Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Много картерни газове...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Много картерни газове...

    Здравейте! Искам да ви попитам дали при проблем в главата е възможна появата на необичайно много картерни газове, или това се дължи предимно на заминали сегменти? Имам съмнения за главата, защото от доста време се чуваше почукване като от повдигач докато леко загрее мотора, а от преди няколко седмици се появи и по-осезаемо чукане, което продължаваше до пълно заграяване на мотора, а понякога оставаше и след това. Разхода на масло се вдигна и отваряйки капачката на маслото и вдигайки щеката, излизат доста картерни газове Преди година мерих компресията и на всички цилиндри беше 9.5 само на един 8. Миналата седмица мерих отново и този цилиндър с по-малката компресия показа 6 атмосфери Преди няколко седмици смених и маслото надявайки се, че нещо със звука ще се промени, но уви... тогава смених и въздушния филтър и за първи път забелязах, че по него има омазнено петно в средата, и в кутията му мирише на изгоряло масло.
    Та... питането ми е дали мога да мина метър само с ремонт на главата, или ме чака основен ремонт? Малко, като мятане на боб е, но поне искам да знам дали при проблем в главата могат да се появят картерни газове на богато.
    Благодаря за вниманието!
    ОФА КБ X20SE + метан

  • #2
    Сегменти със сигурност , а поради почукването - най вероятно и бутала. Водачи и нови клапани се подразбират.
    Фиат Купе
    Опел Фронтера В
    Мицубиши Паджеро Пинин

    Коментар


    • #3
      Има си диагностика и може да се гарантира висока предвидимост на състоянието на цилиндрово -буталната група.. Тества се в Горна и Долна мъртва точка, всяко едно бутало за пропуски.

      Коментар


      • #4
        Само дето не се сещам откъде от главата ще се повишат картерните газове...
        Фиат Купе
        Опел Фронтера В
        Мицубиши Паджеро Пинин

        Коментар


        • petkov_bb
          petkov_bb коментира
          Редактиране на коментар
          Не са измислили начин ,но знае ли човек .Живеем във век на иновации (щом успяха през водната помпа да смесят масло и антифриз) и конструкторски главоблъсканици.

      • #5
        А според мен, при положение че така или иначе тоя мотор ще се отваря, няма никакъв смисъл да се гадае. А като му хвръкне главата ще е пределно ясно къде е проблема.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • petkov_bb
          petkov_bb коментира
          Редактиране на коментар
          А износването на сегментите (евентуално) как се "хваща", само при смъкната глава...........

        • kameno karp
          kameno karp коментира
          Редактиране на коментар
          Тия неща се "хващат" преди да се почне разглобяването. Да не се окаже, че заради един изгорял клапан са пръснали целия мотор.

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Заради един изгорял клапан така или иначе се сваля глава. А и картерни газове от изгорял клапан не го вждам като твърде вероятно.

          Сегменти се хващат с малко масло в цилинтрите още при меренето на компресия, но не е драма - ако няма проблем с главата, което ще се види след свалянето и, значи е цилиндър или блок. И двете в общия случак пак са видими - компресия с 3 бара по-ниска само на един цилиндър, без видими поражения по цилиндъра (спрямо останалите), тоест стоящ си хонинг или геометрия, каквато и на останалите - не остава нищо друго освен бутало/сегменти, което си е класическата причина за посочените симптоми.
          Последно редактирано от sparkybg; 06-10-21, 09:07.

      • #6
        Към основен ремонт клонят нещата.
        Но не разбрах каква е колата, и до колко е рентабилно да се прави?

