Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на 2 от 4 бутала?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна на 2 от 4 бутала?

    Здравейте.Налага се да сменя 2 бутала от 4 цилиндров двигател,но чух ,че теглото на буталата на всеки двигател е различно и смяната на не всички бутала заедно водило до дисбаланс и разлика в силите образувани по време на работа .Въпроса ми е може ли да се претеглят с електронна везна например буталата и да се изберат такива с еднакво тегло или се сменят само комплект 4 бутала?

  • #2
    Мерят се заедно с биелите,че и там има разлика в грамажа. Стига да влязат в допуска за тежест нищо не пречи и само едно да смениш.

    Коментар


    • #3
      Въпоса ВИ подсказва ,че нямате опит с тези ремонти и вместо да се учите се доверете на някой познат с опит. Не е проблем да се подравнят като тегло,но освен "везната" трябва подходящ прав шлайф и знания за участъците които носят "интервенции".

      Коментар


      • #4
        Значи ако не знам нещо по-добре да не питам за него ? Или да питам за неща,които са ми пределно ясни?

        Коментар


        • petkov_bb
          petkov_bb коментира
          Редактиране на коментар
          Няма защо да "подскачате".
          Ако беше толкова елементарно всички щяха да си правят и основни ремонти на "терасата". За да се стигне до интервенции при колянов вал,биели и бутала си трябва последователно натрупване на знания и умения и снабдяване с инструменти-все неща дето ги има при тези който се занимават с тези дейности................................. (,По евтиния,сигурен и лесен начин съм ВИ подсказал).

          А че никой няма да ВИ спре да се самообучавате върху собствената техника е ясно

          Пс. А за да не си мислите, че не помагам ,когато опрете до тегловото изравняване (след като измерите общото тегло (буталната и мотовилкова група), ще ВИ разкажа и как да измерите разликите в теглото на горната и долната глава на биелата и как и от къде се отнема материал за да си ги подравните , като тегло и " баланс" .
          Последно редактирано от petkov_bb; 22-11-20, 16:58.

      • #5
        Кажи и мотора кой е, щото има мотори, в които буталата са две по две различни и като форма. Най-разпространен такъв пример са моторите с помпа-дюза на VAG.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #6
          Moтора е Z13DTJ .Монтира се във Фиат,Опел,Сузуки,Шевролет и др

          Коментар


          • #7
            Могат да се изравнят по тегло, но...
            А сигурен ли сте че буталата ще са от същия производител? Едно на ръка.
            Буталата ще са с различна степен на износване. Вкл. ширината на каналите на сегментите.
            Защо да го правите? Толкова ли е скъп комплектът?
            Ако колата си заслужава и ще я експлоатирате още, сменете 4те.

            Коментар


            • motor_men
              motor_men коментира
              Редактиране на коментар
              Във всеки стар/не нов/ двигател , буталата са с различна степен на износване. А той най-вероятно ще ползва втора употреба бутала.

          • #8
            По спомен, на 1.9/2.4 JTD буталата бяха по 5÷600лв/бр, като не мога да се сетя дали със или без сегментите, та за тоя 1.3 едва ли цените ще са по-различни.
            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

            Коментар


            • #9
              Първоначално публикуван от stypkata Преглед на мнение
              Здравейте.Налага се да сменя 2 бутала от 4 цилиндров двигател,но чух ,че теглото на буталата на всеки двигател е различно и смяната на не всички бутала заедно водило до дисбаланс и разлика в силите образувани по време на работа .Въпроса ми е може ли да се претеглят с електронна везна например буталата и да се изберат такива с еднакво тегло или се сменят само комплект 4 бутала?
              Буталата при производството им , чрез отнемане на материал , се "докарват" до приблизително еднаква тежест. Та ако твоите две , и другите две са за първоначално вграждане/от не ремонтирани двигатели/ няма да има разлика. Но ако се купуват нови , трябва да се сменят и четирите.
              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

              Коментар


              • Veni1
                Veni1 коментира
                Редактиране на коментар
                Понеже това беше в аспекта на специалността ми в МЕИ-то, буталата на двигателите ВАЗ се разпределяха в 5 теглови групи - след отливането, и механичната обработка. Групите са отбелязани на челото на буталото. Може би с а1 до а5 се отбелязваха, ама не помня. Това - за заводско вграждане. И това - отпреди отпреди 35 години..

              • motor_men
                motor_men коментира
                Редактиране на коментар
                Преди 35г. съм виждал ново соц бутало и ново немско бутало , едното се сменяше с другото преди първото палене на мотора. А сега производствения контрол е жесток.

            • #10
              Преди десет години със Митсубиши Л 300 с двигател 4D56 2,5 дизел влязох със висока скорост в дълбока вода и вследствие на воден удар при пълна газ на двигателя се изкривиха две от биелите.Станаха по къси съответно с 1,5 и 3,5 мм.
              Подмених ги с други от същия двигател 4D56 само че от Хюндай Н 100 такива намерих.
              Новите биели бяха с по 40-50 грама по леки и се наложи да ги направя по тежки като им вградих по една планка отстрани в шийката на самата биела .
              Заварих тези противотежести с по една точка с електрожена в двата им края.
              Докарах четирите биели до еднакво тегло по този начин,и понеже не знаех че, не може и понеже не бях професионален автомонтьор а хобист и мераклия и нямах два лева в джоба за нови части събрах така двигателя и го карах 5 години после и около 45 х.км и така я продадох колата.

              Та с две думи според мен е възможно да се балансират теглата на буталата но задължително с биелите , защото само върху тях може да се заварява ако трябва да се донажда тежест.
              Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
              Място и хора към които да принадлежи ...

              Коментар


              • motor_men
                motor_men коментира
                Редактиране на коментар
                При биелите теглото е от много по-голямо значение , но е от значение и в коя част на биелата е разликата в теглото , и къде точно си добавил тежест. Но важното е , че и в твоя случай нещата са възможни.

              • ctef
                ctef коментира
                Редактиране на коментар
                Нарича се приведено тегло.
                Веднъж биелата се мери цялата, естествено и с лагерния капак и болтовете.
                И втори път се мери само часта с лагера и капака, като в отвора на буталния болт е подпряна шарнирно на опора.
                При нужда се отнема материал от мъртвите зони, тези които не оказват влияние на якоста.

              • motor_men
                motor_men коментира
                Редактиране на коментар
                Различно е движението при двете части на биелата , при буталния болт и при лагера.

            • #11
              Оказа се,че буталата ми имат разлика от 7-8 грама.Намерих други бутала от друга кола със същите разлики в теглото на буталата.Избрах 2-те с най-близко тегло до моето или с 2-3 грама по-леки от моите бутала

              Коментар


              • motor_men
                motor_men коментира
                Редактиране на коментар
                Няма да има проблем с тази разлика.

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X