Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Инжекциони, история и приложение в авиацията

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Инжекциони, история и приложение в авиацията

    Ами великата гъзария "инжектор"?) "Месершмит-109" е воювал в Испания, това е 1936та. Значи е проектиран от средата на 20-те. До края на войната вече почти всички изтребители са били с инжекторни двигатели. А още ги пробутват за модна новост.
    Ама и това е нищо. Имам една дебела книга за авиационните дизели. Там какво има ... Но е много вредна за сърцето. Сега никой не може да прави такава бижутерия.

  • #2
    До: Ако случайно имате танк T34 ето и документация за него ...

    Предполагам че инжекторите тогава са били напълно механични - дай малко светлина в тунела!
    Спорът ражда истината, а нуждата - изобретението!

    Ако тръгнеш след муха, непременно ще стигнеш до лйно! /партийна поговорка/

    Коментар


    • #3
      До: Ако случайно имате танк T34 ето и документация за него ...

      Разбира се. Електрониката се появи в тия работи съвсем плахо през 70-те. Главните проблеми са всъщност нестабилните захранвания, и температурния диапазон от -60 до +150 по Целзий. Много тежки условия.
      Даже в изтребителите, особена динамика на двигателя не е нужна. И най- вялият бутален, реагира на газта практически мигновенно в сравнение с реактивните турбини. Работата е, че от помпите на инжекторите до цилиндрите отиват тънки тръбички, а не дебелите по една педя колектори с готова взривна смес между карбураторите и главите. Така не избухва като го улучат, и да се запали само тлее. Даже понякога пожарогасителите успяват да го угасят, ако тенекиите не са разкъсани много.

      Коментар


      • #4
        До: Инжекциони, история и приложение в авиацията

        Добре, а кои са критериите определящи даден двигател като авиацинен, стационарен, автомобилен, и т.н. То е ясно, че за всяко приложение си има изисквания но какво пречи да се използва дригател от камион например, в кораб, или самолет?
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #5
          До: Ако случайно имате танк T34 ето и документация за него ...

          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
          Разбира се. Електрониката се появи в тия работи съвсем плахо през 70-те. Главните проблеми са всъщност нестабилните захранвания, и температурния диапазон от -60 до +150 по Целзий. Много тежки условия.
          Даже в изтребителите, особена динамика на двигателя не е нужна. И най- вялият бутален, реагира на газта практически мигновенно в сравнение с реактивните турбини. Работата е, че от помпите на инжекторите до цилиндрите отиват тънки тръбички, а не дебелите по една педя колектори с готова взривна смес между карбураторите и главите. Така не избухва като го улучат, и да се запали само тлее. Даже понякога пожарогасителите успяват да го угасят, ако тенекиите не са разкъсани много.
          Как е правилно да се пише това чудо защото гугъла за "механичен инжекцион" ми показва всички "убави" коли от 80-те години.
          Дай някакъв линк ако знаеш.
          Спорът ражда истината, а нуждата - изобретението!

          Ако тръгнеш след муха, непременно ще стигнеш до лйно! /партийна поговорка/

          Коментар


          • #6
            До: Инжекциони, история и приложение в авиацията

            Аз не го разбирам като "гъзария" , а като едно от поредните велики решения в двигателните конструкции на скромния концерн "Даймлер - Бенц " . Самия факт , че до Мерцедес 124 включително механичния инжекцион работи безупречно говори за германския технически гений. Решение колкото просто , толкова и надеждно.
            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

            Коментар


            • #7
              До: Инжекциони, история и приложение в авиацията

              М ... Не се сещам. Имам само дебели книги. Още някоя седмица нощни бесове, и ще ги подредя с нормални заглавия. След това ще дам дисковете на когото кажат братята Петрови, да ти окачи тука в сайта. Много е.
              Сигурно има смисъл да търсиш в руския интернет. Думите са примерно прямой впрыск, авиационный двигатель, инжекторный, и комбинации от тях
              За авиационните главните изисквания са теглото, и възможността да работи във всякакви пространствени положения и на много студено. Това значи задължително сухи картери, сухи карбуратори, сложна система за регулиране на температурата, като правило система за форсажен режим. Нискооборотни са. За автомобилните главно изискване е динамичността, заради разнообразните режими, които се сменят много често. Стационарните като правило работят в постоянен режим, управлението им е много по-просто. Корабните са практически стационарни, задължително нискооборотни, но обикновено са много големи, и охлаждането им не може да се уреди с радиатори - правят го със задбордна вода на проток. Заради размерите се охлаждат и мажат принудително и буталата. За малки корабчета и лодки така се и прави - маринизират дизели от леки коли или Кразове.
              Механичните инжектори са крайно нетехнологични устройства. Специални стомани, специални повърхности, прецизионно машиностроене. Скъпо за производство, сложно за настройка и поддържане. Часовникарска история. Днешните са несравнимо по-евтини, и теоретично по - надеждни. Как ги рекламират и за колко ги продават е отделен въпрос, главно на морал и алчност.

