Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Френски V6-3000 куб.бензин

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Френски V6-3000 куб.бензин

    Реших да пусна тази тема,тъй като имам опит с въпросното моторче.За тези които не знаят-мотора се води с означение ZPJ-вариант с по 2 клапана на цилиндър,172к.с.,въртящия момент е около 260 н.м./не съм сигурен в точната цифра/ и ZPJ4 с по 4 клапана и 220 к.с.И двата варианта са с ангренажни вериги.Монтирани са в Пежо,Ситроен,Волво до мисля 96г.,след което са заменени с нов вариант с ангренажен ремък.Та разполагам с цялата техническа и ремонтна документация/номерация на части,упътване за ремонт с всички допуски в снимки/.Ако някой прояви интерес мога да помагам.

  • #2
    До: Френски V6-3000 куб.бензин

    Сигурен ли си, че се монтира на Волво ? Малко Пежо-Ситроен-Рено-Волво не ми се връзват, ама знае ли човек...

    Коментар


    • #3
      До: Френски V6-3000 куб.бензин

      Мотора е съвместна разработка на ПСА и Волво и е монтиран мисля в 7ма серия/740/

      Коментар


      • #4
        До: Френски V6-3000 куб.бензин

        На кои по точно модели се монтира този мотор?Рено,Пежо и Ситроен!Интересува ме по скоро този с ангренажната верига!Може ли снимка на същия?Поздрави!

        Коментар


        • #5
          До: Френски V6-3000 куб.бензин

          На пежо-605,на ситроен-ХМ,първата снимка е на 12v,а втората на 24v
          Прикачени файлове

          Коментар


          • #6
            До: Френски V6-3000 куб.бензин

            Железен ,но да не ти се налага да го ремонтираш.

            Коментар


            • #7
              До: Френски V6-3000 куб.бензин

              Мисля, че този двигател се монтирал и на Рено 25 и Еспейс.

              Коментар


              • #8
                До: Френски V6-3000 куб.бензин

                За ремонта няма проблеми минах по тоя път,след като един майстор си свърши перфектно работата-виж снимката.При рено има малки разлики-с други глави са,с друг инжекцион и по малки бутала-там се води около 150к.с-няма акциз
                Прикачени файлове

                Коментар


                • #9
                  До: Френски V6-3000 куб.бензин

                  Не съм сигурен,но мисля ,че този мотор е разработка на Реноспорт за модела Алпин А610 преди 30-на години.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Френски V6-3000 куб.бензин

                    Двигателят се казва нарицателно V6 PRV (Peugeuot / Renault / Volvo), и е разработен още през 70те години заедно от трите марки. От самото си раждане е проблемен, по простата причина че трите марки са работели върху V8, и поради петролната криза в посления момента се е наложило просто да ко скъсят с два цилиндъра и да го направят V6.

                    Лошото е че коляновият вал си е останал вал за V8 с отрязана част, със шийки наредени като за V8, и резултатът е бил тромав, вибриращ двигател с голям разход на гориво.

                    Едва в средата на 80те години французите му правят доработка вече с колянов вал изчислен за V6, французите му викат "валът с изнесените шийки".

                    Дълги години това е бил единственият бензинов V6 двигател във френското автомобилостроене, и тази база е спрягана във всякакви варианти и готвена във всякакви сосове - от старото Рено 30 и Пежо 604, през Рено 25 и Пежо 605, Пежо 505, Ситроен ХМ, Рено Сафран, Лагуна, Рено Алпин V6, Алпин А610 (последните), че и Сафран Битурбо, подготвен от Hartge. Както и в някои щатски модели, AMC Premier, например, по времето когато Рено е имал място на щатския пазар. Без да броим Venturi, които са правили чудеса с тези двигатели.

                    Слагането на "нормалния" колянов вал го прави по-читав, но до края не е търпял сравнение като пъргавост, гъвкавост или разход с V6-ците на конкуренцията. Първото му появяване е при Рено 25 Турбо, после в Алпин А610.

                    По-нататък Рено продължава с турбо вариантите, а Пежо/Ситроен разработват 24 клапанни глави.

