Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какви са отличията между турбо и атмосферни колянови валове

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Какви са отличията между турбо и атмосферни колянови валове

    Здравейте, става въпрос за вал от Вито 2.3д и 2.3тд. Като размери знам ,че са еднакви, но по сериен номер различни. Единственото, което забелязвам е липсата на следи от закаляване на шийките при атмосферния. Дали материалът е различен - чугун против стомана или обработката? Някой запознат?
    Прикачени файлове

  • #2
    Някак си КВ и чугун не мога да ги вместя в едно изречение.
    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

    Коментар


    • petroffbg
      petroffbg коментира
      Редактиране на коментар
      Масово автомобилните колянови и разпределителни валове са от чугун.

    • kameno karp
      kameno karp коментира
      Редактиране на коментар
      Ха, интересно. Ама никога не е късно човек да се изложи!

    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      Чак масово не е, ама има доста. Но от по-специален чугун.

  • #3
    Просто предположение, не знам кое е различното.

    Коментар


    • #4
      Разликата е в буталата, но с ясното съзнание за това и на собствена отговорност - става.
      Ако ще турбинираш атмосферен OM601, имам помпа, колектори и турбина с чисто нов английски картридж от Колос на под 500km.

      Ако имаш интерес - 0898 82 ОI 82, ама след 11:00.
      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

      Коментар


      • #5
        Първият е отлят , а вторият е изкован , разликата е голяма.
        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

        Коментар


        • #6
          Ом604 ще е, но помпа съм намерил. Въпросът е за вала. Бутала и биели знам ,че са различни.

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            А как ще компенсираш разликата в хода, при 604 е с 5-6мм по-малък? Което значи, че буталата в ГМТ ще са с 2-3мм по-нагоре...

        • #7
          Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
          Първият е отлят , а вторият е изкован , разликата е голяма.
          Ако е така, разбирам разликата, но предположение ли е от ваша страна или сте сигурен? И двата имат следи от леене ,поне според мен.
          Прикачени файлове

          Коментар


          • motor_men
            motor_men коментира
            Редактиране на коментар
            Сигурен съм , отлива се заготовка , след което минава през преса.

        • #8
          Имам два от турбо мотор, но и двата имат нужда от шлайфане, докато този другият е в идеални размери, но пък явно е по-слаб.

          Коментар


          • #9
            При 2.3, 2.9 и 3.5 хода е по-голям, освен диаметъра, от този при 2.0, 2.5 и 3.0.
            Не знам хода на OM604 колко е, а и сега не ми се рови, но е по-вероятно да е като при 2.0, а и мисля, че май и при OM604 бяха две кубатури, но дали разликата е в хода или диаметъра на буталото, въобще не се сещам.
            Колега, идеята ти е интересна, но няма да е лошо малко да почетеш, най-малкото за да се дадат точните порции на помпата, освен ако не си решил да го "помпаш", разбира се.
            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

            Коментар


            • Джоу (x3mrjoe)
              Джоу (x3mrjoe) коментира
              Редактиране на коментар
              Няма начин, но и така да стане - той ще е за заигравка, а моят си е немски и обслужен, който не искам да барам.
              ... а преди няма и месец за мааалко изпуснах 606 177 коня, барабар със скоростите, почти за без пари, за което много ме беше яд, ама Съдбата ме компенсира.

            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              606 не ти върши работа. По-скъпо се вкарва в джип.

            • Джоу (x3mrjoe)
              Джоу (x3mrjoe) коментира
              Редактиране на коментар
              Така е, но имам бъдещи творчески планове и за него, та нямаше да е излишен.

          • #10
            Не спирам да чета. Няма да го пренапомпвам, смятам да е около 150-180, но като цяло следвам неща, които са правени понеже не съм много вещ.

            Коментар


            • #11
              Каква е разликата в теглото на валовете?
              После диаметърът на маслените канали е възможно да е различен.

              Коментар


              • #12
                Първоначално публикуван от td120 Преглед на мнение
                Каква е разликата в теглото на валовете?
                После диаметърът на маслените канали е възможно да е различен.
                Не съм се сетил да ги претегля. Ще проверя, а иначе маслените канали са същите.

                Коментар


                • #13
                  При положение , че технологията на производство е различна , и съответно и материала е различен , най-вероятно ще има и разлика в теглото и разпределението на теглото. Но ако е комплект с правилните биели и бутала , това няма да е от значение.
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • #14
                    Единият ,който е от турбодизел тежи 18.1кг ,и два по 16,7кг, от които единият е също от тд , а другият е чистият дизел. Тежкият е щампован с D23A / предполагам дизел 2.3/ и изглежда доста груб като отливка и някак стар. Другите два са D23. Чистият дизел няма такива следи от "закаляване" и това е единствената разлика с останалите два.
                    Чудя се откъм износване дали и трите са еднакво устойчиви, а тези които са от ТД ,да са просто по-здрави при сериозни натоварвания.
                    Аз искам да ползвам двигателя за офроуд машина , но нищо сериозно като състезания или тежка ежедневна натовареност.

                    Коментар


                    • Джоу (x3mrjoe)
                      Джоу (x3mrjoe) коментира
                      Редактиране на коментар
                      Половин bar-че няма да го усети, а за оптимизация е достатъчно, особено в гората с бавни.

                  • #15
                    Не стана ясно кой ОМ604 правиш, 2.0 или 2.2, въпреки че съдейки по валовете би трябвало да е 2.2 ?
                    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                    Коментар


                    • cecoa1
                      cecoa1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Не бърка, 604 е с по 4 клапана на цилиндър, а на 601 са два. Има изрази на челото на буталото.
                      А 604 е само атмосферен, той ще го турбинира. Бутала от турбо 605. Трябва да са по-здрави и да има пръскалки на масло в блока.

                      ПП: Пак се съмнявам как ще стане заради някои неща, ама...
                      Последно редактирано от cecoa1; 25-11-20, 15:23.

                    • Джоу (x3mrjoe)
                      Джоу (x3mrjoe) коментира
                      Редактиране на коментар
                      Погледнах буталата за 4 клапановите - верно били изрязани за клапаните, които даже са и по ъгъл !
                      Също така видях, че при турбиниране на 604 слагат бутала от 605/6 турбо, което всъщност и аз имах предвид в написаното, та колегата да помисли по въпроса.

                    • Phantomaz
                      Phantomaz коментира
                      Редактиране на коментар
                      Какви са ви съмненията?

                      При турбиниране на ом604 не слагат други бутала, защото няма турбо бутало с 4 клапана и 89мм - за съжаление.

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X