Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мистериозно изчезнал антифриз

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Мистериозно изчезнал антифриз

    Здравейте, онзи ден отворих капака на колата(Браво 1,4 газ-бензин) и установих че антифриза е паднал доста под минимума. Нивото не е мърдало от смяната на масло и антифриз миналото лято. Колата беше престояла 30тина минути. От последната проверка на ниво бях минал 5-6 км градско. Реших да допълня с антифриз и дестилирана вода и събра може би 300 мл. Огледах за течове, но нямаше. Маркучите меки. Минах през един сервиз за проверка на газове в охладителната система. За моя изненада обаче, нивото беше стигнало малко под капачката на казанчето. Отляха малко но отказаха да правят теста при меки маркучи Според тях няма как да има проблем с главата или гарнитурата. Малко по късно оставих колата да работи на място с отворена капачка и пуснато парно, за да се обезвъздуши. Нямаше проблеми, нивото беше на макс и се прибрах. Вчера отварям капака за проверка на студен двигател и нивото пак беше високо, но може би един пръст над максимума. Отворих капачката да отлея малко, течността сама си излезе и нивото застана на макс. Реших че съм препълнил системата. Запалих колата с отворена капачка и след 5 минути забелязах че нивото пак се покачка . Угасих и спадна. Няколко часа по късно дръпнах със спринцовка още 200 мл докато за да е по средата между мин и макс и оставих колата. Някой имал ли е подобна случка да сподели проблеми ли е или е в следствие на препълване?
    Като развивам капачката на студено се чува все едно отварям безалкохолно и през малкото маркуче почва да смуче антифриз
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:refdssdf.jpg
Прегледи:494
Размер:216.7 КБ
ID:6917757

  • #2
    При отворена капачка нарушаваш работата на охл.система и съответно нивото ти не е коректно. Някои коли се самообезвъздушават, някои си имат процедури за това. Карай така и следи нивото, нормално е да има някакви промени, важното е да има антифриз.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • #3
      Следи нивото, ако има аномалии (покачва се или спада) вероятно да имаш проблем с гарнитурата или главата. Имай на предвид, че понякога при каране в града може и да не го хванеш проблема. Извънграда, на магистрала и т. н. т. е. когато се натовари както трябва мотора, тогава симптомите стават по ясни.

      П. П. Имал съм подобен проблем и все си мислих, че я капачката прави бела, я нещо друго. Като я изкарах на магистралата за 20 минути със 150 км/ч и след това отворих капака, съмняния вече нямах...
      Който търси , намира !
      Човекът е човек, когато е на път !

      Коментар


      • neumoren
        neumoren коментира
        Редактиране на коментар
        какво се е случило с теб? Изчезнал е антифриза ли? Иначе на всяко извънградско каране проверявам нивото и досега не е мърдал

      • cnc82
        cnc82 коментира
        Редактиране на коментар
        При мен не е изчезвал антифриза, но подобни аномалии наблюдавах понякога. Казваш, че при теб до сега не е мърдало нивото, но сега си забелязал, че нещо се случва. Просто 2-3 пъти я покарай извън града като я натисни повечко от нормалното. След това я оставяш да изстине напълно и гледаш нивото. И така 2-3 дни както казах, ако нивото не мърда, значи няма проблем.

    • #4
      Тази кола НЕ трябва да работи/заргява с отворена капачка. Капачката е и клапан, който осигурява необходимото налягане. А то е нужно, защото когато загрява, уреда хубаво ти отчита някъде около 90гр. примерно, но има места (в главата), където локално темпертурата е доста над 100гр. и именно налягането в системата предпазва от завиране, въздушни джобове и локално прегяване. А този Фиат освен това е и с турбо - т.е. още по-високи налягания и температура в цилиндъра...
      И въобще не трябва да се отваря при заграл двигател!
      И да, при нормално работила и изстинала кола е нормално леко да изсъска при развиване на капачката. И се долива, ако има нужда именно при студен двигател. И не е ненормално да долееш едни 200гр (а ти си предозирал най-вероятно) за година примрно. Търси проблем, ако започва да има нужда от доливане всеки месец, или седмица...
      Колата ти е и с газ - допълнително потенциални проблеми от фитинги, допълнителни маркучи, изпарител...
      Последно редактирано от Shider; 29-03-23, 17:38.
      SUZUKI V-STROM 1000
      Jeep Cherokee 2.5CRD
      TOYOTA PREVIA 2.4 'youngtimer
      о889 525 о74 - Владо

      Коментар


      • neumoren
        neumoren коментира
        Редактиране на коментар
        с отворена капачка и пуснато докрай парно знам че се обезвъдушава. Правих го за пръв път като я взех след смяна на антифриза. Над година от тогава нямаше проблеми.