                    Волво го е ползвал в тежките години, 80те, когато са били постоянно пред фалит на разни 760тки май, но се е оттървал от него по най-бързия начин когато са влезнали достатъчно пари във фирмата за да си разработят 5 цилиндровия (или дали не беше VW тоя петцилиндров който се появи на 850-ките, специалистите да кажат).

                    Заместен е най-после от новата серия V6, появил се първо на Рено Лагуна, и после разпрострял се при Пежо/Ситроен, който също е обща разработка, в края на 90те години.

                    Типична френска история. Когато Пежо купува Ситроен в началото на 70те години, Ситроен са разполагали с идеален V6 двигател.
                    В края на 60те, при взимането на решенията за бъдещото си развитие, Ситроен залагат на луксозезн автомобил който да продължи традицията на моделът DS ("циклопът" както му викаха в България), и за целта купуват Мазерати, за да получат готов достъп до спортни двигатели. Резултатът е Ситроен SM, който е уникална кола до ден днешен. За жалост двигателят (V6) е типично недоклатен по италиянски, и се оказва чуплив. Ситроен му оправят проблемите до голяма степен, но точно тогава видиш ли ги халосва първата петролна криза и SM-ът се оказва непродаваем.

                    Пежо междувременно са заложили на малолитражка, и изкарват Пежо 104. С тази кола преживяват кризата и си оправят бизнеса, и купуват Ситроен когато Ситроен го закъсва.

                    Та идеята е че с покупката на Ситроен, Пежо са имали достъп и до V6 Мазерати двигателя, с който са можели просто да прекъснат програмата по PRV-то и да ползват него. Но явно са решили друго. Може мазератито да им е било по-скъпо за производство, или просто не са можели вече да изоставят PRV програмата.
                    Последно редактирано от Goblin; 22-01-09, 19:58.
                    Издъних се на Тюринг теста

                    Коментар


                    • #11
                      До: Френски V6-3000 куб.бензин

                      Aко не се лъжа,последно го монтират в Клио v6, а симбиозата - ПСА,Рено,Волво,VW е доста стара.И там има едни комбинации и размени на мотори,че трябва да се замисля дълбоко кое от кого беше...

                      Коментар


                      • #12
                        До: Френски V6-3000 куб.бензин

                        Клио V6 е с новия двигател. Тоя дето излезе първо на Лагуната.
                        Издъних се на Тюринг теста

                        Коментар


                        • #13
                          До: Френски V6-3000 куб.бензин

                          Да прав си,на Клиото е 24 клапановия,а на Алпин А 610 е 12 клапановия (стария) от 87-88г. но има турбо и пак е 250 коня.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Френски V6-3000 куб.бензин

                            Да, те са били много наточени машини, и между другото и много добри. Но ги е убила цената, Рено са ги продавали по-скъпо от Порше 911. Много скъпо им е било производството.

                            Като цяло, на тия двигатели, като се изключат Venturi, най-интересното приложение беше Сафран Битурбо. Страхотна кола. 260 коня, двойна предавка, невероятно стабилна, супер лукс. И красива. Но отново - цената и във Франция беше по-висока от на Ауди А8...
                            Издъних се на Тюринг теста

                            Коментар


                            • #15
                              От: Френски V6-3000 куб.бензин

                              Първоначално публикуван от gimax Преглед на мнение
                              Реших да пусна тази тема,тъй като имам опит с въпросното моторче.За тези които не знаят-мотора се води с означение ZPJ-вариант с по 2 клапана на цилиндър,172к.с.,въртящия момент е около 260 н.м./не съм сигурен в точната цифра/ и ZPJ4 с по 4 клапана и 220 к.с.И двата варианта са с ангренажни вериги.Монтирани са в Пежо,Ситроен,Волво до мисля 96г.,след което са заменени с нов вариант с ангренажен ремък.Та разполагам с цялата техническа и ремонтна документация/номерация на части,упътване за ремонт с всички допуски в снимки/.Ако някой прояви интерес мога да помагам.
                              колега ако пазиш още тази информация моля да ми я предоставиш защото много ми е нужна
                              КОЛАТА ВОЗИ КИЛАТА,А МОТОРА ДУШАТА

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X