Реших да пусна тази тема,тъй като имам опит с въпросното моторче.За тези които не знаят-мотора се води с означение ZPJ-вариант с по 2 клапана на цилиндър,172к.с.,въртящия момент е около 260 н.м./не съм сигурен в точната цифра/ и ZPJ4 с по 4 клапана и 220 к.с.И двата варианта са с ангренажни вериги.Монтирани са в Пежо,Ситроен,Волво до мисля 96г.,след което са заменени с нов вариант с ангренажен ремък.Та разполагам с цялата техническа и ремонтна документация/номерация на части,упътване за ремонт с всички допуски в снимки/.Ако някой прояви интерес мога да помагам.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Френски V6-3000 куб.бензин
Свий
X
-
Коментар
-
До: Френски V6-3000 куб.бензин
Двигателят се казва нарицателно V6 PRV (Peugeuot / Renault / Volvo), и е разработен още през 70те години заедно от трите марки. От самото си раждане е проблемен, по простата причина че трите марки са работели върху V8, и поради петролната криза в посления момента се е наложило просто да ко скъсят с два цилиндъра и да го направят V6.
Лошото е че коляновият вал си е останал вал за V8 с отрязана част, със шийки наредени като за V8, и резултатът е бил тромав, вибриращ двигател с голям разход на гориво.
Едва в средата на 80те години французите му правят доработка вече с колянов вал изчислен за V6, французите му викат "валът с изнесените шийки".
Дълги години това е бил единственият бензинов V6 двигател във френското автомобилостроене, и тази база е спрягана във всякакви варианти и готвена във всякакви сосове - от старото Рено 30 и Пежо 604, през Рено 25 и Пежо 605, Пежо 505, Ситроен ХМ, Рено Сафран, Лагуна, Рено Алпин V6, Алпин А610 (последните), че и Сафран Битурбо, подготвен от Hartge. Както и в някои щатски модели, AMC Premier, например, по времето когато Рено е имал място на щатския пазар. Без да броим Venturi, които са правили чудеса с тези двигатели.
Слагането на "нормалния" колянов вал го прави по-читав, но до края не е търпял сравнение като пъргавост, гъвкавост или разход с V6-ците на конкуренцията. Първото му появяване е при Рено 25 Турбо, после в Алпин А610.
По-нататък Рено продължава с турбо вариантите, а Пежо/Ситроен разработват 24 клапанни глави.
Волво го е ползвал в тежките години, 80те, когато са били постоянно пред фалит на разни 760тки май, но се е оттървал от него по най-бързия начин когато са влезнали достатъчно пари във фирмата за да си разработят 5 цилиндровия (или дали не беше VW тоя петцилиндров който се появи на 850-ките, специалистите да кажат).
Заместен е най-после от новата серия V6, появил се първо на Рено Лагуна, и после разпрострял се при Пежо/Ситроен, който също е обща разработка, в края на 90те години.
Типична френска история. Когато Пежо купува Ситроен в началото на 70те години, Ситроен са разполагали с идеален V6 двигател.
В края на 60те, при взимането на решенията за бъдещото си развитие, Ситроен залагат на луксозезн автомобил който да продължи традицията на моделът DS ("циклопът" както му викаха в България), и за целта купуват Мазерати, за да получат готов достъп до спортни двигатели. Резултатът е Ситроен SM, който е уникална кола до ден днешен. За жалост двигателят (V6) е типично недоклатен по италиянски, и се оказва чуплив. Ситроен му оправят проблемите до голяма степен, но точно тогава видиш ли ги халосва първата петролна криза и SM-ът се оказва непродаваем.
Пежо междувременно са заложили на малолитражка, и изкарват Пежо 104. С тази кола преживяват кризата и си оправят бизнеса, и купуват Ситроен когато Ситроен го закъсва.
Та идеята е че с покупката на Ситроен, Пежо са имали достъп и до V6 Мазерати двигателя, с който са можели просто да прекъснат програмата по PRV-то и да ползват него. Но явно са решили друго. Може мазератито да им е било по-скъпо за производство, или просто не са можели вече да изоставят PRV програмата.Последно редактирано от Goblin; 22-01-09, 19:58.Издъних се на Тюринг теста
Коментар
-
До: Френски V6-3000 куб.бензин
Да, те са били много наточени машини, и между другото и много добри. Но ги е убила цената, Рено са ги продавали по-скъпо от Порше 911. Много скъпо им е било производството.
Като цяло, на тия двигатели, като се изключат Venturi, най-интересното приложение беше Сафран Битурбо. Страхотна кола. 260 коня, двойна предавка, невероятно стабилна, супер лукс. И красива. Но отново - цената и във Франция беше по-висока от на Ауди А8...Издъних се на Тюринг теста
Коментар
-
От: Френски V6-3000 куб.бензин
Първоначално публикуван от gimax Преглед на мнениеРеших да пусна тази тема,тъй като имам опит с въпросното моторче.За тези които не знаят-мотора се води с означение ZPJ-вариант с по 2 клапана на цилиндър,172к.с.,въртящия момент е около 260 н.м./не съм сигурен в точната цифра/ и ZPJ4 с по 4 клапана и 220 к.с.И двата варианта са с ангренажни вериги.Монтирани са в Пежо,Ситроен,Волво до мисля 96г.,след което са заменени с нов вариант с ангренажен ремък.Та разполагам с цялата техническа и ремонтна документация/номерация на части,упътване за ремонт с всички допуски в снимки/.Ако някой прояви интерес мога да помагам.КОЛАТА ВОЗИ КИЛАТА,А МОТОРА ДУШАТА
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар