Макар че отдавна се боря с всякакви двигатели или по-скоро само ги тормозя, без много да се интересувам какво точно им причинявам има няколко въпроса, които терзаят любознанието ми и ето , че в този късен час сън не ми дават. Те касаят всякакви двигатели, не само мотори..Ако някой е провеждал експерименти или за него тези неща са ясни, моля да ги сподели, та дано ми върне спокойните нощи...
1. Когато се спускам по наклон на скорост с работещ двигател, без да подавам газ, тече ли бензин в карбуратора и ако да, колкото на празен ход , повече или по-малко? И дали ако двигателят е с инжекцион има разлика?
2. Да вземем някакъв среден мотор или кола - нито много мощен нито много слаб , със средно тегло, и т.н. и да кажем 25 градусов наклон дълъг примерно 2.5 км. Та въпроса ми е ако го изкачим с мотора със скорост, съответстваща на въртящия му момент, без да го мъчим и после се спуснем по инерция на изгасен двигател, дали ще изхарчи толкова бензин , колкото би изразходил за 5км. пробег на равно, пак с идеална икономична скорост?
3. Има ли някой с преки наблюдения върху консумацията на машината си с различни октанови бензини. Ако сипя 100, а не 95, по-малко ли ще харчи мотора ми при еднакво темпо? Че ще върви повече знам от опит
4. Ако е топло или студено, да кажем 0 градуса или 35 градуса Целзий влияе ли температурата на консумацията?
5. Знам, че надморската височина влияе на горенето и съответно на скоростта..т.е. на 0м. се постига по-високата макс. скорост. Значи ли това , че горенето на 0 м. е по-ефективно и двигателя харчи по-малко?
6. Ако седя 1 мин. на светофар с моята 1.6 кубикова колица, кое действие е по икономично- да изключа двигателя и да го запаля след минута или да го оставя да работи на празен ход? Истина ли е, че паленето харчи много бензин?
Знам, че най-точно би било да си залепя моржски мустаци и да се направя на Мит Бастардс , или направо да им пиша, но може би някои от вас вече са го правили
1. Когато се спускам по наклон на скорост с работещ двигател, без да подавам газ, тече ли бензин в карбуратора и ако да, колкото на празен ход , повече или по-малко? И дали ако двигателят е с инжекцион има разлика?
2. Да вземем някакъв среден мотор или кола - нито много мощен нито много слаб , със средно тегло, и т.н. и да кажем 25 градусов наклон дълъг примерно 2.5 км. Та въпроса ми е ако го изкачим с мотора със скорост, съответстваща на въртящия му момент, без да го мъчим и после се спуснем по инерция на изгасен двигател, дали ще изхарчи толкова бензин , колкото би изразходил за 5км. пробег на равно, пак с идеална икономична скорост?
3. Има ли някой с преки наблюдения върху консумацията на машината си с различни октанови бензини. Ако сипя 100, а не 95, по-малко ли ще харчи мотора ми при еднакво темпо? Че ще върви повече знам от опит
4. Ако е топло или студено, да кажем 0 градуса или 35 градуса Целзий влияе ли температурата на консумацията?
5. Знам, че надморската височина влияе на горенето и съответно на скоростта..т.е. на 0м. се постига по-високата макс. скорост. Значи ли това , че горенето на 0 м. е по-ефективно и двигателя харчи по-малко?
6. Ако седя 1 мин. на светофар с моята 1.6 кубикова колица, кое действие е по икономично- да изключа двигателя и да го запаля след минута или да го оставя да работи на празен ход? Истина ли е, че паленето харчи много бензин?
Знам, че най-точно би било да си залепя моржски мустаци и да се направя на Мит Бастардс , или направо да им пиша, но може би някои от вас вече са го правили
Коментар