Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подгревни свещи някой да помага.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Подгревни свещи някой да помага.

    Видно от заглавието....фиат дукато 3 литра 180 мултиджет 2014

    Пали без проблем,дори и зимата като го взех си пали .....

    На борд компютъра ме дразни надписа ,чек глоу плуг.....


    Викам си...фасулска работа,аз колко свещи съм сменил

    Разхвърлям го отпред и греда....4 свещ е скъсана
    Трета свещ и е изваден кабела,1 и 2 май работят.

    Добре,ще извадя трета ....киснах,пръсках...леко с ключа и искочи ....шестограма само и се държи на тела на електрода...до тук добре....никаква промяна в дереджето,буса си пали и върви безгрижно.....

    Обаче,аз нито искам,нито желая да се занимавам със ваденето на свещите.....В момента свещите са накиснати със моторно масло ужким помага като загрява изстива ....и газ за горене ще им налея през седмицата....ако има още нещо дето да облекчи ваденето и да трябва да го напръскам,налея,купя....казвайте

    Мога за 15 минути да осигуря достъп до тях ....на 1 и 2 цилиндър пречи егр който ще разглобя мисля доста бързо....

    Та за Пловдив или София или където и да е.... Силистра ми е далеч но ако някой гарантирано може да извади и смени 4 бр свещи,да свирка...ей къде е Силистра... Пловдив,да се разберем къде и кога....свещите новите съм купил оригинални .....

    Ако някой го прави на адрес на клиента,имам двор голям, инструменти,вода -въздух .....звучи като балистична ракета....плащам си....имам и скара междувпрочем,а супермаркета е отсреща.

    Буса не изпитва никакви трудности с паленето и може да отиде където е необходимо.
    Последно редактирано от Roninn; 06-04-24, 21:05.
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

  • #2
    Нагласи динаметричния ключ на колкото е оказано да се завиват най-вероятно 10-12Nm. и опитай на развиване, ако не тръгнат главата долу...
    Всякакви вуду-шаманисти дето ги разпробиват не знам как биха гарантирали, че няма да остане някое парче от керамиката вътре.
    Киселина облекчава много ваденето на дюзи, ама пък при свещи колко да проникне навътре по резбата...

    Коментар


    • Roninn
      Roninn коментира
      Редактиране на коментар
      Той без свещи си пали,глава бих свалил от няма накъде,случая не е такъв за сега....

      А и при всяка смяна на свещи ли свалям главата ...
      Това трябва да има измислено решение,да не е космически робот на луната баси

      П.п Не съм натискал изобщо ,може би под 20 нютона даже със малката детска тресчотка натиснах съвсем леко....

  • #3
    Той проблема се случва когато е изгоряла свещта и не е хваната на време, натрупва яко нагар а електродара е много крехък.
    Аз веднъж съм издевателствал над моя си кола (беше силно прежалена) на която се откъсна малко парче от електрода 6-7мм.-буталото в дмт, дюзата свалих и го чукнах с пробой да падне в цилиндъра.
    Стана, ама го броя за чист късмет и не го препоръчвам.

    Коментар


    • #4
      Налага ми се да мисля за много по сложни неща ,не искам да се уча как се свалят тея свещи,даже не искам и да знам че трябва да се прави нещо там.... трябва ми човек който да свърши работа ,да си платя и да си мисля за моите задачи....



      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • #5
        Този мотор, в коша на Дукато, често има този проблем. От стъклото се стича вода върху главата. Поради топлинното раширение влиза между свеща и главата, също между дюза и главата. Виждал съм дюзи да държат на 20 тона хидравлика. На мен ни вадиха свещ, като завариха гайка. Контакти на майстори не мога да дам, но може да прегледате обявите. Тези хора взимат скъпо.
        FORD Maverik-2,3L, AWD, XLT-2 броя

        Коментар


        • Roninn
          Roninn коментира
          Редактиране на коментар
          За подгревна свещ са заварили гайка ли....аз така вадя шпилки от изпускателните колектори основно....даже на транзита новия двигател е със скъсани няколко шпилки и тея дни ще ги вадя ,че бая се забавих с тоя мотор.Бързали са да го свалят ,и доста поразии са направили ,но каквото такова.

      • #6
        Първоначално публикуван от nogopechen Преглед на мнение
        Този мотор, в коша на Дукато, често има този проблем. От стъклото се стича вода върху главата. Поради топлинното раширение влиза между свеща и главата, също между дюза и главата. Виждал съм дюзи да държат на 20 тона хидравлика. На мен ни вадиха свещ, като завариха гайка. Контакти на майстори не мога да дам, но може да прегледате обявите. Тези хора взимат скъпо.
        Да ,знам за този проблем с водата,от слънцето се нагрява уплатнението и по средата се надига милиметър в една зона около сантиметър ,от там водата олива мотора и равнината на която стоят свещите се покрива 5 мм с вода .....тоя проблем е идентичен със джъмпер,боксер ,дукато ...всички го имат .....конструктивна особенност....

        Тоя проблем се решава елементарно ,това ще го оправя за нула време.

