Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Тефлонови семеринги

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Тефлонови семеринги

    Забелязвам, че напоследък все по-често се използват PTFE уплътнители, без допълнителна пружинка.Какви са впечатленията ви от тях спрямо стандартните семеринги.
    Най-вече ме интересува да не издълбават вала и да не текват рязко.Но ако живота им е по-дълъг от стандартните каучукуови не бих се разсърдил.Цената им обикновено е х2 и по х3 на стандартните.В случая става дума за употреба по двигател, тоест е изключено температурите да превишат 100-150 градуса, което е психологическата граница за тези уплътнители.

  • #2
    Че те точно такива си се слагат на първо вграждане ,например при ВАГ групата. И си изкарват доволно,срока на експлоатация на запад+ тукашния . Даже са по щадящи към вала от гумата с пружина.

    Коментар


    • #3
      По принцип съм фен на ВАГ групата, като ремонтопригодни коли с вложена техническа мисъл в агрегатите, но в последните 15-20 години не са баш за пример
      В PSA групата също се използват в последните години, но и те не се баш еталон за качество на вложените материали
      От моя гледна точка, щом са по-държеливи на температура и по-устойчиви на химическо въздействие, трябва да са по-дълговечни.В двигателите ги мори първо температурата.

      Коментар


      • #4
        Каква химия на тефлона бе, той има по-малко химия и от благородните газове. Тях поне в някакви условия можеш да ги накараш да реагират с нещо друго, и даже със себе си. А това - никак и с нищо. Нали затова го правят.

        Температурата на разлагането му е 415 по Целзий. На топене - 327. Максималната експуатационна е 260, след това става прекалено мек.

        Коментар


        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Все температури, които не искам да достига моя двигател

      • #5
        Има ли къде да се видят в каталог?
        За температура - тефлонът не помръдва до над 300 градуса, но се смачква лесно при натиск и има ниска еластичност. Химически е практически неразрушим в двигателя. Не става за семеринги без някаква хитрост.

        Коментар


        • #6
          https://www.skf.com/id/products/indu...lications/ptfe
          Примерно, дано не го сметнат за реклама, но ги има и в каталозите на другите сериозни производители.



          Това, което винаги ме е озадачавало е, че при монтаж изрично пише да не се смазва вала, което противоречи на всичко, което съм чел и са ми набивали в главата.НО светът върви напред, доверявам се на производителя и нахлузвам както е казал.

          Коментар


          • #7
            Не ме кефи че повторния монтаж е труден към невъзможен ,без "фунийката" му.
            Калин Владов,09РСПБЗН

            Коментар


            • #8
              Леле, изтрещех, кво става тука бе??? Некъф пионерски кръжок(((

              Тефлонът сам по себе си Е(!!!) лагерен материал. За сухи лагери. Като полиамида, да кажем, само че е много по-хлъзгав, та не изтрива вала. Най-най хлъзгавия твърд материал. По-хлъзгав и от маслото.
              Семерингът НЕ Е носещ елемент, и от него никой не иска да има конструктивна коравина. Гумата на простите семеринги много по-твърда ли е? А тефлонът има предостатъчно еластичност.
              А тефлонови лагери и семеринги няма в кварталната железария, щото струват колкото струват, понеже се правят както се правят. Няма как да има по-хубави, ама няма и кой да ги прави в ТКЗС-то.

              Двигателя можеш да го докараш до 260 градуса с горелката, или като подпалиш колата.

              Коментар


              • Kirilpm
                Kirilpm коментира
                Редактиране на коментар
                Тефлонът сам по себе си е търговско наименование, недей да изтрещяваш
                Иначе е и уплътнителен материал и лагерен, че даже и изолационен.За лагери не зная, но тефлонови втулки ползвам от доста време по най-различни места, все правени на универсален струг, досущ като тези в ТКЗС-то.

            • #9
              Чистият тефлон тече при натиск - мачка се. Иначе е идеално плъзгащото се нещо.
              Обсъжданите семеринги са механични смеси на тефлон с пълнители, според производителя.

              Коментар


              • #10
                Ъхъ. Сега остава да видим кой и какво натиска семеринга. И кой е гепил лагерите, които трябва да носят усилието.

