Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Странен казус с двигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Странен казус с двигател

    Чудя се дали е за тук или за тойотския фоум, защото двигателя 1CD-FTV освен на леки коли го слагат и на "джипки".
    Става дума за 2.0 турбо-дизел "комънрейл" 116 к.с. D4D. Като цяло двигателя е отличен и няма проблеми с него. На таблото пише 220 000 км. но аз отдавна не вярвам на такива неща. Както и да е!

    Проблема или по-скоро странноста се състои в следното: Сменям маслото. Колата навърта пробег между 8-9000 км. като до тези километри изобщо не го пипа. Сиреч до 8000 км. нивото си седи все там до, където е било в началото (не спада и не се покачва). Мине ли ги обаче до 10 000 изяжда литър, че и повече. След това го сменям и пак така. Няма течове по мотора.
    До сега съм и навъртял 40 000 и всеки път едно и също. Кара се с пълна синтетика 5W-30, каквото и дават от завода по предписание. Старая се да използвам само качествени масла, защото съм брал ядове с ментета и много се пазя.
    Карам я с оргинално тойотско от представителството и с Yacco, като второто по ми допада и като цена и като качество.Ползвам го защото вносителя ми е познат и няма да ми набута менте.

    Интересно ми е дали и други го имат този проблем и най вече на какво се дължи.
    Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.

  • #2
    Това го правят много различни автомобили с много видове масло. Казват, че маслото "краква" в някакъв момент, рязко си променя качествата и почва да изгаря в двигателя. Т.е. желателно е да се сменя преди момента на поява на "разхода" на масло.
    "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

    Коментар


    • #3
      Абсолютно нормално. Случвало ми се е на три различни коли, с различни мотори. Като стане маслото за смяна, започва да изчезва със страшна сила. Доливането не помага, даже изчезва още по-бързо.
      Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

      Коментар


      • #4
        да, при мен става същото на бензинов 2,0 Хюндай, сменям го и не чакам 10 хил.
        ________________________________________________
        Subaru OUTBACK 2,5
        Hyundai TUCSON 2.0

        Коментар


        • #5
          Нормално, започва "да го гори", защото е изгубило доста от качествата като ново:
          мазилност-има повече триене, загрява се до по-висока температура и се изпарява;
          термопроводимост намалена-получава се повърхностно изпарение;
          разтворено е в него гориво и кипи на по-ниска температура.
          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

          Коментар


          • #6
            Този двигател го има в Рав4 и в упътването на колата си пише че маслото се сменя на 6м или 5хил мили, което си е към 8хил км

            Коментар


            • Bogoljub Gagic
              Bogoljub Gagic коментира
              Редактиране на коментар
              Ау-у-у-у, не думай! Това трябва да го види cecoa1.

            • siem
              siem коментира
              Редактиране на коментар
              Моята книжка е на „талянски“, а аз не му отбирам на тоя език. От друга страна колата е от „умните“ (Корола Версо) и има индикатор за смяна на маслото- жълта ламБа с надпис която се включва автоматично след определен пробег, мисля че беше между 12 или 15 000 км. Лично за мен такива километри с едно масло са абсурдни (винаги сменям на 10 000) и нито я гледам, нито я ползвам.

          • #7
            Правилно са написали колегите, маслото се прецаква и колата започва да го яде като топъл хляб. Написал си, че караш със "пълна синтетика", само да ти обадя, че по магазините няма "пълна синтетика", нито това от Тойота нито Якото.. най-обикновенни масла база група 3 мисля че бяха + добавки. За пълна синтетика Амсойл и нагоре марките ама е цифра. Иначе може и с тези да караш ама ги сменяй на 6000-7000 км. че да не пускаш утре тема във форума "Странен звук от D4D 2.0 при еди какви си обороти например".

            Коментар


            • siem
              siem коментира
              Редактиране на коментар
              Това за пълната синтетика може да е вярно, може и да не е. Вие на базата на какво го твърдите?

            • tabu_bg
              tabu_bg коментира
              Редактиране на коментар
              На много четене.

            • BulAf
              BulAf коментира
              Редактиране на коментар
              "Пълна синтетика", освен че е чисто търговско-маркетингово понятие (трик) друго значение няма ;-)

          • #8
            siem коментира
            Днес, 21:07
            Моята книжка е на „талянски“, а аз не му отбирам на тоя език. От друга страна колата е от „умните“ (Корола Версо) и има индикатор за смяна на маслото- жълта ламБа с надпис която се включва автоматично след определен пробег, мисля че беше между 12 или 15 000 км. Лично за мен такива километри с едно масло са абсурдни (винаги сменям на 10 000) и нито я гледам, нито я ползвам.
            Във форумЪт категорично битува и надделява мнението, че тези лампи се не включват след определен пробег, ами в колата има някакъв масло-анализатор, автоматична лаборатория , която анализира състава на маслото, измерва окисляването му, вискозитета му, изчислява още 36 параметра и прогнозира остатъчния му живот.
            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар


            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              Не се прави на ударен, ламБи и съобщения има на различни принципи, само на описания от теб нЕма.

            • Asteri
              Asteri коментира
              Редактиране на коментар
              Мерят и по нещо от самото масло, но е свързано с електричество, не с химия.

            • stefsab
              stefsab коментира
              Редактиране на коментар
              При MB има сензор за капацитета на маслото. От него компа/таблото си смята един коефициент за качеството на маслото. Този коефициент е от основните показатели за изчисляване на сервизния интервал.
              Дизелите на Мазда вкарват гориво в маслото, и на пръчката има специална резка "по въпроса".

          • #9
            Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
            Във форумЪт категорично битува и надделява мнението, че тези лампи се не включват след определен пробег, ами в колата има някакъв масло-анализатор, автоматична лаборатория , която анализира състава на маслото, измерва окисляването му, вискозитета му, изчислява още 36 параметра и прогнозира остатъчния му живот.
            Ха моята лаборатория сигурно е в багажника под третия ред седалки, ма още не съм я открил...
            Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.

            Коментар


            • veskov
              veskov коментира
              Редактиране на коментар
              5/30 е маслото, но каквото и да сложиш, пак ще е 8К. И тя, и 2,2D4D/150 от опит и нови са си така, до 300К км, после не знам. Сменявай и филтри, и карай

          • #10
            При новите (>10г.) може и да мерят някакви показатели на маслото, ама тия глупости започнаха да ги слагат още 90-те и тогава мереха две неща- време и пробег. Което изтече първо. Сменям масло май месец, не карам колата цяло лято, есента се качвам и...сервизен интервал за маслото свети.
            Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

            Коментар


            • #11
              cecoa1 коментира
              Днес, 21:34
              Не се прави на ударен, ламБи и съобщения има на различни принципи, само на описания от теб нЕма.
              Уффф, ще ме накараш да ровя темата. И аз мисля, че освен пробег, най-много време да мери. Нали сервизният интервал на повечето коли може да се променя.
              Ти по-добре кАжи нещо за това на колко (стотин) хиляди километра требе да се сменя маслото, щото нали само на гагичовите автомобили пишело да се сменя на 5 хил. мили.
              "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

              Коментар


              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                Има едни други, които мерят не само време и километри, а и как караш... Ползват там някакви алгоритми, и при някакво оптимално ползване на колата, минават доста километри без да пищи за смяна... Обаче при някакви други условия на ползване, пищи на по-малко отколкото го препоръчват на твоя джип.
                Иначе уточнихме, че сменяш на колкото и аз.

            • #12
              Да използвам темата, че май съм с близък казус, но още трупам километри и наблюдения.
              Масло 5/40 Мотул и Бардал ако има значение, препоръчано за колата 10/40. Оставам с впечаление, че когато е горещо времето намалява, а сега като застудя спря да мърда по щеката. Възможно ли е или си внушавам? Сегашно масло(Бардал) е още на много малко километри и не съм доливал, но отначало бързо намаля по щеката. Предното масло(Мотул) изчезваше бързо лятото и доливах, пак на малко километри, няма течове(или го оправих) и не припушва синьо.
              Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
              Телефон - в профила!

              Коментар


              • Bogoljub Gagic
                Bogoljub Gagic коментира
                Редактиране на коментар
                Много льошо. фРъгай двигателА преди да те е оставѝл некъде...

              • Иван Жоров
                Иван Жоров коментира
                Редактиране на коментар
                Чак път така. Лятото стигна до 1л. на 2000км. при пробег под 8000км. на маслото. Не съм свикнал да доливам масло и малко ме притеснява.

            • #13
              Маслото освен друго има и свойството да се изпарява.Колкото и да те убеждават производителите, че тяхното се изпарява с до 97% по-малко от други марки на пазара.Колкото му е по-топло в двигателя толкова повече ще се изпарява, оттам можеш да си отговориш на въпроса защо лятото така пък зимата иначе.Решенията на проблема са две или с повече масло или с по-добро охлаждане.Най-простият начин да се сдобиеш с повече масло в двигателя е да намериш по-голям филтър, подходящ за този двигател.В някои случаи разликата в обема на маслото стига до половин литър само от масления филтър а повече масло и по-голяма филтрираща площ са все в твоя полза.

              Коментар


              • siem
                siem коментира
                Редактиране на коментар
                Кирил, при мен лятото на набримчен климатик и 140 по магистралата не ми го пипна за почти 1000 км. а го почна сега, когато минах 8000 и е по хладно.

                П.П. Събира малко повече. Около 6 л.

              • Иван Жоров
                Иван Жоров коментира
                Редактиране на коментар
                При теб е от старост на маслото. Като подмине определени километри, особенно ако е настъпвана повече, започва да губи. Случвало ми се е на няколко коли и като започне да губи обикновено сменям. Другия месец като и навъртя 1000км. извънградско и засека дали гори ще си покаже дали все още изчезва или е било само лятото в жегите.

              • Kirilpm
                Kirilpm коментира
                Редактиране на коментар
                Иван Жоров Не бъркай охлаждането на маслото с охлаждането на водата, не е задължително да са неразривно свързани.

                siem По неписано правило колкото повече масло събира даден агрегат спрямо обема и мощността му - толкова по-дълго и щастливо живее.Според мен провери си картерната вентилация.

            • #14
              Преди години се наложи да сменя маслото на МЛ -а в Германия във фирмен сервиз на Мерцедес .За изминалите след това около 4 000 км. ми изчезна толкова ,колкото изчезваше обичайно за 15 000 км. .Оказа се ,че са ми сложили аралско 0W30 вместо обичайното 5W30 което слагаха тук .Според германеца това било оригиналното .

              Коментар


              • stefsab
                stefsab коментира
                Редактиране на коментар
                Ладата си гореше Арал, С Мотул не доливах. После с печката на Eurol -а му се вземаше ресурса за 8к-9к км и след този пробег го гореше сериозно. С Mobil си изкарва 20 к. както е по табло.

            • #15
              От няколко години слагам кастрол пълна синтетика на всички коли ,и сменям масло след 20 000 к.
              Не наблюдавам такива аномалии.На някои немърда нивото,на други от макс пада до минимум...на работната доливам литър за 20 000 км.щото все тече от някъде.

              пп Кастрола е от Германия..
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • siem
                siem коментира
                Редактиране на коментар
                И мен ме интересува. Кастрол си е марка, няма спор, но от България в никакъв случай няма да взема.

              • pustrina
                pustrina коментира
                Редактиране на коментар
                Аз го купувам на място в магазина. След смяна веднага купувам следващата туба да си чака реда.

              • IvanIvanovi
                IvanIvanovi коментира
                Редактиране на коментар
                отказвам се

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X