              Коментар


              • #8
                До: Инжекциони, история и приложение в авиацията

                И като си представя, че на "Месера" става дума за инжекцион с директно впръскване в цилиндъра + гъзариики като нитро и т.н. и то преди 70 години!

                Коментар


                • #9
                  До: Ако случайно имате танк T34 ето и документация за него ...

                  Първоначално публикуван от vanka.ta Преглед на мнение
                  Как е правилно да се пише това чудо защото гугъла за "механичен инжекцион" ми показва всички "убави" коли от 80-те години.
                  Дай някакъв линк ако знаеш.
                  Преди 10 ноември бях малко нещо гъзар и отглеждах "пежо 404". Второто ми (родено 59г.) беше карбуратор, но първото (64г.) беше с някаква такава инжекция ....останали са ми само разпръсквачи (дюзи)от нея ама не се чупеше проклетото ....а и майстори нямаше. Та ако се поровиш нещо в историята на "пежо" и оттам да изскочат линкове
                  0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                  Коментар


                  • #10
                    До: Инжекциони, история и приложение в авиацията

                    Четох някъде, че англичаните изобретили съвременните горивни помпи на авиационните реактивни двигатели. Всеизвестната сега аксиално-бутална помпа с чупещ вал, от ъгъла на "чупката" зависи дебитът. А "чупката" - от педала на пилота.
                    Такива самолети били предоставени на СССР и Англичаните са опрали пешкира (американския), че са предоставили този важен секрет.

                    Няма ли това връзка с темата?

                    Коментар


                    • #11
                      До: Инжекциони, история и приложение в авиацията

                      Не знам през`34-та какви са били цените , но веднага давам малък пример като пропорция между мех. и електронните инжекции : цена на механична дюза за Мерцедес 190 - 2Li - 45 лв. Цена на електронна дюза за Опел Вектра 2Li - 250 лв. Интересно колко струва карбуратор Стромберг за Мерцедес ( ако все още се продават )
                      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Инжекциони, история и приложение в авиацията

                        И аз не знам, но със сигурно са били разходно ориентирани Може да не се съмняваш, че дюзите за Вектрата ще ти ги дадат и по 2 000 лева едната, ако се вържеш. Всичкото им ценообразуване май е на принципа "ако номерът мине". Нали е масова кола, значи има търсене, значи пишат отгоре кой колкото не го е срам. Явно не са много срамежливи.
                        Нее, в ония самолети не е имало нитро. Истинска водно - спиртна смес, никакъв райски газ. Към 45-та, повечето са можели да включват форсажите по за 15 минути в един полет. Това е извънредно много даже за нискоресурсен двигател. Умеели са да правят ...

                        Коментар


                        • #13
                          До: Инжекциони, история и приложение в авиацията

                          от 33-34 година се разработва, даже в началото е бил с английски мотор


                          ето какво намерих в нета за двигателите на Месерите (благодарение на scharfschutze ® от Бойна Слава)

                          Вариант Двигател
                          Bf-109V1 Rolls-Royce Kestrel VI
                          Ме-109B Jumo 210, Jumo 210B, Jumo 210E, Jumo210G
                          Ме-109C Jumo210Ga
                          Ме-109Е DB601, DB601A, DB601N, DB601NA
                          Ме-109F DB601NA, DB601E
                          Ме-109G DB605А, DB605AS, D, DB, AM, ASM
                          Ме-109K DB605ASCM, DB605DCM

                          Допълнително са монтирани системи за увеличаване на мощността - MW-50 (впръсква се водо-метанолова смес 50-50%) и GM-1(Goring Mischung 1) - впръсква се азотен оксид (окислител). Мощността се повишава с 25-30%.

                          от тук нататък е лесно - в нета има доста инфо..... ето го и Ролс Ролса
                          снимка
                          ________________________________________________
                          Subaru OUTBACK 2,5
                          Hyundai TUCSON 2.0

                          Коментар


                          • #14
                            До: Инжекциони, история и приложение в авиацията

                            Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
                            от 33-34 година се разработва, даже в
                            Bf-109V1 Rolls-Royce Kestrel VI
                            Ме-109B Jumo 210, Jumo 210B, Jumo 210E, Jumo210G
                            Ме-109C Jumo210Ga
                            Ме-109Е DB601, DB601A, DB601N, DB601NA
                            Ме-109F DB601NA, DB601E
                            Ме-109G DB605А, DB605AS, D, DB, AM, ASM
                            Ме-109K DB605ASCM, DB605DCM
                            [/URL]
                            Eдва 36-38 инжекциона става масов при Ме-109 и то само за екземплярите предназначени за Luftwaffe. DB 603E, тт данни и самият Ме-109.
                            Прикачени файлове
                            Последно редактирано от yossarian; 21-12-08, 19:43.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Инжекциони, история и приложение в авиацията

                              Значи все пак е имало и райски газ...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X