Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Бензинова помпа за карбураторен двигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Бензинова помпа за карбураторен двигател

    Въпросът е за тези до 25 години.

    Бензиновата помпа на Москвич, Жигули е мембранна. Един щок, задвижван от ексцентрик, тласка мембраната с постоянен ход и помпи бензин към карбуратора. Значи, количеството напомпан бензин зависи само от оборотите на двигателя.

    Ако колата върви с включен мотор по надолнище и развива големи обороти, а харчи много малко бензин, КЪДЕ ОТИВА ИЗЛИШЪКЪТ?

    1.Събира се в карбуратора.

    2.Връща се в резервоара.

    3.Излива се на пътя.

  • #2
    До: Бензинова помпа за карбураторен двигател

    Тъй като съм над 25 г., нямам право да отговоря. Но да уточня - въпросът конкретно за Москвич, Жигули ли е, или изобщо за автомобилните карбураторни бензинови помпи ? Защото има и други решения (освен тези при Москвич, Жигули).

    Коментар


    • #3
      До: Бензинова помпа за карбураторен двигател

      ...
      сори, не видях ограничението, поста да не се брои
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #4
        До: Бензинова помпа за карбураторен двигател

        При Москвич, Жигула, ГАЗ 21 Волга, Победа, Варшава и т.н. соц. красоти, връзката резервоар/карбуратор се осъществява посредством един контур:
        Резервоар, "сонда" (в която има груб мрежест филтър), горивопровод, бензинова попма, филтър за фино пречистванена бензина, горивопровод, иглен клапан на карбуратора и поплавкова камера.

        Симеоне, от посочените 3 отговора няма верен, поне ако се касае за изброените от теб автомобили.

        Разглеждаме постановката. Пускаме по наклон, оборотите на мотора се повишават. Респективно бензиновата попма ускорява хода си и трескаво се опитва да запълни поплавковата камера с гориво. Последната вече е пълна, поплавъка е в горно положение и затваря игленият клапан. От двете налягания при клапаните на помпата, мембраната остава в горно положение, при което палецът й продължава да се движи от ексцентрика на разпределителния вал, но не я достига.

        Това се нарича "празен ход" на помпата.

        Разглеждаме една друга, не толкова разпространена система, при автомобилът ГАЗ-24 "Волга".
        Волгата е била най-скъпият автомобил през онези времена и същевременно символ на статут. Нормално е в нея да има повече нововъведения.
        При ГАЗ 24 излишъкът от гориво се връща в резервоара. На карбуратора е поставен един тройник, чийто входящ отвор е доста по-голям от изходящия (този за "обратния" бензин"). Когато игления клапан се затвори, налягането казано образно няма къде да отиде и бензина протича през малкия отвор на тройника към резервоара.

        Но при монтаж на АГУ, съответно електрически клапан за бензина, пак се наблюдава явлението "празен ход".

        п.п. имам право да пиша - на 18 съм
        Последно редактирано от м20_маниак; 13-08-09, 13:45. Причина: допълнение
        С "Фармахим" - непобедим
        Дизел - само дънки!

        Коментар


        • #5
          До: Бензинова помпа за карбураторен двигател

          От ~1.5год карам 1.5 кабуратор с един контур на горивопровода (VAZ2107) с такава бензинова помпа за карбуратор (от Suzuki) и разхода на бенз си е към 8-9 градско
          Студове -10 -15, жеги 35+ градуса помпата работи като часовник и няма тенденции да тръгва да се поврежда
          Оригиналната направо съм я демонтирал и си държа само тази ел.
          Направил съм я да се включва като дам на контакт и отделно имам ключе с което мога да я изключвам ако пожелая
          Може да храни двигатели поне до 2.2 това съм сигурен (сигурно може и повече) - има добър дебит.


          Хубавото е че ако има проблем със задавяне на карбуратора може да се реши като се направи някаква схемичка таймер която да управлява помпата - 10sec работи, 10sec неработи и може да е сложи ключе към педала на газта което като като дадеш газ то да шунтира таймера и помпата работи постоянно но това са си вече изгъзици
          Прикачени файлове

          Коментар


          • #6
            До: Бензинова помпа за карбураторен двигател

            Маниак М20 е съвсем точен.

            И като сме се хванали за горивните помпи, да видим кой какво знае за горивните помпи на реактивните самолети.

            Чувал съм следната версия. По време на войната в СССР попадат няколко реактивни английски самолети. Оттам руснаците ги изкопирали. А САЩ са се разсърдили силно на английския съюзник.

            А помпата е била аксиално-бутална с променлив ъгъл вал-диск и оттук дебит от максимален, до нула.

            По-късно този принцип е бил приет в хидравличните помпи и двигатели: на строителните машини, комбайни жетварски и т.н.

            Ето само външен вид на помпи и двигатели.

            http://www.hydrotech-bg.com/index.ph...r%5Bpage%5D=12

            Коментар


            • #7
              До: Бензинова помпа за карбураторен двигател

              Това пак ли е тест за "до 25"?
              Иначе съм виждал такъв тип помпа на хидравлична преса... руска... голям хемороид
              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

              Коментар


              • #8
                До: Бензинова помпа за карбураторен двигател

                Първоначално публикуван от Симеон Преглед на мнение
                Маниак М20 е съвсем точен.
                Не подценявай младите!
                Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                Коментар


                • #9
                  До: Бензинова помпа за карбураторен двигател

                  Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                  Това пак ли е тест за "до 25"?
                  Иначе съм виждал такъв тип помпа на хидравлична преса... руска... голям хемороид
                  Погледни която и да е съвременна верижна машина. И двата задвижващи венеца на веригите имат свой хидромотор. Преди управлението ставаше с фрикциони. Спираш лявата верига (механично!!) дясната работи и си завил наляво. Сега с управляемите хидромотори решението е просто и елегантно.

                  Разглоби твоя "хемороид" да видиш колко е интересно вътре в кутията

                  Коментар


                  • #10
                    До: Бензинова помпа за карбураторен двигател

                    Първоначално публикуван от Симеон Преглед на мнение
                    ...Разглоби твоя "хемороид" да видиш колко е интересно вътре в кутията
                    Тъкмо затова казах, че е "хемороид". 20 цилиндърчета, които някой друг вече беше разглобил ...
                    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X