да стане лесно и май ще трябва да се насоча към 4Т машинки или просто ще се дават едни повече пари и да се насадят двигатели от някакви японци или нещо такова, НО пък тогава веднага си спомням, че имах десетки японци на 2Т и всичко раздадох на циганите, точно защото пак имах безброй ядове с 2Т двигателите им, или не палят, или не работят добре, или загряват на средата на работата и после няма палене и т.н. Има и друго важно нещо - 2Т машинките сам мога да ги вдигна и натоваря дори в комби или джипка, хлапетата сами могат да ги бутат 20-30 метра дори, 4Т машините ще изискват двама възрастни да ги товарят на ремаркето, а умрели АТВтата, няма шанс децата да могат дори да ги изместят от пътя на 2-3 метра.
Ако имах едни 20-30 бона да ги дам за 3-4 нови 4Т АТВта нямаше да я има тази тема, в бюджета няма дори и 2-3 бона за АТВта, за това моля съветите да са в посока конкретната ситуация
Благодаря много!
Въпросите ми са много но за сметка на това обхващат много модели и видове 2Т двигатели с въздушно охлаждане.
До скоро имах двуцифрен брой машини с двутактови двигатели, дърворезачки, тримери, извънбордови двигатели, духалки, копачки и т.н. обаче ми писна да не мога да ги запаля или да не мога да ги накарам да работят както трябва и всичко подарих на циганите събирачи на скрап.
Обаче, имам няколко АТВ'та за децата и миналата седмица ги организирах да покарат, деца и племенници и всички много им хареса, машинките палят лесно студени, после работят да кажем по 5-6 минутки и след като загреят нямат палене.
Почвам с въпросите без някакъв особен ред и хронология:
1. Въздушно охлаждане без вентилатор, въжен стартер като на дърворезачка, карб без пъпка за принудително пълнене с гориво, 2Т на АТВ, пали без проблеми студено и върви добре, загрее и гасне изведнъж и после не пали. Гориво има в резервоара, искра има, не пали и с ацетон във въздушния филтър, свеща не е омаслена - слагам суха друга и с нея не пали, компресия има. Какво може да е проблема, просто АТВ без акумулатор и динамо, 50см2? 1-2 пъти вадя карба, отварям, почиствам, слагам и пак пали и върви малко и после пак същото.
2. АТВ да кажем 150 или 200см2, Възд. Охлаждане, 2Т, карб без пъпка за принудително пълнене с гориво, със 12В ел стартер, 12В батерия и динамо(ток има, паля с кабели и допълнителен акум). Пали понякога с помощ на ацетон, или само студено, работи добре, върви на ракета, загрее и гасне и няма палене. Изчезва искрата, пробвам с други свещи искра няма. Не съм проверявал бубината, подозирам нея, че е полуумряла, какво друго да проверя и къде да се насоча? Мога ли да сложа други бубини с подобни характеристики или бубините са специфични за всеки различен 2Т двг?
3. Дърворезачки, тримери, духалки за листа и т.н. има ли начин да съхраня мембраните в карбураторите им или има ли начин да си ги ремонтирам, проблема е, че имах над 10-20 машини от знайни и незнайни марки и модели и намиране на части за тях първо е трудно и второ цените са колкото или повече от цената на машината втора ръка, а и частите и ремонтните комплекти не караха повече от година две? Как да съживя и подкарам 2Т машина, която има проблем с карбуратора и по-точно не металните елементи вътре, скъсани или втвърдени мембран и т.н.?
4. Четох за загряване на 2Т и в следствие на което, карбуратора не работи защото изпарява горивото веднага и от там и проблеми с палене и работа загрял, лапетата не карат на дълъг път, а само локално, с ниска скорост и много газ и реално според мен охлаждането е меко казано под оптималното но дори и след час изтиване пак не палят след като загреят машинките. Има ли начин да се подобри охлаждането примерно да насадя 120х120мм ел перка с 4-5Ач батерия колкото да ползволи да карат 30-40 мин без грижи?
5. С какви инструменти и методи мога да настроя горивната смес, чета, че ако е бедна гори на висока на по-висока температура, от там в комбинация с лошото охлаждане и следва прегряване и т.н. Има ли някакъв газ анализатор за хобисти или някакви инструменти или методи с които да вкарам настройките на карбураторите в горе долу нормални граници?
6. Компресия на 2Т, има ли вариант компресия в цилиндъра да е добре, но след загряване компресията в блока да се влошава и от там да имам проблеми, на усещане компресията си е същата и при студен и горещ двигател ама как да измеря компресия в блока на двг?
7. Имам всякакви неща за почистване на жигльори, отвори, ултразвукова ваничка, химии, ацетони и т.н. + ръчни инструменти, какво друго ми трябва за да ги подчиня на волята си тия 2Т двигатели? Свалих си и няколко книги за 2Т двигатели, но надали ще успея да ги изуча няколко стотин страници щото вканцията свърши. Трябва ми решение за хоби механик.
Не си вадя хляба като механик, наблизо в балкана до мен нямам избор от механици и сервизи, а и имам желание и нужда да си оправям сам 2Т проблемите + уча децата на полезни неща и за момента им е интересно и всяка минутка извън креслото с телефоните им е реално изживяно детство (според мен).
У мен почна да се прокрадва мисълта, че с пръдня боя няма да стане лесно и май ще трябва да се насоча към 4Т машинки или просто ще се дават едни повече пари и да се насадят двигатели от някакви японци или нещо такова, НО пък тогава веднага си спомням, че имах десетки японци на 2Т и всичко раздадох на циганите, точно защото пак имах безброй ядове с 2Т двигателите им, или не палят, или не работят добре, или загряват на средата на работата и после няма палене и т.н. Има и друго важно нещо - 2Т машинките сам мога да ги вдигна и натоваря дори в комби или джипка, хлапетата сами могат да ги бутат 20-30 метра дори, 4Т машините ще изискват двама възрастни да ги товарят на ремаркето, а умрели АТВтата, няма шанс децата да могат дори да ги изместят от пътя на 2-3 метра.
Ако имах едни 20-30 бона да ги дам за 3-4 нови 4Т АТВта нямаше да я има тази тема, в бюджета няма дори и 2-3 бона за АТВта, за това моля съветите да са в посока конкретната ситуация

Благодаря много!
Коментар