                Коментар


                • #11
                  Всички използват такива втулки. Та вече са забелязали, че правенето на просто цилиндър на струга е жив кошмар, какво остава за сложния семеринг.

                  А иначе тефлона е измислен просто за изолатор, за взривателите на първите американски атомни бомби, не за тапициране на турски тигани.

                  Коментар


                  • #12
                    Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                    Ъхъ. Сега остава да видим кой и какво натиска семеринга.
                    Дали му видя конструкцията на тоя семеринг?
                    И сам ли ще се сетиш какво го натиска?

                    Коментар


                    • #13
                      Ми семеринг, какво му е? Мембрана в черупка. Какво откъде да го натиска? Тая мембрана сама стиска, не нея.

                      Коментар


                      • #14
                        Да обобщя една вечер четене по англосаксонски форуми. PTFE семерингите са по-добри поне в автомобилните приложения, практически не износват валовете, на доста хора са помогнали при направено каналче от обикновена семеринга.Бензин, нафта, биодизел и разни други бъркочи използвани в двигателите не им влияят по никакъв начин, тоест би трябвало да не се трогват и от разните промивки.Не успях единствено да си изясня защо не бива да се смазват при монтажа, никъде не намерих единодушно мнение по въпроса

                        Коментар


                        • Kirilpm
                          Kirilpm коментира
                          Редактиране на коментар
                          Изрично е опоменато да не се смазват.Но понеже кой чете инструкции съм монтирал сигурно стотина обилно смазани, без да съм имал каквито и да е проблеми в последствие,а и доста време е минало.

                        • Mais
                          Mais коментира
                          Редактиране на коментар
                          Когато смажеш с масло семеринг, няма да имаш уплътняване , защото триенето ще става между молекулите(съвременните масла като загреят стават вискоко молекулни съединения) на маслото и съответно ще пуска масло (едно време може и да е ставала с намазване на ста гумени семеринги с онези простите масла М10Д). Печелил съм не един бас със стари "майстори". Практиката показва , че този тип уплатнители са по дългодрайни и издръжливи. Единсвения недостатък е , че много трябва да се внимава при монтажа(задължително с пластмасов дорник ) и последващо изчакване от поне 4 астрономически часа преди да се пусне в експлотация!

                        • Kirilpm
                          Kirilpm коментира
                          Редактиране на коментар
                          Не знам за кое едно време става въпрос, но в съвсем скорошно време ми се е случвало да изскочи пружинката на семеринг и да текне като лейка, понеже се е запретнал при монтажа.А никога не съм се замислял с какво масло да смажа семеринга при мотаж, най-често го смазвам с това, което ми е под ръка

                          Това за четирите астрономически часа, го пише в инструкцията на всички производители, не съм си правил експерименти и го приемам на доверие.

                      • #15
                        Бе човек, нали ти казах още в началото, че тефлона НЯМА химия. Очевидно, че и никакви ГСМ не могат да му действат НИКАК. Това се учи в Х клас.

                        А не се смазват по същата причина, по която не се смазват и другите семеринги, нито черупките на лагерите. Ако смазваш тия неща, те рано или късно ще превъртят в леглата си.
                        А това го пише и в учебника по шлосерство за ІХ клас, даже на български.

                        Коментар


                        • Кольо
                          Кольо коментира
                          Редактиране на коментар
                          Семеринг се маже по вътрешния ръб, колкото за лесно монтиране-да не се обърне или да задере.
                          После няма нужда, маслото което той спира е достатъчно за мазането на няколко микрона контактна повърхност

                        • Kirilpm
                          Kirilpm коментира
                          Редактиране на коментар
                          @Стефан
                          В момента пишеш такива глупости, че се чудя дали не си правиш майтап.
                          Семеринг се маже по вътрешния ръб, впрочем няма сила, която да накара нормален семеринг да превърти по външния,освен ако някой не е изтървал размера на леглото.Черупките на лагерите СЕ мажат от вътрешната страна при монтаж, външната докато работят винаги е в масло, не знам това да е причинило превъртането на някой лагер, някъде по света.

                          Тефлоновите семеринги пише изрично да НЕ СЕ смазват при монтаж нито по вътрешния нито по въшния диаметър.На обикновените си пише да се смажат отвътре.

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X