Обява

Свий
Няма добавени обяви.

VW Touran 1.4 Метан Необяснимо Прегрява

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • VW Touran 1.4 Метан Необяснимо Прегрява

    Автомобила е 2014 Touran 1.4 ecofuel със фабричен метан.
    Оказа се много егзотичен двигател, почти никой не ще да работи по този автомбил. До колкото разбирам е директна инжекция на бензин, и мулти пойнт на метан. Има и турбо, около 150 к.с.
    Няма да коментирам колко е изцеден двигателя за това тежко купе и т.н. Това ми е пределно ясно че е силно стресиран блок и със не много голям ресурс, въпроса ми е към някой който си е имал работа с такъв продукт на VW, защото до този момент само се обикаля по сервизи и никой не може нищо конкретно да каже. Автомобила е току що закупен и е нов внос. Проблема се появи след около 1 седмица експлоатация, за първи път на прохода траянови врата на магистралата.

    Автомобила е на 250 хил км, компресията е измерена на около 165-170 на цилиндри 1 2 4, и 158 на 3ти. При сканиране за грешки дава единствено цилиндър 2 misfire. Двигателя работи и ускорява нормално без излишни шумове,пушеци или придърпване. Има мощност. Разхода е към 5кг метан на 100км.
    Не губи антифриз, не надува охладителната система, не цапа антифриза нито маслото.
    Проблема е че вдига постепенно с каране температурата на маслото на минимум 133 градуса C, като понякога може и до 140 да стигне. Тъй като няма датчик за температура на водата, след 137 градуса температура на масло, се включва червената лампа за загряване и почва да пищи. На проходи и всякъкви наклони загрява много бързо. Вентилаторите се включват постоянно и остават включени след паркиране/изгасване понякога по 10мин.
    Във трафик или градско се държи що годе нормално, при товар обаче загрява веднага. Термостатите и водната помпа са сменени. Радиатора е сравнително нов. Очевидно има циркулация на антифриз, съдейки по горещите маркучи на радиатора и самия радиатор. Като загрее губи мощност, климатика се изключва и т.н.

    Всеки коментар би бил полезен, благодаря предварително! Автомобила е на приятел.



  • #2
    Интересен ми е коментарът на колегите, които са в час с двигателите от последните поколения екоизмислици. Аз лично, бих го продал на мига. Всъщност, въобще не бих го закупил.
    Да уточня. Частично съм запознат със случая.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • valkopetrov
      valkopetrov коментира
      Редактиране на коментар
      Колега проверете електическата циркулационна помпа .Хваната е за предната долна част на скоростната кутия циркулира през турбо компресора на изгорелите газове не през чарджара.

  • #3
    На две коли ми се е случвало, дори едната беше WV макар и стар турбодизел , оправи се със смяна на капачката на радиатора с оригинална. Тук случая едва ли е такъв, но винаги от това се почва и ако е старата, я сменете
    ________________________________________________
    Subaru OUTBACK 2,5
    Hyundai TUCSON 2.0

    Коментар


    • nuclear944
      nuclear944 коментира
      Редактиране на коментар
      Забравих да кажа, че последния сервиз който вдигна ръце я смениха капачката.

  • #4
    Катализатор или кофти ЕГР ?
    Второ предположение- казваш, че радиатора е сравнително нов, да разбираме ли че е сменян ? Ако е така силно препоръчвам да почнеш от там.
    Не съм никак в час с метаните, малко с LPG-тата - ако тука има подобна система за редукция на налягането, както при обикновените газови системи и се осъществява топлообмен там чрез антифриза, при лек пропуск в охладителната система на метан може да се създават въздушни джобове. Как може да се провери ако е така - нека по-запознатите да кажат.

    Успех, интересен казус.

    Коментар


    • nuclear944
      nuclear944 коментира
      Редактиране на коментар
      Радиатора е сменян от предишния собственик, тоест джамбазина, нали е нов внос. Радиатора си личи че Е сменян в близката година, дали е оригинален на VW или някакво менте, не знаем още. Катализатор не знам, но вероятно МПС на метан по-трудно ще запуши катализатор.

