Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Извеждане на картерна вентилация в атмосферата при турбо мотор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Извеждане на картерна вентилация в атмосферата при турбо мотор

    Става въпрос за един спор,който имам с колега-колата е опел зафира опц 2.0 турбо бензин.Най общо казано:от картера,излиза тръба,която влиза в капака на клапаните от предната му страна.От задната му стра,излиза маркуч,който влиза в смукателя,непосредствено след въздушния филтър,който захранва турбото с въздух.Може ли да се извади този маркуч,и да се пусне в атмосферата,под колата да кажем,а отвора на смукателя да се затапи?При атмосферен мотор,няма проблем,но тук наличието на турбина,променя ли нещата?
    Yamaha Yz450F
    Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
    Всичко с ''рошави''гуми!

  • #2
    Мисля, че ЕКУто на някой коли мери температура и/или налягане точно на тия газове горе към капака на клапаните, ако се променят параметрите сигурно поне грешки ще почне да пише, а може би и "чек енджин" ще светне, ако правилно съм те разбрал.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #3
      Може да се извади. И на дизел може да се извади. Но картерните газове при турбо мотор по субективното ми мнение са повече и където и да разположиш тоя маркуч, около него ще става пълно мазало.

      Жоре, меренето на температура на тия газове е безпредметно, още повече че няма как да е твърде по-различна от температурата на маслото и антифриза. Някои коли имат вакуум помпа и поддържат подналягане в картера и главата и там евентуално може да е някакъв проблем, ако приемем че изходящия маркуч на тая помпа е "заустен" преди турбото и компютъра разчита на определен поток, но и това много-много не си го представям.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Спарки, сигурно си прав, не споря, аз самия знаеш, че си правя на колите точно това упражнение да пренасоча картерните газове и да поставя допълнителен маслоуловител, че инак излиза много мръсотия от там.

    • #4
      Около 2-3 години карам 2,7т бензин (Ауди) с изхвърлени картерни газове. То там е некаква страшна дивотия от двете глави и от блока излизат тръби, в схемата е включена и некаква електрическа прахосмукачка. Сигурно има поне 5м. пътища, дето са на 20 години трошат се като солети и струват майка си и баща си. Айде сичко у лево, барбар с прахосмукачката - един 4 пътник и всичката гняс до дясната полуоска. Единствения проблм е, че като поработи повече от 5 мин. на място вътре започва да се усеща лека миризма, в движение няма ядове.
      Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

      Коментар


      • #5
        Аз също карах едно 5 години с изведена картерна вентилация моето 1.9 тди. Бях го засилил от 110 на 200 коня и нем и се занимаваше с тази гняс. Ако съм с бензин на газ задължително го оставям ,но при дизел само ми цапа колектора. А ако има и работещ ЕГР става ужас. Изхвърлих и двете и колектора ми блестеше.
        Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
        Ford Fiesta 1.4 Tdci

        Коментар


        • #6
          То хубаво махате писиви-то, ама после гледайте за бяла гъба на капачката за маслото, защото тогава лошо...

          Коментар


          • #7
            Кеч кен има измислен за тая работа, защо все по най мизерния начин ..

            Коментар


            • danail_3
              danail_3 коментира
              Редактиране на коментар
              Четирипътника е високо (около 10 см. над главите) и мисля успешно изпълнява ролята на кечкен. Поне около изходящия маркуч не се наблюдава омасляване.

          • #8
            А нещо че мотора остава без вакуум-при работа на обороти до 2к от тръбата, която излиза от картера и влиза в капака на клапаните,от нея духа,след тези обороти започва да смуче навътре.Когато се извади маркуча,който влиза в смукателя,така това засмукване изчезва,та от това тръгна спора,един вид, нарушава се това засмукване.
            Yamaha Yz450F
            Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
            Всичко с ''рошави''гуми!

            Коментар


            • #9
              От тръбата между филтъра и турбото вкарва пресен въздух в картера за вентилация, а някъде има pcv клапан, който пуска този въздух да излиза към колектора, когато там има вакуум.

              Коментар


              • #10
                Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                От тръбата между филтъра и турбото вкарва пресен въздух в картера за вентилация, а някъде има pcv клапан, който пуска този въздух да излиза към колектора, когато там има вакуум.
                Пробвай пак. И тоя път обърни внимание че говорим за турбо мотор, при който единственото място с някакъв постоянен, макар и малък, вакуум, е в участъка между филтъра и турбото.



                Същия двигател без турбо:



                Аз лично двигател, на който картера да се проветрява със свеж въздух заводски не съм виждал, не се сещам и за смислена причина за това. Сещам се за тъкмо обратното - повече свеж въздух значи по-бързо окисление на маслото, а нарочно повишен поток въздух през картера значи по-неефективно отделяне на маслените пари и съответно повишен разход на масло.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #11
                  При малка мощност на турбо мотора, съизмерима с подобен атмосферен, във всмукателния колектор има вакуум и съответно през калиброван отвор се изсмукват маслените пари. Ако мотора е с вакуум около максималния си, то може и да засмуква обезпрашен пресен въздух зад филтъра.
                  При натоварване, вакуума намалява и се доближава до атмосферното налягане - тогава маркуча с голям диаметър вкарва маслени пари с минимално налягане в колектора преди дроселната клапа (атмосферен мотор).
                  При пълнещо турбо - в колектора налягането е над атмосферното, съответно калибрования отвор е затапен от възвратен клапан и всичките картерни газове се вкарват преди турбото с минимално налягане.

                  В режим на моторна спирачка има макс вакуум и мотора в кондиция си смуква пресен въздух зад филтъра.
                  Ако мотора е пътник, то сегментите вече лошо уплътняват и "духа" през вентилацията. Вентилационния отвор към колектора не смогва да изсмуче всичко и постоянно се вкарват маслените пари след филтъра.

                  Коментар


                  • #12
                    oil catch can

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X