Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за радиатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за радиатор

    Привет,
    Днес си играх да оправям парното на колата и забелязах боклуци в гърловината на радиатора. Боклуците бяха м/у външното и вътрешното гърло. Докато правих опити да ги махна се отчупи малка част от вътрешното гърло. След като промих всичко и парното си дойде, проблеми не се забелязваха, но ме гложди от вътре да карам така.
    Колата се ползва само за града и мога да рискувам, но все пак...
    Какво точно ще се случи, ако уплътнението на вътрешното гърло не функционира както трябва ?
    Втория ми въпрос е относно марките радиатори. Слагал съм на друг автомобил Нисенс преди 3 години и проблеми няма до сега, но чувам от няколко места, че занижили качеството. Ако реша да го сменям се спирам на NRF, но намерих на изгодна цена VALEO.
    Някой с отзиви за тях ?
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

  • #2
    Скоро щях да сменям кулера на колата ( ама грешна диагноза и необходимостта отпадна). Препоръчаха ми NRF. Ники, който продава съединители и накладки във форума. Цената която ми даде я нямаше в никой магазин. Та ако искаш, чуй се и с него.
    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

    Коментар


    • cnc82
      cnc82 коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря, ще го питам !

  • #3
    Радиатора ще го сменя , интересно ми е какво се случва като не уплътнява клапана ( капачката , колата е Митсубиши ) на вътрешното гърло ?
    По мои размишления - няма да поддържа зададеното налягане от 0.9 бара в охладителната система , какво следва от това , ако разсъждавам правилно ?
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

    Коментар


    • #4
      Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
      Радиатора ще го сменя , интересно ми е какво се случва като не уплътнява клапана ( капачката , колата е Митсубиши ) на вътрешното гърло ?
      По мои размишления - няма да поддържа зададеното налягане от 0.9 бара в охладителната система , какво следва от това , ако разсъждавам правилно ?
      Следва по-слабо охлаждане и бързо хвърляне на водите. Съответно като я изтървеш я прегряваш.
      Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
      Телефон - в профила!

      Коментар


      • #5
        Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение

        Следва по-слабо охлаждане и бързо хвърляне на водите. Съответно като я изтървеш я прегряваш.
        За пореден път говориш пълни глупусти!!!
        ===========
        Общо взето, нищо драматично не следва.
        Колата ще загрява малко по-бавно.
        При по-ниско налягане водата ( в случая антифриза) завира при по-ниска температура. Ама то антифриз дето завира на атмосфера под 110°С, няма. Като заври водата (антифриза) се образуват въздушни тапи и прегрява колата.
        Та това е. Друго няма.
        Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

        Коментар


        • #6
          Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
          ...По мои размишления - няма да поддържа зададеното налягане от 0.9 бара в охладителната система , какво следва от това , ако разсъждавам правилно ?
          Ами има вероятност да заври, и както е споменато по-напред - да изхвърли водата.
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #7
            Първоначално публикуван от kameno karp Преглед на мнение

            За пореден път говориш пълни глупусти!!!
            ===========
            Общо взето, нищо драматично не следва.
            Колата ще загрява малко по-бавно.
            При по-ниско налягане водата ( в случая антифриза) завира при по-ниска температура. Ама то антифриз дето завира на атмосфера под 110°С, няма. Като заври водата (антифриза) се образуват въздушни тапи и прегрява колата.
            Та това е. Друго няма.
            Пробвай да караш с прецакана капачка която не държи налягане. На мен ми се е случвало - хвърля водите. 2 атм. води до много по-добро охлаждане от 1атм.(отворена към атмосфера система), не е 2 пъти по-добро, но е примерно 1,5 пъти по-добро, физиците да кажат.
            Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
            Телефон - в профила!

            Коментар


            • kameno karp
              kameno karp коментира
              Редактиране на коментар
              Ами карал съм. Няма драма.

          • #8
            Така..., днес я покарах така, тъй като няма от къде да взема нов радиатор по-рано от сряда и като, че ли наистина загря една идея по-късно. Но не съм сигурен в това, защото системата не беше се обезвъздушила след промивки на радиатори и блок. По-късно пак я карах, драми няма никакви, поне засега. Част от вътрешното гърло липсва, може би 1/3 на дълбочина 0,5-1 мм. Дали му пречи реално, не мога да кажа. Опасенията са ми, че в натоварване на системата (на баир, жега и т. н.) тогава може да ми направи номер.

            П. П. За протокола : В момента съм с вода.
            Засега ще избягвам да я карам, докато сменя радиатора.
            Последно редактирано от cnc82; 03-09-22, 21:44.
            Който търси , намира !
            Човекът е човек, когато е на път !

            Коментар


            • kameno karp
              kameno karp коментира
              Редактиране на коментар
              Температурата до която се нагрява антифриза няма връзка с това дали системата е отворена или под налягане.Ако с изправен радиатор колата не е прегрявала, няма да прегрява и сега.

            • cnc82
              cnc82 коментира
              Редактиране на коментар
              Да, до сега проблеми не е имало. Знам, че при по-високо налягане флуида почва да кипи при по-висока температура. Ако приемем 85-90 гр. за нормална работна температура, значи не би следвало да се появят проблеми в този случай, с този радиатор.

              А по-бавното загряване на какво се дължи, на по-ниското налягане ?

            • kameno karp
              kameno karp коментира
              Редактиране на коментар
              Ами да. Виж в тенджерата под налягане колко по-бързо завира водата.

          • #9
            Не се знае откога си карал с ниско налягане и неработещ клапан в капачката, нали от това започна темата, че имало боклуци и си започнал да ги чистиш. Карай си с едно на ум докато намериш нов радиатор.

            Коментар


            • #10
              Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
              ...Опасенията са ми, че в натоварване на системата (на баир, жега и т. н.) тогава може да ми направи номер.

              П. П. За протокола : В момента съм с вода...
              При отворена охладителна система точката на кипене зависи И от надморската височина. По-високо, по-сварен двигател...
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • kameno karp
                kameno karp коментира
                Редактиране на коментар
                https://bg.hiloved.com/%D1%82%D0%BE%...-%D0%BD%D0%B0/
                Една от причините да се кара с антифриз е, че кипи при температура по-висока от тази на водата.

              • cnc82
                cnc82 коментира
                Редактиране на коментар
                Полезна информация ! Приблизително с увеличаване на надморската височина с 1000 м температурата на кипене пада с 3,5 градуса.

            • #11
              Само за протокола : Няколко дни карах така (със счупено вътрешно гърло), драми нямаше никакви. Единствено, че осезаемо по-бавно загряваше колата. Днес смених радиатора и всичко е по старому..
              Който търси , намира !
              Човекът е човек, когато е на път !

              Коментар


              • kameno karp
                kameno karp коментира
                Редактиране на коментар
                NRF ли соложи или Валео?

              • cnc82
                cnc82 коментира
                Редактиране на коментар
                Nissens сложих, такъв ми изпадна в последния момент на добра цена. Чувам, че напоследък развалили качеството, но този е произведен 2016 и се надявам да е ОК.

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X