    • I.Stoyanov
      I.Stoyanov коментира
      Редактиране на коментар
      Именно де, щом е сменян нямаш право да му се довериш. На едно японско МПС чисто нов радиатор водеше до загряване при еднакви други условия със стария нямаше никакви драми, само дето течеше на места. Видимо бяха еднакви, но напрактика в едното от казанчетата липсваше технологична преграда, която предполагам японеца е предвидил не щото е имал в излишък материал и инжЕнерен потенциал да я вложи в радиатора, а за да ориентира потока по-правилно в питата и да забави циркулацията.
      Смяна на радиатора с нов оригинален за 4-цифрена сума доведе нещата с ред и сега стрелката на температурата е закована посредатата, дори при 36 градуса външна температура на сянка и "дране" из баири и чукари.

  • #5
    Oil cooler и даже в паралел един допълнителен радиатор няма да му навреди.

    Коментар


    • KingofROAD
      KingofROAD коментира
      Редактиране на коментар
      Би трябвало да има един алуминиев куб преди масления филтър. Това е за температурата на маслото. Повечето VW около и над 100 к.с. го имат още от време оно...

  • #6
    Може ли да се спира метана? Загрявали на бензин при затворен метан?

    Коментар


    • nuclear944
      nuclear944 коментира
      Редактиране на коментар
      Това е че пущината няма контрол върху горивата. Пали автоматично и задължително на бензин, и си превключва горивата когато си поиска. Май дори не се разбира кога си на бензин и кога на метан, освен по миризмата на ауспуха...

  • #7
    Мисфайърите запушват катализатора и на метан. Саждите са същите рошави както и на другите въглеродни горива. Освен това след турбото температурата на газовете пада и катализаторът страда допълнително. 140 гр. на маслото е много, но не е критично. Изключено е да няма датчик за температура на антифриза, той говори на компа, той пък пали червената лампа и пищялката.

    Коментар


    • nuclear944
      nuclear944 коментира
      Редактиране на коментар
      Добре, аз лично до като го карах (25 мин самоков-боровец и обратно), нищо не усетих/чух подобно на мисфайр, но явно трябва да се обърне внимание на запалителната система.
      Иначе датчик няма на таблото за температурата на водата, и няма такава опция в менюто. Показва само маслена. Собственика и до 145+ го е качвал няколко пъти в началото, когато още не е знаел какво се случва..

  • #8
    Когато не му сипеш метан, а свърши, караш на бензин, и ще видиш дали прави същото.Предполагам, че проблемите ги прави метановата уредба

    Коментар


    • #9
      Някой може ли генерално да разясни този двигател с турбо ли е, турбо +компресор, или да прати линк към някаква документация? Също така каква е метановата уредба- течна фаза, с редуктор-изпарител и самата бензинова система директно впръскване ли е?
      Колегата със "електическата циркулационна помпа" ме вкара в тъча- това допълнителна водна помпа ли е, или играе някаква роля за емисиите?
      Нищо не знам за този двигател, не мога и да намеря информация, дори на немски. Има ли нещо общо със 1.4 TSI?

      Най новото е че термостатите са два, като единия е електрически. Не ми е ясно кой какво контролира и дали са на отделни кръгове.
      При свързване на Live Data в неподвижно състояние двигателя загрява до към 92-93 градуса и се отваря уж термостата, защото температурата след това почва да спада. Включват се и перките. Тоест в статично положение двигателя не загрява. Под товар и на наклон обаче е друго.

      Коментар


      • Shider
        Shider коментира
        Редактиране на коментар
        Точно за 1.4тси става дума - има си ги с фабричен метан и са сравнително масови. С турбо е, би трябвало да е без механичен компресор (те са със 170к.с.), с директно впръскване на бензин (за метана не съм сигурен - но подозирам, че е през същите дюзи). И да - освен двата термостата, има и две водни помпи. Едната е електрическа и се намира на маркучите в пространството между радиатора и вентилаторите. За елекртическата обикновено набива грешка, но често проблема не е, че не работи, а просто си губи обратната връзка и компа не "вижда", че тя си работи. Сменя се и не е скъпа (въпреки, че и това вече е много относително).
        Иначе двигателя е склонен към прегряване. И като се отвори, освен главата, се шлайфа и блока... Общо взето - по инфо от колеги, работещи по колите на бакшиши - си е (сравнително) калпав мотор с не много голям ресурс (примерно в сравнение с опелските 1.4/1.6турбо и фиатския 1.4турбо бензинки)...

      • Паджеровод
        Паджеровод коментира
        Редактиране на коментар
        Кажи с какво четеш грешките, ако е Торк през ЕЛМ , резултатите са много съмнителни. Трябва си Vcds или подобен клонинг най малко, за да разчиташ на тях.

      • valkopetrov
        valkopetrov коментира
        Редактиране на коментар
        Двигателя е с турбо компресор и супер чарджар . С директно впръскване. Ел .помпата допълнително охлажда не добре измислената водна система . В момента правя такъв мотор ако те интересува звънни да ти пратя снимки.0899599271.

    • #10
      Много благодаря за всички отзовали се-има достатъчно неща да се проверят, в Понеделник отива при поредния нов сервиз, и след това остава само VW дилърите като вариянт... А те искат по няколко стотачки само да отворят капака..

      Двигателя е 150 к.с. така че май е без компресор.

      Коментар


      • bocho64
        bocho64 коментира
        Редактиране на коментар
        Ако не ти е проблем би ли снимал таблото на тоз автомобил? Освен Рено автомобил без уред за температура не съм срещал.

    • #11
      Ето ти една прясна снимка и не е Рено
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5143.jpeg
Прегледи:444
Размер:400.8 КБ
ID:6933086
      ________________________________________________
      Subaru OUTBACK 2,5
      Hyundai TUCSON 2.0

      Коментар


      • bocho64
        bocho64 коментира
        Редактиране на коментар
        Хихихи вярно не били само франсетата !

      • IvanIvanovi
        IvanIvanovi коментира
        Редактиране на коментар
        Ама пък имам икономайзер, почти като на москвича ми от 90те. :-) само дето тук винаги ми показва 20 нали е бенве
        С някаква комбинация от натискане на едно копче изкарвало показанията за темп на дисплея, но не съм пробвал.

    • #12
      Шкода Фабия 2008 също няма уред, само лампа.
      Ford Maverick II 2.3 XLT
      Ford Mondeo MK5

      Коментар


      • #13
        Те на таблото не показват, но датчик за температурата със сигурност имат всичките. Просто тук се бърка датчик с индикатор. И всичкото накуп е уред

        Коментар


        • Asen Kushlev
          Asen Kushlev коментира
          Редактиране на коментар
          Естествено, че имат датчик. То не че като има индикатор със стрелка на таблото има голямо значение, на моята кола таблото е дигитално и стрелката може да си я настроят както си искат да показва. Това го има още от 90-те години. На Нисан приятел засече, че стрелката стои на идеалното за шофьора положение, малко под средата на скалата, в диапазона нещо като 60-110 градуса.

      • #14
        Колега. първо покрай да ти свърши метана и карай само на бензин, така ще отпадне варианта нещо по метана да е дефектно. За проблема ти най вероятно имаш запушен катализатор и охладителя на антифриза с маслото може да е запушен подменя се с нов!. Просто подмени охладителя и отворете катализатора и го погледнете за стопена пита. Не малко двигатели са заминали в кофара поради тези 2 лесни за отстраняване причини.

        Коментар


        • #15
          1. Електрически управляемия термостат сваля температурата на термостатиране с около 15 градуса. Това го прави компа при натоварване. Провери дали работи.
          2. Измери до каква температура се нагрява радиатора - т.е. имаш топлообмен мотор-радиатор ?
          3. Провери при включени вентилатори дали радиатора се охлажда адкватно? Здрави/счупени въздухозаборници, правилна посока на въртене на перките..... ?

          Трябва да можеш да си отговориш на въпросите:
          - Имаш нормално топлопредаване и разсейване на топлината, но мотора генерира необичайна топлина.
          - Имаш проблем с топлопредаването/разсейването на топлината, мотора генерира обичайна топлина.

          Така ще се ориентираш къде да търсиш проблем.

          Коментар


          • nuclear944
            nuclear944 коментира
            Редактиране на коментар
            Благодаря! Много полезен пост.

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X