    • #5
      Един прост тест - сложи капачка на разширителния съд с манометър. Виж движението на налягането в системата. Съпостави го с температурата на мотора.

      Коментар


      • #6
        IИ аз да се "изходя" по въпроса на колегата.
        - Първо упражнение-при затворен паровъздушен клапан и загряла кола (може да поработи 5 мин . на място с 2000-2500 об) и включен "радиаторен" вентилатор (95-100 градуса) ,маркучите освен ,че са горещи-трябва и да са по надути (по твърди) . Липсата на промяна най- вероятно е свързана с проблемна капачка (паровъздушен клапан).
        Второ упражнение -студен двигател ,доливате с антифриз разширителния съд до горния ръб на резбата (2-4мм-преди преливане) и стартирате двигателя (работи на празен ход) .Ако започне в рамките на минута да прелива антифриза и се появява газов обем-имате проблем ( пропуск на газове към охладителната система).

        Коментар


        • neumoren
          neumoren коментира
          Редактиране на коментар
          Като бях в сервиза за проверка на газовете нивото беше доста над макса. И при отваряне почна да излиза антифриза, тоест нивото се повишаваше. Но отказаха да правят теста защото маркучите били меки

      • #7
        Като бях писал че маркучите са меки, това е било само на топъл двигател. Сега ги проверих на студено и са на кокал и нямат стискане

        Коментар


        • #8
          Значи на студено някъде нещо пуска газове към охлаждането, а на топло уплътнява. КУрави маркучи на студен мотор са си еднозначен симптом. Ще трябва обезглавяване.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            На HEMI-то маркучите са и по-дебели и над метър дълги. И на студено са си меки. 15-30 минути след престой изгасено също осезаемо омекват. Отделно при загрявяне избутват в казанчето някакво количество, като изстине си го всмуква обратно. И не изчезва нищо. На студено си стои в средата, на горещо на максимума, и така в последните няколко хияди километри откак го имам.

            Никакви идеи не ти давам. Корави маркучи на студено значат проблем. Онова с EGR-а и охладителя му е само сламка. почти на 100% трябва обезглавяване, още повече щом и трудно пали. Най-вероятно ще завариш някол от цилиндрите измит и лъскав. Може да се гледа и с камерка през отворите на свещите.

            Най-вероятно ако запалиш на студено да се втвърдят, изгасиш, отвориш капачката да излезе квото там, и после затвориш и пак запалиш, пак ще се удървят.

            Казаха ти вече че има и някакъв шанс изпарителя да вкарва газ в антифриза. Но тогава ще смърди от казнчето. Това поне се изключва лесно - с по една скоба стискаш маркучите на изпарителя, и все едно си без изпарител.

          • petkov_bb
            petkov_bb коментира
            Редактиране на коментар
            Няма нужда от скоби по охладителните маркучи към изпарителя за проверката. ,Достатъчно е да се спре газта и няма как да навлезе от изпарителя към охладителната система. А съмнението за газов обем от цилиндрите съм описал, как най лесно за минута две се проверява.
            А това ,кой чете и какво разбира, също има значение. Затова, "брашното" да върви при фурнаджията.

          • neumoren
            neumoren коментира
            Редактиране на коментар
            petkov_bb писал съм под коментара че прелива. Относно първата част на мнението - утре ще пробвам 🙂

        • #9
          По съвета на petkov_bb - на загрял двигател всички маркучи с антифриз са топли на пипане. Доста по меки отколкото на студен. Минах 10км по околовръстното и засега антифриза не е мръднал.
          Но нещо друго - вентилатора е с две степени и не знам кога включва първата. Стоях на място и включи втора на 102 градуса. После повъртя докато температура падна на 84 и спря. Казвам втора защото според скоростта, това за мен е втора степен. Ако съм прав, не работи първата степен на вентилатора
          Видео: https://streamable.com/kb525k

          Коментар


          • #10
            Ако не работи правилно вентилаторът, това може да е причина за всичките неблагополучия с антифриза.

            Коментар


            • neumoren
              neumoren коментира
              Редактиране на коментар
              Ами не мога да разбера. Едни викат че първа скорост е само за климатроника. А втора за охлаждане на двигателя. Но като пусна климатроника, скоростта си е същата като на видеото. Правих тестове с диагностиката и като тестовам първа скорост, чувам релето как клика. Като тествам втора, вентилатора се включва. Това го правя на контакт. На запален двигател пък дава че няма подходящи условия за извършване на теста. Иначе проверих резистора на вентилатора, който отговаря за скоростта и почна да ми се разпада в ръцете

          • #11
            Това е резистора на степените на вентилатора, почнал е да се разпада и крачетата му са окислени. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20230401_112925.jpg
Прегледи:235
Размер:1.46 МБ
ID:6918155

            Коментар


            • #12
              Едни викат че първа скорост е само за климатроника.
              Това са пълни глупости.

              Първа и втора скорост на вентилатора се включват в зависимост от нуждата от охлаждане, която пък зависи от външните условия и от използването и на двигателя, и на климатика.

              При по-старите коли с по-дървените климатици беше по-просто - първа или втора степен според температурата на двигателя или на радиатора, а като пуснеш климатика задължително тръгваше втора степен независимо какво прави двигателят.


              Резисторът сигурно може да се смени с нов.

              Коментар


              • neumoren
                neumoren коментира
                Редактиране на коментар
                Може да се смени, да. На предната ми кола форд, проблема беше в самия вентилатор, понеже е с две перки и едната изгоря. Та го карах така докато разбера че не работи. Наистина няма много логика да има 2 степени пък едната въобще да не се включва

              • neumoren
                neumoren коментира
                Редактиране на коментар
                Напълно прав си. Смених резистора и вече първа степен се включва на диагностиката. Предполагам че и на място ще се включи, но като имам време ще проверя на каква температура. Неприятното е че на диагностика не даваше никакви грешки и ако не бях свалил резистора, никога нямаше да разбера, че е за смяна

            • #13
              Има ли вариант пропуск на антифриз през гарнитурата да ми прави проблем с паленето
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ign failure2.png
Прегледи:196
Размер:107.6 КБ
ID:6918252

              Коментар


              • stefsab
                stefsab коментира
                Редактиране на коментар
                Нещо не се връзва - 1300 оборота и 10.7 V ?

              • neumoren
                neumoren коментира
                Редактиране на коментар
                Аномалия някаква - като запише грешка, волтажа винаги е някакъв нереален

            • #14
              Първоначално публикуван от neumoren Преглед на мнение
              Има ли вариант пропуск на антифриз през гарнитурата да ми прави проблем с паленето
              Има. Както казах цилиндрите могат да се разгледат през дупките за свещ. Работа за 15 минути. Може да се премери и компресия. Може да се премери за наличие на изгорели газове в антифриза. Като не искат на топъл двигател, могат да премерят на студен, когато маркучите са твърди. Вероятно дори pH-то му ще каже доста. (разтворен CO2 в антифриза го прави кисел).

              Разбирам че не ти се ще, но най-вероятно ще сваляш глава.

              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #15
                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                Има. Както казах цилиндрите могат да се разгледат през дупките за свещ. Работа за 15 минути. Може да се премери и компресия. Може да се премери за наличие на изгорели газове в антифриза. Като не искат на топъл двигател, могат да премерят на студен, когато маркучите са твърди. Вероятно дори pH-то му ще каже доста. (разтворен CO2 в антифриза го прави кисел).

                Разбирам че не ти се ще, но най-вероятно ще сваляш глава.
                Такава камера ще ми свърши ли работа? Повърхността вътре трябва да е без деруги и странни оцветявания нали.. Свещите ги свалях последно октомври и бяха сухи

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_2023-04-02-15-59-25-57_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Прегледи:188
Размер:169.4 КБ
ID:6918269

                Коментар


                • petkov_bb
                  petkov_bb коментира
                  Редактиране на коментар
                  Знания и опит са необходими ,а не "камерки". Диагностиката на грамотен човек няма да отнеме повече от 10-20 минути. Тук през клавиатурата "тече " вече дни....

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X