Здравейте.Преди 20 дена купих бус Ситроен Джъмпер 2.2HDI 130к.с. 2013г. Още от първия ден се чуваше съскащ звук от турбото,който се увеличи с времето (стана по-силен) докато накрая буса не влезе в авариен режим и двигателя се спъна яко.Едвам се форсира и на равно не вдига повече от 60км/.Свалих турбината и се оказа ,че гарнитурата между изп.колектор и турбото е пробила.Смених я .Сега съскащия звук изчезна ,но буса все още е в авариен режим.Въпроса ми е трябва ли с диагностика да се изтрият грешките за да излезе от аварийния режим или това става автоматично? Другия въпрос е понеже извадих буксата на ламбда сондата сега не мога да се сетя къде беше включена и не мога да я включа.Някой колега с такъв бус ако може да погледне къде е включена неговата ще съм му много благодарен.Някъде под буса трябва да е ,но при мен нищо не се вижда.Възможно ли е заради извадената букса на О2 сензора да влиза отново в авариен режим ?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Citroen Jumper 2013г - авариен режим
Свий
X
-
Да.
ЕКУ-то ще натрупа грешка "no lambda signal" и ще премине в авариен режим с усреднени стойности вместо ламбда сигнал.
Гледай внимателно къде е се включва буксата на сондата след като ти си я откачил не може да се е изпарила,там някъде е.Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
Място и хора към които да принадлежи ...
-
Вчера пуснах една диагностика ,но никакви грешки не извади.Странно ,защото поне ламбдата трябваше да я покаже .Още не съм обслужил буса откакто го купих .Днес ще сменя горивния филтър .В него ми е надеждата да е толкова запушен че да не стига гориво до помпата .Симптомите са точно като на недостиг на гориво (спънат ).Въздушния филтър май никога не беше сменян .Само него смених а обслужването го оставих за пролетта .
Коментар
-
Това е известния със своята проблемност двигател Форд Пума . Няма нещо което да не се чупи в него включително редовно излиза биела през блока Навремето мислехме че е основно поради калпави шофьори ама в последствие се оказа че си е калпав двигателя . Най редовната им болежка е да пропикае някоя дюза от там гори буталото и ако не се усетиш овреме биела през блока . https://offroad-bulgaria.com/forum/%...82%D0%B5%D0%BBБез цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
Така е ,съгласен съм ,но кое след 2000г производство не е "кашкавал" ? Комшията ми има прехвалена Toyota Land Cruiser 2010.Преди няколко години скъса колянов вал.Уж японско качество,скъп джип...голфа ми е почти 30 годишен вече не е чувал за ремонт на двигателя а не слизам от него .А буса работи много добре на.празен ход.Докарах го от София до Бургас на 120-130км/ на магистралата спи.Сега едвам се форсира след 2000 Об/мин. Като се разтрака ще го ремонтирам.Транзит 92г ли да взема ? Или Transporter T3....
Шефа ми купи чисто нов джип Мерцедес за 150 000лв и на 15 000км се счупи в Турция и там какви разправии с докарването и 2 месеца в сервиза стоя .Какво да правим всички сме жертви ,но трябва да се борим .
Коментар
-
Коментар
-
Циврите като бабичките пред блока...
Циврите, че двигателите били кашкавалени. В друга тема циврите, че джамбазите били връщали километражите на автомобилите от 400 000 км. на 140 000 км.
А на някой да му светва лампата как тия автомобили с кашкавалените двигатели са навъртели по 400 000 км? Може би с по 42 двигателя на всяко купе?
Коментар
-
Зависи много от шофьорите и обслужването.По принцип служебни коли никой не пази а бусовете се карат 90% не от собственика.Като гледам доста ги карат - всеки втори бус на улицата е Jumper/Boxer
Коментар
-
По принцип ако го караш и обслужваш грамотно според заводските мануали не е чак толкова зле . По заводско предписание му дават ревизия на дюзи на всеки 100 000 километра . Това ако си го карал само с читава нафта . Едни колеги от Русе казаха че имало някакви турски усилени бутала с които вече пропикалата дюза не е чак такава драма и ги сменяли веднага като купят буса . Търсят се и се карат защото са евтини поради факта че са доволно скапани като минат 5 години. Шофьора на тоя с изхвърчалата биела са хвалеше че редовно си карал натоварен с 2 тона София - Пловдив с 160 - 180 .
-
-
Конкретно тоя се кара само на територията на Нефтозавода. Имаме два. Другия е със ситроенски двигател и също се кара само на територията на завода но драми няма. Тоя с фордовия мотор е по-нов и на по-малко километри.Обслужването е според предписанията на производитела.И двата се карат от едни и същи шофьори.Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.
Коментар
-
Да се чуди човек как се движат по улиците всеки ден толкова бусове със спрели турбини,стопени бутала и биели през блоковете ... Сигурно всяка година сменят по 1-2 двигателя...На 300 000км ако се сменя по 1 двигател не виждам проблеми.Както и да е аз друго питах но така и не получих отговор.
Коментар
-
Първоначално публикуван от kameno karp Преглед на мнениеВеднъж и турбината му спря. Нямам си идея каква беше повредата и в какво се състоя ремонта. Но това са наблюдения само над един единствен такъв Ситроен. Просто може да си е куца бройка!
Коментар
-
Ако пак прочетеш поста ми,който си цитирал,може и да ти светне,че говоря за един конкретен мотор и не правя никакви глобални заключения!!! Относно Инс Ойл си в голяма заблуда. Нафтата е директно от завода. Плюс това слагат и добавки,които по принцип са за една скъпа верига. Марешката,която е до Инс в Комлука е на сина на собственика на Инс Ойл. Нафтата е същата като на Инс-а. Аз също не зареждам на Дега,няма и да зареждам. Зареждам само на Инс-а в Комлука или на Лукойла до Братовския портал на рафинерята. Не ме вълнува цената,а качеството на нафтата!!!
-
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар