Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Отоплителни/охладителни батализми - част 2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Отоплителни/охладителни батализми - част 2

    23.12.2019 г. Отишъл съм следобед при верни приятели в стругаро-фрезисткия им цех, въоръжен с един куп части от/за Варшавата и кротко фрезоваме; струговаме; заваряваме; меримЕ; пробиваме; нарязваме резби (едната беше 3/8" 18 NPT, жив и здрав да е Румбата, че осигури метчик примерно седмица преди това), бракуваме ("само да струговам ей тая тука повърхнина и сме готови... да го бракуваме!)", възстанояваме.... до никое време (1:00 - 1:30 напуснахме помещението). Шегуваме се, че ще прекараме по гаражи и цехове Коледно-новогодишните празници и даже би било доста забавно (никой от нас няма дори бегла представа, че това наистина ще се случи след по-малко от денонощие - по Коледа желанията се сбъдват!)

    Около 22:30 ми звъни обезпокоен приятел, на който Аудито му се е счупило някъде си. Половин час правя аборт по телефона и се стигна до извод, че нищо не можем да направим и въпреки късния час и пракически настъпилите празници, един местен механик спира до него, закача го и го извлича в неговия гараж, където ще бъде ремонтирано и готово на 24.12 към обяд.

    24.12.2019. Събуждам се на обед, паля Бавареца, минавам да взема момчето и да го закарам на около 40 км от София, където вече го чака готовото Ауди. Качваме се на Околовръстното от Черни връх в посока Бояна... Малко след това усетих, че парното започна да отслабва (явно започваха контракциите), веднага занатисках кода, който извежда на таблото температурата на охл. течност в °C (за щастие беше 95°C - посредством даунгрейд с по-стар модел термостат я понижих принудително, иначе този двигател поддържа над 107°C), точно отбих, когато нещо каза "БАУ", изтекоха водите и тя... роди! Тъкмо отворих капака на колата, когато зад нас спря друга родилка, от която излизаха пушеци - Зафира със скъсан обслужващ ремък. Нямаха резервен ремък, пък и на кола с неправилно поставен двигател (напречно), не е толкова лесно да се чопли точно там..

    Ориентирах се набързо, че при мен е избухнал пластмасовият фланец на горния маркуч, който свързва главата към радиатора. Нямаше много логика в това, защото когато монтирах "по-студен" термостат (преди няколко години), смених повечето фланци с маркучите и о-пръстените, та вече нямаше какво да напича и напъва охладителната ми система... Добре, че съм стара къща, та си пазех старите здрави компоненти, върнахме се до нас, взех антифриз и въпросното водно съединение, монтирах нещата за 5 минути, заредих, обезвъздуших, взехме неговата кола и се върнах за вечерята на Бъдни вечер...

    След обилно ядене реших, че ми стигат толкова автобатализми за тези 24+ часа и се обадих на една девойка, за да я взема в нас и да празнуваме... Коледа. Да, ама шило в торба не стои и преди да се запътя към нея, реших да погледна какво и защо се е случило с колата ми. Запалих (усетих лек пропуск в запалването), отвих капачката и с голяма доза раздразнение установих, че в разширителния съд се влива не само антифриз, ами и малки дози изгорели газове... Стана ми ясно, че батализмите едва сега настъпват, обадих се, че НЯМА да Я взема и направо поех курс към гаража. Именно "поех курс", защото когато тръгнах от нашите - нямаше нищо, но когато вече влизах през вратите (с вратите) вече се чудех кола ли карам или параход...

    Измерих компресия - цилиндри 1, 2 и 3 бяха около 14, ноооо номер 4 даде към 11,5 и ми беше ясно, че НЕ е клапан или сегменти. Внимателно я декапитирах и ето на какво ми приличаше гарнитурата около 4-ти:
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:86695544_194301438607518_3780608412132311040_n.jpg Прегледи:0 Размер:163.0 КБ ID:6560289
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:86179593_126160545403210_92428898800762880_n.jpg Прегледи:0 Размер:63.9 КБ ID:6560290

    Малко се напрегнАх, защото преди 5 години и около 95 000 км отварях двигателя и посменявах малко неща. Гарнитурата е Elring, купена от голям вносител у нас, тогава правих и "пълна аутопсия" на главата, моменти на затягане, ъгли - всичко по предписание! Излишно е да казвам, че съм я карал само с уж "качествен" антифриз от същия този вносител (съобразен със заводските предписания), сменяван е на 2 години, а промивки с химикали (киселини, основи) на охладителната система НЕ съм извършвал. Един път я продухах с чиста вода от водопровода при Ясен, заредих нов антифриз и ГАААЗ!

    Нещо ми беше изгризало нещастната гарнитура. Да потопявам лакмусова лента в този антифриз, който съм налял преди 12 чАса, беше безсмислено...

    Хубавите неща, които забелязах при отварянето на двигателя:
    - картер; глава; валове; верига, капаци и т.н. части бяха във вида, в който ги затворих преди 5 години, след като тогава 2-3 дни ги киснах в различни разтворители, за да отмия маслената кал и отплагания от 'талянската "експлоатация". Карал съм с Бардал 5w40 и двигателя просто светеше отвътре. Пракически за тези 95 000 нямаше износване по сегменти, основни, мотовилкови лагери (основните и биелните ги купих от Георги Крумов, големи благодарности - устискват и до ден днешен!), разпределителен вал и т.н. Сложих пръстените с ключ 0.28 - 0.30 и сега си бяха с толкова.
    - ангренажната верига беше поне на 300 000 км. Сега купих нова, фабрично вграждане. Сравних двете с един голям шублер и старата се беше удължила едва с около 1 мм.

    Действително прекарах Коледно-новогодишните празници в гаража. За щастие магазините за части работеха, накупих всичко необходимо, а даже намерих къде да шлайфам главата на 27-ми...

    Сглобих всичко внимателно, налях масло и антифриз, повъртях малко на стартер с откачена бобина и отвити свещи, докато не изгасне контролната лампа за налягане на маслото. Завих свещите и тя запали мигновено, все едно нищо не е било. Бях обещал на друга правоспособна мадама да я уча и да се упражнява да кара на моята кола, та през оставащите празници навъртяхме едно 7-800 км, при спокойни режими - без дрифтове и форсажи. Към днешна дата е на около 2000 км и работи отлично.

    Така и не разбрах какво е станало с тази гадна гарнитура. Или съм уцелил менте (за мен това е по-малко вероятното), или съм се нахакал на менте-антифриз, който е бил кисел (или се е подкислил) и е закусвал поне 2 години с двигателят ми... Сега ще почна да си нося в жабката лакмусови ленти и ще тествам преди да наливам. Светне ли лентичката - намирам производител/опаковчик и го карам да го изпие... До дъно, за здраве!
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от м20_маниак; 14-02-20, 01:46.
    С "Фармахим" - непобедим
    Дизел - само дънки!

  • #2
    Стояне да почнем пак по отдалеч . Повечето автомобилни гарнитури са от клингерит . Основната съставляваща на клингерита беше азбеста но в евроГейския съюз го набедиха за вреден и го забраниха . Сега клингерита го водят безазбестов уплътнителен материал . С какво са заменили азбеста вътре не знам но новите клингерите не носят толкова добре нито на масло нито температура . Вече е нещо нормално една такава гарнитура да се скапе от самосебе си за 5-6 години . Няма седмица около мен при колегите да не дойде някой така безпричинно духнал гарнитура и то все на сравнително нови коли . Навремето при дядо ми в Кремиковци съм виждал техния механик да си прави гарнитура за главата на Москвич 408 от лист чиста мед а имаше стари гарнитури по средата клингерит от двете страни медна ламарина . Причината не е в теб . Каквато и гарнитура да купиш щом е произведена в ЕС през последните 25 години това е положението . Стояне аз повлякох крак Лявото огледало още ми е вързано с изолирбанд
    Последно редактирано от sek.1; 14-02-20, 05:36.
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • Джоу (x3mrjoe)
      Джоу (x3mrjoe) коментира
      Редактиране на коментар
      Това от тези които есента боядисва ли ?

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Същите . Седим си ние със Стоян и си лафим до колата и автобус 72 го отнесе . Пак трябва огледало да боядисвам .

    • Джоу (x3mrjoe)
      Джоу (x3mrjoe) коментира
      Редактиране на коментар
      Цецо, Цецоо, виждаш ли твоите бивши колеги какво са направили !

  • #3
    Има разлика във вложките на цилиндрите,тези явно са от просто тенеке.За да няма ядове трябва да са хромникелови.
    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

    Коментар


    • #4
      Залагам на фалшив антифриз. Има такива ментета- разяждат каквото добарат.
      Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

      Коментар


      • #5
        Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
        Стояне да почнем пак по отдалеч . Повечето автомобилни гарнитури са от клингерит . Основната съставляваща на клингерита беше азбеста но в евроГейския съюз го набедиха за вреден и го забраниха . Сега клингерита го водят безазбестов уплътнителен материал . С какво са заменили азбеста вътре не знам но новите клингерите не носят толкова добре нито на масло нито температура . Вече е нещо нормално една такава гарнитура да се скапе от самосебе си за 5-6 години . Няма седмица около мен при колегите да не дойде някой така безпричинно духнал гарнитура и то все на сравнително нови коли . Навремето при дядо ми в Кремиковци съм виждал техния механик да си прави гарнитура за главата на Москвич 408 от лист чиста мед а имаше стари гарнитури по средата клингерит от двете страни медна ламарина . Причината не е в теб . Каквато и гарнитура да купиш щом е произведена в ЕС през последните 25 години това е положението . Стояне аз повлякох крак Лявото огледало още ми е вързано с изолирбанд
        Знам, Станьо, ама оригиналната гарнитура също е безазбестова, а беше изкарала 15 години. 90% съм сигурен, че съм попаднал на ядлив антифриз, но все пак няма да споменавам марката, за да не всявам смут и поводи за автохипохондризъм тук, при положение, че нямам доказателство На Варшавата гарнитурите са азбестово-медни и са си класика, но пък бързо се смачкват и трябва често притягане.

        Иначе за повличането на крак - това беше нелеп инцидент и доста глупаво се случи. Добре, че с теб познаваме квартала, иначе нещо се усукваха да те изкарат теб виновен, първоначално Миниатюрната уличка спаси положението


        Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
        Има разлика във вложките на цилиндрите,тези явно са от просто тенеке.За да няма ядове трябва да са хромникелови.
        Да, така е, но първо се е разграждал клингерита, докато стигне до металния пояс, след което е тръгнал и той. Ако бяха хромникелови, щеше да протече отстрани или да ми се сбози маслото.



        Първоначално публикуван от santaclash Преглед на мнение
        Залагам на фалшив антифриз. Има такива ментета- разяждат каквото добарат.
        Каквото и да е, не беше засегнало нито каналите в алуминиевата глава, нито беше разградило маркучите, о-пръстените, радиатора и т.н. Ситуацията отдавна е решена, просто ми стана интересно какъв е бил този примес...
        С "Фармахим" - непобедим
        Дизел - само дънки!

        Коментар


        • Джоу (x3mrjoe)
          Джоу (x3mrjoe) коментира
          Редактиране на коментар
          Дървен.

        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          Оригиналната гарнитура със сигурност ти е била с азбест в клингерита . Тая евроГейска мода почна преди двайсетина години . Гледам че някои автомобилни производители се ориентират към метални многослойни гарнитури . Антифризите са етилен - гликол или пропилен - гликол те сами по себе си не са химически агресивни . Всяка зима сипвам поне десетина литра концентрат от най дървнения в борьола на машините да не замръзва в работилницата . Пръска си по мен колкото и да се пазя Клингеритите са скапани . По компресорите и машините антифриз няма и пак е същата работа хем изрично взимам маслоустойчив и с най високата възможна температуроустойчивост .
          Последно редактирано от sek.1; 15-02-20, 06:55.

      • #6
        Сложи ли нови болтове с новата гарнитура преди 5 години?Сега провери ли ги дали не са се удължили?

        Коментар


        • #7
          Това в никакъв случай не може да мине за щета причинена от разтегнати болтове.За мен е по-скоро скапана гарнитура, все пак и при сериозните производители се случват издънки.

          Коментар


          • #8
            Първоначално публикуван от Георги Крумов Преглед на мнение
            Сложи ли нови болтове с новата гарнитура преди 5 години?Сега провери ли ги дали не са се удължили?
            Сложих нови болтове И тогава, И сега. Оригиналните нямаха никакво измеряемо разпъване - сравнявах ги един с друг, както и с новите. Даже новите изглеждаха доста долнопробно, в сравнение с оригиналните.
            С "Фармахим" - непобедим
            Дизел - само дънки!

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X