        Да,по обявите излизат ....ще звъня и ходя до пиротска ако се наложи....относно сумите,колкото толкова...аз за моите услуги да не работя евтино.
        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
        Анатолий Пейчинов o8875о9815
        https://dvrbg.com/

        Коментар


        • #7
          Проблема със свещите и дюзите идва най вече като от долу през конуса или дихтунга почне да изпуска по малко газове и да трупа нагар . Тогава свеща / дюзата е като заварена и излиза на парчета . Има някоя като се закучи утрепваш по 2 - 3 дни . В добрите години ортака и с това се оправи . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN4823.JPG
Прегледи:582
Размер:435.7 КБ
ID:6962082
          Последно редактирано от sek.1; 07-04-24, 05:36.
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • #8
            Перфектно поддържан агрегат...
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Бус Мерцедес даже и така си вървеше без забележки . Разбрали че има нещо чак като нагара надигнал пластмасовия капак . Просто на по новите това им е конструктивно заложено . При старите мотори на Мерцедес или моя 2.1 ТД на Рено това е невъзможно .
              Последно редактирано от sek.1; 07-04-24, 07:41.

          • #9
            За свещи топ марката в моята класация е NGK.
            Имат клип каква процедура препоръчват - има време на киснене, начин на почистване и тнт.

            https://youtu.be/BYjyPuhbx-4

            Коментар


            • Roninn
              Roninn коментира
              Редактиране на коментар
              Любо,това и съм направил....чакам следващата седмица да скъсам и другите две....като ходя,да е комплексно

            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              По добре не ги пипай . Човек който с това се занимава и знае какво прави има всички шансове да ги отвие .

          • #10
            По конструктивни причини масовизираха това "извращение" при съвременните коли (късащи се подгревни свещи) тънки и дълги подгревни свещи - влизащи при буталото. Освен инструментите е необходима "шлосерска култура" ,търпение и опит.

            За блокирането, причината правилно е посочил Колегата (пропуск на газове и натрупване на сажди -въглерод). Проблема се усложнява от некомпетентен монтаж- непочистени леглата (има специализирани райбери) ,не спазване предписаните нютони и най важно се пропуска "обмазването" на свещта с керамична (1400градуса) или медна(1100 градуса) смазка. Ако това е направено дори да се кара с изгоряла свещ не е проблем отвиването.
            Развиването се улеснява при ползване на специализиран ударен гайковерт който позволява избор между 20,30,40 нютона (свещите се късат при усилие надхвърлящо два пъти предписаното за стягане) и топъл двигател ( 60- 70 градуса но не повече). Ако двигателя е много загрял (90 и+ градуса) резбовото легло освен радиално разширение има и аксиално (променя се стъпката на резбата в алуминиевата глава) и при развиването замазва ,затяга и къса свещта.

            Ефективно развиване на запекли свещи е с използването на радиално "напрежение" в комбинация с аксиални вибрации ( използвам преработен евтин китайски пневматичен чук с дроселиране на въздуха и динамометрична скала).
            Веднъж скъсани (както е в случая) ваденето е със специализирани инструменти , а тежките случаи... пада и главата
            .Вероятно в София ще намерите механик, който да ВИ реши проблема.

            Коментар


            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Най често става при използването на ефтинки алтернативни части . В повечето случай такава алтернативна свещ просто не можеш да я стегнеш до нужното ниво . От там изпуска още на първото палене . Има и коли на които е конструктивно заложено . Фолксваген имат един мотор с " умна " свещ . Съответно развиване / завиване е през една щанцована ламаринка в която е електрониката . Няма случай в историята такава свещ някой да е успял да отвие по нормалния начин. Освен това като и откачиш дори и за секунди кабела компютъра влиза в сервизен режим и събираш на погребение всички софийски диагностици . Такава беше последната на ортака . Клиента искаше да пътува събота и неделя ама колата му отвися пред сервиза на един колега повече от месец .
              Последно редактирано от sek.1; 08-04-24, 05:26.

            • Roninn
              Roninn коментира
              Редактиране на коментар
              Подозирам че стоят оригиналните свещи

            • neumoren
              neumoren коментира
              Редактиране на коментар
              керамичната грес става и за запалителни свещи нали? Аз досега за джанти и ламбда сонди я ползвах, за свещите не се бях сетил

          • #11
            Тия дни трябва да дойде това . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл.jpg
Прегледи:391
Размер:10.3 КБ
ID:6966720
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #12
              Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
              Тия дни трябва да дойде това . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл.jpg
Прегледи:391
Размер:10.3 КБ
ID:6966720
              Имай в предвид, че не на всички автомобили/пациенти става, при мен на Вранглера не стана и вдигнах джипа с импровизиран кран за 4тата дюза + пневматичен чук да блъска и пак не излезе като преди това беше изстудена 5-6 пъти до -20-25 градуса после нагрята десетина пъти до червено и дори до бяло и пак нъц.
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • #13
                Нагряването с оксижена никой не го е отменил но определено чука много помага . Миналата седмица ортака го яде с дюзите на един Ситроен С 4 2.0 HDI . Конструктивно така е направен че ако не извади дюзите не можеш да вървиш нататък да сваляш главата .
                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                Коментар


                • BatGeorgeone
                  BatGeorgeone коментира
                  Редактиране на коментар
                  И на Вранглера ми не можеш да пипаш нищо друго по главата ако не извадиш дюзите първо, аз за оксижен нямам мясно но нагрявах с индукционен нагревател до червено-бяло, метала става мек но дюзата не мърда

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X