        Коментар


        • #7
          Първоначално публикуван от ctef Преглед на мнение
          Към основен ремонт клонят нещата.
          Но не разбрах каква е колата, и до колко е рентабилно да се прави?
          Да и аз вече така мисля. Снощи прибирайки се от вилата близо до София усетих, че работи на три цилиндъра и на магия се прибрах. Сутринта махнах свещта на проблемния цилиндър, която бе черна и омаслена и замерих компресия на студен мотор-3
          Колата е Опел Фронтера A 98-ма година 2.0 бензин и метан. Днес след разговори с приятели и колеги установих, че основен ремонт няма, как да стъпи под 2500лв. и то с някои условности, а все пак като се вади мотора е добре да се смени и съединител.
          Вариантите са или да извадя едни луди пари (като цяло джипката е запазена за годините си), или да купя на риск друг мотор, или да я продам на някоя морга.
          ОФА КБ X20SE + метан

          Коментар


          • ctef
            ctef коментира
            Редактиране на коментар
            Изчетох съветите на колегите по-долу.
            Мисля че при такава компресия на този цилиндър е изключено да минеш само със сегменти.
            По принцип съм за - ако се прави, да се прави както трябва. Не ми харесва и вариант за употребван двигател.
            Пак допира до рентабилност, колко ти е мила колата и колко е запазена.
            И далеч не е за морга. Намират се хора които биха я купили на разумна цена и да си я стегнат. Мой съсед успя да продаде Фронтера -абсолютно свлачище според моите разбирания за кола

        • #8
          Първоначално публикуван от VladimCho Преглед на мнение


          Колата е Опел Фронтера A 98-ма година 2.0 бензин и метан. Днес след разговори с приятели и колеги установих, че основен ремонт няма, как да стъпи под 2500лв. и то с някои условности, а все пак като се вади мотора е добре да се смени и съединител.
          :
          Вие си знаете,но съвети от приятели и колеги бих оставил на заден план (звучи като чул,казали му), консултирайте (след диагностика) се с хора които правят тези ремонти.
          Пс. Понятието "основен ремонт" във Вашия случай вероятно ще се сведе до обслужване на глава,смяна на сегменти , семеринги и ангренажен комплект.

          Коментар


          • #9
            Смяна на сегменти на Фронтера на място не става - мотора трябва да е вън.
            Фиат Купе
            Опел Фронтера В
            Мицубиши Паджеро Пинин

            Коментар


            • #10
              Не е като да няма Вектри / Омеги за по 500 - 600 лв. с тоя мотор, дето могат да се чуят/покарат. У наше село смяна на мотор върви 200-300 лв, които ще си върнеш като дадеш купето на вторични.
              Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

              Коментар


              • #11
                Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
                Вие си знаете,но съвети от приятели и колеги бих оставил на заден план (звучи като чул,казали му), консултирайте (след диагностика) се с хора които правят тези ремонти.
                Пс. Понятието "основен ремонт" във Вашия случай вероятно ще се сведе до обслужване на глава,смяна на сегменти , семеринги и ангренажен комплект.
                - плюс бутала трети ремонт . А нищо не се знае и за основните лагери . И изобщо ... .
                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                Коментар


                • #12
                  Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение

                  - плюс бутала трети ремонт . А нищо не се знае и за основните лагери . И изобщо ... .
                  За последния месец и половина отварях три мотора. Всичките бяха в много прилично състояние откъм лагери,цилиндри и бутала (е ключа при сегментите е над 1мм).
                  Определено технологиите от последните 30г. не са като тези ползвани в Москвича и Жигулата (при каране на по къси дистанции ставаха за ремонт на 120-150хл. км)

                  Коментар


                  • Vlado_Ts
                    Vlado_Ts коментира
                    Редактиране на коментар
                    При 9 атм. компресия в 3 цилиндъра + 6 атм. в единия - да очакваш "много прилично състояние" е твърдо оптимистично . Дори за "Опел" .

                  • petkov_bb
                    petkov_bb коментира
                    Редактиране на коментар
                    За това през годините посочвам ,че правилната диагностика е от решаващо значение. Опелите по често имат проблеми в клапаните и по рядко задрал цилиндър,повредено бутало,......
                    - При всяко отваряне на двигател задължително и най много време и труд се отделя в "ревизията " на главата.

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X